Mannen leuker leren vinden

26-04-2010 14:45 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik in een boekje dat je aantrekkelijker wordt gevonden door de andere sekse als je hen echt leuk vind. Wanneer je dat natuurlijk af gaat, zeg maar. Ik had dit nog nooit op die manier bekeken, maar toen ik erover nadacht vond ik het nog niet eens zo gek klinken.

Ik ben gewoon hetero, ik val dus op mannen. En ben altijd erg geïnteresseerd in ze geweest. Maar ik merk nu ik single ben pas( en niet eens echt op zoek, maar op een dag natuurlijk weer wel) dat ik eigenlijk bang ben voor mannen. Ik ontwijk ze, op straat probeer ik zo min mogelijk oog contact te hebben. En voel me vaak erg ongemakkelijk als ik merk dat ze interesse in me hebben( maar vaak zijn dat dan ook juist weer de types waar ik sowieso niks van moet hebben).

Vroeger als( klein )meisje had ik altijd al het idee dat jongens mij niet zo leuk vonden, vriendinnen hadden altijd vriendjes, niemand wilde wat met mij.

Nu ben ik wat ouder, 3 lange relaties achter de rug. Ben niet zo bang meer om alleen over te blijven. Maar zou toch wat meer ontspannen tegenover het andere geslacht zijn.

Maar hoe leer je dat? En stel dat ik straks de deur uitloop en vriendelijk lach naar alle mannen, hoe ga je dan om met eventuele reacties? ( ik ben niet zo assertief en ad rem).

Als er een cursus bestaat, dan hoor ik het graag
Je zegt het zelf al, misschien is een assertiviteitscursus iets voor je.

Lach je ook vriendelijk naar alle vrouwen? Waarom zo'n onderscheid tussen beide seksen? Waar ben je bang voor dan, denk je dat die mannen allemaal spontaan in katzwijm vallen wanneer je hun blik vangt?
Nee, eerder dat ze iets tegen me zullen zeggen waarvan ik schrik denk ik.

Assertiviteitscursus stond toch al op de planning, maar het gaat me meer om het gevoel denk ik. Nou ja, beetje vaag eigenlijk allemaal. Ik weet het ook niet precies, wat ik wil.
quote:OtherNick schreef op 26 april 2010 @ 15:12:

Nee, eerder dat ze iets tegen me zullen zeggen waarvan ik schrik denk ik.

Assertiviteitscursus stond toch al op de planning, maar het gaat me meer om het gevoel denk ik. Nou ja, beetje vaag eigenlijk allemaal. Ik weet het ook niet precies, wat ik wil.

Stap een bruine kroeg in en begin een praatje met de eerste de beste aan de bar. Maakt niet uit hoe hij er uit ziet of hoe oud, gewoon een praatje, gewoon overdag.

Als je na dat praatje ongeschonden weer naar buiten wandelt, is er niets aan de hand.

Kijk daarna iedere man op straat aan en denk,"Ja mocht je willen hè"en lach.

Dit geneest :-)
Wát zouden ze moeten zeggen, waar jij van schrikt?

Ik zou -als ik jou was- een assertiviteitstraining inderdaad doen. Men zegt dat ik nogal adrem ben, dus ik schrik niet meer zo gauw hoor, als mannen iets zeggen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Waar schrik je dan van denk je? En, hoe erg is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven