Hond en werken

29-04-2010 14:09 50 berichten
Hallooo,

Ik heb het idee dat tegenwoordig bijna iedereen wel werkt (tweeverdieners en zo) en dat er toch wel veel mensen zijn met een hond.

Zijn er hier werkende mensen met een hond? Ik zou graag weten hoe mensen dat nou regelen. Komen die dan terug naar huis in hun pauze, of gaat de hond mee naar het werk?? Of kan dat eigenlijk toch niet, werken en een hond hebben?

Dank.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hond omdat ik daar te veel voor weg ben wegens mijn werk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, wij werken en hebben een hond, Maarrrrrrrr ik heb een eigen bedrijf en werk pt thuis, anders was hier never nooit een hond gekomen.

Werken en een hond kan best, bijvoorbeeld als je pt werkt. Ft vind ik eventueel kunnen als de hond naar de creche gaat, maar eigenlijk vind ik dat ook niet echt een goede oplossing. Een oppas bij iemand thuis zou evt. nog kunnen, maar goed, waar heb je dan nog een hond voor als je het beest nooit ziet.
Dat wij beiden nog fulltime werkten dan bracht ik 's morgens mijn hond naar mn moeder. Zij woont dicht bij mijn toenmalige werk, dus kon ik hem zelf uitlaten in de pauze.
Ik ben bang dat de meeste van deze honden het overdag heel erg lang op moeten houden.
Wij hebben ook een hond. Vriend werkt fulltime, ik werk 2 dagen in de week (sinds wij kinderen hebben). De 2 dagen dat ik werk is de hond gewoon thuis en in mijn pauze laat ik hem uit. Lekker stuk lopen of fietsen met hem. Hij is al 10 jaar...ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik hierna nog aan een pup begin, juist i.v.m. werk.
wij werken ook parttime en fulltime...dus meestal is er wel iemand thuis....en wij hebben een hoogbejaard hondje dat de hele dag slaapt (ben net even een paar uur weggegaan en hij is geen cm verplaatst en wordt niet eens wakker ook al ben ik alweer een half uurtje thuis )

vind het dus niet zielig voor hem...

(hihi, als ik aan zijn oortje kom, doet hij één oog open, kijkt me aan en sluit zijn oogjes weer)
Ik werk partime en hou ook echt rekening met de hond, ik wil niet dat ie langer dan 5 uur alleen is. En dit komt maar heel zelden voor hooguit 1 a 2 x per week.
quote:gelukkigmeisje schreef op 29 april 2010 @ 14:26:

wij werken ook parttime en fulltime...dus meestal is er wel iemand thuis....en wij hebben een hoogbejaard hondje dat de hele dag slaapt (ben net even een paar uur weggegaan en hij is geen cm verplaatst en wordt niet eens wakker ook al ben ik alweer een half uurtje thuis )

vind het dus niet zielig voor hem...

(hihi, als ik aan zijn oortje kom, doet hij één oog open, kijkt me aan en sluit zijn oogjes weer)

Hij leeft toch nog wel

Ik denk dat het makkelijker is als je hond al wat ouder is. Ik zou echt niet zo snel een pup nemen en hem sowieso 2 dagen in de week alleen moeten laten (met onderbreking tussen de middag)...mijn hond is ook al 10 jaar en slaapt graag. Maar hij is ook weer erg blij als ik er ben. Veel gekwispel, dat oude lijf wordt gerekt en gestrekt, gapen en soms heeft hij zelfs deuken in zijn hoofd van het slapen
Hond blijft huis, want we werken allebei thuis
Mijn hondje gaat mee naar mijn werk. Maar ik werk in een asiel, dus geen probleem.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
@jacky...soms moet ik idd even aan m komen om zeker te zijn dat ie idd nog leeft (hij is nu 14 dus echt wel oud)

ik zou idd nooit een puppy nemen in deze situatie....(deze hond hebben we uit het asiel sinds ie 12 is)

hij slaapt nog steeds....(jaja hij ademt nog)
Ik heb onregelmatige werktijden, er is hier vaak wel iemand thuis. Zo niet dan is er altijd wel een kind of mijn man die ze even kan uitlaten. De honden hoeven zelden te wachten en worden 4 keer per dag op hun vaste tijd uitgelaten.
quote:gelukkigmeisje schreef op 29 april 2010 @ 15:29:

@jacky...soms moet ik idd even aan m komen om zeker te zijn dat ie idd nog leeft (hij is nu 14 dus echt wel oud)

ik zou idd nooit een puppy nemen in deze situatie....(deze hond hebben we uit het asiel sinds ie 12 is)

hij slaapt nog steeds....(jaja hij ademt nog)

Gelukkig

Overigens denk ik niet dat het verkeerd is om je hond wat flexibiliteit aan te leren qua uitlaten. Onze hond is vreselijk makkelijk, juist omdat ik mij niet heel streng aan tijden hou. Hij wordt wel 4x per dag uitgelaten, dat is een vereiste (vind ik). In het weekend gebeurt het wel eens dat zijn eerste ronde pas om 10 uur of half 11 is...geen probleem voor hem.
Ik werk drie uurtjes per dag dus de hond is 3 dagen per week 3 1/2 uur alleen en 2 dagen maar 2 uurtjes omdat mijn vriend dan vroeg in de middag al thuis is. Iedere ochtend gaan ik en de hond een uur fietsen. Als we dan thuis komen van het fietsen is ze lekker moe en krijgt ze voordat ik wegga een gevulde kong. Als ze die op heeft gaat ze lekker slapen en voordat ze het weet is er alweer iemand thuis. Dan gaat mijn vriend of ik weer een uur met haar wandelen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Gebakkie schreef op 29 april 2010 @ 15:48:

Ik werk drie uurtjes per dag dus de hond is 3 dagen per week 3 1/2 uur alleen en 2 dagen maar 2 uurtjes omdat mijn vriend dan vroeg in de middag al thuis is. Iedere ochtend gaan ik en de hond een uur fietsen. Als we dan thuis komen van het fietsen is ze lekker moe en krijgt ze voordat ik wegga een gevulde kong. Als ze die op heeft gaat ze lekker slapen en voordat ze het weet is er alweer iemand thuis. Dan gaat mijn vriend of ik weer een uur met haar wandelen.Eet ze iets als jij er niet bent? Het maakt mijn hond niet uit, al leg ik het allerlekkerste bot neer voor hem; hij eet niet als hij alleen thuis is...
Tja, het hangt ook heel erg van het ras af denk ik.

Ik ben opgegroeid met Duitse herders, die konden prima vanaf half 9 tot half 4/ 4 uur alleen thuis zijn. Als we dan uit school kwamen stonden ze nooit te piepen omdat ze uit wilden ofzo.

Nu een ander ras, kleiner, die kan niet langer dan 4 uur alleen zijn dan moet hij echt uit en wat aandacht krijgen. Dus even tussen werk door uitlaten is bij deze echt geen optie, dan blijft hij s middags piepen.
ik ga in me pauze terug naar huis, en ik vind het heerlijk om ff in me pauze te wandelen,. kan ik er weer ff tegenaan.

ik werk parttime ( de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen) man werkt fulltime
Vriend werkt 4 dagen in de week, ik ook maar omdat onze vrije dagen verschillen hebben we eigenlijk maar 3 probleem dagen. Een van die dagen laat ik de hond om half 7 een uur uit en ben ik smiddags rond 2 uur thuis. De andere dagen gaat hij naar de hondenopvang .
quote:jackie23 schreef op 29 april 2010 @ 15:49:

[...]

Eet ze iets als jij er niet bent? Het maakt mijn hond niet uit, al leg ik het allerlekkerste bot neer voor hem; hij eet niet als hij alleen thuis is... Ja, het ligt er ook aan wat ik geef. Als het hapje niet te versmaden is dat eet ze het op. Ze zit zelfs te smeken of ik weg wil gaan want dan krijgt ze d'r kongetje gevuld met banaan en yoghurt of hondenworst met sompige brokjes uit de vriezer of een boterhammetje met pindakaas. Maar als ik een kluif geef dan wacht ze ook tot er weer iemand thuis is.
Oke....wat ik 'm geef is gewoon niet lekker genoeg

Even praktisch; als je die kong vol met yoghurt stopt, zit dan niet je hele huis onder de smurrie? Het is toch de bedoeling dat ze dat ding door het huis heen rollen/gooien om het eten er uit te krijgen? Of likt ze dat ding gewoon leeg?
quote:jackie23 schreef op 29 april 2010 @ 16:26:

Oke....wat ik 'm geef is gewoon niet lekker genoeg

Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit zo'n kluif gegeten

Ik vul de kong met kleine stukjes banaan, het onderste gaatje stop ik ermee dicht en met yoghurt schenk ik hem vol en dan gaat hij de avond ervoor de vriezer in. Voordat ik weg ga dan krijgt ze hem. Ik spoel hem wel eerst even af onder de kraan anders blijft haar tong eraan plakken. Ze is er wel even zoet mee, met zo'n kong-ijsje. Ik denk dat ze het ook op een gegeven moment zat is want als ik thuis kom dan zit er soms nog een klein beetje banaan helemaal onderin de kong.

Nee, geen zooi, ze krijgt hem altijd in haar mandje die regelmatig wordt gewassen. (ga ik zo weer even doen)
de kong snapte onze hond niet

het enige dat hij lekker vindt zijn hap-slik-weg koekjes (mergpijpjes bijv.) of varkensoren...alles met runderhuid eet hij ook niet....varkenspoten lust hij ook niet (zon gruwelding heb ik wel eens voor hem gekocht en stonk verschrikkelijk )

nog ideeen? een varkensoor eet hij meestal in 5 minuten dus dat is geen oplossing als hij een paar uur alleen is...(mocht ie per ongeluk wakker zijn )
Overigens wordt een varkensoor wel direct bij vertrek opgepeuzeld, een runderoor pas als er weer iemand thuis is. Mijn hond is een tikkeltje kieskeurig
quote:Gebakkie schreef op 29 april 2010 @ 16:33:

[...]

Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit zo'n kluif gegeten

Ik vul de kong met kleine stukjes banaan, het onderste gaatje stop ik ermee dicht en met yoghurt schenk ik hem vol en dan gaat hij de avond ervoor de vriezer in. Voordat ik weg ga dan krijgt ze hem. Ik spoel hem wel eerst even af onder de kraan anders blijft haar tong eraan plakken. Ze is er wel even zoet mee, met zo'n kong-ijsje. Ik denk dat ze het ook op een gegeven moment zat is want als ik thuis kom dan zit er soms nog een klein beetje banaan helemaal onderin de kong.

Nee, geen zooi, ze krijgt hem altijd in haar mandje die regelmatig wordt gewassen. (ga ik zo weer even doen)

Jij hebt je hond gewoon goed opgevoed....die van mij MOET altijd op het kleed (koeienhuid die ik in de woonkamer heb liggen) liggen met een bot/koekje/varkensoor/tennisbal/o.i.d. *zucht* Hetzelfde geld trouwens voor overgeven, ook dat moet op mijn kleed gedeponeerd worden.

Grappig, je hebt ook een King Kong...ik vrees dat ik die moet hebben voor mijn hond. Hij sloopt nl. alles (qua hondenspeelgoed)...ik heb ooit eens een massief rubberen balletje gehad, helemaal glad, geen bobbeltjes/hoekjes/o.i.d. en meneer krijgt het voor elkaar om dat ding binnen no time in 100.000 stukjes te scheuren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven