Wespen bouwen een nest in mijn schuur.

29-04-2010 19:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Larf belde me vanmiddag op mijn werk dat hij de schuur niet in durfde omdat er een wesp zat. Kind gerust gesteld en gezegd dat als ik thuis was wel even zou kijken.

Eenmaal thuis laat Larf het zien en nu blijken een stel wespen midden in mijn schuur een nest aan het bouwen te zijn.

Aangezien ik een huurwoning heb, heb ik gelijk de WBV gebeld maar ja, die waren er al niet meer. Daar kan ik pas maandag weer terecht.

Nu staan de fietsen voorlopig maar in de tuin en heeft Larf zijn voetbal in de gang gelegd. Al is dit natuurlijk niet de bedoeling.

Hoe kan ik veilig en snel toch die wespen wegkrijgen. Larf opperde om er deodorant op te spuiten, of haarlak want dat plakt lekker. Is dit een optie of maak ik ze daar alleen maar kwaad mee en helpt het niet?

Vorig jaar heeft een vriendin zelf geprobeerd een bijennnest weg te halen maar is toen gestoken en bleek allergisch. Ze heeft toen een afalactische(schrijf je dat zo?) shock gehad en heeft maar net op tijd een tegengif toegediend gekregen. Met dat in mijn achterhoofd durf ik niet teveel te doen. Maar als iemand van jullie een veilige manier weet om het weg te krijgen dan hoor ik het graag!
Bus van Roxasept is t trouwens, gekocht bij SuperDB
quote:moppetoet schreef op 29 april 2010 @ 20:30:

Vaak zijn het gepensioneerden, die een zakcentje bijverdienen, ik vind het prima, die beesten zaten ons kozijn op te vreten.

Vraten jullie kozijn op?

Ik zag vanmiddag 2 wespen door een kier bij de kozijnen naar binnen kruipen, kan dit kwaad? ('t zijn kunststof kozijnen..) Ik vroeg het me al af, 't zal toch niet zo zijn dat ze daar een nest bouwen? *omg*
Bij mij hing er een grijze bal in de schuur,en kwam de woningbouw die het zelf niet aandurfde.Die belde ongedierte bestrijding,die kwam met een maan pak zeg maar,perslucht(wil je niet bang maken) en ruimde het nest op.Als het nest al een flinke bal is,kan het nl gevaarlijk zijn het zelf te doen zei die....en als je te lang wacht, kan je de hele zomer niet naar buiten door de overlast.Dus wel op tijd bellen.....
quote:Schravelvot schreef op 29 april 2010 @ 21:12:

[...]

Vraten jullie kozijn op?

Yep het houtpulp gebruiken ze om hun nest te maken.

Vorig jaar hoorde ik geknaag aan de schutting, ik op onderzoek uit, zat er een hoornaar een stuk hout los te breken.

quote:Ik zag vanmiddag 2 wespen door een kier bij de kozijnen naar binnen kruipen, kan dit kwaad? ('t zijn kunststof kozijnen..) Ik vroeg het me al af, 't zal toch niet zo zijn dat ze daar een nest bouwen? *omg*

Even in de gaten houden of ze het een aanvliegroute wordt.

Zelf ben ik op het neurotische af als ik in de tuin zit en bijen, wespen zie die in een gaatje in de muur kruipen. Maar *even afkloppen* nog nooit een nest gehad.
quote:c_estelle schreef op 29 april 2010 @ 19:57:

Ik zie net onze motto's DRP en leveke.... Haha, we zijn goehoed!
Ik ben toch nog even naar de AH gereden voor dat HG spul.

Kom ik daar Yamuna (en mini) nog tegen maar die adviseerde ook een profesionele verdelgingsdienst. Mijn AH bleek helaas geen HG in het assortiment te hebben dus loop ik onverrichter zake weer naar de uitgang. Daar kom ik een vriend tegen die ik al een tijdje niet gesproken had. Uiteindelijk heeft hij ons verlost van de wespen. Kon hij zijn mannelijkheid weer even showen!

Eind goed al goed dus. Al moet ik het wel even in de gaten houden of d'r niet een andere wesp weer een nestje gaat bouwen.
Ik zie laat in de middag wespen voorbijkomen die hier elk gat onderzoeken op de mogelijkheid voor een nieuwe nestlocatie. Als je een paar keer in zo'n gat spuit dan gaan er veel dood en de rest vertrekt. Ze vallen je niet aan. Alleen bijen kunnen zoiets doen, als je een agressief soort treft en ze boos maakt. Maar in een wolkje pyrethrum heeft hij wel iets anders aan zijn hoofd. Hij gaat daar heel makkelijk dood aan. Zijn tere beestjes, bijen.
quote:moppetoet schreef op 29 april 2010 @ 20:30:

[...]

Vaak zijn het gepensioneerden, die een zakcentje bijverdienen, ik vind het prima, die beesten zaten ons kozijn op te vreten.Ze vreten die van ons ook op, of nja, ze gooien het kozijn in korreltjes naar buiten om er zelf hun huisje van te bouwen. Er komt pas volgende week iemand voor *zucht*. En in de tussentijd wel al die rotbeesten binnen, die niet snappen hoe een raam werkt.
quote:sweetcandy schreef op 29 april 2010 @ 20:35:

een imker bellen ??Om ze te redden?
Viva naar de knoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven