Hij zit vast....

30-04-2010 17:41 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit vast vorige week was de zitting en hij is veroordeeld tot 2 jaar. Hij wil niet dat ik hem op zoek en vind dat ik door moet gaan met mijn leven.

Ik ben echt ten einde raad, ik mis hem vreselijk en weet niet eens of het goed gaat met hem!
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 18:49:

[...]

Maar waarom dan dat is toch mijn reactie? Jij hebt niets verkeerds gezegd.Maar je weet niet hoe het met hem gaat en hij is eigenlijk je vriend niet meer. Denk je dat het contact nog zal worden hersteld?
quote:rosanna08 schreef op 30 april 2010 @ 19:26:

kom op zeg, het gaat niet om wat hij heeft gedaan! Het gaat om TO en hoe zij verder kan. Vriendelijk bedankt. Ik vind het niet nodig om te zeggen wat hij heeft gedaan omdat ik meer om advies heb gevraagd. Dan zullen jullie hem alleen maar veroordelen.
Roos, zou jij iemand adviseren om te wachten op bijvoorbeeld een veroordeelde van een gewapende overval?Of op iemand die zijn zus verdedigde. Ik vind er wel een wereld van verschil in zitten, maargoed TO moet hoe dan ook verder
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 19:28:

Dan zullen jullie hem alleen maar veroordelen.Nou ja, hij ís al veroordeeld dus zo veel verschil zal dat toch ook niet maken...
TO, wij hoeven hem niet te veroordelen, dat heeft de rechter al gedaan. Als hij echter uit zelfverdediging zou hebben gehandeld dan zou ik ander advies geven dan wanneer hij bijvoorbeeld een geweldadige overval zou hebben gepleegd. Snap je wat ik bedoel? Anyway, je zegt zelf al dat het je vriend niet meer is. Ik hoop dat je dit een plekje kunt geven en door kunt.
O, beslissing is al genomen inmiddels.
De reden dat iemand vast zit, zou voor mij zeker wel uitmaken Suus, maar het is in dit topic niet relevant naar mijn idee, omdat er geen relatie meer is.

Wel of niet op iemand wachten is een heel andere discussie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nou wachten op iemand met wie je geen relatie hebt is sowieso zinloos...
quote:dangeensuus schreef op 30 april 2010 @ 19:30:

TO, wij hoeven hem niet te veroordelen, dat heeft de rechter al gedaan. Als hij echter uit zelfverdediging zou hebben gehandeld dan zou ik ander advies geven dan wanneer hij bijvoorbeeld een geweldadige overval zou hebben gepleegd. Snap je wat ik bedoel? Anyway, je zegt zelf al dat het je vriend niet meer is. Ik hoop dat je dit een plekje kunt geven en door kunt.

Ja ik begrijp het.

Tjah hoe kan ik hem nog mijn vriend noemen als ik hem de komende 2 of misschien zelfs 3 jaar niet meer zal zien.

Het zal lang duren voor dat ik het een plekje kan geven omdat ik me altijd zal blijven voorstellen hoe het geweest zal zijn. De vlam die ik bij hem heb gevoeld heb ik nooit eerder gehad daarom is het moeilijk om los te laten.

Velen waren nieuwschierig naar mijn beslissing. Ik leg me er indd bij neer en ga verder!
quote:dangeensuus schreef op 30 april 2010 @ 19:30:

Eens met bovenstaande.

In het geval van het afranselen van de verkrachter van een familielid zou ik zeggen: wachten.

In het geval van het afranselen van een willekeurige bejaarde bij Super de Boer zou ik zeggen: run!
Yaszmin, heb je vriendinnen die je kunnen helpen, waar je mee kunt praten enzo?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 19:34:

[...]

(....)

Velen waren nieuwschierig naar mijn beslissing. Ik leg me er indd bij neer en ga verder!Sterkte. Het zal heel zwaar zijn. Maar niemand zei dat het makkelijk was..
Als hij uit zelfverdediging zou hebben gehandeld, zou hij niet zijn veroordeeld... Dus uit het feit dát hij veroordeeld is, blijkt al dat er geen zelfverdediging is.
quote:dangeensuus schreef op 30 april 2010 @ 19:34:

Nou wachten op iemand met wie je geen relatie hebt is sowieso zinloos... Ja dat is het zeker.
quote:Dhelia schreef op 30 april 2010 @ 19:36:

Als hij uit zelfverdediging zou hebben gehandeld, zou hij niet zijn veroordeeld... Dus uit het feit dát hij veroordeeld is, blijkt al dat er geen zelfverdediging is.Zelfverdediging is een verkeerd gekozen woord. Ik weet niet hoe je het noemt wanneer je bijvoorbeeld de aanrander/verkrachter van je zus/dochter/zoon total loss slaat. Waarschijnlijk word dit gewoon als geweldsdelict gezien met eventueel verzachtende omstandigheden, maar straf krijg je er wel voor.
Misschien is dit je eerste heftige verliefdheid meid. Dat laat je ook zomaar niet los natuurlijk. Maar kom op! Je bent nog zo jong. Probeer je op anderen te richten, ga leuke dingen doen met je vriendinnen, uitgaan..weet ik veel wat. Als je je gedachten maar verzet. Het zal niet makkelijk zijn maar op een dag gaat dat je zeker lukken. Sterkte ermee!
En niet meer terugvallen hé? Pas op jezelf!
quote:dangeensuus schreef op 30 april 2010 @ 19:38:

[...]

Zelfverdediging is een verkeerd gekozen woord. Ik weet niet hoe je het noemt wanneer je bijvoorbeeld de aanrander/verkrachter van je zus/dochter/zoon total loss slaat. Waarschijnlijk word dit gewoon als geweldsdelict gezien met eventueel verzachtende omstandigheden, maar straf krijg je er wel voor.

Als je 'm total loss slaat omdat je anders je zus/dochter/zoon niet 'vrij' krijgt en het dus noodzakelijk geweld is, is het zelfverdediging (juridisch: noodweer) en daarop volgt een ontslag van rechtsvervolging.

Als je hem total loss slaat terwijl zus etc allang in veiligheid is, is het geen zelfverdediging maar gewoon wraak en dat wordt wel bestraft, ja. Maar dan moet je het wel héél bont maken wil je tot drie jaar komen.
quote:Chatterly schreef op 30 april 2010 @ 19:41:

Misschien is dit je eerste heftige verliefdheid meid. Dat laat je ook zomaar niet los natuurlijk. Maar kom op! Je bent nog zo jong. Probeer je op anderen te richten, ga leuke dingen doen met je vriendinnen, uitgaan..weet ik veel wat. Als je je gedachten maar verzet. Het zal niet makkelijk zijn maar op een dag gaat dat je zeker lukken. Sterkte ermee!

Heel erg bedankt! Ik heb geprobeerd om andere mannen een kans te geven.

Ik had eergisteren met een jongeman afgesproken omdat mijn vriendinnen bleven aandringen en ik dacht dat het wel goed was.

Telkens was ik hem met mijn vriend/ex aan het vergelijken hij kwam niet eens in zijn buurt zowel uiterlijk als zijn zachte innerlijk. Met een rot gevoel ging ik naar huis en eenmaal thuis aangekomen barste ik in tranen uit.
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 19:47:

[...]

Heel erg bedankt! Ik heb geprobeerd om andere mannen een kans te geven.

Ik had eergisteren met een jongeman afgesproken omdat mijn vriendinnen bleven aandringen en ik dacht dat het wel goed was.

Telkens was ik hem met mijn vriend/ex aan het vergelijken hij kwam niet eens in zijn buurt zowel uiterlijk als zijn zachte innerlijk. Met een rot gevoel ging ik naar huis en eenmaal thuis aangekomen barste ik in tranen uit.Dat komt vanzelf meis. Het is nu allemaal nog tekort geleden joh. Vergelijken moet je ook niet doen. En op zoek gaan helemaal niet. JIJ moet gevonden worden. Geef het de tijd. En ondertussen afleiding zoeken hoor!
Yaszmin meid, ik wens je veel sterkte. Ik begrijp dat jij jouw vriend ziet als fijne partner, die in dit geval ook de wet heeft overtreden. Het feit dat iemand crimineel gedrag vertoont wil niet zeggen dat er verder helemaal niets goeds te vinden is in die persoon, wél dat ie flink de mist is ingegaan. Het lijkt me moeilijk voor jou dat hij nu de relatie op deze manier verbreekt. Hij zal zich naar jou toe schamen voor het feit dat hij vastzit en gunt jou een man die meer te bieden heeft. Klote dat hij die beslissing voor jou neemt. Heeft hij je dit via de telefoon laten weten? Dan lijkt het me helemaal lastig. Misschien zou je kunnen vragen of hij je toch één keer op de bezoekerslijst kan zetten zodat jullie het 'netjes' af kunnen sluiten?

Ik heb zo'n vermoeden dat je geen contact hebt met zijn familie en vrienden zodat je de pijn betreft zijn delict en het vastzitten ook niet kan delen. Je kan natuurlijk wel hier blijven schrijven!

Sterkte meis!
Maar je hóeft toch nu helemaal niet aan andere mannen te denken? Je moet je ex nu gewoon even loslaten, maar dat betekent niet dat je gelijk in een nieuwe relatie moet duiken.

Zet alles eerst eens voor/met jezelf op een rijtje, want op deze manier gaat het natuurlijk helemaal mislukken.
quote:Waldorf114 schreef op 30 april 2010 @ 19:52:

Maar je hóeft toch nu helemaal niet aan andere mannen te denken? Je moet je ex nu gewoon even loslaten, maar dat betekent niet dat je gelijk in een nieuwe relatie moet duiken.

Zet alles eerst eens voor/met jezelf op een rijtje, want op deze manier gaat het natuurlijk helemaal mislukken.

Nee dat zeker niet ik zou de komende jaar niet eens aan een nieuwe relatie kunnen beginnen.

Dat afspreken was meer voor mezelf om te beseffen dat er meer vissen in de zee zwemmen zoals iemand zo mooi heeft verwoord.

Maar dat maakte het alleen maar erger helaas.
Frizzy: Hele lieve reactie. Bedankt!

Ik denk dat het indd de schaamte is en dat hij vind dat hij het niet kan maken om van me te vragen om zo lang op hem te wachten. Het zijn namelijk geen paar maanden.
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 19:55:

[...]

Nee dat zeker niet ik zou de komende jaar niet eens aan een nieuwe relatie kunnen beginnen.

Dat afspreken was meer voor mezelf om te beseffen dat er meer vissen in de zee zwemmen zoals iemand zo mooi heeft verwoord.

Maar dat maakte het alleen maar erger helaas.Dat is ook een verkeerde manier. Zo is nog nooit iemand over z'n (liefdes)verdriet heen gekomen. Zoiets moet slijten en heeft tijd nodig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven