Complimenten
donderdag 29 april 2010 om 18:23
Hallo allemaal!
Complimenten.. Geven jullie ze vaak?
Ik persoonlijk wel! Ik merk het eigenlijk altijd op als iemand naar de kapper is geweest, afgevallen is, leuke kleren aanheeft...
Vind het ook leuk om complimenten te geven
En het gaat eigenlijk vanzelf.
Maar het krijgen van complimenten is ook leuk toch!!
Het valt mij namelijk op dat dat onder vrouwen niet echt vaak gedaan wordt....
Ik ben bijvoorbeeld de laatste tijd echt enorm veel afgevallen, ben ik zelf heel trots op! Zit ook echt beter in mijn vel, sport veel enz.
En er is werkelijk niemand die daar iets over zegt...
Alleen mannen
Typisch toch...?
Het is niet dat ik bevestiging nodig heb, maar soms is dat best fijn om eens te horen, dat zeg ik heel eerlijk!
Ik weet ook wel dat niet iedereen de hele dag bezig is met het feit dat ik afgevallen ben, maartoch....
Ik hoor het wel van mensen die me dierbaar zijn trouwens
Maar van mijn directe vrouwelijke collega's, niks...
Vraag me af of meer meiden dit opvalt
Soms denk ik dat sommigen het gewoon moeilijk vinden om complimenten te geven...
Jammer toch!
Hoe denken jullie over complimenten, en geven jullie ze ook veel omdat het gewoon goed voelt en omdat iemand dat verdiend!
Liefs, Beauty.
Complimenten.. Geven jullie ze vaak?
Ik persoonlijk wel! Ik merk het eigenlijk altijd op als iemand naar de kapper is geweest, afgevallen is, leuke kleren aanheeft...
Vind het ook leuk om complimenten te geven
En het gaat eigenlijk vanzelf.
Maar het krijgen van complimenten is ook leuk toch!!
Het valt mij namelijk op dat dat onder vrouwen niet echt vaak gedaan wordt....
Ik ben bijvoorbeeld de laatste tijd echt enorm veel afgevallen, ben ik zelf heel trots op! Zit ook echt beter in mijn vel, sport veel enz.
En er is werkelijk niemand die daar iets over zegt...
Alleen mannen
Typisch toch...?
Het is niet dat ik bevestiging nodig heb, maar soms is dat best fijn om eens te horen, dat zeg ik heel eerlijk!
Ik weet ook wel dat niet iedereen de hele dag bezig is met het feit dat ik afgevallen ben, maartoch....
Ik hoor het wel van mensen die me dierbaar zijn trouwens
Maar van mijn directe vrouwelijke collega's, niks...
Vraag me af of meer meiden dit opvalt
Soms denk ik dat sommigen het gewoon moeilijk vinden om complimenten te geven...
Jammer toch!
Hoe denken jullie over complimenten, en geven jullie ze ook veel omdat het gewoon goed voelt en omdat iemand dat verdiend!
Liefs, Beauty.
donderdag 29 april 2010 om 18:28
Ik geef ze ook graag, maar ik herken wel een beetje wat je zegt... Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien is het te persoonlijk om zoiets op te merken voor vrouwen? Bij gewicht en afvallen komen nogal veel emoties teboven voor veel vrouwen; bijna iedereen wil wel een paar kg kwijt. Dat kan het onderwerp zwaar maken.
donderdag 29 april 2010 om 18:34
Ik geef graag en veel complimenten dus allereerst TO, wat goed dat je zoveel bent afgevallen, je ziet er werkelijk fantastisch uit
Wel herkenbaar hoor, als ik naar de kapper geweest ben krijg ik ook alleen maar complimentjes van mijn mannelijke collega's. Wel leuk natuurlijk, maar toch vreemd dat blijkbaar niet alle vrouwen dit doen, of misschien zien ze het niet?
En zelf ga ik trouwens altijd heel debiel met complimentjes om, weet nooit zo goed hoe te reageren en word er erg verlegen van
Wel herkenbaar hoor, als ik naar de kapper geweest ben krijg ik ook alleen maar complimentjes van mijn mannelijke collega's. Wel leuk natuurlijk, maar toch vreemd dat blijkbaar niet alle vrouwen dit doen, of misschien zien ze het niet?
En zelf ga ik trouwens altijd heel debiel met complimentjes om, weet nooit zo goed hoe te reageren en word er erg verlegen van
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
donderdag 29 april 2010 om 18:36
Ik geef ook graag complimenten. Vooral vrouwen kunnen ze slecht in ontvangst nemen, vind ik. ( " ach, die ouwe jurk? / O, die was maar tien euro " ) .
Complimenten krijgen als je afvalt of lekker gespierd wordt? Haha, nee joh;niet van eigen sekse, hoor! Dan word je ofwel té mager, of je schiet door. Tenzij " sportscholers " onder elkaar.
De andere sekse daarentegen ziet wel de tien verschillen
Complimenten krijgen als je afvalt of lekker gespierd wordt? Haha, nee joh;niet van eigen sekse, hoor! Dan word je ofwel té mager, of je schiet door. Tenzij " sportscholers " onder elkaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 29 april 2010 om 18:37
Idem dito, ik geef zelf ook veel complimenten naar anderen toe.
Sowieso heb ik ook wel oog voor alles wat hen bezig houdt en informeer daar ook naar.
Mensen vinden het uiteraard heerlijk om complimenten te krijgen.
Mijn ervaring is wel dat vriendinnen over het algemeen (net als ik ) wel complimenteus zijn naar elkaar toe.
Natuurlijk is het zelf ook fijn om bevestiging te krijgen. Ik herken dat probleem maar al te goed en ben zelf net als TO ook veel (bijna 20 kilo) afgevallen en ondanks dat ik mijn collega's niet regelmatig zie, is er niet 1 geweest die daar wat over gezegd heeft.
Best wel jammer, maar ik denk dat het gros van de mensen opgevoed is met het idee dat complimenten geven naar anderen toe er niet zo bij hoort. Sommigen vinden het dan weer geslijm,of zijn zo in de ban van hun eigen leventje enzo, terwijl je toch oprecht iemand een compliment geeft.
Niets mis mee lijkt me.
Sowieso heb ik ook wel oog voor alles wat hen bezig houdt en informeer daar ook naar.
Mijn ervaring is wel dat vriendinnen over het algemeen (net als ik ) wel complimenteus zijn naar elkaar toe.
Natuurlijk is het zelf ook fijn om bevestiging te krijgen. Ik herken dat probleem maar al te goed en ben zelf net als TO ook veel (bijna 20 kilo) afgevallen en ondanks dat ik mijn collega's niet regelmatig zie, is er niet 1 geweest die daar wat over gezegd heeft.
Best wel jammer, maar ik denk dat het gros van de mensen opgevoed is met het idee dat complimenten geven naar anderen toe er niet zo bij hoort. Sommigen vinden het dan weer geslijm,of zijn zo in de ban van hun eigen leventje enzo, terwijl je toch oprecht iemand een compliment geeft.
Niets mis mee lijkt me.
donderdag 29 april 2010 om 18:44
quote:Soulcats schreef op 29 april 2010 @ 18:34:
Ik geef graag en veel complimenten dus allereerst TO, wat goed dat je zoveel bent afgevallen, je ziet er werkelijk fantastisch uit
Haha dankjewel!!
Ja toch vraag ik me af of vrouwen dat niet zien...
Die hebben toch juist oog voor detail!
Ik wist ook nooit wat ik moest zeggen als iemand een complimentje gaf! Laatst zei iemand dat ik leuke laarsjes aanhad, en ik zei ineens:"Ja vind ik ook, dankje"
Schrok van mezelf omdat ik meestal bescheiden reageer haha!
Haha dankjewel!!
Ik wist ook nooit wat ik moest zeggen als iemand een complimentje gaf! Laatst zei iemand dat ik leuke laarsjes aanhad, en ik zei ineens:"Ja vind ik ook, dankje"
Schrok van mezelf omdat ik meestal bescheiden reageer haha!
donderdag 29 april 2010 om 18:48
hahaha ... een tijdje geleden viel het één van mijn mannelijke collega's op dat mijn haar lichter van kleur was. En hij vond 't leuk! Hij vroeg of ik naar de kapper was geweest.
Ik heb 'm bedankt èn gezegd dat ik inderdaad 2 weken geleden naar de kapper was geweest (was echt zo). Hij schaamde zich rot èn dat hoefde nou ook weer niet.
Op zich niet zo vreemd dat 't bij mij nooit opvalt. Mijn haarkleur wisselt per seizoen en de meesten weten denk ik niet eens meer (als ik 't hun zou vragen) welke kleur mijn haar bijv. een dag geleden was.
Ik geef volgens mij best vaak complimentjes, omdat me dan toevallig iets opvalt bij de persoon. Niet omdat 't moet, maar omdat ik 't op dat moment ook meen.
Ik heb 'm bedankt èn gezegd dat ik inderdaad 2 weken geleden naar de kapper was geweest (was echt zo). Hij schaamde zich rot èn dat hoefde nou ook weer niet.
Op zich niet zo vreemd dat 't bij mij nooit opvalt. Mijn haarkleur wisselt per seizoen en de meesten weten denk ik niet eens meer (als ik 't hun zou vragen) welke kleur mijn haar bijv. een dag geleden was.
Ik geef volgens mij best vaak complimentjes, omdat me dan toevallig iets opvalt bij de persoon. Niet omdat 't moet, maar omdat ik 't op dat moment ook meen.
donderdag 29 april 2010 om 18:48
donderdag 29 april 2010 om 18:49
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2010 @ 18:36:
Ik geef ook graag complimenten. Vooral vrouwen kunnen ze slecht in ontvangst nemen, vind ik. ( " ach, die ouwe jurk? / O, die was maar tien euro " ) .
Jaaa, herkenbare reactie van die jurk haha.
En inderdaad.. vrouwen zeggen niet gauw dat je afgevallen bent..
Jaaa, herkenbare reactie van die jurk haha.
En inderdaad.. vrouwen zeggen niet gauw dat je afgevallen bent..
donderdag 29 april 2010 om 18:51
quote:Jaffa schreef op 29 april 2010 @ 18:48:
Ik zeg vaak -indien van toepassing-: Ah. bedankt, en deze jurk was maar 30 euro, in de uitverkoop'. Alsof degene die het compliment geeft het iets kan schelen hoe duur die jurk was. Snap zelf ook niet waar het vandaan komt, maar probeer nu mijn mond te houden na 'Bedankt'.Maar het is toch ook leuk dat je iets moois kan scoren voor een lage prijs.
Ik zeg vaak -indien van toepassing-: Ah. bedankt, en deze jurk was maar 30 euro, in de uitverkoop'. Alsof degene die het compliment geeft het iets kan schelen hoe duur die jurk was. Snap zelf ook niet waar het vandaan komt, maar probeer nu mijn mond te houden na 'Bedankt'.Maar het is toch ook leuk dat je iets moois kan scoren voor een lage prijs.
donderdag 29 april 2010 om 18:51
quote:Tine68 schreef op 29 april 2010 @ 18:37:
Niets mis mee lijkt me.
Typisch toch!! En super goed dat je zoveel bent afgevallen!!
Ik vind complimenten absoluut geen geslijm, maar oprecht iets aardigs over iemand zeggen..
En als iemand ergens hard voor heeft gewerkt is dat toch leuk om te horen!
Niets mis mee lijkt me.
Typisch toch!! En super goed dat je zoveel bent afgevallen!!
Ik vind complimenten absoluut geen geslijm, maar oprecht iets aardigs over iemand zeggen..
En als iemand ergens hard voor heeft gewerkt is dat toch leuk om te horen!
donderdag 29 april 2010 om 18:52
quote:Beauty30 schreef op 29 april 2010 @ 18:44:
Ik kennelijk niet want ik zie het nooit als iemand naar de kapper is geweest of ineens een andere bril opheeft (zelfs niet als iemand ineens een bril heeft terwijl hij/zij anders lenzen heeft)
Leuke kleren of mooie resultaten op het werk of zo, daar geef ik wel - vrij scheutig, denk ik - complimenten over. En niets zo irritant als vrouwen (want mannen doen dat niet, althans niet die ik ken) die dan heel "bescheiden" gaan doen.
Ik kennelijk niet want ik zie het nooit als iemand naar de kapper is geweest of ineens een andere bril opheeft (zelfs niet als iemand ineens een bril heeft terwijl hij/zij anders lenzen heeft)
Leuke kleren of mooie resultaten op het werk of zo, daar geef ik wel - vrij scheutig, denk ik - complimenten over. En niets zo irritant als vrouwen (want mannen doen dat niet, althans niet die ik ken) die dan heel "bescheiden" gaan doen.
donderdag 29 april 2010 om 18:52
Jaffa, dat had ik eerst ook, echt aangeleerd want als jonger kind had ik het niet todat ik aangeleerd kreeg dat bescheidenheid een deugd was. Nu zeg ik gewoon bedankt. Ik vind het leuk om te geven en te krijgen, vooral van vrouwen omdat daar toch meestal geen seksuele lading bij zit. Vind ik dan oprechter, ofzo.
donderdag 29 april 2010 om 18:54
donderdag 29 april 2010 om 18:55
haha, ja heel herkenbaar voorbeeld van BGB en ook van Jaffa.
Ik mompel ook meestal iets als 'bedankt, maar dat shirtje komt gewoon van de H&M hoor'.
Alsof ik me wil verontschuldigen of zo.
Ik ga het advies van Jaffa toepassen, gewoon stoppen met praten na 'bedankt'. Ga het in ieder geval proberen
Ik mompel ook meestal iets als 'bedankt, maar dat shirtje komt gewoon van de H&M hoor'.
Ik ga het advies van Jaffa toepassen, gewoon stoppen met praten na 'bedankt'. Ga het in ieder geval proberen
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
donderdag 29 april 2010 om 18:55
Ik heb trouwens een leuk voorbeeld....
Was een keer op het werk en een mannelijke collega kwam naar me toe en zei dat ik er weer zo mooi uitzag
Ik meteen een rood hoofd, maar vond het wel leuk!
Hij vroeg aan mijn vrouwelijke collega die tegenover mij zat: Vind je ook niet dat ze er vandaag weer zo mooi uitziet??
Waarop mijn collega zei:"Nou vind het wel meevallen hoor, niet speciaal ofzo...."
Ze heeft de hele dag niks meer tegen me gezegd en me boos aan zitten kijken
Was een keer op het werk en een mannelijke collega kwam naar me toe en zei dat ik er weer zo mooi uitzag
Ik meteen een rood hoofd, maar vond het wel leuk!
Hij vroeg aan mijn vrouwelijke collega die tegenover mij zat: Vind je ook niet dat ze er vandaag weer zo mooi uitziet??
Waarop mijn collega zei:"Nou vind het wel meevallen hoor, niet speciaal ofzo...."
Ze heeft de hele dag niks meer tegen me gezegd en me boos aan zitten kijken
donderdag 29 april 2010 om 18:57
quote:Soulcats schreef op 29 april 2010 @ 18:55:
Hahaha dat zei gister een collega nog...
Ik zei dat ze een leuk truitje aanhad waarop ze dus zei:"Ow gewoon van H&M hoor"
Hahaha dat zei gister een collega nog...
Ik zei dat ze een leuk truitje aanhad waarop ze dus zei:"Ow gewoon van H&M hoor"
donderdag 29 april 2010 om 18:58
Lijkt meer op stoken dan op hoffelijkheid hoor Beauty. En ook jij lijkt het leuk te vinden dat die man jou verkoos boven die andere dame. Vaak is het als een vent binnenkomt ineens dat vrouwen zich als bitches jegens elkaar gedragen, alleen maar om aandacht van die vent. En een beetje intelligente kerel heeft prima door hoe hij iedereen op stang jaagt én geinteresseerd krijgt in hem. Vrouwen moeten zich hiervoor niet lenen en kerels moeten het sowieso niet proberen, maar ja.
donderdag 29 april 2010 om 18:59
Krijg jij weleens complimenten over je uiterlijk van vrouwen, Mar? Over iets wat niet te koop is, bedoel ik dan? ( dus geen schoenen, goed geknipt kapsel, maar je lijn, oid)
Ik had laatst een feest en mijn harde werken in de sportschool begint nu hele leuke resultaten aan te nemen. Mooi dat geen één vrouw wat gezegd heeft en ik heel veel complimenten leuke, geen " viezige" , zeg maar ) heb gekregen van mannen.
Dan is het wat mij betreft geen veroordeel meer, hoor. Dat acht ik een bewezen feit.
Ik had laatst een feest en mijn harde werken in de sportschool begint nu hele leuke resultaten aan te nemen. Mooi dat geen één vrouw wat gezegd heeft en ik heel veel complimenten leuke, geen " viezige" , zeg maar ) heb gekregen van mannen.
Dan is het wat mij betreft geen veroordeel meer, hoor. Dat acht ik een bewezen feit.
donderdag 29 april 2010 om 19:04
donderdag 29 april 2010 om 19:05
quote:Jaffa schreef op 29 april 2010 @ 19:04:
[...]
Ja, is ook zo. Maar voelt ook alsof ik me stiekem aan het verontschuldigen ben. Zou nooit zeggen: Dank je, is van La dress, 200 euro'Ha! Da's inderdaad zo. Nooit zo gemerkt, maar inderdaad, je hoort nooit het bedrag erbij als het géén koopje was.
[...]
Ja, is ook zo. Maar voelt ook alsof ik me stiekem aan het verontschuldigen ben. Zou nooit zeggen: Dank je, is van La dress, 200 euro'Ha! Da's inderdaad zo. Nooit zo gemerkt, maar inderdaad, je hoort nooit het bedrag erbij als het géén koopje was.