Slechte adem
woensdag 28 april 2010 om 20:30
Al ruim een jaar heb ik een slechte adem, hoorde ik van mijn (ex-) partner en kind. Nu poets ik vaak mijn tanden, floss ook etc. Ook gebruik ik dagelijks een tongschraper. De tandarts kan ik geen problemen in de mond vinden. Ik denk dus dat het mijn maag is die de klachten veroorzaakt. Ik ben hierdoor zo onzeker geworden. De laatste tijd heb ik wel altijd een Odol monspray bij me, maar volgens mijn kind stinkt dat. Zou ook kunnen dat het meevalt, hij houdt niet van menthollucht...
Wie kent maagtabletten die hiertegen zouden helpen of een ander middel?
Wie kent maagtabletten die hiertegen zouden helpen of een ander middel?
woensdag 28 april 2010 om 20:55
woensdag 28 april 2010 om 21:08
Ik weet niet zeker of het helpt, maar als je de mond wil verfrissen dan kun je beter i.p.v. Odol Zoiets als pepermuntolie of spoelen met tea tree olie (wel even zelf kijken welke er speciaal voor is bestemd: ik heb die van Chi per ongeluk gekocht en las dat het er voor gebruikt kan worden.)
Ook veel water drinken kan verschil maken.
Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Weet alleen dat bij mij ooit minder is geworden daardoor.
Ook veel water drinken kan verschil maken.
Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Weet alleen dat bij mij ooit minder is geworden daardoor.
woensdag 28 april 2010 om 21:29
woensdag 28 april 2010 om 21:39
Ik heb vaak een witte tong, maar daarvoor gebruik ik de tongschraper. Ik heb op internet gelezen dat het onduidelijk is waarom de eén meer of eerder last heeft van een witte tong dan de ander.
Nu eet ik me suf aan kauwgom etc., maar dat schijnt wel fris te smaken maar vaak ruikt je adem dan toch nog vies, las ik op internet.
Nu eet ik me suf aan kauwgom etc., maar dat schijnt wel fris te smaken maar vaak ruikt je adem dan toch nog vies, las ik op internet.
donderdag 29 april 2010 om 22:27
zaterdag 1 mei 2010 om 13:26
quote:megapixel schreef op 30 april 2010 @ 15:31:
Ik gebruik ook een tongschraper maar altijd moet ik ervan kokhalsen en soms van overgeven..hoe voorkomen jullie dat?Het went en gaat inderdaad steeds beter als je volhoud. En blijkbaar is het juist belangrijk dat je goed achterin komt, dus da's wel even doorbijten...
Ik gebruik ook een tongschraper maar altijd moet ik ervan kokhalsen en soms van overgeven..hoe voorkomen jullie dat?Het went en gaat inderdaad steeds beter als je volhoud. En blijkbaar is het juist belangrijk dat je goed achterin komt, dus da's wel even doorbijten...
vrijdag 7 mei 2010 om 12:01
quote:Helmy schreef op 29 april 2010 @ 22:27:
Heb vandaag ook een goed mondspoelmiddel gekocht.
Hopelijk niet iets van Lysterine ofzo, want dat schijnt niet te helpen. Het enige dat schijnt te helpen is Halita gorgelmiddel, wat ik al eerder noemde.
Oh en wat trouwens ook heel belangrijk is, is dat je steeds wat drinkt door de dag heen. Als er een te lange tijd tussen je drinkmomenten zit, ga je uit je keel stinken.
Heb vandaag ook een goed mondspoelmiddel gekocht.
Hopelijk niet iets van Lysterine ofzo, want dat schijnt niet te helpen. Het enige dat schijnt te helpen is Halita gorgelmiddel, wat ik al eerder noemde.
Oh en wat trouwens ook heel belangrijk is, is dat je steeds wat drinkt door de dag heen. Als er een te lange tijd tussen je drinkmomenten zit, ga je uit je keel stinken.
donderdag 13 mei 2010 om 22:47
Hey Helmy wat vervelend voor je,
Misschien helpt het om je tanden en tong te poetsen met Parodontax? Dat helpt bij een vriendin van mij erg goed.
Halita werkte bij haar ook, maar de binnenkant van haar mond begon op een gegeven moment los te laten....
Heb je geen goede vriendin aan wie je kunt vragen op moment dat je twijfelt? Snap dat je het niet aan willekeurig iemand wilt vragen. denk dat je het ook wel kan zien aan je tong. Als die minder snel wit wordt.
En zag hierboven al de tip van goed eten. Mensen die op dieet zijn kunnen soms ook zooo stinken. Ook te vet eten kan het verergeren. En roken, koffie, zwarte thee, alcohol, veel kruiden, zoete frisdranken...
Succes ermee! Hoop dat je binnenkort weer een fris giecheltje hebt!
Misschien helpt het om je tanden en tong te poetsen met Parodontax? Dat helpt bij een vriendin van mij erg goed.
Halita werkte bij haar ook, maar de binnenkant van haar mond begon op een gegeven moment los te laten....
Heb je geen goede vriendin aan wie je kunt vragen op moment dat je twijfelt? Snap dat je het niet aan willekeurig iemand wilt vragen. denk dat je het ook wel kan zien aan je tong. Als die minder snel wit wordt.
En zag hierboven al de tip van goed eten. Mensen die op dieet zijn kunnen soms ook zooo stinken. Ook te vet eten kan het verergeren. En roken, koffie, zwarte thee, alcohol, veel kruiden, zoete frisdranken...
Succes ermee! Hoop dat je binnenkort weer een fris giecheltje hebt!
vrijdag 14 mei 2010 om 16:27
Ik geef nu eerst Halita een kans, zowel het spoelmiddel als de mondspray (voor als ik een hele dag onderweg ben en geen gelegenheid tot tandenpoetsen heb). Mijn tong is nooit meer wit, ik poets hem al jaren mee en de laatste jaren gebruik ik hiervoor de tongschraper. Maar ook dat is dus geen garantie....