Rose themafeest, tips?!

28-04-2010 14:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi Meiden,

Caro-dochter is bijna jarig. En net als heel veel andere meiden van haar leeftijd moet alles rose zijn. Vandaar dus ook een rose themafeest voor haar.

Met de aankleding van het feest ben ik al een aardig eind. En op de uitnodigingen staat ook vermeld dat men in rose dient te komen. Maar met het verzorgen van het eten heb ik nog geen idee.

Wel heb ik al aardbeien-champagne besteld en dit zal iedereen dus bij binnenkomst krijgen. De kinderen een alcoholvrije variant. Ook de taarten en zoetigheid is geen probleem. Maar zou dus ook graag iets leuks met het avondeten en hartige hapjes doen.. (Mag eventueel ook op het thema prinsessen slaan.) Hebben jullie leuke tips voor mij?!

Nog even voor de duidelijkheid, ik wil dus iedereen tegelijk uitnodigen, dwz volwassenen en kinderen bij elkaar.
Ik las laatst iets over gepelde eieren die een tijdje in een bietenmarinade hadden gelegen. Daar werden ze knalroze van. Misschien leuk om hier gevulde eieren van te maken? Ik denk dat het recept in de Allerhande stond... ik ga voor je zoeken!
Johma- salades hebben aardig wat roze-varianten, kan op een toastje.

http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... -roze-eten]

Weet niet wat me hierbij voor moet stellen maar oke.

Je kan ook rijst (met een beetje biet) roze maken en daar weer sushi mee maken.
http://allerhande.ah.nl/#/2010/allerhan ... ipe=621080

Het recept is voor een salade met roze kwarteleitjes, maar je kunt natuurlijk ook gewone eieren roze maken en die dan vullen.
Ben heel blij met jullie tips. Eieren is een goed idee. En die salades voor toastjes ook. Dacht ook al aan paté op een toast met van die besjes-jam (Preisselbeere, weet echt niet de Nl naam,sorry) En dat zou natuurlijk ook op brie kunnen. Dus toastjes dat zit nu wel goed.

Maar jullie tips blijven heel welkom!
Oh en sushi, heb ik eigenlijk nog nooit zelf gemaakt. Hoorde laatst iemand dat dat heel veel werk is. Of is het gemakkelijk zelf te doen?
Wat ook makkelijk, leuk en lekker is; meloen met (rauwe) ham. En zo kun je veel gerechten met ham maken/omwikkelen om toch in het thema te blijven. Denk aan asperges, augurken, misschien een kaassoort in een rauwe ham. En met salami en rosbief kun je ook veel maken. Supersimpel, heel lekker en altijd goed!

Verder misschien wraps bestrijken met roomkaas, gerookte zalm erop, oprollen en in stukjes snijden. Aan de buitenkant niet helemaal roze, aan de binnenkant wel. Buiten kun je dat misschien oplossen door vrolijke prikkertjes met iets rozes, of door er cocktailsaus naast te zetten.
quote:Puntje schreef op 28 april 2010 @ 16:51:

Wat ook makkelijk, leuk en lekker is; meloen met (rauwe) ham. En zo kun je veel gerechten met ham maken/omwikkelen om toch in het thema te blijven. Denk aan asperges, augurken, misschien een kaassoort in een rauwe ham. En met salami en rosbief kun je ook veel maken. Supersimpel, heel lekker en altijd goed!

Verder misschien wraps bestrijken met roomkaas, gerookte zalm erop, oprollen en in stukjes snijden. Aan de buitenkant niet helemaal roze, aan de binnenkant wel. Buiten kun je dat misschien oplossen door vrolijke prikkertjes met iets rozes, of door er cocktailsaus naast te zetten.Ik heb echt veel te moeilijk zitten denken. Tuurlijk met ham kan je zo veel maken. En het is roze. En met zalm ook natuurlijk!
quote:Caro127 schreef op 28 april 2010 @ 15:29:

Denk dus nu: een garnalencoctail en surinaamse bietensalade als voorgerechten. En de risotto als hoofdgerecht. Met daarbij luxe broodjes. En als het lukt roze boter ofzo.Toetje is niet zo ingewikkeld om te bedenken, zal waarschijnlijk iets van ijs worden.

Ben hier echt al heel erg meegeholpen. Bedankt meiden. Maar hebben jullie ook nog tips voor borrelhapjes?!

Ik heb een prinsessenkookboek.... haha!!!

Staat mijn all time favorite kinder ijs toetje in. Heel gemakkelijk!

Een kasteel van ijs.

Gewoon zo'n vierkante bak vanille-ijs omgedraaid op een schaal.

En dan ijshorentjes als torentjes en van die koekrolletjes als deuren. En verder kun je er zoveel mee experimenteren als je wil (ook leuk om je dochter dit zelf te laten versieren), glitters, snoepjes, hagelslag enz.

Kinderen vinden het prachtig.... soms echt zonde om op te eten!
Vanille ijs??? Dat is toch niet roze? Aardbeienijs moet het zijn.
quote:reisa1978 schreef op 29 april 2010 @ 21:15:

Vanille ijs??? Dat is toch niet roze? Aardbeienijs moet het zijn.Ja, maar dan is het smerig!!!! ik haaaaaaaat aardbeienijs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven