November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een loopfietsje van Puky, de één na kleinste variant. Tessje kan er al wel op maar het fietsje is nog net te groot om met platte voeten bij de grond te kunnen en echt vaart te maken. Maar die paar cm komen er vanzelf bij. Fietsen op de driewieler gaat ook goed.
Hier ook een te groot loopfietsje dus ik wacht rustig af

Oh het is ook een Puky zie ik nu. Maar welke maat weet ik niet meer. Een kleine haha. Ze kan wel al goed fietsen op een driewieler en echt trappen enzo.

Vriendinnetjes? Ze spelen toch nog altijd vooral naast elkaar en niet mét elkaar met deze leeftijd. Ja, ze heeft favorieten. Het buurmeisje, haar nichtjes enz enz maar op het KDV hoor ik nooit dat ze speciaal met 1 kindje speelt. Zal er eens naar vragen.

Suzaa: Heel veel gehoord van alle soll, maar heel verhaal, te veel om op te schrijven, maar nog geen baan helaas. Hihi jij hebt het dus net andersom. Eerst een snelle en dan een wat rustigere. Wat een verschil is dat toch tussen kindjes he? Ik verbaas me daar elke dag om.

Lijnes: Leuk hoor er weer eentje bij als Tante. Mijn zusje moet nog 50 dagen. haha weet ik zo goed want dat is ook de dag dat we op vakantie gaan en heb zon aftel ding op mijn log

Tess: Fijn dat het in het ziekenhuis allemaal goed is gegaan. Erg spannend morgen. Ben je erg zenuwachtig of valt het mee?

Oh ja ook nog even update van Anniek haar verlatingsangst. We zitten nu in onze eigen slaapkamer. Sinds twee dagen pas hoor dus ik hoop dat dit blijft. De deur staat open enzo maar ze pikt het wel. Hopelijk gaat het dus snel helemaal over. Verder wordt ze snachts nog wel wakker maar met een aai over haar bol en even lief toespreken hoeven we er niet meer bij te liggen. Ook verbetering dus. Ik ben blij als het allemaal weer voorbij is. Mijn avond begint nu pas om half negen, negen uur en dat is best laat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Zo een goede ochtend achter de rug. Anniek om 0615 wakker (wat ik een uitermate goede tijd vind) en ze kwam lekker zelf haar bedje uit om nog even bij ons te komen liggen (deur staat open). Saar wakker om 0645 (ook goed) en lekker relaxed gedaan.

Gisteravond is ook weer goed gegaan met Anniek. Ik lig nu op onze eigen kamer gewoon op mijn eigen bed, de deur staat open en ze is maar 2x komen checken of ik er nog lag. Maar ze pikte het wel. Saar slaapt al twee dagen ook de avonden door (daarvoor werd ze elke keer tot 2300 ongeveer 3x wakker, speen erin en dan sliep ze wel weer maar toch wel huilen enzo, waardoor ik bijv ook nooit eens de babyfoon aan de buren kan geven om iets leuks met vriend te gaan doen, want dat wil ik de buren dan weer niet aandoen, dus vriend en ik hebben lang geleden echt iets samen gedaan)

Gaat echt de goede kant op hier. Zou ik er dan echt twee op de rit hebben? Pffff niet te vroeg juichen en gewoon even genieten van deze ochtend
Vandaag kreeg ik een geboortekaartje van een uit het oog verloren vriendin. Gek hoor, iemand niet zwanger gezien en opeens een baby!

Neeltje wil echt niet zindelijk zijn. Gisteren mocht ze zonder luier in de tuin, als ze wel op het potje zou plassen. Dan maar met luier, vond ze.

Ik baal er wel van hoor, van dat fietsje. Nu maar de driewieler wat meer pushen. Hopelijk krijgt ze dat door!
Chica, goed zeg, van anniek!
Ha fijn Chica, toch fijn om te zien dat de aanhouder wint...Nog maar 49?

O jammer van die loopfiets.. Maar misschien is hij straks wel goed voor Nelis. Het schijnt inderdaad wel te werken trouwens een loopfiets. Ik hoor het wel vaker in mijn omgeving dat kinderen met een loopfiets sneller zonder zijwieltjes fietsen of het zelfs overslaan. Mijn Madelief fietste trouwens zonder loopfiets ook vlot zonder zijwielen nog voordat ze 3 werd.. Dat zie ik er bij Raf nog niet van komen.

En die zindelijkheid, waarschijnlijk heeft Neeltje het over een tijdje ineens door en is ze gelijk dag en nacht droog. Ik heb er echt nooit aandacht aan geschonken en wederom bij Madelief was het toen ze 2 en een half was ineens bekeken. Ze heeft sinds die tijd nooit meer een luier aan gehad en had afgezien van een dipje vlak voor ze naar school ging nooit een ongelukje.

Tess hoe laat hoor je iets?? Ik hoop en duim dat alles ok is!

Gaan jullie morgen nog iets leuks doen?

Ik zit waarschijnlijk weer met mijn gezin de hele dag op het sportveld.
Ik maak me ook niet zo druk om het zindelijkheid gebeuren. Ik ga het op vakantie in Indo doen en haar gewoon op de WC zetten daar (ja, ja die hebben we haha en dus niet alleen een gat in de grond, al moet ik zeggen dat dat juist dan wellicht wel handig is)

Lukt het niet dan laat ik het gewoon nog even rusten. Verder ben ik van plan om haar dan alleen een badpakje aan te doen zodat ze voelt dat ze nat is (dan maar veel wassen, want die hebben we daar ook, onze eigen wasmachine, wederom ja, ja we hebben een super luxe villa haha) Of anders in een pyamabroek dat ze het ook voelt. Of anders een onderbroek onder de luier. Allemaal truukjes om het wellicht te helpen maar als het nog te vroeg is, is het te vroeg. Ik zou het zeker het liefste deze zomer doen en niet in de winter, maar ik geloof niet dat je daar heel veel keuze in hebt. Gewoon blijven proberen dus.

Ook het fietsen komt wel. Het loopfietsje staat nog even stof te vangen en een driewieler heb ik niet eens (ik koop ws een smart trike voor Saar haar eerste verjaardag dan kan ik die wellicht ombouwen voor Anniek). Ze fietst op het KDV wel op een driewieler. Tja met een kind dat niet zo snel is en je dat dus gewend bent heb je niet zoveel haast haha en ondertussen heb ik dus genoeg 'ervaring' om te weten dat het allemaal wel goed komt.

Nog 49 Lijnes haha

Tess: Wel laten weten hoor als je wat weet.

Ik blijf morgen thuis. Vriend gaat naar Adam voor een feestje en blijft slapen. Had best mee gewild maar dan zouden ze weer uit logeren moeten en het gaat nu juist lekker met Anniek en het slapen. Ik hoop dus dat we dat wel kunnen doen met Pinksteren. Dat is een soort doel geworden met een beloning in de vorm van een feestje voor papa en mama Ik ga dus hier naar de kinder vrijmarkt. Wordt nog iets want moet het dus goed plannen tussen alle slaapjes in. Ik ga eens kijken of ik wat speelgoed kan scoren ofzo. Verder geen speciale plannen.
LIjnes, het is een heel mooi roze loopfietsje

En Chica, geen smarttrike kopen. Die heeft Neeltje vorig jaar van oma voor haar verjaardag gekregen. In 1 jaar tijd zijn de handgreepjes helemaal gebrokkeld, ze kan nu net bij de trappers (eigenlijk nog niet, en je weet: lange benen), het ding om de trappers vast te zetten om zo het kind zelf te laten fietsen doet het niet (duct tape...), stickers zijn er al allemaal af, kortom: een miskoop van het jaar.

Ach, ik maak me er ook niet druk om hoor, die zindelijkheid. Maar het is gek: kind loopt de hele dag te zeggen dat ze iets gedaan heeft, maar het dan ook ergens anders doen is er niet bij. Meldt het dan niet

Ik lees dat het heel slecht weer wordt, dus ik denk dat we thuisblijven. Met slecht weer heb ik het nog benauwder, helaas.
Alles helemaal goed hier!!! Fijn hoor, zo'n goede uitslag en toch een hele opluchting! Hoef ik me dus ook niet meer druk om te maken .
Tess; gefeliciteerd met de goede uitslag! Nu lekker genieten.

Haha O; wijhebben vorige zomer een smarttrike gekocht. Daar kon Suzy toen al op fietsen en de fiets is nog steeds in prima staat. Ook de trappertjes vastzetten gaat zonder problemen. Ik vind het juist een superfietsje!!! Maar zo te lezen is Suzy dus echt een lange lijs.

Lekker Chica; dat het de goede kant op gaat met het slaapgebeuren.

Heerlijk weer zeg, daar knapt een mens van op. Zal morgen wel weer tegenvallen als het opeens weer kouder is.
Ha gelukkig Tess, zeker een pak van je hart als je je daar in elk geval niet druk om hoeft te maken!

Ja en O is dat erg dan rose voor Nelis?? Ik zal maar niet vertellen hoe Raf er laatst bij liep (hij was ontsnapt uit de poort met slot op volwassenenhoogte, meneer was erin geklommen en had hem zo open). Madelief had hem gebruikt als aankleedpop en hij had een roze jurk aan, twee staartjes op zijn hoofd en heule rode lippenstift op. Toch twijfelde niemand dat het een jongetje was Zo haalde ik hem op uit de speeltuin

Volgens mij is Suzy inderdaad best wel groot Suzaa in elk geval als je naar de andere meisjes kijkt. toch best wonderlijk die maatverschillen terwijl ze allemaal toch in dezelfde tijd geboren zijn. Ik heb Raf laatst gemeten (samen met de twee oudsten) hij was 1m2. even voor de lol, Tijn is al 1m60 haha.

Chica vrijmarkt is toch ook leuk!! Succes met plannen!!
Suzaa, dan hebben wij gewoon pech misschien? Het was echt een duur fietsje, vond ik.

Ach, Lijnes, mij maakt het niet uit, maar ik heb ook nog een man Maar het lijkt me helemaal schattig, die Raf zo opgetut!

Tess, wat een geweldig nieuws!!

Neeltje is gemiddeld, dus volgens de curve is ze 94cm of zo. Zal wel kloppen. Grappige is dus, dat ze hele lange benen heeft. Nelis is ca 15 cm korter, maar als ze zitten lijken ze evenlang. Opa en oma hebben overwinterd op Tenerife. Die waren verbaasd dat er zo'n lengteverschil was. Op de foto's (Nelis liep toen natuurlijk nog niet) lijken ze bijna even lang. Nelis heeft mijn bouw: heel korte pootjes en een lang lijf. Moet hij het foto-modellen bestaan maar aan zijn zus over laten
haha die mannen wat kunnen die toch zeuren De mijne was inderdaad ook aan het morren dat het joch zo op straat had gelopen. Het feit dat ie was ontsnapt vergat ie maar even voor het gemak
grappig dat verschil in bouw inderdaad. Bij mijn kinderen lijkt het allemaal wel op elkaar. lange ledematen en wat minder lange lijven maar over het geheel genomen wel "groot
Oh voor ik het weer vergeet. Novem wil jij de Baby mee (de MC drager voor op de fiets) nog hebben? Zo niet, geen probleem hoor zet ik hem weer op MP. Dit weekend gaan we toch echt de stoeltjes omwisselen. Anniek dus achterop en Saar voorop. Leuk.

Heb ook net weer even de kleren uitgezocht. Pfoe, ze heeft echt te veel hoor en nu er ook nog lange mouw dingen hangen heb ik geen plek meer en niet genoeg hangers hahaha wat een luxe probleem allemaal.

Weer snel naar het zonnetje nu voordat hij weg is.

Tess: Super uitslga, lekker meid, ga er maar lekker van genieten. Hadden ze ook verteld wat het dan wel was? Toch een ontstoken melkkliertje?
Het was een cyste. Was, want tijdens de punctie heeft de arts hem gelijk lekgeprikt . Over drie maanden nog een controle afspraak (is standaard) en dan hoef ik er helemaal niet meer over na te denken.

Ik wilde net schrijven dat ik vanavond een rustig avondje heb. Vriend aan het vissen en Tessje bij opa en oma. Helaas begint Stannetje net aan zijn huiluurtje...
Tess, wat een goed nieuws! Wat een opluchting! Goed dat je nog een controle afspraak hebt staan.

Chica, Jaaaa we hebben nog steeds interesse. Mail je er nog wel over.

Oja, mocht je toch nog dat fietsje willen kopen, ik kreeg laatst bij een blad kortingsbonnen ervoor. Laat maar even weten dan krijg je die.

Lijnes, ben je gisteren doorweekt teruggekomen van het sportveld of hadden jullie wel goed weer?

Bij ons was het niet zulk best weer. Aan het einde van de dag werd het beter gelukkig. Nog wel naar de vrijmarkt geweest, maar waren al aan de late kant dus niets kunnen vinden. Was ook nergens naar op zoek, dus dat scheelt.

Vandaag hopelijk puinsooi opruimen. Het hele huis ligt vol met dingen die nog een plekje moeten krijgen. Niets voor mij, dus wordt daar aardig onrustig van.

Maar goed ik doe het ook zelf. Weet gewoon niet waar ik het laten wil. Is het misschien toch leuk voor Nova of is het toch meer voor een jongen etc.
Tess; wat fijn dat de uitslag goed was! En natuurlijk ook dat de bult nu weg is.

Ik heb vakantie!!! Jippie! Al wel een druk schema met allerlei plannen deze week, maar ik hoef in elk geval even niet te werken. Zou wel fijn als het weer ook wat beter word. Want hier is het echt regenachtig de hele tijd.
Novem, die rommeltjes zijn irritant he?! Ik kan me daar ook zo aan ergeren, wat eigenlijk niet nodig is, want ik zou het ook gewoon op kunnen ruimen. Ik merk dat het nu hier in huis minder begint te worden nu Elfje wat minder echte baby dingen nodig heeft. Vind Binkie het nog steeds leuk om een grote broer te zijn?
lala, helemaal met je eens: als de echte babydingen weg kunnen (denk je al aan de box? ) scheelt dat zoveel aan rommel. Wij hebben nu een overzichtelijke hoeveelheid speelgoed. Voordeel wel van zo dicht op elkaar: er is bijna geen speelgoed voor Neeltje waar Nelis niet aan mag komen. En als we dat hebben, staat dat in de kast. Dan denk ik aan klei, plakken, dat soort spul waar ik een minipeuter echt niet graag mee zie

Lala, heerlijk die vakantie! toch ook leuke dingen in de planning hoop ik?
Haha..yup, de box staat heeeel hoog op de nominatie, maar staat nu nog hoog, dus volgende fase is laag en dan de laatste fase; de deur uit dat ding! Met een maand of 4/5 is ie echt weg denk ik. Hij staat er in okt ook al 3 jaar, dus word tijd.
Ruimt lekker op hoor die babyspullen. Echt wist niet dat we zoveel hadden.

Maar we hebben nu ook de bouwvergunning binnen en 19 mei komen ze taxeren. Dus moet nu echt heel snel opruimen. Bij ons wordt het alleen eerst VEEL erger voordat we een beetje overzicht krijgen.

Koninginnedag, was een beetje triest weer, maar daarom ook erg rustig op de vrijmarkt. Heb een sit&joy zitzak gekocht en 3 puzzels en 2 rokjes. En was nog geen 10,- kwijt. Dus das lekker.

Tess, heel goed nieuws!!

Werd het trouwens 22 mei en zo ja waar gaan we heen?

Net lekker uiteten geweest met mn broertjes en ouders. Als 'afscheid" van mn broertje die dinsdag voor 2 mnd naar indonesie vertrekt. Lekker hoor.

Chica, kan jij nog iemand blij maken met 2-3 jaargangen van het blad duiken? Staat hier ook maar in de kast.
Haha iedereen aan de grote voorjaarsschoonmaak. Heerlijk toch. Hier is die natuurlijk al geweest door het programma maar ik ben ook steeds meer zooi aan het opruimen. De box zou ik wel weg willen doen maar Saar speelt er nog lekker in en af en toe heb ik hem echt nodig. Bij bijv als Anniek smiddags naar bed moet en ik in mijn eentje ben. Dan vind ik het eng om Saar zo lang alleen beneden te laten. Meenemen is geen optie want dan is het keten en slaapt Anniek helemaal niet. Dus voorlopig nog maar even dat ding in de kamer. Verder ziet het eruit alsof we billenschuiver nummer 2 hebben. Ze beweegt nl op haar kont. Ik leg haar echt heel vaak op haar buik maar dat vind ze frustrerend al schuift ze ook achteruit en gaat nu steeds meer op haar knietjes zitten. Slapen doet ze tegenwoordig ook op haar buik (en door het hele bed heen). Nou ja, we zien wel wat het allemaal brengt.

Wel ga ik al het echte baby speelgoed de deur uit doen. Maatje 74 is voor een deel ook al weg en zomer maatje 80 is er al uit. Eindelijk dus op zolder ook wat ruimte. Zalig.

Vandaag eens kijken of we tussen alle slaapjes door kunnen gaan zwemmen want het is weer shit weer hier.

Oh wel grappig zeg, Anniek is van 1 paar schoenen naar 10 paar gegaan. Ik vond ineens schoenen bij mij op zolder (vergeten, stom) en ik kreeg ineens 4 paar en ik had zelf al 3 paar gekocht. Nou die dame kan er voorlopig weer tegen haha.
Tesstannetje

Novem: Ik bewaar hem voor je. Wat voor kortingsbonnen bedoel je?
Chica, wat goed, 10 paar schoenen!! Ik moet echt een paar bijkopen. Ons meisje heeft maar 1 paar, en afgelopen donderdag was er 1 schoen kwijt (bleek later diep onder de bank te liggen). Ze heeft dus met het warme weer naar het kdv haar regenlaarsjes aangehad. Met een zomerjurkje daarboven was het echt ma Flodder

En Nelis was ook een halve billenschuiver, maar vlak voordat hij ging lopen (12 maanden of zo) ging hij opeens kruipen. Hij doet nu alles: vooral lopen, maar ook kruipen en billenschuiven. Dus het kan nog alle kanten op met Saar.

Misty, wat gaan jullie precies verbouwen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven