30 en woont nog thuis

01-05-2010 19:26 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel contact met een man van 30 die nog thuis woont. We hebben tot nu 3 dates gehad en die bevielen me heel erg goed. We hebben uitgesproken elkaar erg leuk te vinden en zullen elkaar zeker vaker gaan zien. Hij vertelde me direct dat hij nog bij zijn ouders woont. Op zich vind ik dat geen probleem, zo vind hij het geen enkel bezwaar dat ik een zoontje van 7 heb en dat ik nu nog niet wil dat hij hem ontmoet. Maar we wonen 200 kilometer bij elkaar vandaan. En hoewel sms en email contact erg leuk is wil ik eigenlijk wel wat meer, en hij ook. Mijn ouders wonen vlakbij hem maar daar kan ik hem ook niet laten komen want als ik daar ben is mijn zoontje er ook. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. En misschien heeft iemand tips?
Ik snap je vraag niet?

Jullie willen beide meer, dat is toch goed?

Hij hoeft je zoontje nu toch ook nog niet te ontmoeten?
Hoe heet dat ook nou alweer? Zo'n gebouw met kleine kamertjes die je kunt huren? Begint met een H geloof ik. Ehhh....
Breng je zoontje naar je ouders, als ze dat willen en ga een weekendje met hem weg. Of anders kan hij naar jou komen en laat je zoon een nachtje bij een vriendje slapen. Of tzt zeggen dat het een vriend is en dat hij blijft slapen. Kinderen doen daar niet zo moeiijk over als je er zelf ook niet raar over doet.
Dan stuur je je zoontje toch een paar keer uit logeren? Of je vriend stuurt zijn ouders uit logeren.
De laatste keer dat ik een vriend had die nog thuis woonde was ik 18, en zelfs toen vond ik het al afschuwelijk om daar steeds bij zijn ouders te moeten zitten. Laat staan een vent van 30 die nog thuis woont!!! In zou me afvragen hoe volwassen en zelfstandig de man in kwestie is...

Het zou een minder groot probleem zijn als hij dan bij jou kon komen, maar dat gaat weer moeilijk ivm je zoontje die hij nog niet zal/mag ontmoeten (heel begrijpelijk trouwens!)

Maar goed, jij vindt hem leuk en daar gaat het om. Misschien zijn er mogelijkheden dat hij op korte termijn toch wat voor zichzelf gaat zoeken? Hij zal neem ik aan op zijn 30e wel een vaste baan hebben en een huisje kunnen huren/kopen? Dan zouden jullie daar kunnen afspreken en kan er iemand bij jou thuis op je zoon kunnen passen.

Weinig tips dus, maar wellicht kun je hem overtuigen hoe geweldig het is om een eigen plekje voor zichzelf te hebben.
Het is wellicht nog lang niet nodig en ik belicht nu even een evenuteel negatieve kant van een 30-jarige man die nog thuis woont, maarre... denk je er wel aan dat het hem thuis misschien heel makkelijk wordt gemaakt en dat hij misschien zelf nooit iets doet (hoeft te doen) en dat ook prima vindt én dat misschien ook verwacht van zijn eventuele toekomstige partner?

Persoonlijk zou ik daar erg op letten en wss hard op afknappen als iets in die richting wijst.

Wuiles, mag ik je complimenteren met je posts? Niet alleen nu, maar zo'n beetje in alle topics waar ik je posts lees, snijden ze hout, zijn ze sarcastisch grappig, erg duidelijk en eigenlijk altijd in mijn straatje
Bedankt voor de reacties, ik doe misschien te moeilijk.. Heb sinds de geboorte van mijn zoontje geen dates meer gehad en moet ff wennen denk ik. laat mijn ouders een weekendje op mijn zoontje passen denk ik en stel maar eens voor een samen op stap te gaan :-)
Een man van 30 die nog thuis woont? Verschrikkelijk zeg. Die zoekt een nieuwe mama en geen nieuwe vrouw.
quote:palmboom24 schreef op 01 mei 2010 @ 19:32:

De laatste keer dat ik een vriend had die nog thuis woonde was ik 18, en zelfs toen vond ik het al afschuwelijk om daar steeds bij zijn ouders te moeten zitten. Laat staan een vent van 30 die nog thuis woont!!! In zou me afvragen hoe volwassen en zelfstandig de man in kwestie is...

Het zou een minder groot probleem zijn als hij dan bij jou kon komen, maar dat gaat weer moeilijk ivm je zoontje die hij nog niet zal/mag ontmoeten (heel begrijpelijk trouwens!)

Maar goed, jij vindt hem leuk en daar gaat het om. Misschien zijn er mogelijkheden dat hij op korte termijn toch wat voor zichzelf gaat zoeken? Hij zal neem ik aan op zijn 30e wel een vaste baan hebben en een huisje kunnen huren/kopen? Dan zouden jullie daar kunnen afspreken en kan er iemand bij jou thuis op je zoon kunnen passen.

Weinig tips dus, maar wellicht kun je hem overtuigen hoe geweldig het is om een eigen plekje voor zichzelf te hebben.Hoewel ik het geen punt vind dat hij nog thuis woont vind ik het wel een beetje vreemd. Hij heeft wel gezegd dat hij deze zomer toch wel plannen heeft om op zichzelf te gaan wonen.
quote:Sanmi schreef op 01 mei 2010 @ 19:35:

Een man van 30 die nog thuis woont? Verschrikkelijk zeg. Die zoekt een nieuwe mama en geen nieuwe vrouw.Kan toch zijn dat hij wel uit huis gewoond heeft maar even door omstandigheden tijdelijk niet anders kan?

Een man van 30 die nog thuis woont? Verschrikkelijk zeg. Die zoekt een nieuwe mama en geen nieuwe vrouw.Als dat voor beide partijen werkt, lijkt me dat geen enkel probleem. Jou wel?
quote:Sookie1975 schreef op 01 mei 2010 @ 19:37:

[...]

Hoewel ik het geen punt vind dat hij nog thuis woont vind ik het wel een beetje vreemd. Hij heeft wel gezegd dat hij deze zomer toch wel plannen heeft om op zichzelf te gaan wonen.Grappig, ik heb al jaren toch wel plannen om binnenkort een studie filosofie aan te vangen.
quote:Zwieber schreef op 01 mei 2010 @ 19:38:

[...]

Kan toch zijn dat hij wel uit huis gewoond heeft maar even door omstandigheden tijdelijk niet anders kan?mmm zou kunnen inderdaad. Maar het klinkt zo suf. Het klinkt zo onzelfstandig.

Een man van 30 die nog thuis woont? Verschrikkelijk zeg. Die zoekt een nieuwe mama en geen nieuwe vrouw.

Wie zegt dat zijn mamma hem verzorgt??

Misschien doet hij wel meer dan iemand die alleen woont, want dat zegt ook niet altijd alles!

Hij zal zijn redenen er wel voor hebben en alle recht toe.
Bah, een mama's kindje.

Een man van 30 die nog thuis woont? Verschrikkelijk zeg. Die zoekt een nieuwe mama en geen nieuwe vrouw.Misschien heeft hij er wel een goede reden voor? Ik blijf waarschijnlijk ook nog lang thuis wonen, ik vermoed misschien nog wel tot mijn 25e. Dat is niet omdat ik een mama's kindje ben (integendeel) of in een soort hotel woon waar alles voor mij geregeld wordt (ook zeker niet zo) maar omdat mijn omstandigheden nu eenmaal zo zijn. Misschien is dat ook wel zo in zijn geval.
quote:Sookie1975 schreef op 01 mei 2010 @ 19:37:

[...]

Hoewel ik het geen punt vind dat hij nog thuis woont vind ik het wel een beetje vreemd. Hij heeft wel gezegd dat hij deze zomer toch wel plannen heeft om op zichzelf te gaan wonen.Ik heb ook een kennis van 30 die nog thuis woont en die roept dat ook een aantal jaar. Zie het echter niet eerdaags gebeuren. Wordt veel te veel verwend thuis, en verwacht dat volgens mij ook van een toekomstige vriendin. Maar goed, iedereen is anders natuurlijk. En zoals ik al zei: als het jou opzich niks uitmaakt dan is er niks aan de hand toch?
Kom op zeg, een vent die op zijn 30ste nog geen eigen leven heeft opgebouwd, kansloos lijkt me dat.
quote:Lizzl schreef op 01 mei 2010 @ 19:34:

Het is wellicht nog lang niet nodig en ik belicht nu even een evenuteel negatieve kant van een 30-jarige man die nog thuis woont, maarre... denk je er wel aan dat het hem thuis misschien heel makkelijk wordt gemaakt en dat hij misschien zelf nooit iets doet (hoeft te doen) en dat ook prima vindt én dat misschien ook verwacht van zijn eventuele toekomstige partner?

Persoonlijk zou ik daar erg op letten en wss hard op afknappen als iets in die richting wijst.

Wuiles, mag ik je complimenteren met je posts? Niet alleen nu, maar zo'n beetje in alle topics waar ik je posts lees, snijden ze hout, zijn ze sarcastisch grappig, erg duidelijk en eigenlijk altijd in mijn straatje Dankjewel, ik ben oprecht vereerd
Volgens mij vraagt ze ook niet wat men ervan vindt dat hij thuis woont, maar doe dit te combineren in de relatie.
Maar ik val sowieso op onafhankelijke types en die vind je niet bij mama thuis.
quote:Zamirah schreef op 01 mei 2010 @ 19:50:

Kom op zeg, een vent die op zijn 30ste nog geen eigen leven heeft opgebouwd, kansloos lijkt me dat.Wie zegt dat hij geen eigen leven heeft?
quote:Brown_Eyes schreef op 01 mei 2010 @ 19:50:

Volgens mij vraagt ze ook niet wat men ervan vindt dat hij thuis woont, maar doe dit te combineren in de relatie.Wat ben je ineens heilig, BE.
quote:Zamirah schreef op 01 mei 2010 @ 19:51:

[...]

Wat ben je ineens heilig, BE.Goed, he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven