Aparte slaapkamers als je samenwoont?

29-04-2010 21:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom mensen aparte slaapkamers hebben als ze samenwonen. Je woont toch juist samen om bij elkaar te zijn?
Ik ken een stel dat slaapt apart omdat de ene helft snurkt. Er zal vast wel een reden voor zijn, lijkt me anders ongezellig.
Omdat de ander gruwelijk snurkt/knarsetand/je uit bed werkt/vul verder zelf in.

Ik sliep regelmatig op de bank omdat ik knettergek werd van het geknarsetand van mijn vriend. Nu maak ik hem wakker met de mededeling dat hij maar uit bed moet gaan of moet ophouden met knarsetanden.

Hij wil niet bij de tandarts zo'n bitje laten maken, dan gaat hij ook maar uit bed!
Sja....zeg tegen je partner dat je in zijn/haar bed slaapt.
Ik ken een stel dat af en toe apart slaapt vanwege snurken.

Háár gesnurk
Niet iedereen die samenwoont heeft een relatie met elkaar! Ik ken geen stellen die samenwonen en die dan ieder een eigen slaapkamer heeft, jij wel blijkbaar dus ik zou zeggen vraag het ze eens! ik ben ook wel heel benieuwd eigenlijk
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik slaap in een andere kamer als ik oproepdienst heb of na avonddiensten heel laat thuis kom. Mijn vriend slaapt erg licht en valt vaak niet meer in slaap als ik om 2-3 bij hem in bed kruip of er gebeld wordt.

Maar we slapen het liefst gewoon samen, gezellig!

Er zijn ook stellen waarbij de een echt te licht slaapt om een ander naast zich te hebben slapen. Apart slapen is dan een oplossing. Niet zo gezellig, maar gezelliger dan chronisch slaaptekort....
Omdat er eentje om 4 uur op moet en de ander niet, omdat de een nachtdienst heeft en de ander niet, omdat er eentje snurkt, omdat ze beter slapen als ze apart slapen, omdat de een een harde matras nodig heeft en de ander een zachte, omdat ze ook wel eens alleen willen zijn, omdat iedereen zijn eigen relatie op zijn eigen manier invult, omdat de een slapeloos is en de ander niet, omdat er eentje tot diep in de nacht wil lezen, omdat er eentje tandenknarst, omdat...
Ik ken wel een aantal stellen die apart slapen hoor.
Mijn vriend en ik slapen meestal soms af en toe samen. Meestal ligt hij op de bank te snurken. En ik vind dat helemaal niet erg. Laatst kroop hij ook 's nachts naast me. Daar ben ik niet wakker van geworden maar tegen half 5.... mijn hemel wat kan hij snurken zeg! Komt door de oordoppen heen.

Ik slaap dus al half apart. En ik ben blij dat ik vaak alleen lig. Geen zin in een boomomzagende kerel naast me. Duwen helpt ook niet. Ik krijg zo iig mijn nachtrust.

Maar ik had liever gezien dat hij gewoon elke nacht naast me kruipt en stilletjes slaapt zonder geluid te maken.
Mijn oom en tante (leeft niet meer) sliepen ook apart. Ik vond dat altijd een beetje raar als kind. Ik geloof dat ze erg veel behoefte hadden aan een eigen ruimte, maar om daar dan de slaapkamer voor te kiezen.. Nou ja, ze leken er zelf wel gelukkig mee, haha
nou ik heb het ook gehad hoor. hij was zo beweeglijk en snurkte en praatte zo hard in zijn slaap dat ik na nach-ten-lang 3 uur slaap het zo zat was dat ik hem eruit heb getrapt.

Eerst ging hij natuurlijk gewoon de volgende nacht weer bij mij liggen maar nadat ik hem er 10 keer uitgetrapt had binnen korte tijd kwamen we tot de conclusie dat hij beter permanent ergens anders kon gaan liggen. Geeft toch niet; hele bed lekker voor jezelf en voor sex wist ik hem echt wel te vinden hoor :D
ik ken ook een stel dat apart slaapt.

Zij hebben na zoveel jaren samen gewoon geen seksuele relatie meer en ook niet meer de behoefte om samen te slapen.

Wel hebben ze het gewoon leuk met elkaar verder en dus zien ze geen reden om uit elkaar te gaan.

Btw slaap ik wel met mijn man samen maar vindt het echt niet erg eens alleen te slapen. Geen gesnurk en gedraai naast me. Niemand die het hele dekbed inpikt. En het is ook wel eens fijn om helemaal languit te gaan liggen zonder de ander te hinderen.
ik denk dat mensen die apart slapen daar goede redenen voor hebben. En als je die wilt weten moet je het vragen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Als ik samen slaap kom ik gemiddeld een uur per nacht te kort.
Tijdens mijn zwangerschap snurkte ik het behang van de muren, en dus sliepen we naar volle tevredenheid apart.
en verder eens met starshine, ik vind het ook wel eens heerlijk om lekker alleen te slapen zonder itsman. Een groot bed en dekbed helemaal voor mij alleen, dat is gewoon heerlijk
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Toen ik zwanger was draaide ik me 100 keer om per nacht en had ik last van rusteloze benen. Ik vertrok dan na een uurtje naar de babykamer waar een matras op de grond lag om daar verder wakker te liggen. Niet nodig om man dan ook nog eens wakker te houden. Sinds ons zoontje er is slapen we weer gezellig samen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn vriendin droomt dat ik snurk, wordt daar wakker van en maakt mij vervolgens wakker.

Dat is pas irritant.
Wij ook, omdat manlief enorm snurkt, in zijn slaap woelt, praat, uithaalt, aan me frunnikt, zich uitkleedt en apneu heeft.

Geen doen als je zelf nog wat slaap wilt hebben.

Voor sex weten we elkaar wel te vinden hoor! Vallen samen in slaap en als ik van hem wakker wordt ga ik gewoon weer.
quote:stout1975 schreef op 29 april 2010 @ 21:56:

Mijn vriendin droomt dat ik snurk, wordt daar wakker van en maakt mij vervolgens wakker.

Dat is pas irritant.

Haha!

Ik woon 2,5 naar alle tevredenheid alleen, ik vind het super gezellig om samen te slapen maar ik hou er ook écht van om alleen te slapen. Als ik ooit samen kom te wonen in een groot huis waar een extra slaapkamer mogelijk is neem ik 'm!

Lijkt me heerlijk om zo nu en dan lekker alleen te slapen, alle ruimte. Mmmmm. Dit zou voor mij al een goeie reden zijn.
Ik ken een stel dat niet samen slaapt omdat ze alleen voor de kinderen nog bij mekaar blijven. Het ziet er uit dat ze het voor de rest nog best met mekaar om kunnen gaan.

Alleen slapen lukt me niet echt goed. Om een uurtje of 3 word ik wakker en voel ik me 'eenzaam'.
Hier ook hoor, we hebben ook een logeerkamer met 2-pers.bed waar één van ons weleens slaapt als de ander weer eens druk doet in de slaap.
Ik slaap bijna iedere nacht apart, omdat mijn vriend de nacht heeft. Zaterdag- en zondagnacht slapen we ook amper samen, omdat ik niet kan eisen dat hij zijn ritme helemaal aanpast, dus dan komt hij even mee met mij naar boven en eens ik in slaap val, gaat hij terug naar beneden tot hij rond 4u gaat slapen.
In de winter vind ik het zalig om me helemaal in het litjumeaux dekbed te rollen, moet er niet aan denken dat er nog iemand is die daar een stuk van zou willen hebben..

(ter info: heb geen verwarming in de slaapkamer en maar 1 gaskachel in de woonkamer en nee, dat is niet naar/vervelend/zielig)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven