Wat moet ik hiermee?

22-04-2010 16:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben hier een periodieke bezoeker. Heb zo af en toe mijn Viva-forum-momenten waarin ik hier meelees . Nu zit ik echter zelf met een probleem/vraag. Ik hoop dat jullie alle topics over vreemdgaan nog niet zat zijn! Ik zal proberen het kort te houden.

Mijn vriend is namelijk vreemdgegaan, na 1,5 jaar samen te zijn. Uiteindelijk heeft hij het zelf verteld. Ik vertrouwde hem, maar ergens bleek mijn intuïtie het toch bij het rechte eind te hebben. Maar ik vertrouwde hem, dus schoof mijn intuïtie aan de kant. Doet er ook niet toe verder... Het speelde een paar maanden, het is dus niet 'een slippertje van één keer'. Wel zegt hij dat hij geen gevoelens voor haar had, haar ook niet als zijn vriendin zag, maar als 'een vriendin'. Hij had hiernaast ook nog een ONS gehad.

Reden trouwens dat ik het hier post is dat ik vind (afgeleid uit andere topics) dat men hier wel goed openminded is. Iets wat ik van mensen in mijn omgeving niet merk. (Die denken in de trant van: "eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger" en "ga weg bij hem, er is nog keuze genoeg!")

Waarom hij het gedaan heeft weet hij zelf ook niet. Hij wil het niet doen, maar toch gebeurt het. Hij weet dat hij mij ermee kwetst en hij houdt van me. Hij geeft heel veel om me, wil me niet kwijt, maar tóch gebeurt dit en daar snapt hij zelf ook niks van. Maar hij staat er voor open blijkbaar. Hij weet niet 100% zeker of hij het kan voorkomen, omdat hij niet weet hoe dat moet. Vandaar dat hij een punt achter de relatie heeft gezet. Ik houd ook heel veel van hem, zie hem echt als vader van mijn kinderen enz. Hij is ontzettend lief voor me, heel zorgzaam en fijn, en allemaal andere lieve woorden.

Dus het ligt niet aan mij... En dat haal ik ook niet in mijn hoofd om dat te denken, schiet je niks mee op. (Als het wel zo was, was het een ander verhaal, dan had hij dat maar moeten melden.) Toch?

Waar ik nu mee zit is: ik wil hem dit wel vergeven. Zal een zware tijd worden, hem weer te vertrouwen, maar ik denk er nu al aardig luchtig over. Dus dat zal wel goedkomen... Maaarrrr hij is té bang me weer te kwetsen, en daarmee zichzelf (spijt en schuldgevoel), hij gunt het zichzelf niet (weinig eigenwaarde) en dat ik beter verdien. Kortom hij is aardig neerslachtig en niet echt een vechter (zo zie ik het). Ik wil hem dolgraag terug...

En nu een heel open vraag: Wat vinden jullie van dit alles?

Ps. Sorry voor de lange post.
Wat ik bedoel is dat als je een monogame partner verwacht, je dat beter niet bij hem kunt zoeken. Zonder dat hij perse een klootzak is.
quote:Afentoe schreef op 22 april 2010 @ 16:48:

MarijeMarije: ik accepteer ook geen vreemdgaan. Maar één keer is 'te overzien'.

Snap ik. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het een keer gebeurd en dat zou bij mij ook niet meteen einde relatie zijn. Maar jouw vriend heeft het niet bij 1 keer gehouden. Hij heeft 1 keer een ONS gehad en een scharrel waar hij veel meer keren het bed mee in is gedoken. Hij heeft je een aantal maanden flink bedrogen. Dat hij het daarna eerlijk verteld heeft is best aardig, maar hij had ook na die eerste keer kunnen bedenken hoe stom dit was en ermee stoppen.

En na 1,5 jaar al dit soort problemen... Het eerste jaar heb je toch helemaal geen behoefte aan een ander. Dan ben je nog helemaal verliefd op elkaar en duik je met elkaar steeds het bed in. Ik vind het een slecht teken als dit soort dingen al zo vroeg in een relatie gaan spelen.En dat in combinatie met een man die niet kan bedenken waarom het is gebeurd, niet weet hoe hij het een volgende keer kan tegenhouden en ook niet kan beloven dat het niet nog een keer gebeurt.... Dat zou voor mij niet te "overzien" zijn.
Als ik het goed lees, is hij én vreemd gegaan én een ONS gehad, of tel je dat niet mee? En dat alles binnen 1½ jaar...

Kijk, als je 10 jaar samen bent, kan ik me nog voorstellen dat het een sleur is in de seks (niet dat het dan goed te praten is).

Maar na 1½ jaar?? En hij weet niet eens waarom!

Als je met hem verder wilt (ik zou dat dus niet willen), zullen jullie toch hulp moeten inschakelen van bijv. een therapuet, want als hij niet weet waarom, kan het dus steeds weer gebeuren...
lieve schat, probeer nu niet te luisteren naar je gevoel dat zegt: maar hij kan ook lief zijn, misschien verandert hij, ik wil niet alleen zijn, we hadden het toch zo mooi, ik ga hem vergeven en dan is alles weer goed........

je moet nu naar je verstand luisteren. want jij weet zelf ook wel dat dit niet gaat gebeuren. en de reden dat jij je ergert aan het advies van jouw omgeving, is dat je het niet wil horen. dat het over is. dat jij niet zijn Mrs. Right bent. En hij ook zeker niet jouw Mr. Right!!

het is nu even heel kut. maar je moet sterk zijn en jezelf meer toevertrouwen. je schrijft dat híj weinig eigenwaarde heeft, maar als jij jezelf niet meer gunt dan hem, ben ik bang dat het jou hier ook aan ontbreekt!

heel veel succes en ik hoop dat het je lukt!!!!!!!
De woorden: ik wil je niet meer kwetsen, je verdient beter etc. bezorgen mij de kriebels. Dit zeg je als je genoeg van de relatie hebt en het niet al te bot wilt brengen.

Geef jezelf de kans een man te vinden die meer voldoet aan je idee van een relatie. Je kunt er op dit moment blijkbaar makkelijk overheen stappen maar dat komt volgens mij omdat je hem niet kwijt wilt. En geloof me, als je zelf monogaam bent, komt dit op een gegeven moment echt wel weer aan de oppervlakte. Bovendien, hoe langer een relatie duurt, des te moeilijk wordt het om er mee te stoppen.

Maar het is toch ook niet normaal, in zo'n korte tijd met jou te zijn al twee andere affaires gehad te hebben. En dat ie zegt het niet te weten of hij het nooit meer zal doen, niet weet hoe hem dit overkomt, niet te weten hoe hij hiermee om moet gaan, betekent gewoon dat ie niet verantwoordelijk wil zijn voor zijn daden. Als je met iemand het bed induikt, doe je dat toch gewoon uit geiligheid, lijkt me simpel.

Vraag jezelf eens af wat voor advies je een vriendin zou geven die met een soortgelijk verhaal zou komen.
quote:Afentoe schreef op 22 april 2010 @ 16:37:

(En ik wil niet alles over één kam scheren). Maar wat betreft het wantrouwen maakt het niet uit of ik met hem of een ander ben: dat zal blijven.

Maar je scheert gelukkig niet alle mannen over 1 kam. Desondanks wantrouw jij ze allemaal. Lijkt me toe dat jij dan een probleem hebt waar aan gewerkt moet worden? Oh ja.... een wantrouwige vriendin is een zeer geschikt recept voor een vreemdganger, misschien dat je vriend daar dan iets aan heeft.

Succes ermee.
Ik geloof er wel in dat er veel mensen zijn die wel willen, maar niet kunnen. Met alle gevolgen van dien. Als meneer ruggengraat heeft doet hij geen loze beloftes meer en houdt zichzelf bij de onzekerheid van monogaam kunnen zijn voor hij nog een keer dezelfde fout maakt over de rug van iemand anders. Daar wordt zij gelukkiger van en hij zelf ook.

TO, hij geeft aan dat hij niet zeker weet of hij het wel kan. Het ging ook wel heel makkelijk. Als jij er niet mee kan leven in de toekomst trek dan de stekker er definitief uit.
Tip van mijn man aan jouw vriend:

Hoe vreemdgaan te voorkomen?

Gewoon je piemel/tong niet op plaatsen stoppen die je niet kent.

Tip voor jou: als je niet met een rasvreemdganger wil samenleven: wegwezen.
quote:nouschi schreef op 22 april 2010 @ 16:31:

"maar tóch gebeurt dit en daar snapt hij zelf ook niks van. Maar hij staat er voor open blijkbaar. Hij weet niet 100% zeker of hij het kan voorkomen, omdat hij niet weet hoe dat moet."

En dit geloof jij?Met veel omhaal van andere woorden: Hij wil een open relatie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb niet alles gelezen, maar wil alleen even mijn ervaring met je delen.

Mijn vriend werd binnen 2 jaar tot twee keer toe HEEL erg verliefd op een ander. Ik accepteerde dat, we werkten er samen aan en soit. Overigens gaf hij tóe dat hij altijd een achterdeurtje open had staan voor 'je weet maar nooit'

Toen ging hij gruwelijk vreemd. En dacht ik nog steeds dat ik het wel zou kunnen vergeven en we er samen wel uit zouden komen. Tot ik me realiseerde dat ik dan waarschijnlijk de rest van mijn leven iedere twee jaar in dezelfde situatie zou zitten en er iedere keer een klein stukje van mezelf dood zou gaan, verwaarloosd zou worden. Dat was niet hoe ik wilde leven.
Dit verhaal komt me griezelig bekend voor. Hij heet toch niet H. uit Z hoop ik?
Waar moet je aan werken als hij niet weet hoe het komt? En niet weet of hij het kan voorkomen? Sorry maar volgens mij weet hij wel waarom maar zegt het niet.

En hij gaf helemaal niets om die ander. Als hij nou verliefd was geweest is het mss te begrijpen.

Ik zou er een dikke punt achter zetten! Als je doorgaat is het een vrijbrief naar nog meer ONSjes.
ach, hij wilde het niet doen. de arme schat. En toch is het hem overkomen. Wel heel naar voor hem. En dan ook nog zo'n periode binnen jullie korte relatie. Ik heb echt met hem te doen....
- hij gaat vreemd

- hij heeft een ons gehad

- hij heeft het uitgemaakt

- hij geeft aan dat dit in de toekomst anders weer gebeurt

- hij zegt dat je beter verdient

en nu wil jij hem terug en hem weer een kans geven... ?

ehh... wil deze man eigenlijk wel die kans krijgen?
Daarmee bedoel ik dus dat ik niet echt de indruk krijg dat deze man jou ook wil..
Helemaal eens met de reacties hierboven. Je hebt geen toekomst met die man. Dat wil hij ook helemaal niet, anders zou hij nooit zijn vreemdgegaan lijkt me.

De persoon die ik ken kan er ook niets aan doen. Hij is dan "zo ver van zichzelf af" en snap het ook niet waarom hij vreemd gaat. Erg leuk om zichzelf hiermee te verschonen, maar in mijn ogen maakt hij zich erg belachelijk.

Nou neem maar van mij aan dat zo'n persoon dondersgoed weet wat hij doet en het ook blijft doen. Wees blij dat het voorbij is.
Hij gaat vreemd en maakt het vervolgens uit en nu ben jij degene die blijkbaar ervoor moet vechten om hem weer terug te krijgen. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn en hij zou zijn best nu voor jou moeten doen.

Eens een vreemdganger altijd een vreemdganger hoeft natuurlijk niet. Er zijn genoeg mensen die wel eens zijn vreemdgegaan en het daarna nooit meer hebben gedaan. Maar dit exemplaar geeft zelf aan al dat hij denkt het niet te kunnen voorkomen in de toekomst. Wel eerlijk van hem om dit te zeggen. Maar denk dan ook als jij bij hem wil blijven dit iets is wat je zal moeten accepteren.

Een hele goede vriend van mij heeft al jaren een vriendin waar hij heel erg gek op is. Ze hebben ook een leuke relatie en ontbreekt niks maar ook hij gaat al jaren vreemd. En waarom/?Tsja hij weet het ook niet en kan er ook geen verklaring voor geven. Het zit nou eenmaal in zijn karakter zegt hij.

En zijn vriendin die weet het niet echt. Althans ze weet dat hij wel eens buiten de deur eet maar niet de frequentie etc. Maar ze wil hem gewoon absoluut niet kwijt en hanteert daarom maar de struisvogel politiek. Toch denk ik dat dit ze uiteindelijk wel uit elkaar gaat drijven.

Het is uiteindelijk wat je zelf wil en of je met zijn losse tong in andermans mond kan leven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven