wasverzachter vraagje

27-04-2010 18:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik vroeg me iets af over het gebruik van wasverzachter.

Ik zelf gebruik gewoon voor elke was die ik doe de normale hoeveelheid (de hoeveelheid die aangegeven staat op de fles) wasverzachter.

Mijn moeder doet dit ook, maar soms voor de handoeken minder omdat deze daarna in de droger gaan.

Mijn vader daarentegen doet bij geen enkele was wasverzachter erbij.

Hoe doen jullie dit?
Ik gebruik ook geen wasverzachter meer, de was komt dan zo raar voelend uit de wasmachine vind ik.

In de zomer hangt het op de lijn, en in de winter gaat het de droogtrommel in, met een droogtrommeldoekje. Omdat die de was zo lekker laat ruiken.

Op het moment heb ik een fles wasmiddel in gebruik van Persil, de eco power variant, die ruikt echt supersterk. Als ik de badkamer in kom bv, ruik ik direct de frisgewassen handdoeken die in de kast liggen.
Ik gebruik alleen voor de bonte was wasverzachter, omdat ik vooral synthetische kleding en kleding met wol afschuwelijk vind aanvoelen zonder wasverzachter. Voor de witte was op 60 graden gebruik ik geen wasverzachter omdat het toch allemaal katoen is en de droger ingaat en er zo ook zacht uit komt.
Ik doe altijd een wasbol met schoonmaakazijn bij mijn was. Ontkalkt meteen je wasmachine, gaat stank tegen en is goed voor de kleuren van je was.
Ik gebruik geen wasverzachter en heb geen droger, en mijn handdoeken staan niet rechtop na het droger.

Gebruik Ariel waspoeder (voor de gekleurde was) en voor de witte was Weißer Riese (uit Duitsland, deze ruikt zoooo lekker)

Schijnt ook dat wasverzachter zo slecht is voor je wasmachine. Ik gebruik ook altijd een wasbol voor de wasmiddel. Nooit in het bakje boven in. Daar doe ik altijd wel een scheutje schoonmaakazijn in, voor het ontkalken.

Heb handdoeken van de Hema, die blijven gewoon lekker zacht.

Heb ook ouwe handdoeken (die ik gebruik als ik bv mijn haren verf) die worden wel wat hard na het drogen, maar niet storend. (ach, ben je gelijk gescrubd na het douchen )
Als je azijn bij de was doet? Gaat de kleding dan niet daar na ruiken?

Hoeveel gebruik je dan hiervoor?
Geen droger, en ook geen wasverzachter. Hier zitten bij ongeveer elke soort was wel sokken en geen wasverzachter schijnt te helpen tegen zweetvoeten.
Geen droger, en alleen wasverzachter bij wassen met beddengoed en/of handdoeken. Dus de enige kleding die ik wel eens met wasverzachter was zijn een paar onderbroeken die heet meegewassen worden met beddengoed.

Ik heb drie jaar geleden twee flessen gekocht, een met een lekker winters amandelluchtje en de ander met een zomerluchtje. Ze zijn nu pas een beetje op aan het raken.

In een vers bed vind ik die geur wel lekker, zou het bij kleren veel te obstinaat vinden.
Geen droger en geen wasverzachter. Ik ben extra lief voor het milieu.. en koop hiermee mijn lange douchetijd af
quote:CN25 schreef op 28 april 2010 @ 11:22:

Als je azijn bij de was doet? Gaat de kleding dan niet daar na ruiken?

Hoeveel gebruik je dan hiervoor?

Nee hoor, je was komt neutraal ruikend uit de machine.

Ik gebruik een scheutje, gooi er op de gok wat in.
Waar doen jullie die azijn dan in? Lijkt me dat die vanuit het bakje direct naar beneden loopt. *heeft duidelijk nog nooit met wasverzachter gewassen...*
Wasverzachter hard nodig met het harde Rotterdamse water.

Ook vind ik dat mijn synthetisch goed niet statisch geladen raakt.

En het ruikt zo heerlijk naar blommekes.
quote:j22 schreef op 28 april 2010 @ 13:07:

Waar doen jullie die azijn dan in? Lijkt me dat die vanuit het bakje direct naar beneden loopt. *heeft duidelijk nog nooit met wasverzachter gewassen...*

Ik doe het altijd in het bakje waar je normaal het wasmiddel in doet, voor een gewone wasbeurt, niet met voorwas. (voor de wasmiddel gebruik ik dus een wasbol)

Voor mij is het, het hele linkse laatje.
Wasverzachter, een echte fetisj van me. In alle kleuren en geuren en bij iedere was.
Jaaa heerlijk, al gebruik ik wel minder dan voorgeschreven. Altijd deze (Morgenfris, blijkbaar):

Ik gebruik ook nooit zoveel wasmiddel als voorgeschreven: dat is echt niet nodig. Ik heb geen vlekken in mijn kleren, want ik banjer niet in de blubber de hele dag en heb geen kinderen: ze stinken alleen, daarom was ik ze. Ik heb trouwens een nieuwe geroken van Robijn, zooo lekker, die wil ik echt hebben: passiebloem!

Gebruik verder poeder van de Ap en geen droger. Aller aller lekkerste is was mét wasverzachter buiten in de zon drogen. Dat zal bij jou wel lukken Leo, op 't platteland? Hier in de hoofdstad zonder balkon helaas niet :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven