Geld & Recht alle pijlers

aangifte 2009 al bij jullie uit betaald?

23-04-2010 17:17 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben benieuwd of iemand bericht gekregen heeft van de belasting over de aangifte 2009 en of ze al aan het uitbetalen zijn.
Begin maart verstuurd, nu de eerste terugbetaling binnen. Ze doen het in maandelijkse termijnen.
quote:Naski schreef op 23 april 2010 @ 19:18:

Begin maart verstuurd, nu de eerste terugbetaling binnen. Ze doen het in maandelijkse termijnen.

Nou, dat hoop ik toch niet. De voorlopige teruggaaf krijgen we in maandelijkse termijnen, maar het restant gewoon in één keer.

Ik heb het ook wel eens eind april gehad. Idd bij vroege aangifte. Nu half februari, zal wel mei worden.
Meestal eind mei.
Ik vrees dat we nog even moeten wachten
Een vriend van me heeft de aangifte een paar weken later dan mij verstuurd en die heeft al bericht van de Belastingdienst. Ikke nog niet...

Hij had het erover dat het op achternaam gaat (alfabetische volgorde). Dat kan ik me niet helemaal voorstellen, maar zal wel wat verklaren.
Nou dan ben ik nog laaang niet aan de beurt..

Zou het misschien ook liggen aan hoe ingewikkeld je situatie is. Dat de makkelijke gevallen als eerst er door heen gaan?
Wellicht wel Twentythree, maar in dit geval liggen de situaties wel gelijk zeg maar. Nou ja, even afwachten maar.
Wij hebben tegelijk ingediend. Mijn man kreeg na een week al bericht en heeft nu zijn geld al. Ik heb nog niks gehoord. Vorig jaar kreeg ik het in juni, maar wel eerder dan mijn man.
Hmm alfabetisch gezien zou ik snel aan de beurt moeten zijn, en ik ben ook "een makkelijk geval". Dus laat maar komen! (Heb het dringend nodig...) Ik hoop maar dat ze net zo snel zijn als vorig jaar.
quote:Zespri79 schreef op 23 april 2010 @ 18:59:

Vorig jaar heb ik de aangifte gedaan 10 februari 2009 , brief met dagtekening op 2 mei en kreeg t geld 4 mei 2009 op mijn rekening gestort.

Nu heb ik t ook weer rond dezelfde datum gedaan , maar nog geen brief gekregen van de belastingdienst.

En dus ook nog geen geldHier ook hetzelfde ongeveer: begin februari aangifte, 3 mei op de rekening. Stiekum hoop ik het dus volgende week ook weer op de rekening te hebben, maar ik ga er maar even niet vanuit.
Het gaat inderdaad op alfabet, dat heb ik ooit van de belastingdienst gehoord.

Nog even een andere vraag, ik zit nog steeds te wachten op de definitieve aanslag kinderopvangtoeslag 2008, zijn er al mensen die daar bericht van hebben gekregen?
Layla ik krijg nog steeds bericht van 2007
Jeetje wat raar,ik heb 2 jaar geleden die van 2007 ingevuld en ik had geloof ik binnen 3 maanden bericht en nu zit ik dus al bijna een jaar op de aanslag 2008 te wachten. Ik heb er een aantal maanden geleden al over gebeld, maar dan doen ze er geen uitspraken over, ze konden alleen zien dat mijn aangifte wel was ontvangen. Echt balen hoor,ik verwacht toch nog wel wat terug.
Layla, ik heb de definitieve beschikking kinderopvangtoeslag 2008 2 weken terug gehad.

En helaas voor mij: ik kreeg niets terug. Integendeel

Daarentegen verwacht ik wel behoorlijk wat terug te krijgen van de inkomstenbelasting 2009, maar als dat op alfabetische volgorde gaat ben ik voorlopig niet aan de beurt..

(Waarom niet gewoon op volgorde van binnenkomst van aangifte?)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Kan me niet voorstellen dat van die alfabetische volgorde. Ben meestal wel vroeg met aangifte doen (jan/feb), maar krijg het altijd gestort in mei, hoewel mijn achternaam aan het eind van het alfabet zit. Reken er ook echt op komende maand!

Hmm, begin me nu toch stiekem zorgen te maken over mijn financiële planning...
Lijkt me inderdaad niet handig om daarop te rekenen, fraai.

Ik heb wel eens begrepen dat het niet op volgorde van binnenkomst gaat, tenminste, alles voor 1 april wordt op een hoop gegooid, ook niet op alfabet, en ook niet op sofinummer.

Hoe dan wel? Ik hoop van de zomer wat terug te krijgen.
Ik heb het voor 1 april ingediend maar verwacht ook niks voorlopig. Vorig jaar kreeg ik het al heel snel, geloof begin mei ofzo. Had het op 31 maart ingediend toen,
Julus

Lang niet gezien volgens mij!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hé poezewoes, klopt! Maar wel meegelezen en dus weet ik dat jij momenteel errrug in love bent, toch?

Ben blij voor je (heb je nog niet op het trouwen topic gespot, haha)?
nog niks.. Overigens komt meestal eerst het geld, en een paar dagen daarna de brief
nog niks en wacht met smart af!
quote:Julus schreef op 28 april 2010 @ 17:01:

Hé poezewoes, klopt! Maar wel meegelezen en dus weet ik dat jij momenteel errrug in love bent, toch?

Ben blij voor je (heb je nog niet op het trouwen topic gespot, haha)?Helemaal in de liefde, Julus, al zo'n 9 maanden. Nog geen trouwplannen maar wel acties om in ieder geval bij elkaar in de stad te geraken (nu 100 km afstand). Met 1 + 2 kinderen is dat nog niet zo eenvoudig.

Hoest met jou?
Klinkt goed, is dus serieuze business. Wie gaat in wiens stad wonen dan? Samenwonen nog geen optie?

100 km is vermoeiend, ik weet het. Toch, nu achteraf hebben wij die periode van heen en weer reizen als heel bijzonder ervaren. Elk weekend leuke dingen doen, verrassingsbezoekjes tussendoor en geen verantwoordelijkheden

Hier alles ok, ivm mijn 10-jarig viva jubileum weer gepost .

Woon nog steeds samen (je relatie kan na vreemdgaan echt sterker worden) en heel gelukkig met vriend en zoon.

Sorry voor offtopic trouwens!
Bij ons meestal eind mei...

Kan het ook wel gebruiken nu,lekkker 2400 eurootjes
Julus, hij komt met de hele bunch mijn kant op, zijn kant op was echt geen optie. Samenwonen is een hele grote overgang voor de kinderen, alles op zijn tijd.....

Fijn dat jullie het zo goed hebben na de troubles! Volgens mij was dat vreemdgaan met een staartje, toch?

Ontopic : nee, nog niks binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven