Help hij heeft een vriendin...

30-04-2010 16:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat een beetje een lang verhaal worden, ik weet niet goed wat ik moet doen. Aan de ene kant weet ik het wel, maar aan de andere kant wil ik dat helemaal niet...verstand en gevoel spreken elkaar tegen!

Laat ik bij het begin beginnen, ik zit in een tropisch land, hier ben ik voor een paar maand (heerlijk). Heb hier een jongen (uit nederland) leren kennen, we zijn nu zo'n 2 maand samen. Toen ik hem leerde kennen vond ik hem een gigantische player...echt zo 1 die 10 vriendinnetjes had. Hij zat overduidelijk achter me aan en na een poosje had ik ook ziets van, nou ja, gewoon voor de fun dan maar...

Dat was het in het begin ook, alleen voor de leuk en het hier en nu. Maar ondertussen ben ik wel gevoelens voor hem gaan krijgen, en hij ook voor mij (?) We wonen nu ook een maand samen (dat klinkt heel zwaar, maar dat gaat hier een stuk makkelijker... de enige spullen die we hier hebben zijn wat kleren, camara etc.

Even om aan te geven dat het wel wat serieuzer tussen ons is, maar lang niet zo serieus als samenwonen in NL...

Maar nou ben ik er een paar dagen geleden achter gekomen dat hij een vriendin heeft! Hij heeft het me zelf verteld, hij heeft haar een 8 maand geleden leren kennen, ze waren een paar dagen samen en toen is ze terug gegaan naar Amerika (ze is Amerikaans). 3 weken voordat hij mij heeft ontmoet is ze (voor hem!) teruggekomen voor vakantie en hebben ze 2 weken samen doorgebracht....

Ik weet niet wat ik moet doen, aan de ene kant denk ik; die relatie (in totaal 17 dagen dat ze bij elkaar waren) stelt niet veel voor, maar aan de andere kant wil ik het ook niet goedpraten... Bovendien zegt hij wel dat ze bijna elke dag over de telefoon spraken. Sinds hij mij kent doen ze dat veel minder. Hij zegt ook dat ze niet vanaf het begin een relatie hadden, maar dat ze wel contact hielden nadat zij de 1e keer terug was gegaan naar Amerika. Vanuit daar is het op (lange afstand dus) gegroeid en wouden ze elkaar weer zien. In de 6 maand dat zij in Amerika zat, heeft hij ook andere vriendinnetjes gehad, vooral one night stands. Dat heeft hij ook in niet zoveel woorden aan haar toegegeven (hij heeft iets gezegd in de richting dat ze toch niet dacht dat hij die 6 maand met niemand was geweest).

Hij zegt het uit te gaan maken met haar, maar wil dat voorzichtig doen (??) Hij zegt haar elke keer al hints te geven dat hij niet met haar verder wil, maar wil haar ook niet te veel kwetsen....

Mijn verstand zegt kappen hiermee, mijn gevoel zegt heel iets anders. Ik voel me ook gekwetst, alsof hij mij heeft bedrogen. Misschien dan wel niet fysiek, maar hij heeft haar wel regelmatig aan de telefoon en wie weet wat ze dan tegen elkaar zeggen...

Hij zegt echt voor mij te willen gaanen heeft het me daarom verteld, zodat hij geen geheimen heeft. Hij zegt nog nooit eerder een serieuze relatie te hebben gehad en dat ik de eerste ben met wie hij dat wil.

PFF wat moet ik doen?

Om het allemaal nog moeilijker te maken vertrek ik over een maand weer naar NL, hij komt 6 weken later. Maar kan ik hem wel vertrouwen?

Sorry voor het lange verhaal...
En daar ben ik het dan ook weer mee eens, deze man maakt wel een onvolwassen indruk op dit gebied...
quote:nukje schreef op 30 april 2010 @ 17:19:

[...]

Prima toch ?

Voor 'dit soort mannen' (niet denigrerend bedoeld, ik doel op het feit dat hij meiden genoeg om zich heen heeft/had) is het goed om af en toe even moeite voor een vrouw te moeten doen. Bovendien maakt het jou interessanter dat je niet 'op afroep' beschikbaar voor hem blijft. Allemaal hartstikke cliche, maar daarom niet minder waar.

Ik zou proberen om je zoveel mogelijk te concentreren op de leuke tijd die jullie nu nog hebben, en als je dan weer in NL bent heb je die afstand vanzelf.

Ik moet zeggen, dat voelt ook goed (hoe ellendig ik me voor de rest ook voel).

Ik heb inmiddels een beslissing genomen, probeer het op deze manier (negeren) zo lang mogelijk vol te houden. Zal niet lang lukken, want ik kom hem toch vandaag of morgen wel tegen. Ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik hem dan niet nog verder kan negeren...

Neem dan in ieder geval wel wat afstand van hem, maar laat de zaken zo, zoals ze zijn de laatste maand. Als hij dan toch voor een ander meisje gaat dan is het ook duidelijk...

Eenmaal terug in NL zet ik 'onze relatie' helemaal in de vrieskist en zie ik wel hoeveel moeite hij doet (of niet) en wat voor soort leven hij in NL leidt. Het geluk is dat hij niet zo heel ver van me af woont (15km) maar toch genoeg om hem niet vaak tegen te komen.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 17:21:

Hij zegt nooit met een meisje langer dan 2 weken samen te zijn geweest, omdat hij dat niet wou, of omdat zij weer wegging.

maar zoals ik al eerder zei, verstand zegt wat anders.Hij zegt zoveel niet. Maar blijkbaar hoeft dat niet waar te zijn. Wat vind je van het plan om je daar eens gewoon helemaal niet meer mee bezig te houden. Met hem, en met wat hij niet zegt.
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 17:37:

[...]

Hij zegt zoveel niet. Maar blijkbaar hoeft dat niet waar te zijn. Wat vind je van het plan om je daar eens gewoon helemaal niet meer mee bezig te houden. Met hem, en met wat hij niet zegt.

Dat doe ik...zodra ik in NL ben. Voor nu laat ik het even zo en zie ik wel wat er de komende maand gebeurd. Ik ga er in ieder geval geen moeite voor doen.

Ik neem overigens niet zomaar klakkeloos aan wat hij zegt, maar ik weet niet waarom hij zou zeggen dat hij met veel meiden het bed heeft gedeeld, maar nooit langer dan 2 weken samen is geweest met iemand... Ik vind dat niet bepaald een pluspunt.

Dus zie niet in waarom hij DAARover zou liegen.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 17:46:

[...]

Dat doe ik...zodra ik in NL ben. Voor nu laat ik het even zo en zie ik wel wat er de komende maand gebeurd. Ik ga er in ieder geval geen moeite voor doen.

Ik neem overigens niet zomaar klakkeloos aan wat hij zegt, maar ik weet niet waarom hij zou zeggen dat hij met veel meiden het bed heeft gedeeld, maar nooit langer dan 2 weken samen is geweest met iemand... Ik vind dat niet bepaald een pluspunt.

Dus zie niet in waarom hij DAARover zou liegen.

Om jou het gevoel te geven dat jij bijzonder bent. Bijzonderder dan al die anderen, met jou dat hij het wel.....

smooth talk.....
quote:liselore schreef op 30 april 2010 @ 17:57:

[...]

Om jou het gevoel te geven dat jij bijzonder bent. Bijzonderder dan al die anderen, met jou dat hij het wel.....

smooth talk.....Nee hoor, hij geeft aan dat hij veel one-night stands heeft gehad, maar ook met een aantal meisjes wel verder had willen gaan (zoals ook het amerikaanse meisje), maar dat zij weggingen. En dat hij geen type is voor een lange afstandsrelatie...
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 18:04:

[...]

Nee hoor, hij geeft aan dat hij veel one-night stands heeft gehad, maar ook met een aantal meisjes wel verder had willen gaan (zoals ook het amerikaanse meisje), maar dat zij weggingen. En dat hij geen type is voor een lange afstandsrelatie...

waarom zou je dit geloven?

Hij zou wel gekke henkie zijn om wat anders te zeggen
Ik geloof het, omdat ik denk dat het de waarheid is...

Hij had me ook niet hoeven te vertellen over het amerikaanse meisje..ik ga tenslote over een maand al weer weg. Hij had gewoon niks kunnen zeggen en dan was er niets aan de hand geweest. Ik zou (helemaal verliefd) teruggaan naar Nederland, en wanneer hij 6 weken later ook zou gaan, zou hij direct terug kunnen gaan naar mij...of niet als hij daar geen zin meer in had.
Ik denk dat je dikke kans maakt, die relatie van hem stelt niet zo veel voor en ze woont ver.

Dit komt perfect uit, dus het beste!
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 18:14:

Ik geloof het, omdat ik denk dat het de waarheid is...

Volgens mij geloof je er zelfs niets van. Anders had je hier geen topic geopend. Je hebt me in ieder geval geïnspireerd voor nieuw motto gebracht.
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 19:21:

[...]

Volgens mij geloof je er zelfs niets van. Anders had je hier geen topic geopend. Je hebt me in ieder geval geïnspireerd voor nieuw motto gebracht.

Ja ik twijfel aan hem en bepaalde dingen die hij me verteld heeft.

Maar dat betekend niet dat ik helemaal niets meer geloof van wat hij heeft verteld.

Dit bepaalde stukje geloof ik wel.

Of hij wel een (serieuze) relatie met mij wil, of hij mij trouw wil/kan blijven en de dingen die hij zegt gezegd te hebben tegen z'n andere vriendin heeft gezegd, daar twijfel ik over.
En zo wil je niet met je laten omgaan, toch verliefdmeisje?

Dus gewoon verder gaan met je leven zonder hem. Zowel daar als in Nederland.
Nee, maar dat is nou juist het rotte aan twijfel; je weet het niet zeker. Ik denk elke keer: stel dat...

Het is ook gewoon zo'n leuke jongen, we kunnen zo goed met elkaar opschieten, hij maakt me elke keer weer aan het lachen, hebben dezelfde interesses etc. Heb me nog nooit zo goed gevoeld bij iemand.

En dan komt dit...

Daarbij komt gewoon ook nog dat ik deze laatste maand gewoon plezier wil hebben en niet met liefdesverdriet in m'n huisje ga zitten 'sulken' . Ik heb hier gewoon zo'n fantastische tijd gehad (ook voor hem) en die herinnering wil ik niet bederven.

Dan wacht ik liever met me ellendig voelen totdat ik in Nederland ben...uitstel van executie zeg maar.

Nou ga ik er wel van uit, dat hij het in ieder geval wel met haar uitmaakt. Ik zal hem daar in eerste instantie op zijn woord moeten geloven, maar ik weet om welk meisje het gaat en denk dat ik er via via (facebook) wel achter kan komen of het echt zo is.

Als dat niet zo is, dan wil ik niet meer bij hem zijn, zelfs niet voor een laatste maand. Ik vind dat lullig voor haar, maar meer nog voor mezelf. Eerst lieve woordjes zeggen tegen mij en dan tegen een ander? Nee, daar pas ik echt voor.
Je weet het met niemand zeker, garantie bestaat niet.
quote:Brown_Eyes schreef op 30 april 2010 @ 19:43:

Je weet het met niemand zeker, garantie bestaat niet.

Nee, garanties bestaan inderdaad niet. Maar je kunt voor je gevoel wel ergens zeker van zijn. Dat heb ik dus absoluut niet, ik word elke keer heen en weer geslingerd tussen wat mijn verstand zegt dat ik moet voelen en wat mijn gevoel voelt.

Daarbij bestaat mijn gevoel ook nog uit 2 verschillende polen: hij heeft me bedondert en ik wil graag verder met hem. En mijn verstand ook: hij heeft gelogen, is niet te vertrouwen en hij heeft je uiteindelijk toch verteld, misschien spreekt hij over de rest ook de waarheid.
Maar goed, ik heb inmiddels al wel mijn beslissing gemaakt en voel me daardoor wel een klein beetje beter.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 19:42:

Ik heb hier gewoon zo'n fantastische tijd gehad (ook voor hem) en die herinnering wil ik niet bederven.

Dan wacht ik liever met me ellendig voelen totdat ik in Nederland ben...uitstel van executie zeg maar.

Je kent hem net 2 maanden. En hij blijkt niet zo leuk als je dacht. Dus, daar ga je toch niet om zitten sippen?

quote:Ik zal hem daar in eerste instantie op zijn woord moeten geloven, maar ik weet om welk meisje het gaat en denk dat ik er via via (facebook) wel achter kan komen of het echt zo is.

Je kunt hem niet op zijn woord geloven, want hij vertelt je de belangrijke details niet. Daarnaast ken je hem 2 maanden, wat moet je hem gaan zitten controleren. Wil je op die basis iets opbouwen?

quote:Als dat niet zo is, dan wil ik niet meer bij hem zijn, zelfs niet voor een laatste maand. Ik vind dat lullig voor haar, maar meer nog voor mezelf. Eerst lieve woordjes zeggen tegen mij en dan tegen een ander? Nee, daar pas ik echt voor.Maar ondertussen heb je wel het signaal afgegeven dat je heel veel pikt van eigenlijk "wildvreemde" mannen uit je omgeving. Denk je dat hij je nog serieus neemt? Lijkt me niet.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 19:50:

[...]

Daarbij bestaat mijn gevoel ook nog uit 2 verschillende polen: hij heeft me bedondert en ik wil graag verder met hem. En mijn verstand ook: hij heeft gelogen, is niet te vertrouwen en hij heeft je uiteindelijk toch verteld, misschien spreekt hij over de rest ook de waarheid.Misschien heeft hij inmiddels al een ander lekker hapje zien lopen en test hij nu uit of je stom genoeg bent om hier in te trappen.
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 19:53:

[...]

Je kent hem net 2 maanden. En hij blijkt niet zo leuk als je dacht. Dus, daar ga je toch niet om zitten sippen?

Helaas maar waar, wel dus.

[...]

Je kunt hem niet op zijn woord geloven, want hij vertelt je de belangrijke details niet. Daarnaast ken je hem 2 maanden, wat moet je hem gaan zitten controleren. Wil je op die basis iets opbouwen?

Nee dat wil ik niet, het gaat me alleen om deze maand. Een verdere relatie zie ik op dit moment niet meer zitten. Moet daarbij zeggen dat ik het in de toekomst in nederland niet helemaal uit sluit, maar daar zal wel wat tijd over gaan.

[...]

Maar ondertussen heb je wel het signaal afgegeven dat je heel veel pikt van eigenlijk "wildvreemde" mannen uit je omgeving. Denk je dat hij je nog serieus neemt? Lijkt me niet.Ik zou hem toch niet een wildvreemde noemen. Heb tot nu toe ook nog geen enkel signaal afgegeven, heb hem alleen maar genegeerd en ben uit 'ons' appartementje vertrokken.

Zoals de situatie nu voor mij is, is het gewoon weer voor de lol, niks serieus en niks om wat van te verwachten. Daar voel ik me, in ieder geval deze laatste maand, het beste bij.
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 19:54:

[...]

Misschien heeft hij inmiddels al een ander lekker hapje zien lopen en test hij nu uit of je stom genoeg bent om hier in te trappen.Als dat zo is, dan is het ook duidelijk en heb ik geen reden meer om te twijfelen.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 20:03:

[...]

Als dat zo is, dan is het ook duidelijk en heb ik geen reden meer om te twijfelen.

Ja maar dat gaat hij natuurlijk niet letterlijk vertellen, maar mooi inpakken en omzeilen als je ernaar vraagt.

Maar als het toch alleen deze maand is, en je negeert hem, dan is het dus al opgelost. Want denk je echt dat als je nu een voor de schijn geweldige maand gaat hebben, dat je dan in Nederland niet meer aan hem denkt? Dat doe je dan wel, alleen is dan je eigenwaarde weer een stukje geslonken gok ik zo.
Even een snelle update, heb hem gisteravond voor het eerst weer gezien. Hij zegt veel spijt te hebben mij te hebben voorgelogen en heeft het met het Amerikaanse meisje nu officieel uitgemaakt. Ik was zelf in de verleiding gekomen om contact met haar op te nemen, maar heb het niet gedaan. Gisteren kreeg ik wel een berichtje van haar waar ik nog niet op heb geantwoord. Ze wil weten wanneer we elkaar ontmoet hebben etc. of 'dit' al speelde toen zij 2 weken hier was. Ze is verder wel vriendelijk in haar berichtje.

Ik zit deze laatste maand in ieder geval in een ander appartement en laat alles maar even op z'n beloop. Ik vind hem in ieder geval nog steeds gigantisch leuk. En wat voor mij toch ook wel een verzachtende omstandigheid is, is dat hij mij niet lichamelijk heeft belazerd (sinds wij bij elkaar zijn heeftie niet meer met andere meisjes gezoend en/of sex gehad....tenminste niet waar ik vanaf weet). Wil het daarmee niet goed praten natuurlijk, hij zit gewoon fout. Maar als die andere vriendin zou ik een stuk bozer zijn...

Even nog een reactie op madhe: het probleem is dat ik hem hier niet een maand lang kan negeren, je komt elkaar hier continu tegen. Heb hem een paar dagen weten te ontlopen, omdat ik naar een vriendin in een ander dorp ben gegaan. Maar hier kom ik hem echt dagelijks tegen... hebben ook dezelfde vrienden etc. Ik ga niet de laatste maand de schijn ophouden, maar wil gewoon een leuke tijd hebben, zonder drama's, ruzies etc. Dat heb ik ook tegen hem gezegd, dat ik een stapje terug wil doen en dat we daarna wel verder zien. Ook dat mijn vertrouwen in hem naar het 0-punt is gedaald en dat ik op dit moment ook geen toekomst zie in nederland.

Ik doe gewoon waar ik me het beste bij voel en dat is deze manier. Ik vind niet dat mijn eigenwaarde hiervan slinkt... en zoals ik al eerder zei, ik geniet liever nog even van deze maand (niet alleen van hem, maar alles hier) en dat ik het in NL dan wat moeilijker krijg.
eigenlijk weet je het al, je verstand zegt kappen. Doe dat ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven