Help hij heeft een vriendin...

30-04-2010 16:23 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat een beetje een lang verhaal worden, ik weet niet goed wat ik moet doen. Aan de ene kant weet ik het wel, maar aan de andere kant wil ik dat helemaal niet...verstand en gevoel spreken elkaar tegen!

Laat ik bij het begin beginnen, ik zit in een tropisch land, hier ben ik voor een paar maand (heerlijk). Heb hier een jongen (uit nederland) leren kennen, we zijn nu zo'n 2 maand samen. Toen ik hem leerde kennen vond ik hem een gigantische player...echt zo 1 die 10 vriendinnetjes had. Hij zat overduidelijk achter me aan en na een poosje had ik ook ziets van, nou ja, gewoon voor de fun dan maar...

Dat was het in het begin ook, alleen voor de leuk en het hier en nu. Maar ondertussen ben ik wel gevoelens voor hem gaan krijgen, en hij ook voor mij (?) We wonen nu ook een maand samen (dat klinkt heel zwaar, maar dat gaat hier een stuk makkelijker... de enige spullen die we hier hebben zijn wat kleren, camara etc.

Even om aan te geven dat het wel wat serieuzer tussen ons is, maar lang niet zo serieus als samenwonen in NL...

Maar nou ben ik er een paar dagen geleden achter gekomen dat hij een vriendin heeft! Hij heeft het me zelf verteld, hij heeft haar een 8 maand geleden leren kennen, ze waren een paar dagen samen en toen is ze terug gegaan naar Amerika (ze is Amerikaans). 3 weken voordat hij mij heeft ontmoet is ze (voor hem!) teruggekomen voor vakantie en hebben ze 2 weken samen doorgebracht....

Ik weet niet wat ik moet doen, aan de ene kant denk ik; die relatie (in totaal 17 dagen dat ze bij elkaar waren) stelt niet veel voor, maar aan de andere kant wil ik het ook niet goedpraten... Bovendien zegt hij wel dat ze bijna elke dag over de telefoon spraken. Sinds hij mij kent doen ze dat veel minder. Hij zegt ook dat ze niet vanaf het begin een relatie hadden, maar dat ze wel contact hielden nadat zij de 1e keer terug was gegaan naar Amerika. Vanuit daar is het op (lange afstand dus) gegroeid en wouden ze elkaar weer zien. In de 6 maand dat zij in Amerika zat, heeft hij ook andere vriendinnetjes gehad, vooral one night stands. Dat heeft hij ook in niet zoveel woorden aan haar toegegeven (hij heeft iets gezegd in de richting dat ze toch niet dacht dat hij die 6 maand met niemand was geweest).

Hij zegt het uit te gaan maken met haar, maar wil dat voorzichtig doen (??) Hij zegt haar elke keer al hints te geven dat hij niet met haar verder wil, maar wil haar ook niet te veel kwetsen....

Mijn verstand zegt kappen hiermee, mijn gevoel zegt heel iets anders. Ik voel me ook gekwetst, alsof hij mij heeft bedrogen. Misschien dan wel niet fysiek, maar hij heeft haar wel regelmatig aan de telefoon en wie weet wat ze dan tegen elkaar zeggen...

Hij zegt echt voor mij te willen gaanen heeft het me daarom verteld, zodat hij geen geheimen heeft. Hij zegt nog nooit eerder een serieuze relatie te hebben gehad en dat ik de eerste ben met wie hij dat wil.

PFF wat moet ik doen?

Om het allemaal nog moeilijker te maken vertrek ik over een maand weer naar NL, hij komt 6 weken later. Maar kan ik hem wel vertrouwen?

Sorry voor het lange verhaal...
Kun je niet gewoon op dat tropische eiland blijven?
Ach ja, meneer neemt hier en daar een 'serieuze' vriendin. Waarschijnlijk voelt die amerikaanse dat zo en jij zometeen ook. Als jij ermee kan leven dat er een andere schone in zijn leven komt lekker van genieten. Zo niet, of naief blijven of weggaan.
Als hij zegt voor jou te gaan, moet hij daar ook naar handelen, en het uitmaken met vriendin 1. Ik zou hem een termijn geven van drie dagen om dat te doen. Doet hij dat niet, dan is het klaar.

Bovendien zou ik hem eens flink a/d tand voelen waarom hij dit niet eerder heeft verteld.

En je afvragen of je kan leven met die ongein.

Eerlijk gezegd komt hij op mij over als een man die graag alleen de lusten en niet de lasten heeft. Als een player dus.

Het is de vraag of jij daar gelukkig van wordt.
Hij klinkt mij als zeer betrouwbaar in de oren, ik weet zeker dat hij bij jou niet vreemd gaat.

Hoe gaat de gezegde ookal weer? zoals je er aan komt, kom je er ook weer vanaf.
quote:Mijn verstand zegt kappen hiermee, mijn gevoel zegt heel iets anders.Wij voelen niet wat jij voelt, dus wij kunnen alleen je verstand gelijk geven.
Een serieuze relatie met hem zit er niet in denk ik. Anders had hij allang het contact met die Amerikaanse verbroken. Hebben jullie het al gehad over straks als jullie weer in Nederland zijn? Spreekt hij wel over een relatie met jou of is het gewoon praktisch en gezellig om samen te wonen?
Tuurlijk kan je hem vertrouwen....hij gaat vreemd met jou in een relatie van 8 maanden, hij is daar direkt eerlijk over geweest en heeft jou de keuze gelaten toch?

Niet?

Nah wat denk je zelf dan?
Ik heb ook haar email...ik zit er over te twijfelen om contact met haar te zoeken, niet om haar te vertellen dat haar vriend een andere vriendin heeft. Maar omdat ik ook graag haar verhaal wil weten...om te kijken of hij de waarheid verteld.

Maar ik wil haar ook niet onnodig kwetsen...

Ik heb sowieso tegen hem gezegd dat hij het deze week nog met haar uit moest maken en dat ik hem voor die tijd niet meer wou zien. Als hij het niet uitmaakt is de keus makkelijk gemaakt, maar wat als hij het wel doet? Ik vind het zo moeilijk...
Eens met DNM: dit zegt hij tegen iedere 'serieuze' vriendin. Werkt ook wel goed natuurlijk, zeggen dat je eigenlijk nog bezet bent: als het dan met serieuze vriendin nr. 2 na een tijdje niet meer zo leuk is, kan-ie altijd zeggen dat-ie toch bij z'n 'echte' vriendin wil blijven. Bovendien: vriendin? Na 17 dagen? Deze man heeft duidelijk geen kaas gegeten van het woord 'serieus' (en jij misschien ook niet?).
Als hij het wel doet? Dan maakt hij toch de keus?

Of vertrouw je hem soms sowieso niet?
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 16:36:

Ik heb ook haar email...ik zit er over te twijfelen om contact met haar te zoeken, niet om haar te vertellen dat haar vriend een andere vriendin heeft. Maar omdat ik ook graag haar verhaal wil weten...om te kijken of hij de waarheid verteld.

Maar ik wil haar ook niet onnodig kwetsen...

Ik heb sowieso tegen hem gezegd dat hij het deze week nog met haar uit moest maken en dat ik hem voor die tijd niet meer wou zien. Als hij het niet uitmaakt is de keus makkelijk gemaakt, maar wat als hij het wel doet? Ik vind het zo moeilijk...

Als hij het uitmaakt, hoe weet je dan of hij het echt heeft gedaan of dat hij alleen maar zegt dat hij dat heeft gedaan? Geloof je hem op z'n woord?

En heb je uberhaubt wel het idee dat je hem kunt vertrouwen?
Deze jongeman (althans ik hoop dat wij het hier over een begin twintiger hebben) is nog lekker bezig om de markt te verkennen. Daar gaat hij echt niet mee ophouden zolang hij niet van alle smaken heeft gesnoept. Gewoon even afstand nemen en kijken of hij over 3 of 6 maanden nog contact met je zoekt. Maar ja, dat gaat daarentegen ook moeilijk wanneer je in hetzelfde tropische land bent. Dan maar gewoon genieten en probeer niet je hoofd en hart te verliezen.
Ik vind het ook heel erg onvolwassen om iemand hints te geven, waaruit diegene dan moet opmaken dat de relatie voorbij is. Wees een vent en maak het dan gewoon uit. Pijn doet het toch wel, dat kun je niet voorzichtig aanpakken.
Ik heb ook jaren in een tropisch land gewoond. Daar kwamen ook hele leuke Nederlandse mannen voorbij. En veel hadden in NL een vriendin, maar gingen toch vreemd. En gingen daarna lekker weer terug naar NL en hun vriendin, die natuurlijk van niks wist. Soms kwamen ze voor een periode uit NL aan, gingen met heel veel verschillende meiden om (soms ook 1 soort van 'vaste' vriendin) en dan zo opeens, na een maand of 4, kwam hun vriendin uit NL over voor de laatste periode dat hun vriend nog daar was, en dan was het natuurlijk over met de pret. Ik heb wel eens gedacht 'heb jíj een vriendin??'.

Moraal van dit verhaal; het kan natuurlijk best mogelijk zijn dat het echt is en dat jullie nog een lang leven beschoren is (mijn man heb ik daar ontmoet en we zijn al dik 12 jaar samen inmiddels, hij was echter wel vrijgezel), maar houd een slag om de arm en geloof niet alles wat hij zegt.

En ga haar zeker niet mailen trouwens.
quote:tandpasta schreef op 30 april 2010 @ 16:33:

Een serieuze relatie met hem zit er niet in denk ik. Anders had hij allang het contact met die Amerikaanse verbroken. Hebben jullie het al gehad over straks als jullie weer in Nederland zijn? Spreekt hij wel over een relatie met jou of is het gewoon praktisch en gezellig om samen te wonen?

Ja we hebben het wel gehad over als we weer in Nederland zijn (voordat ik het wist van zijn vriendin). Hij wil me voorstellen aan zijn familie en ik heb z'n ouders over de telefoon gesproken.

Ik snap de reacties van hier wel, ik vind dat zelf ook. En ik weet dat het gek klinkt, maar op deze grote leugen na, is hij wel altijd eerlijk geweest, ook al vond ik dat niet altijd leuk. Hij vertelde vanaf het begin al dat hij met veel meisjes naar bed is geweest en nog nooit een serieuse relatie had gehad. Daar was hij ook nooit op zoek naar geweest. Ik was ook niet op zoek naar een serieuse relatie, dus alles was prima.

Maar de laatst maand merk ik toch ook echt veranderingen aan hem... kan het niet goed uitleggen, maar het is de manier waarop hij naar me kijkt en (niet) kijkt naar andere vrouwen. Hoe hij over me praat en me voorstelt.

Ik ben echt niet 1 of ander naief meisje die valt voor een paar leuke woordjes, daar wordt je hier mee doodgegooid. Maar ik heb echt het gevoel dat er iets tussen ons begon te groeien, dat we echt aan het begin stonden van iets...
quote:Poeszie schreef op 30 april 2010 @ 16:46:

Ik vind het ook heel erg onvolwassen om iemand hints te geven, waaruit diegene dan moet opmaken dat de relatie voorbij is. Wees een vent en maak het dan gewoon uit. Pijn doet het toch wel, dat kun je niet voorzichtig aanpakken.Dat ben ik met je eens
quote:Mazou schreef op 30 april 2010 @ 16:39:

[...]

Als hij het uitmaakt, hoe weet je dan of hij het echt heeft gedaan of dat hij alleen maar zegt dat hij dat heeft gedaan? Geloof je hem op z'n woord?

En heb je uberhaubt wel het idee dat je hem kunt vertrouwen?Nee, ik denk niet dat ik hem op zijn woord kan geloven. Ik weet sowieso niet of ik hem wel kan vertrouwen...
Nou, in dat geval: geniet ervan zolang je nog met hem op dat eiland bent en neem een afwachtende houding aan zodra je weer in NL bent. Neem zelf geen contact met hem op, zorg dat je in NL lekker dingen voor jezelf gaat doen, spreek af met vriendinnen etc. En kijk hoe serieus hij is: neemt hij zelf contact met je op? hoe vaak doet hij dat? waaruit blijkt dat hij verder kijkt dan het tropische eiland? Laat hém nu maar een beetje moeite doen, want als ik het zo lees zijn de vrouwen hem tot nu gewoon aan komen waaien. Als hij dan na anderhalve maand naar NL komt, merk je vanzelf hoe de sfeer tussen jullie is en of het van daaruit verder gaat. Maar voor nu zou ik proberen het uit je hoofd te zetten, je kunt er toch weinig aan doen...
anoniem_61357 wijzigde dit bericht op 30-04-2010 16:55
Reden: taalfout
% gewijzigd
quote:nukje schreef op 30 april 2010 @ 16:38:

Eens met DNM: dit zegt hij tegen iedere 'serieuze' vriendin. Werkt ook wel goed natuurlijk, zeggen dat je eigenlijk nog bezet bent: als het dan met serieuze vriendin nr. 2 na een tijdje niet meer zo leuk is, kan-ie altijd zeggen dat-ie toch bij z'n 'echte' vriendin wil blijven. Bovendien: vriendin? Na 17 dagen? Deze man heeft duidelijk geen kaas gegeten van het woord 'serieus' (en jij misschien ook niet?).

Ik zeg niet dat wij een serieuze relatie hebben, maar wel 1 die serieuzer aan het worden is.

Voor mijn gevoel stelt de relatie met andere vriendin weinig voor, maar ik wil het daarmee niet goed praten. Bovendien spraken ze elkaar wel erg veel en is het in ieder geval voor haar wel redelijk serieus anders was ze nooit speciaal voor hem teruggekomen... Waardoor ik me ook afvraag wat hij allemaal tegen haar heeft gezegd.

Hij zegt in ieder geval dat ze wel echt een klik hadden en veel steun aan elkaar hadden met bepaalde problemen, maar hij zegt ook dat hij het nooit over de toekomst met haar heeft gehad of gezegd dat hij van haar houdt (hebben wij overigens ook nog niet tegen elkaar gezegd). Hij is niet helemaal eerlijk geweest tegen haar betreffende andere vrouwen, maar heeft er ook niet over gelogen (hij heeft in ieder geval aangegeven niet trouw te zijn).

Maar goed, dit is allemaal wat HIJ zegt tegen mij. Ik was er zelf niet bij...

Hij is trouwens 25 en ik21...
quote:nukje schreef op 30 april 2010 @ 16:54:

Nou, in dat geval: geniet ervan zolang je nog met hem op dat eiland bent en neem een afwachtende houding aan zodra je weer in NL bent. Neem zelf geen contact met hem op, zorg dat je in NL lekker dingen voor jezelf gaat doen, spreek af met vriendinnen etc. En kijk hoe serieus hij is: neemt hij zelf contact met je op? hoe vaak doet hij dat? waaruit blijkt dat hij verder kijkt dan het tropische eiland? Laat hém nu maar een beetje moeite doen, want als ik het zo lees zijn de vrouwen hem tot nu gewoon aan komen waaien. Als hij dan na anderhalve maand naar NL komt, merk je vanzelf hoe de sfeer tussen jullie is en of het van daaruit verder gaat. Maar voor nu zou ik proberen het uit je hoofd te zetten, je kunt er toch weinig aan doen...

Misschien is dat inderdaad de beste oplossing. Ik kan hem hier moeilijk ontlopen en zou het echt vreselijk vinden om hem de laatste maand constant met andere meiden te zien...

In nederland heb ik sowieso een rust periode waarin ik alles met wat meer afstand kan bekijken en misschien denk ik er dan wel heel anders over.

1 maand langer kan denk ik nou ook geen kwaad meer...al denk ik dat ik wel even een ander appartementje zoek...om toch iets van afstand te bewaren.

Ik heb hem nou 2 dagen niet gezien en 15 gemiste oproepen van hem + tig berichtjes.
Denk je nou écht dat als hij het met haar uitmaakt, jij een happy clappy fijne relatie met hem hebt? Wat is er dan opeens gebeurd dat hij aan jou wel trouw blijft? Gebruik je gezonde verstand, en laat doe jongen alsjeblieft voor wat hij is, je bent zelf meer waard dan om met zo iemand te zitten.
quote:Verliefdmeidje schreef op 30 april 2010 @ 17:10:

[...]

Ik heb hem nou 2 dagen niet gezien en 15 gemiste oproepen van hem + tig berichtjes.

Prima toch ?

Voor 'dit soort mannen' (niet denigrerend bedoeld, ik doel op het feit dat hij meiden genoeg om zich heen heeft/had) is het goed om af en toe even moeite voor een vrouw te moeten doen. Bovendien maakt het jou interessanter dat je niet 'op afroep' beschikbaar voor hem blijft. Allemaal hartstikke cliche, maar daarom niet minder waar.

Ik zou proberen om je zoveel mogelijk te concentreren op de leuke tijd die jullie nu nog hebben, en als je dan weer in NL bent heb je die afstand vanzelf.
quote:Meubeltje schreef op 30 april 2010 @ 17:15:

Denk je nou écht dat als hij het met haar uitmaakt, jij een happy clappy fijne relatie met hem hebt? Wat is er dan opeens gebeurd dat hij aan jou wel trouw blijft? Gebruik je gezonde verstand, en laat doe jongen alsjeblieft voor wat hij is, je bent zelf meer waard dan om met zo iemand te zitten.Die optie bestaat inderdaad niet meer, omdat hij meteen in het begin niet eerlijk is geweest. En omdat hij ook liegt over wat hij tegen die ander heeft gezegd. Dat valt immers toch niet te controleren.
Het verschil is dat hij met mij wel een wat langere tijd heeft doorgebracht om iets op te bouwen.

Hij zegt nooit met een meisje langer dan 2 weken samen te zijn geweest, omdat hij dat niet wou, of omdat zij weer wegging.

Ik heb hier nu zo'n half jaar gezeten en kan me dat goed voorstellen, dat is zo'n beetje de cultuur hier... maar of hij het echt serieus meent met mij dat weet ik niet zeker. Het voelt wel zo, maar zoals ik al eerder zei, verstand zegt wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven