Rose themafeest, tips?!

28-04-2010 14:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi Meiden,

Caro-dochter is bijna jarig. En net als heel veel andere meiden van haar leeftijd moet alles rose zijn. Vandaar dus ook een rose themafeest voor haar.

Met de aankleding van het feest ben ik al een aardig eind. En op de uitnodigingen staat ook vermeld dat men in rose dient te komen. Maar met het verzorgen van het eten heb ik nog geen idee.

Wel heb ik al aardbeien-champagne besteld en dit zal iedereen dus bij binnenkomst krijgen. De kinderen een alcoholvrije variant. Ook de taarten en zoetigheid is geen probleem. Maar zou dus ook graag iets leuks met het avondeten en hartige hapjes doen.. (Mag eventueel ook op het thema prinsessen slaan.) Hebben jullie leuke tips voor mij?!

Nog even voor de duidelijkheid, ik wil dus iedereen tegelijk uitnodigen, dwz volwassenen en kinderen bij elkaar.
Tip voor de uitnodiging:

Moet ik een s of een z schrijven in 'een roze/rose jurk'?

--------------------------------------------------------------------------------

Juist is 'een roze jurk'; rose met een s komt niet in de naslagwerken voor. Wél met een s is rosé, de uit het Frans geleende benaming voor lichtrode wijn of half doorbakken vlees.
quote:AlettaJacobs schreef op 28 april 2010 @ 14:51:

Tip voor de uitnodiging:

Moet ik een s of een z schrijven in 'een roze/rose jurk'?

--------------------------------------------------------------------------------

Juist is 'een roze jurk'; rose met een s komt niet in de naslagwerken voor. Wél met een s is rosé, de uit het Frans geleende benaming voor lichtrode wijn of half doorbakken vlees.Bedankt voor je tip!
roze koeken!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Google even op recept Surinaamse bietensalade. Is een aardappelsalade met o.a. kip, ui, augurk en bieten, waardoor de salade roze kleurt!
Perfectionisme is niet perfect...
Ha bummer, ik dacht ook aan een rosé-themafeest
Voor het avondeten: iets met een vleugje bietensap is al gauw roze: huzarensalade bijvoorbeeld, champignonnensoep, mayonaise, allemaal roze te maken met een beetje biet.
Hoe oud is je dochter trouwens? Zitten volwassenen er echt op te wachten, een uitnodiging met de mededeling dat ze in het roze moeten komen?

Ik zou het gewoon leuk voor de kinderen houden.
quote:yathibiyya schreef op 28 april 2010 @ 14:54:

Google even op recept Surinaamse bietensalade. Is een aardappelsalade met o.a. kip, ui, augurk en bieten, waardoor de salade roze kleurt! Klinkt goed. Zal zo meteen even google-en.
quote:AlettaJacobs schreef op 28 april 2010 @ 14:55:

Voor het avondeten: iets met een vleugje bietensap is al gauw roze: huzarensalade bijvoorbeeld, champignonnensoep, mayonaise, allemaal roze te maken met een beetje biet.Wat een super idee! Zat al aan kleurstoffen te denken, maar dat leek me geen goed plan. Maar op deze manier is het een natuurlijke kleurstof.
Rabarber is ook roze, al vindt niet iedereen dat lekker natuurlijk.
Mij inhuren DUH.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Dochter wordt 4 jaar. Onze familie en vrienden zijn inmiddels heel wat gewent op feest gebied. En zullen ook hier niet van staan te kijken. De een is, denk ik, nog fanatieker dan de ander om het thema na te streven.

Maar een rosé-feest dat hebben we nog nooit gehad, ik zal hem onthouden
http://www.cooks.com/rec/ ... 0,pink_party_food,FF.html
Ah ok, normaal bij jullie dus
quote:Paque_in_Pink schreef op 28 april 2010 @ 15:00:

Mij inhuren DUH.

Je bent natuurlijk van harte welkom!
Hier nog een beetje:

#

Make a main course dish from a naturally pink protein, like salmon or shrimp. Garnish foods with pink peppercorns, a pretty and unusual spice that adds a zing to anything it touches. Serve duck or chicken with a raspberry reduction.

#

Tint side dishes, like rice or quinoa, with pomegranate seeds, which function as a natural pink dye. Make tomato cream sauce for pasta. Include beets in a menu item for a naturally pink dish. Dress a salad with a berry vinaigrette.
Bedankt Star voor je linkjes. Sommige dingen lijken me best leuk om eens te gaan proberen.

Wil natuurlijk het mezelf zo makkelijk mogelijk maken en dus gerechten maken die voor zowel kinderen als volwassenen lekker zijn.
shrimp zijn ook n beetje rozig.
roze risotto

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=512 ... sotto+biet
quote:eloys schreef op 28 april 2010 @ 15:20:

roze risotto

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=512 ... o+bietZiet er ook erg lekker uit!
Prinsessen cakejes. Die zie je steeds op de reclame. Laat je de kinderen fijn cakejes bakken, of koekjes versieren met roze dingen.

Bij je supermarkt staan bij de zelf-bak afdeling roze versierdingen van suiker.

Je hebt ook roze suiker (voor stoofperen etc).

Fijne verjaardag alvast
Poelepoelepoelepoes!
Zalm als avondeten?
Denk dus nu: een garnalencoctail en surinaamse bietensalade als voorgerechten. En de risotto als hoofdgerecht. Met daarbij luxe broodjes. En als het lukt roze boter ofzo.Toetje is niet zo ingewikkeld om te bedenken, zal waarschijnlijk iets van ijs worden.

Ben hier echt al heel erg meegeholpen. Bedankt meiden. Maar hebben jullie ook nog tips voor borrelhapjes?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven