Hij zit vast....

30-04-2010 17:41 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit vast vorige week was de zitting en hij is veroordeeld tot 2 jaar. Hij wil niet dat ik hem op zoek en vind dat ik door moet gaan met mijn leven.

Ik ben echt ten einde raad, ik mis hem vreselijk en weet niet eens of het goed gaat met hem!
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 20:49:

[...]

Jawel maar die doen er heel makkelijk over en begrijpen het niet omdat ze niet in mijn schoenen staan. Als ik een buitenstaander was zou ik ook denken meid zeik niet zo het is een crimineel enz. maar als het jou overkomt ga je er anders over denken.

Ik heb liever gehad dat hij vreemd was gegaan dan zou ik boos op hem kunnen zijn en in mijn achterhoofd houden dat hij mij niet waard is. Dan is het ook snel afgelopen en afgesloten.

Nu is het pijnlijker omdat hij altijd goed voor me is geweest en ik geen slechte kanten van hem kan benoemen. Ja behalve dat hij in de bak zit maar ja iedereen maakt fouten.Niet iedereen maakt fouten waarvoor men tot drie jaar cel wordt veroordeeld. Het is onbestaanbaar dat hij zo'n straf zou krijgen opgelegd zonder dat hij bij zijn daad iemand schade zou hebben berokkend. Dit kan geen 'gewone' fout zijn. Hou jezelf niet zo voor de gek.
Eens met Wuiles. To een foutje is dat je per ongeluk zwarte sokken bij de witte was in doet. Niet een delict waar je 3 jaar celstraf voor krijgt. Zodra je dat inziet, zul je het wellicht wat makkelijker krijgen voor jezelf.
quote:frizzy schreef op 30 april 2010 @ 23:15:

Nee Madhe, het is zoals Suus zegt. Veroordeling is 3 jaar, wordt bij goed gedrag 2 jaar.Dat zeg ik, waartoe hij veroordeeld is en hoelang het werkelijk duurt. Alleen zei ik het anders. Ik noemde het per ongeluk eis geloof ik, maar bedoel daarmee; wat er is opgelegd.
Juistem!
Yaszmin,

Wat je vriend heeft gedaan zal echt niet goed te praten zijn, maar dat terzijde, dat is tussen jullie. Daar kan en wil ik niet over oordelen.

Je vriend laat je los, je bent nog erg jong en hij wil niet je jeugd vergallen door op hem te wachten. Dat is liefde en dat heeft niets met criminaliteit te maken.

Neem rustig de tijd om het een en ander te verwerken, en kom tot een eigen oordeel.

Sterkte meid!
meid wat moeilijk voor je,je vriend achter slot en grendel en jij die nu helemaal niks hebt...

een dikke knuff voor je

ik heb nooit in zon situatie gezeten maar kan me voorstellen dat je het ontzettend moeilijk hebt ermee...

sterkte ermee meid!!
ps hij zou zich heus wel redden hoor..

is een hele andere wereld bajesleven,maar ik denk dat hij zich snel zou aanpassen eraan...

Alleen de vraag is redt jij het wel al die tijd?
Veroordeeld worden tot 3 jaar....dan heb je wel iets ernstigs op je kerfstok. Ik ken iemand die is tot 3 jaar veroordeeld wegens misbruik van meerdere minderjarigen, bijvoorbeeld.

Kan wel zijn dat het er niet toe doet WAAROM hij vast zit, maar ik vind van wel. Stel dat het is geweld, toebrengen van lichamelijk letsel, misbruik oid, dan is dat ook wel een kant van deze knul! Daar kan jij nog wel niets mee te maken hebben gehad ( voor jou is hij altijd lief geweest), maar daar zal je in de toekomst wel mee te maken krijgen! Dat garandeer ik je!

Jullie zijn nog zoooooooo jong, nare trekjes worden vaak alleen maar erger als iemand ouder wordt. Heeft het iets te maken met bijv gebrek aan agressie beheersing, dan zal jij daar in de toekomst, als de vlinders weg zijn, jullie ouder zijn, en hij een keer boos op je is, zeker ook mee te maken krijgen.

Dit soort mannen heeft namelijk vaak ook een heel lieve, charmante kant. En dat is nog de enige kant die jij hebt gezien. Maar vergeet niet, hij heeft OOK datgene gedaan waarvoor hij in de bak zit!!! DAT is ook een kant van hem.

En een veroordeling van 3 jaar?!?!?!?! Dan is het echt wel ernstig wat hij gedaan heeft.

Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is hem 'los te laten', maar soms is het echt beter je verstand te volgen.
Meid, we kunnen lang dubben over wat hij heeft gedaan. En als buitenstaander is het heel makkelijk om te denken: '3 jaar... dan moet ie dus heel wat gdedaan hebben. Kappen dus! Met zo iemand wil je niet verder.'

Maar jij houdt van hem. Jullie waren bezig met de toekomst. Dat laat je niet zomaar los.

Onze mening doet er eigenlijk niet toe. Het zijn puur je eigen opvattingen die er toe doen. Als je vriend bijvoorbeeld (ik heb geen idee dus) drugs verhandelt heeft aan een stel lui op een feestje en jij zou zelf ook wel wat gebruiken, dan vind je het misschien ook lang zo erg niet, dan wanneer jij vreselijk anti-drugs bent en er al maanden ruzie met hem over maakt, dat ie gaat stappen.

Maar in je keuze om met hem door te gaan... bedenk wel dat tijdens het plannen van die toekomst bij bezig is geweest met strafbare zaken.

Bedenk ook dat hij dat misschien weer zal doen als jij met hem getrouwd bent, of kinderen hebt gekregen.
Men kan pas echt over een situatie OORDELEN als men er zelf in zit!!

Dit is iets wat gewoon altijd zo zal blijven!
Ik was gisteren zo zeker van mijn zaak. Het is vreselijk. Ik hoop nog steeds op een telefoontje van hem om maar even iets van hem te horen maar dat is natuurlijk fout..
quote:Bloemetje79 schreef op 01 mei 2010 @ 09:52:

Men kan pas echt over een situatie OORDELEN als men er zelf in zit!!

Dit is iets wat gewoon altijd zo zal blijven!

Dan moet je lodgenoten zoeken en geen meningen op een forum vragen.

Lijkt me nogal logisch dat wij dit ook allemaal niet hebben meegemaakt, he.
Lodgenoten? Wat zijn dat?
Een lod uit de loterij, zeker.
Ze bedoelt natuurlijk lotgenoten.
Owwwwwwwwwww écht?
quote:Yaszmin schreef op 01 mei 2010 @ 17:51:

Ze bedoelt natuurlijk lotgenoten.Of landgenoten ....
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Yaszmin schreef op 01 mei 2010 @ 17:51:

Ze bedoelt natuurlijk lotgenoten.
over een een paar jaar denk je wel: ben blij dat ik van hem af ben. Zie je zelf nog wel toekomst in met hem dan? en heb je het allemaal al geaccepteerd wat hij gedaan heeft en waarom hij vast zit.....
We hadden toekomstplannen. Kennen jullie dat gevoel dat je iemand leert kennen en meteen een speciale gevoel bij krijgt en denk ja dit is hem. Dat had ik dus meteen bij hem.

Ik vraag me ook weleens af zal hij nog wel aan me denken. Ja ik weet dat hy nu aan me denkt dat weet ik heel zeker maar met tijd zal dat wel vervagen denk ik als ik hem heel lang niet meer zal zien of spreken vooral omdat hij nu in een ' eigen wereldje' leeft als het ware.
Maar Yaszmin, wat heeft hij dan gedaan?

We kennen jullie toch niet?
Yaszmin, stel nou dat hij er geen punt achter had gezet, had je dan 2-3 jaar op hem willen wachten? Zou je dat er voor over hebben? Met daarbij de wetenschap dat je vriend vrij komt, en waarschijnlijk nog geen diploma heeft en wel een strafblad? En de onzekerheid of ie misschien opnieuw de wet zal overtreden?

(Dit zijn serieuze vragen hoor...)
quote:Yaszmin schreef op 01 mei 2010 @ 18:18:

We hadden toekomstplannen. Kennen jullie dat gevoel dat je iemand leert kennen en meteen een speciale gevoel bij krijgt en denk ja dit is hem. Dat had ik dus meteen bij hem. Day had ik ook mij mijn ex, die mij uiteindelijk geestelijk probeerde te kleineren en nu ana het stalken is. Echt, je verdient iemand die voor je kan gaan i.p.v. iemand die twee jaar in de bak zit
quote:frizzy schreef op 01 mei 2010 @ 18:34:

Yaszmin, stel nou dat hij er geen punt achter had gezet, had je dan 2-3 jaar op hem willen wachten? Zou je dat er voor over hebben? Met daarbij de wetenschap dat je vriend vrij komt, en waarschijnlijk nog geen diploma heeft en wel een strafblad? En de onzekerheid of ie misschien opnieuw de wet zal overtreden?

(Dit zijn serieuze vragen hoor...)

Daarnaast kun je je ook afvragen of jij wel genoeg voor hem betekende? Hij nam immers het risico om opgepakt te worden zonder daarbij aan jou en jullie toekomst samen te denken..

goeie vragen Friz
En ja Yasz, dat bijzondere gevoel heb ik ook weleens meegemaakt. En toch wil dat niet zeggen dat die persoon dé man voor je is. Want anders was ik niet intussen vrijgezel.

De vragen die ik stelde in mijn vorige post hoef je niet perse hier te beantwoorden, maar ik vind wel dat dat dingen zijn waar je goed over moet nadenken. Het kan je mogelijk helpen om de situatie te accepteren zoals die (helaas) is.

Smiling weet je... ik werk veel met jongens tot 23 jaar die in aanraking komen met justitie. Vaak gaat het niet zozeer om of ze voldoende van hun geliefden houden, maar van zichzelf. Blijkbaar denken ze vaak dat ze niet via de 'gewone' weg aan de juiste inkomsten kunnen komen en proberen ze dat op een andere manier te compenseren. Soms juist voor hun geliefden, er zijn zat jongens die met de inkomsten van alles kopen voor familie en hun vriendin, en om via hun kleding aan anderen te laten zien dat ze heus wel succesvol zijn.

Maar eigenlijk is je vraag op zich wel goed. Wellicht verplaats ik me teveel in de vriend van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven