Hond en werken

29-04-2010 14:09 50 berichten
Hallooo,

Ik heb het idee dat tegenwoordig bijna iedereen wel werkt (tweeverdieners en zo) en dat er toch wel veel mensen zijn met een hond.

Zijn er hier werkende mensen met een hond? Ik zou graag weten hoe mensen dat nou regelen. Komen die dan terug naar huis in hun pauze, of gaat de hond mee naar het werk?? Of kan dat eigenlijk toch niet, werken en een hond hebben?

Dank.
Alle reacties Link kopieren
Dank je maar dat valt wel mee hoor. Mijn hond mag op de bank en dat laten veel mensen niet toe. Ik wel gewoon omdat ik het heerlijk vind om lekker met haar te knuffelen. Lekker 's avonds languit op de bank en m'n hondje bij me. Ze vind het heerlijk want ze ligt dan als een baby in m'n armen te knorren van genot . Ze mag overigens niet in de slaapkamer komen (maar ze smokkelt wel eens en dan stuur ik haar eruit)

Overgeven, sja, da's ook de reden waarom we in de hele woning laminaat hebben liggen en geen kleedjes oid.

Inderdaad, de zwarte kong is beresterk. Wellicht meer geschikt voor jouw verslindertje

@Gelukkigmeisje, misschien is een bullepees iets voor je hond? Of zo'n gerookt bot. Die vinden ze vaak ook erg lekker. Ik moet hem van mijn hond afpakken (en omruilen voor een hondenkoekje/pensstaafje oid) anders vreet ze zo'n ding in één keer op!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Gebakkie schreef op 29 april 2010 @ 17:10:

Dank je maar dat valt wel mee hoor. Mijn hond mag op de bank en dat laten veel mensen niet toe. Ik wel gewoon omdat ik het heerlijk vind om lekker met haar te knuffelen. Lekker 's avonds languit op de bank en m'n hondje bij me. Ze vind het heerlijk want ze ligt dan als een baby in m'n armen te knorren van genot . Ze mag overigens niet in de slaapkamer komen (maar ze smokkelt wel eens en dan stuur ik haar eruit)

Hier ook een bankligger. Ik vind het heerlijk als ze lekker tegen mij aanligt.
Toen onze hond bij ons kwam werkten wij allebei full-time, maar vriend onregelmatig waardoor

de hond vaak maar 1 dagdeel alleen thuis was. Overigens kan de hond het prima ophouden van 8 tot 18 het is alleen dat ik het zelf zielig vind hem zolang alleen te laten. Het is wel een paar keer gebeurd en nooit een probleem.

Rond etenstijd laten wij hem 's avonds uit en als we gaan slapen (23 uur) weigert tie vaak z'n mand uit te komen voor een plasje. Dan doet tie niks tot 7 uur de volgende dag... Kan het héél lang ophouden dus...
Die van ons blijft gewoon thuis. Ik werk fulltime maar werk wel regelmatig een dagje thuis. Als ik dat doe, dan valt me op dat zijn ritme helemaal is aangepast aan ons schema. Als wij werken, slaapt hij. Ook als ik thuis ben, hij komt pas in actie als het 'thuiskomtijd' wordt.

We laten hem wel 's ochtends heel uitgebreid uit, inclusief spelen en rennen en gek doen, en zodra we thuiskomen ook weer. En we zorgen er altijd voor dat hij 's avonds niet alleen is, want dan is hij natuurlijk wel klaarwakker en wil hij logischerwijs ook echt aandacht.

Eten doet hij trouwens ook niet als we er niet zijn.
Ik ben alleen en werk fulltime. De hond gaat twee dagen in de week naar mijn ouders en wordt verder tussen de middag door de buren uitgelaten. Hoewel ze veel alleen is, krijgt ze echt niet te weinig aandacht. Mijn avonden zijn voor haar en ook de weekenden ben ik zelden lang weg omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen haar weer alleen thuis te laten.

En volgens mij slaapt ze de hele dag. De buurman is wel eens binnen geweest dat hij haar niet kon vinden. Lag ze te slapen in mijn bed, diep onder de dekens!
Wij werken allebei fulltime en hebben een hond. Mijn vriend werkt elke dag van half 8 tot 4, en ik werk in de zorg dus onregelmatig. De hond zit dus niet fulltime alleen thuis, zo´n 3x per week 2 uur, en 1 á 2 keer per week wel 8 uur.

Altijd als de laatste thuis vertrekt wordt de hond geinstalleerd in de gang, uitgelaten, voer en water, een speeltje en een daar-is-ie-wel-even-zoet-mee kluif o.i.d.

Vaak als we thuis komen is hij daar niet eens aan toegekomen, en heeft de hele tijd liggen pitten

Als we thuis zijn krijgt de hond erg veel aandacht, en ik heb ook niet het idee dat hij wat tekort komt.

Toevoeging: We hebben ook 2 katten die hem wel eens vermaken, dus helemaal alleen zit hij nooit.
zou graag een hond willen maar werk 50 km verderop 5 dagen per week.. en kan geen honden uitlaat service betalen van 200 euro per maand.. :(
Jammer dat je je hond niet mee mag nemen naar het werk he. MAar ja, dan wordt het er ook veel te gezellig.
Wij hebben 3 honden.

Mijn lief werkt als int.chauffeur en is niet vaak thuis, ik daarintegen bevind mij in de luxe positie dat ik part-time en vanuit huis kan werken. Hier hebben we bewust voor gekozen, al voor er een kind kwam. In het belang van de dieren. Anders hadden we het bij een goudvis gehouden.
Ik denk dat fulltime werken, dus beiden 40 uur of meer, ook niet veel aan is voor een hond. Ze zeggen wel dat een dier geen tijdsbesef heeft, maar het lijkt me zo kut om minstens 9 uur per dag je zeik op te moeten houden. Niet evenlekker buitenlucht en bosjes snuffelen, spelen met een bal. Gezelschap uberhaupt. Of langer bij reistijden. En in het weekend moeten de baasjes boodschappen doen en andere verplichtingen, ook weinig tijd voor de hond, lijkt mij.
@Nastik

Dat van die weekenden hoeft niet zo te zijn. Bij ons is er zowel 's avonds als in het weekend altijd 1 thuis. Als we toch een keer samen weg willen/moeten dan gaat de hond mee. Kan de hond niet mee, dat gaat dus maar 1 van de 2 de hort op en blijft de ander thuis.
Ik werk 3 hele dagen en 1 halve. Op die 3 hele dagen gaat de hond naar mijn ouders.

Ze is 10 jaar, maar als ze overlijdt neem ik geen nieuwe hond meer. Ze belemmert me enorm (af en toe). Toch hoop ik dat ze nog lang bij me blijft, want het lijkt me vreselijk zonder hond.
quote:Nastik schreef op 12 mei 2010 @ 18:54:

Ik denk dat fulltime werken, dus beiden 40 uur of meer, ook niet veel aan is voor een hond. Ze zeggen wel dat een dier geen tijdsbesef heeft, maar het lijkt me zo kut om minstens 9 uur per dag je zeik op te moeten houden. Niet evenlekker buitenlucht en bosjes snuffelen, spelen met een bal. Gezelschap uberhaupt. Of langer bij reistijden. En in het weekend moeten de baasjes boodschappen doen en andere verplichtingen, ook weinig tijd voor de hond, lijkt mij.Die van mij kan zelf naar de plee, en nog doortrekken ook
quote:Sam32 schreef op 13 mei 2010 @ 08:14:

Ze is 10 jaar, maar als ze overlijdt neem ik geen nieuwe hond meer. Ze belemmert me enorm (af en toe). Toch hoop ik dat ze nog lang bij me blijft, want het lijkt me vreselijk zonder hond.Mijn ouders waren kapot van verdriet toen hun hond overleed, maar er is geen nieuwe meer gekomen. Inderdaad vanwege de vrijheid. Hun hond was trouwens super makkelijk, maar goed, je moet toch rekening met het beest houden .
Een hond is een roedeldier en die moet dus niet al te lang alleen zijn. Mijn vriend en ik werken allebei 32 uur, daarnaast werk ik regelmatig thuis en kom ik wanneer we allebei de hele dag werken uitgebreid thuis tussen de middag.

We zijn bewust minder gaan werken voordat er een hond kwam. Als je allebei 40 uur werkt + reistijd en kantoortijden, dan moet je niet aan een hond beginnen.
quote:mariesophie schreef op 29 april 2010 @ 14:12:

... maar goed, waar heb je dan nog een hond voor als je het beest nooit ziet.

Dat vraag ik me ook wel eens af bij mensen met kinderen en dan full-time werken.

Ik vind een hond hartstikke leuk maar wil er geen omdat we hem te veel alleen zouden moeten laten. Op dit moment zou het best leuk zijn omdat vriendlief werkzoekende is en dus meer thuis is maar we hopen dat dat nog eens gaat veranderen.
Wij werken alle twee full time en wonen met een klein hondje op een appartement. Wij laten hem smorgens voordat wij naar ons werk gaan 2 keer uit om half 6 en 7 lekker op het strand . Dan is hij alleen tot 11 uur en komt de uitlaatservice en haalt hem op tot 1 uur en mijn man is om 4 uur weer thuis. Als wij niet vooraf een goede uitlaatservice hadden gevonden dan hadden wij zeker geen hondje gekocht.
quote:Sam32 schreef op 13 mei 2010 @ 08:14:

Ik werk 3 hele dagen en 1 halve. Op die 3 hele dagen gaat de hond naar mijn ouders.

Ze is 10 jaar, maar als ze overlijdt neem ik geen nieuwe hond meer. Ze belemmert me enorm (af en toe). Toch hoop ik dat ze nog lang bij me blijft, want het lijkt me vreselijk zonder hond.

Mijn ouders hebben om die reden ook geen hond meer genomen, maar ze vonden het ook erg. Het was bij hun een erg dubbel gevoel. Net zoals jij het omschrijft.

quote:Nastik schreef op 12 mei 2010 @ 18:54:

Ik denk dat fulltime werken, dus beiden 40 uur of meer, ook niet veel aan is voor een hond. Ze zeggen wel dat een dier geen tijdsbesef heeft, maar het lijkt me zo kut om minstens 9 uur per dag je zeik op te moeten houden. Niet evenlekker buitenlucht en bosjes snuffelen, spelen met een bal. Gezelschap uberhaupt. Of langer bij reistijden. En in het weekend moeten de baasjes boodschappen doen en andere verplichtingen, ook weinig tijd voor de hond, lijkt mij.

Ja, en maar wachten totdat er iets leuks gebeurt...

Lekker uren alleen in huis zitten waar je niks te doen hebt.
Het lijkt me niet goed voor de blaas en de nieren voor een hond om 8 uur per dag of langer de plas op te moeten houden.

De nieren bij honden zijn toch al niet zo heel sterk.
Ik heb een hond genomen toen ik stopte met werken. Vind het gewoon zielig als zo'n beest de hele dag alleen zit.
uitlaten is voor een hond wel iets meer dan plassen en poepen. het net een soort krant lezen. en onmisbaar voor het gezond houden van een hond. je gaat toch ook niet meteen naar binnen als een hond geplast en gepoept heeft? hij heeft veel meer nodig dan dat alleen!
quote:max09 schreef op 20 november 2010 @ 22:45:

uitlaten is voor een hond wel iets meer dan plassen en poepen. het net een soort krant lezen. en onmisbaar voor het gezond houden van een hond. je gaat toch ook niet meteen naar binnen als een hond geplast en gepoept heeft? hij heeft veel meer nodig dan dat alleen!Dachten meer mensen er maar zo over. Hier zijn ook zo veel honden waar alleen een blokkie om mee wordt gelopen en dat is het dan.
Ik werk fulltime, man werkt onregelmatig. Hond is dus vaak een dagdeel alleen, maar soms ook wel een hele dag. Gelukkig woon ik 3 minuten van mijn werk af, dus ik kan hem wel uitlaten. Als het meer dan 1 dag achter elkaar is, breng ik hem naar mijn ouders (wonen ook vlakbij). Zij zijn ook lang niet altijd thuis, maar ze hebben wel een andere hond, dan voeltie zich in ieder geval wat minder alleen

Maar ik vind het soms wel lastig om alles te combineren. Wanneer manlief een fulltime baan op normale tijden krijgt, zal het helemaal een probleem worden. Ik zal zelf nooit voor een hond kiezen in zo'n situatie.

Ben het verder ook met de opmerking eens van max & sunny. Plasjes laten doen kan ik hem ook in de tuin laten doen (als ik dat zou willen), daarvoor hoef ik niet met uit...

Ik fiets vaak (bijna altijd) met de hond, omdat we dan sneller op de plek zijn waar hond los mag (en dus lekker rond kan rennen), maar ook omdat hij dan al meer energie kwijt raakt.

Doordeweeks is dat elke dag zo'n 1,5 uur a 2 uur. In het weekend meestal 2,5 uur.

Er zijn ook wel eens dagen dat ik hem maar een uur per dag uitlaat en dat is ook geen ramp, maar toch moet het niet te vaak gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven