Verliefd op een ander...

29-04-2010 07:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben een jonge homo-man van 35 en zit met een probleem(pje). Ik ben al jaren samen met mijn vriend en wil absoluut met hem verder. Vorige week echter ben ik iemand tegengekomen bij wie ik op de een of andere manier gevoelens heb gekregen. Typische verliefdheidsgevoelens zoals: hij hem willen zijn, zijn foto op hyves telkens willen zien etc. Natuurlijk is dat een erg fijn gevoel, is het spannend etc. maar om eerlijk te zijn heb ik hier gewoon geen zin in. Buiten het feit dat wij elkaar's type helemaal niet zijn (rationeel gezien) heb ik geen zin in een andere vriend ofzo, ik zou geen reden zien waarom...

Hebben jullie tips om zo snel mogelijk van dat gevoel af te komen? Het is nl. erg moelijk om b.v. niet even snel nog zijn hyves-foto te bekijken, hem een mailtje te sturen etc. etc., het lijkt bijna dwangmatig.
Je geeft het antwoord zelf al. Nu sterk genoeg zijn om niet meer op die hyves te komen. Als je het niet voedt dan gaat een verliefdheid vanzelf over.
Stressed is just desserts spelled backwards
Snelle reactie zeg, thx!

Je hebt gelijk, maar het lijkt bijna dwangmatig. Gisteren in de auto op weg naar huis zat ik de hele tijd aan die jongen te denken. Hoe zou het leven met hem zijn? Dat soort dingen... direct ook gaan er allerlei alarmbellen rinkelen of er iets mis is met mijn huidige relatie. Daar zit niet zoveel smeuigheid meer in als die ontmoeting met die ander, dat lijkt me logisch gezien het feit dat ik al 10 jaar samen ben met mijn vriend en die ander helemaal "nieuw" is.

Ik vind het erg moeilijk hoor.
Hi vent,

Als ik een écht leuke man heb gezien, dan fantaseer ik hier ook over. Maar wel op veilige afstand. Ik ben nu ruim 11 jaar samen met mijn man, en ik heb ook geen zin in deze toestand. Het is mij nu twee keer overkomen en ik heb niet het idee dat er daardoor wat mis is in onze relatie. Er zijn gewoon te veel leuke mannen! :-)

Ik ben trouwens niet verliefd geweest, maar ik vond ze wel meer dan leuk. De laatste leuke man heb ik vorig jaar feb voor het laatst gezien en nog denk ik bij sommige dingen af en toe aan hem, en ik ben ook nieuwsgierig naar hem. Maar mijn man is gewoon de leukste! Dat weet ik heel goed en daar ga ik ook niks geen risico voor lopen om hem kwijt te raken. Laat het rusten.
Als je weet hoe neuro - connecties in de hersenen worden gelegd en daar op in speelt, kan je resultaten berijken.

Een tip uit psychologie. Je kijkt na de foto van die knul en denkt bewust aan jouw partner. Heel snel word een neuro-connectie in jouw hersenen gemaakt. Een link tussen denken aan jouw partner en een fijn gevoel.

Succes.
Vent, als het gras ergens anders groener lijkt wordt het tijd je eigen tuintje te bemesten.

Zorg dat je relatie weer een stuk smeuïger wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stel je bij het bekijken van zijn foto voor dat hij 's ochtends ook uit zijn mond stinkt. De-idealiseer hem (is dat een bestaand woord?)
Moeilijk hoor, dat kijken naar de foto en denken aan mijn huidige vriend. Krijg toch vlinders in mijn buik, heel vreemd.

Wellicht is inderdaad het beste om het maar te laten rusten en die persoon gewoon echt niet meer te zien, mailen of sms'en.

Las op een ander forum iemand die uit ervaring aangeeft dat je de gevoelens zelf sterk kan voeden door na te denken etc. over die persoon of dat je (vrij snel) het gevoel van uitvlakken door met andere dingen bezig te zijn.
Is toch logisch, Vent? Je houdt nu zelf het vuurtje brandende.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat klopt, blijfgewoonbianca, het lijkt als een soort verslaving. Je weet dat het niet goed/verstandig etc. is, en toch geeft je het "denken aan" een tijdelijke kick die heerlijk is. Alsof je een soort shot krijgt elke keer. Heb inmiddels email-adres en 06 al gedelete en weet die ook niet uit mijn hoofd, maar dat voelt als het loslaten van iets dierbaars of tastbaars. Ik (her)ken het gevoel van vroeger toen ik nog niet voor mijn homo-zijn was uitgekomen en ik helemaal hotel de botel kon zijn van een jongen in de klas. Dan lag ik 's avonds tegen mijn kussen aan en droomde dat hij dat was.
Hoi Vent

Dat gevoel zul je nog wel een tijdje hebben, maar hee! kijk eens naar buiten! prachtig mooi weer! Neem die kerel van jou lekker mee uit picknicken, of iets anders romantisch. Zorg er in ieder geval even voor dat dat vuurtje ook weer wat gaat branden.

Je zult je momenten hebben dat je denkt 'had ik toch maar...' maar realiseer jezelf dan eens, wat zou er nou werkelijk veranderen? Iemand zijn hart gebroken, jij moet je tassen pakken en dan nog maar zien of man2 echt wel zo leuk is.

Zoals eerder al gezegd, iedereen heeft hier wel eens last van, ook ik, en ik denk ook nog wel eens aan hem, maar dank op mijn knietjes dat ik het niet gedaan heb. En mijn eigen relatie is er beter dan ooit uitgekomen!

Tip die me nu te binnen schiet: ga morgen als je een borreltje op hebt en het zonnetje op je bol staan en de wereld is mooi hem nou niet opzoeken! Dat soort momenten waren voor mij altijd extra zwaar maar oh de spijt achteraf

xMW
Mij heeft het bij een niet-gewenste verliefdheid erg geholpen om erg te gaan letten op alle dingen die NIET goed zijn aan hem. De-idealiseren dus en proberen je niet aan hem bloot te stellen (dus delete hem van je hyves of zet desnoods een tijdlang je account stil). Het duurt even, want je moet idd afkicken van een verslaving, maar uiteindelijk kom je er wel.

Het helpt ook als je de andere kant op werkt: Bedenk wat er allemaal leuk is aan de huidige partner, wat je samen hebt beleefd en opgebouwd, hoeveel vertrouwen je in elkaar hebt. Probeer juist die spanning en dat verliefde gevoel bij hem weer op te wekken, ga de dingen doen die je in je verliefde periode deed.

Het lijkt allemaal wat kunstmatig in het begin, maar ook dat went en dan wordt het weer zoals vertrouwd.

Heel veel succes, want het is geen leuk proces :(
MiaWallis/Nouk82: lief van je dat je zoiets schrijft.

Dit is de tweede keer dat me dit overkomt. De eerste keer was precies hetzelfde als nu. Toen heb ik echter wel contact gezocht en ik dacht dat de vlinders wederzijds waren dus dan word je helemaal gek.

Achteraf bezien, als ik hem nog wel eens tegenkom in de stad ofzo, dan denk ik: hoe kan ik jou ooit zo leuk hebben gevonden, want ik vind je helemaal niet zo leuk. Ik vond hem er echt leuk uit zien, en als ik hem nu zie vraag ik me af waarom.

Dus van die eerste keer ben ik ook vreselijk blij dat ik er niets mee gedaan heb. Het was niets geworden en het had alleen veel pijn en ellende veroorzaakt.
Ben inmiddels een heel stuk wijzer geworden en jullie tips lijken te werken. Wel heel handig is dat de ander er blijkbaar ook niets mee wil, want ik krijg geen enkele reactie meer op email of sms ofzo. Erg handig in dit geval. Heb een aantal profielen ook al verwijderd, dus daar kan gewoon geen contact meer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven