Gezondheid alle pijlers

Hypermobiliteitl/HMS/EDS

14-10-2009 15:32 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi,

Ik ben hypermobiel, en ben vorige week bij de reumatoloog geweest (doorverwijzing van de ha) want het werd even wat erger. Veel gewrichtspijn enz.

Maar de arts vertelde mij dat er helemaal niks aan te doen is en dat ik mijn leven maar moet aanpassen. Alles heel consequent in gaan delen, en niet meer zo "uitbundig" leven. Tja, ik ben een alleenstaande mama van een meisje van 6, en ik ben daar dus niet blij mee. Ik kan moeilijk bepaalde dingen maar aan de kant zetten.

Ook op mijn werk (lichamelijk werk) zal ik aanpassingen moeten gaan maken....

Op mijn 16e is het trouwens geconstateerd, en de reden dat ik aan de bel trok is omdat ik 's nachts wakker wordt van pijn in mijn knokkels (zeurend) en s'ochtends mijn vingers krom staan. Overdag heb ik er praktisch geen last van.... De "snelheid" is uit mijn vingers.....

Verder knakt alles!! Mijn vingers (maar dat is geen uitzondering) polsen, 1 schouder, 1 heup, borstbeen, knieen, weet ik het wat nog meer.

Iemand herkenning????

Alvast bedankt!!!!

Inmiddels is de diagnose HMS eruit gekomen. (november 2009)
Ik heb al wat gelezen, maar heb niet veel zin meer...Komt nog wel en anders kom ik er vanaf nu gewoon bij...

Ik ben dus 'MMR' en ben 22 jaar.

Ik heb al erg lang last van rug en nek klachten..Sinds 2 a 3 jaar ofzo weet ik dat ik hypermobiel ben, maar lang niet zo erg als bij jullie, heb ik het idee dan hoor...

Ik heb vooral last van mijn nek, schouders, rug (voor bovenin) en mijn heupen.

Ik kan het erg kraken allemaal, de ene keer meer dan de andere keer. Het is nu zo dat ik lekker te keer kan gaan....

Het is soms echt niet grappig meer.

Ik heb me ook vaak laten kraken e.d. en dan vooral hoe noemen jullie dat?? door een chriopractor (zo'n manier) Manupileren ofzo? daar ben ik 2x geweest maar door voor vaak bij een orthopeed manueel arts....Maar het helpt niet meer. Mijn wervels schieten verkeerd (uit de kom?) en dat gaat zelfs al na 1 dag ofzo. Nu ook met de fysio en mijn heup, Gelukkig morgen weer langs...

Maar ik weet het soms echt ff niet meer...Ik moet het accepteren, er mee ook leren gaan...En het is ook 'stress' en spanningen e.,d Mijn nek reageert daar op. Als het bv niet lekker gaat met mijn vriend en mij (sinds juli 2008 samen ) dan voel ik spanning in mijn nek...Ik heb hier over gespreken, zit veel van vroeger e.d. achter, waar aan ik werk...

Ook is het mijn houding, niet goed reacht op lopen....Ga nu sinds maandag naar mensendieck en ik zit te denken om onder begeleiding te gaan sporten....Wordt dit vergoed. zit in het hoogste pakket van onvz???

En is een Rloog aan te raden?

Ik kraak tussen door ook echt van alles. Van top tot teen. Soms doe ik het ook zelf, maar soms is het met een oefening dat ik wat hoor kraken bij mijn nek/schouders. Of als ik iets naar links ga bv met mijn hoofd, hoor ik krrrrk..Heeerlijk want het lucht op, maar goed is het niet, maar ik forceer het dan niet, want het is een natuurlijk achtige beweging..Soms forceer ik het wel, door zelf te kraken of de fysio, maar ja soms is het ook ff nodig....

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben en anders hoor ik het wel...

Weet niet of ik het volhoudt om te schrijven, ben bang dat ik door het topic er nog meer op gefocust ben en dat wil ik niet....Maar voor nu is het goed...even wat tips...en ik ga regelen (snel) dat ik onderbegeleiding kan sporten...Al dan niet bij mijn sportschool of toch bij mijn al bekende fysio, heeft ook wat dingen staan...de basic dingen....

Groetjes en ik hoor graag feedback en/of vragen nav mijn verhaal, sorry voor de lengte

ps. Weet niet of het noemenswaardig is, maar ik heb ook ADHD...Wat spanning opleverd als ik niet goed weet hoe iets vooral op de lange termijn gaat lopen. Ik hoef niet al een heel weekend gepland te hebben maar wel globaal...en anders geeft dat soms stress zeker met lange periodes. Zoals nu ik opzoek ben naar werk, het is vaag en dat heeft veel stress gegeven.

Ow ja ik ga werken met kids/gehandicapten...Dus lichamelijk werk :-S

Bedankt MMR.
Hey MMR,

Ik heb al zo lang ik mij kan herinneren "last" van nek, schouders maar vooral onderrug en knieen. In 1 van mijn knieen zat er constant vocht in, opgezwollen, pijnlijk enz. Met 1 of andere lamp en steekapparaat (zo voelde het) behandelingen gehad, oefeningen en sinds ik scheef ben gaan zakken (bekken) zo'n 10 jaar geleden werd die knie minder tot tegenwoordig helemaal geen last meer. Misschien dat het gewicht eraf is??

Handen begon een jaar of 4/5 geleden, en een jaar of anderhalf geleden schouderproblematiek.

Nek komt nu weer voort vanuit die schouder, het staat allemaal ivm met elkaar.

Laten kraken mag je echt nooit meer laten doen hoor! Dat is heel slecht voor hypermobiele mensen. Fysio gaan volgen en doen wat ze opdragen. Ik ben nooit bezig geweest met kussens, hulpmiddelen enzo. Ik ben daar helemaal niet zo mee bezig.....

Het is er, ik moet er mee leven en klaar. Nu kan ik soms even niet zonder hulpmiddelen (haha....sinds deze week.... ) Maar het is me dan ook opgedragen door fysio en ha.

Probeer rustig te blijven en eerst maar eens de fysio te gaan doen. Probeer er niet constant mee bezig te zijn...... Je bent kerngezond! Spanning kan inderdaad pijnlijke spieren opleveren, misschien dat het daardoor wordt veroozaakt, fysio en ha kunnen je daar uitsluitsel over geven.

Sporten is natuurlijk altijd goed en onder begeleiding helemaal! Dat doe je goed!

En een beroep met beweging heb ik ook altijd gedaan, en ik voel mij er prettig bij!! Ik ben nu 32 trouwens.

Succes, en laat je weten hoe het verder met je gaat???

MC; hoe ist met verhuizen???

Sent; hoe zat jij met slijtage in je schouder?? Ha en fysio hadden beide lichtelijke paniek wat betreft de slijtage in mijn schouder. Door sommige bewegingen gaat het bot op bot. auw....Dat is natuurlijk geen kwestie van weken, maar jaren. En aangezien er een paar weken geleden niks van slijtage te zien was op de foto ben ik er gerust op. Ik vraag me alleen af, omdat jij er zolang mee hebt rondgelopen (gereden) of jij slijtage had/hebt.
Hoi MMR spring er maar gewoon weer tussen hoor.

Froep bot op bot klinkt niet lekker. Verhuizen tsja ik ben nog druk bezig met de tafel opknappen op dit moment, heb al 1 stoel af dus hard gaat het niet hahaha. Vandaag ga ik voor het eerst aan het huisje zelf beginnen. Ik ga de wc verven, das een lekker kleine beperkte ruimte die ik mooi met pauzes ertussen kan doen. Morgen komen er 2 heren helpen en die zet ik aan de woonkamer, dat zijn de grootste oppervlakten en dan zou ik dus te lang doormoeten zonder pauze. Dus dat mogen zij mooi doen hihi. Ik ben wel iets meer moe dan normaal en ik voel mijn rechter pols/hand iets meer op het moment, maar nog geen echte blessures. Dus het gaat best goed eigenlijk. Verder ben ik woensdag tante geworden! Echt zo leuk hij heet Lucas en is echt een heerlijk ventje.
Gefeliciteerd tante MC!

Klinkt goed MC; anderen aan het werk zetten! Goed zo! Niet alles zelf proberen te doen hoor! En dan gaat het maar wat langer duren.... Het is niet anders! Luister naar je lijf.

Succes met alle werkzaamheden!

Was vannacht om 2.51 al wakker en niet meer geslapen. Méééénnn, wat was ik blij dat ik om 13.00 klaar was met werken.... Ik bleek er ook uit te zien als een spook... Vanmiddag even lekker geslapen, dochter werd door papa opgehaald uit school en is weg voor het weekend. Mama kan gaan bijtanken! Eerst nog werken morgen en dan genieten van een (mooi?) weekend.

En dat geldt voor iedereen hier! Fijn weekend!

x
Thanks Froep. Ja ik luister wel een beetje naar mijn lijf, heb lang niet zoveel gedaan als ik had gehoopt te kunnen doen. Dus toen heb ik maar een magnum gekocht, als troost, en als beloning omdat ik niet toch de klus had afgemaakt. Ik voel mijn lijf wel nu, maar als ik stug was doorgegaan en de klus had afgemaakt dan was het helemaal bagger geweest. Maar ik baal er wel een beetje van ik heb maar zo weinig kunnen doen vandaag eer ik moest stoppen en er moet nog zovéél gedaan worden Maar goed morgen krijg ik een beetje hulp in ieder geval en het moet niet komende week af zijn natuurlijk, maar het viel wel een beetje tegen. Wel lekker dat je een beetje bij kan tanken dit weekend trouwens. Ik denk dat dat voor mij dinsdag word de rest van de dagen heb ik het druk helaas.
Zo 3 dagen klussen later en ik ben moe hihi, ben benieuwd hoe ik me morgen voel. Maar goed de heren die gister kwamen helpen daarvan bood er 1 aan om vandaag weer verder te gaan dus ja dan sla ik dat niet af. Maarrrrr mijn woonkamer is nu helemaal gewit en de muren van de wc zijn ook klaar dus ik ben wel tevreden. Vandaag en gister ging trouwens een stuk beter met klussen, ik denk dat dat in bochten op een trappetje hangen van de eerste dag erg vermoeiend is geweest voor mijn spiertjes.
Dames!!!! Hoe is het met iedereen hier?

Ik hou, met moeite, een rustdagje vandaag. Ik vind het zo leuk om mijn huisje op te knappen. Volgende week maar weer een afspraakje bij de huisarts hihihi. Moet even naar mijn voeten laten kijken en mijn hand moet ik nog steeds naar laten kijken.
Heyyyy Mc!

Goed van je, dat je vandaag even niets doet. En ik weet nog hoe moeilijk dat dat is....

Ik heb vanmiddag weer therapie. Nog steeds 2 x per week. Als mijn schouder nu subluxeert maakt hij een raar slurpend/krakend geluid. Echt bizar. Gelukkig zijn mijn vingers nu even rustig, maar daar staat tegenover dat ik veel pijn heb aan onderrug en heup. Ik heb vandaag veel gelopen op het werk, dus misschien dat het morgen weer beter gaat.

En ik wou eens dat ik eens heerlijk kon slapen....... Heel lang en heel rustig.......

Voor ons huis zijn vandaag voor de tweede keer kijkers. Dus ik ben benieuwd! Het staat zo'n anderhalf jaar te koop nu. Ik moet zeggen dat ik er wel heel veel moeite mee ga hebben, want het was echt mijn droomhuis......Ons droomhuis.....

Dan is echt al het vertrouwde van toen weg. Maar misschien ook wel weer mooi anderzijds, opnieuw beginnen!

Mc, hou je taai!

Sent, hoe ist??

MMR; hoe is het met jou?
Nou, de dag begint weer goed.... Eergisteren begon mijn heup weer te vervelen. Hij "zat" niet lekker en ik had pijn. Niet constant, dus soit.

Gisteren werd het erger, 's middags therapie gehad, en toen ik van de bank afkwam..... Een hele luide TOK en ik dacht dat ik doodging. Nou ja, zo overdreven ook niet, maar een paar seconden zag ik sterretjes voor mijn ogen. Ik bleef even zitten, ging staan en lopen. Bij elke stap een enorme pijnscheut waar de tranen mij in mijn ogen sprongen. Fysio was helemaal geschrokken, hij kon niet meer kijken want ik moest dochter uit school gaan halen. Met de auto! Fijn......

Hij liet me wat op en neer lopen, en hoe meer ik liep hoe lekkerder het weer zat. Wel constant pijn maar de scheuten waren weg.

Die zijn kort daarna helaas weer terug gekomen, als ik gewicht op die kant zet, bijv. tijdens staan op dat been "leunen" dan krijg ik die scheuten. En tijdens het lopen nu dus ook. Zitten gaat heel eventjes goed, liggen op de rug met opgetrokken benen, verder niet om te doen. Getver!

Volgende week dus even concentreren op beide punten bij therapie.

Hoe is het bij de rest hier? Behalve MC en ik zijn er volgens mij geen reacties meer? Jammer!!
Froep wij hadden vorig jaar bijna een onwijs mooi droomhuisje gekocht, maar toen werd mijn contract niet verlengd. Nu denk ik hebben we geluk mee gehad, lijkt me dan helemaal moeilijk als je je droomhuisje moet verkopen. Balen van je heup! Klinkt erg pijnlijk. Ik heb er zelf niet heel veel last van gelukkig. Mijn ex loopt te pushen dat ik moet opschieten met klussen zucht. Ik wil ook opschieten, maar ja dat lijf werkt niet mee dus ik zit mezelf op te vreten terwijl ik braaf rustig aan doe. Maar goed ik ga maar weer eens kijken of ik wat mensen kan regelen om te helpen.
Huh, het is toch niet helemaal gelukt met rustig houden vandaag Heb s'middags (volgens planning) een stofzuiger gekocht en naar mijn huisje gebracht gelijk, maar toen ben ik nog gaan zuigen beetje en stofvrij maken in de wc, afplakken en raamkozijn/deurkozijn en deur verven ............ s' Ochtends had ik al even de belastingtoeslagen geregeld en de meterstanden door gebeld. Heerlijk zo'n productief dagje. Vanavond maar vroeg naar bed.
Hai!

Hoe gaat het MC? Is het einde al in zicht?

Hier geen bijzonderheden, nog steeds last van rug-heup-knie. En natuurlijk schouder.

Volgende week een week vakantie, en dan gaat fysio schouder helemaal intapen en moet ik sling dragen om die week door te komen, Ik kijk er best tegenop, en ik hoop dat ik nog voldoende bewegingsvrijheid overhoud.
wazzik weer

Sorry ben een beetje afwezig. Ben al lang blij dat ik het afvallen-topic een beetje kan blijven volgen.

Mijn laatst afspraak met de reumatoloog was afgezegt omdat ze ziek was. Nu wordt het eind mei. *Zucht*

Ondertussen ga ik braaf naar de fysio. Dat helpt wel goed. Bij de volgende 'verzwaring'van mijn trainigsprogramma mag ik gaan hardlopen.

Vorige week de uitslag van de aanvullende lymetest gehad. Weer dezelfde uitslag. Maar specifiek niets aangetroffen dus iig geen lyme. Wat wel? Geen idee.

IK ben iig al lang blij dat het nu met het warmere weer bijna geen pijn meer doet.

(als ik tijd heb probeer ik hier bij te lezen maar ik heb zo veel aan mijn kop dat het ff niet zo wil allemaal)

Sterkte, groetjes, enz enz

Maja
Maja,

Wat leuk dat je even van je laat horen. En goed om te horen dat je baat hebt van de fysio!

Gaat het verder wel goed met je???

Liefs,

Froep
Over 2 daagjes op vakantie dus wat dat betreft goed en het is mooi weer da's ook lekker. en mijn lieve lieve liefste vriendje heeft een paar dagen meer vrij genomen zodat hij het huis op kan ruimen. (hond is al ff weg ivm vakantie)

Verder tja, moet solliciteren maar k heb geen motivatie, vriendje zit (gelukkig/eindelijk) aan de AD, ik wacht op de mogelijk toekenning van een PGB voor coaching maar ik vrees dat ik hem niet krijg omdat ik het 'te goed' doe, ik sta ook op de wachtlijst voor een second opinion van een psych in t radboud en de volgende afspraak bij de reumatoloog is veulste ver weg.

Ik hoop dat ik na de vakantie weer wat meer energie en motivatie heb.
Maja fijne vakantie!

Nou ik ben naar de huisarts geweest vanmorgen. En nu zit ik met 2 vingers aan elkaar getaped te typen, heel handig. Schijnbaar heb ik (een paar maanden geleden ) een bandje verrekt tussen 2 knokkels, die van mijn middelvinger en ringvinger, aan mijn rechterhand. Het wil alleen maar niet herstellen en nu moet ik dus als ik mijn hand veel gebruik de vingers aan elkaar tapen zodat ik niet iedere keer opnieuw het bandje verrek. Verder schijnen mijn voeten verder door te zakken (ondanks aangemeten steunzolen) eerst was alleen mijn voorvoet doorgezakt maar nu zakt het midden deel ook door aan de hiel kant. Ik had al zo'n vermoeden dat het aan het doorzakken was want als ik sta dan "puilt" er wat uit aan de zijkant van mijn voet en dat schaaft dan tegen de steunzool aan volgens de huisarts dus dat kan ik laten bijschaven. Maar verder kan ik niet de steunzool laten aanpassen ofzo want die is al zo goed als maximaal zei hij.

Verder ben ik zeer verontwaardigd over de uwv arts. Ik had met hem afgesproken dat mijn huisarts zou bellen voor verdere info, wat mijn huisarts dus heeft gedaan. Nou mijn huisarts heeft nog nooit eerder zoiets meegemaakt zei hij, had het ook met zijn collega's besproken en die snapten het ook niet. Maar de uwv arts zei eigenlijk gewoon dat ie geen verdere info wenste en als hij dat wel zou willen dan wist ie hem nu te vinden. Volgens hem zou ik over niet al te lange tijd weer arbeidsgeschikt moeten zijn waarop mijn huisarts antwoorde dat hij daar weleens anders over zou kunnen denken maar toen was het dus u doet uw werk en dan doe ik de mijne wel ............. Nou echt wel dat ik die arts erop ga aanspreken als ik weer bij hem moet komen is ie nou helemaal van de pot gerukt?! Hij vond me al confronterend dus nu kan ie het krijgen ook. Dan had ie maar tegen mij moeten zeggen dat geen verdere info wenste dan had mijn huisarts er ook geen tijd in hoeven te steken.
Hallootjes!

Mc; hoelang moet je blijven spalken?? En het is maar goed dus dat je naar de dokter bent gegaan!!!

En dat van je voeten herken ik ook. De podotherapeut zei dat ik de voeten van een bejaarde had...

Niet door eelt of kalknagels ofzo , maar doordat mijn hielen gezakt zijn en het (vet) weefsel naar buiten drukken. En ik maar denken dat ik een aansteller was als ik na een dagje winkelen/lopen whatever pijnlijke voeten had. Want immers heeft iedereen dat toch??

De zolen heb ik lange tijd geleden al weggeflikkert. 1 zool was veel hoger als de andere in een poging mijn bekken nog recht te krijgen. Maar ten eerste begon ik last van de andere heup te krijgen, en ten tweede, ik wilde schoenen kopen die ik leuk vond.

Weg ermee! Maar ik ben heeeeeeel makkelijk in mezelf kwellen....

En wat kut van de arboarts zeg! Wel laten weten hoe het afloopt hé?? Hou je taai meid!

Hoe is het in je huis???

Fijne koninginnedag iedereen!

Ik ga werken, tjuus!
Ik weet eigenlijk niet hoelang ik moet spalken hihi. Ik heb al sinds 1999 steunzolen, ik kreeg ze voorgeschreven voor mijn knieën en bij het aanmeten bleek dat ik ze sowieso echt nodig had of ze nu zouden helpen voor mijn kieën of niet. Ik zou er niet aan moeten denken om zonder steunzolen te lopen, heb het vroeger weleens gedaan maar dan hd ik binnen de kortste keren zo'n last van mijn voeten en knieën dat ik dat nu niet meer waag hihih. Maar de mijne zijn mooi gemaakt, die zijn zo bijgeschaafd dat ze in de meeste schoenen wel passen (zeker als de binnenzolen van de schoenen eruit kunnen). Ik zou zo graag hakken dragen, maar mijzelf zo martelen gaat mij gewoon te ver. De uwv arts tsja maar ff afwachten wat ie gaat doen, krijg binnenkort een oproep om op het spreekuur te komen. Mijn huis is een beetje balen de woningbouw zei dat de schimmel en de vochtige muren in de slaapkamers dat ze daar niks aandoen, ik moest de huismeester maar even laten kijken die heeft een spuitbus tegen de schimmel. Maar ja het stucwerk laat ook los op plekken door het vocht en ik kan er dus niet zomaar behang tegen aangooien vanwege het vocht. Ik wacht maar even af wat de huismeester er van zegt en dan moet ik maar even kijken wat ik doe. Tegels op de wc vloer komen ze ook niet dus ik heb maar besloten om dan zelf tegels te leggen. Gelukkig ben ik vrij handig dat scheelt een beetje. Maar het wil dus niet zo vlotten en ex man is de hele week weg op een kamp dus moet naast klussen ook het hele huishouden en Davina in mijn eentje erbij doen. Maar goed vandaag zijn we bij mijn ouders en blijven we eten en dat zal morgen ook wel zo zijn en dan zondag verjaardag inclusief eten dus veel gezelligheid en hoef zelf niet te koken hihihh. Hoe is jouw koninginnedag? Hoop dat ie net zo gezellig was als de onze. Oh je moet werken hmz. Nou ja kan wellicht ook gezellig zijn (hoop ik iig).
Hoi

Ben ik weer een keer

Met mij gaat het redelijk....Ik heb nog wel last van mijn nek/schouders, maar het zit daar ook lekker vast...Moet ook goed recht op blijven lopen/zitten e.d.

Met mijn heupen is het drama. Zeer waarschijnlijk staan ze scheef. Het doet rondom iig erg veel pijn...Kan niet eens meer zitten zonder pijn :'( Ik word er niet goed van......Ook al weet ik dat het nog erger kan en er ergere dingen zijn....Iemand tips?

Sterkte allemaal...

Liefs MMR die zich kut voelt....Gezeik allemaal :-S Sorry maar hier kan ik lekker zeiken, thuis zijn ze dat natuurlijk ook een keer zat Gelukkig is het niet allemaal bagger En zijn het vooral mijn heupen!
Hey girls,

Nog steeds 2 x per week therapie. Sinds vorige week een andere therapeut omdat mijn eigen een andere baan heeft genomen. De nieuwe schrok zich kapot! Ze gaat ook meteen stappen ondernemen omdat ze vind dat mijn conditie erg slecht is. Het gewricht hangt er helemaal uit, en het hele schouder/ en nek gebied is verkrampt. Ze begrijpt niet dat er nog niet geopereerd is. Ik heb zelf ook aangegeven dat ik dat niet wil omdat de resultaten te slecht zijn. Ook zij begon meteen over het onderwerp slijtage. Zij gaat mij aanmelden als chronisch patient en heeft me geadviseerd aan te melden bij een patientenvereniging omdat ik daar dan veel aan zou hebben.

Ik leef nu op diclofenac en accod zetpillen. de zetpillen zijn voor de hoofdpijn die opgewekt wordt door de verkramping van de nekspieren. Ze heeft mij ingetaped en blijft dit voorlopig doen. De sling moet ook consequent gedragen worden om de spieren rust te gunnen. Mijn heup (die ene waar ik al langer last van had) begint ook los te staan helaas. Mijn bekken staan zo scheef dat van de kant die "omhoog" staat, de heup steeds losser gaat. Ook daar een luide plop bij draaibegweging. Ze kan het ook duidelijk voelen. De andere kant zit nog goed vast, maar ook daar angst voor slijtage omdat die het gewicht moet dragen van de scheefstand bekken.

Maargoed, die scheefstand heb ik al zeker 8 jaar dus de slijtage gaat dus zo snel niet.

Ik raak de controle over mijn vingers ook kwijt. het typen gaat moeizaam en ongecontroleerd, het vlechten van mijn dochter's haar enz. Ook te wijten aan instabiliteit.

Verder heb ik al een maand of twee lange rode striemen langs de binnenkant van mijn benen. Geen straie! Maar van boven naar beneden tot mijn knie. Doet totaal geen pijn. Het trok wel wat weg en werd donkerder en bruiner. Vorige week waren ze ineens weer rood! Ik heb gevraagd wat het kan zijn, en de therapeut denkt dat het van de naad van mijn broek komt. En dat het blauwe plekken zijn. ???

Verder ben ik nog steeds doodmoe.... Morgen weer bedrijfsarts, maar op mijn ziekmelding staat "geen herstel", dus het zijn routinepraatjes.

De halve dagen werken gaan tot nu toe goed, dus ik hoop dat nog een tijd zo vol te houden. Misschien sterk ik wel aan en kan ik weer normaal aan het werk.

MC; hoe is het met verhuizen? Ben je al over?

MMR; een scheef bekken is niks aan te doen. Ik heb het al minstens 8 jaar en mee leren leven. Maar zoveel pijn dat ik niet kan zitten? Nee, geen last van. Ik heb meer pijnscheuten in mijn heup, en vooral ontstekingen. Misschien toch iets anders? En ik denk dat je beter naar een arts kan gaan om erachter te komen wat er is. Want je zegt zeer waarschijnlijk. Komt dat vanuit jezelf? Laat je onderzoeken en vanuit daar kun je verder.
Zeik maar lekker ff hoor MMR die neiging hebben we allemaal wel eens hihi.

Froep dat van die vingers herken ik maar al te goed helaas. Wat ik vooral vréselijk vind zijn knoopjes van kinderkleding, vooral als de dame in kwestie niet stil kan staan. Mijn huisje moet nog steeds veel gebeuren, maar morgen krijg ik weer hulp gelukkig. Ik ben echt ontzettend moe (k*t fibro), maar verder nog niet echt blessures dus dat valt me ontzettend mee. Ben dan ook wel ontzettend bezig met dingen als houding en goed luisteren naar mijn lichaam, ookal ga ik nog weleens over mijn grenzen heen (maar huis moet toch af komen). Ik heb dan wel het geluk dat mijn spieren ansich heel goed trainbaar zijn. Vind het wel heerlijk om weer eens lichamelijk bezig te zijn hihi.
Fijn dat ik ff mag zeiken .

Ik kan wel zitten, maar dan voel ik de pijn wel. En als ik daarna opsta doet het erg pijn. Het lijkt erg vast te zitten ofzo. Het is een stekende pijn. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.

Zitten is gewoon niet prettig, iig niet lang zitten. Ik let er nu even op en het is idd een stekende pijn in mijn onderrug. Ter hoogte van mijn bekken. Vind het maar irri. Het zijn dus niet echt mijn heupen, want de pijn zit dus in het midden en niet aan de zijkant, waar mijn heupen zitten.

Ik ga idd maar even een afspraak bij de dokter maken....

Wat is wijsheid. Hij kan me miss ergens naar toe door sturen. Of ik kan zelf vragen of er miss is een keer foto's van mijn lichaam = nek, rug, bekken gemaakt kan worden...Of heb je daar niks aan Dat ik dus een afspraak maak met iemand in het ziekenhuis, maar met wie?

Bedankt. Verder gaat het btw wel goed!!

MC: Suc6 met alles! Idd goed naar je lichaam luisteren....Herkenbaar.

Ik moet ook weer gaan sporten en eigenlijk moet ik gaan trainen met een fysio of iig 2x om te kijken of ik het wel goed doe...Dan zitten mijn 2 zusjes en ik alle 3 bij die vent. Niet dat mij dat boeit. Zij vinden het alleen niet leuk...Jammer dan. Hij is de enige die hoort bij de sportschool. Ga ik van de sportschool af moet ik 3 maanden wachten en meer betalen...Mooi niet...Ligt er ook aan wat ik kwijt ben aan die fysio...Even afwachten maar..
Froep: Vervelend zeg allemaal. Zo erg is het bij mij allemaal niet. Het is bij mij meer spanning/pijn in mijn nek. Vooral door houding incombinatie met (lichte?) hypermobiliteit en dus mijn bekken of wat het ook mogen zijn....

Ow ja het is een zelf diagnose zo van daar heb ik ongeveer pijn, dus dat is het wss.

De pijn die ik nu heb is een stuk heftiger dan anders als mijn heup/bekken what ever scheef oid staat. Ik ga dus maar even de huisarts bellen.
Klinkt als je SI gewrichten en ja die kunnen lekker auw doen. Ze zijn bij mij dus ook hypermobiel volgens de bekkentherapeute. Ach ja waarom ook niet. Wat een beetje kan helpen is eerst de ene knie naar je kin trekken (niet te hard trekken natuurlijk ), terwijl je plat op je rug ligt, even vast houden en vervolgens rustig weer neerleggen en dan de andere. Als het teveel zeer doet of de pijn word erger dan niet meer doen natuurlijk hihi. En gewoon naar de HA gaan voor advies want wellicht is het een heel ander probleem.
Ik ga om half 12 naar de dokter. Ik ben benieuwd!!

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes MMR.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven