Wie gaan er ook voor een tweede?

14-09-2007 13:52 273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik weet dat je lichaam je ook voor de gek kan houden en ook dat als je met je kop er teveel mee bezig bent, je jezelf ook "zwanger kunt denken"..

't Bloeden is nu gestopt, we wachten maar af!

Wel is 't zo dat ik anders ben, 't valt zelfs Kreeftman op, haha!

Ik ben veel meer opruimerig en schoonmakerig en wat snibbiger ook.

Ook ruik ik meer geuren...maar ja, is dat echt of is 't omdat ik denk dat ik miss wel zwanger ben?!

@Veertje:Jezus, wat een verhaal van die zwangere vriendin van je, Veertje!!!

Lijkt me heel erg om op die manier zwanger te zijn, 't is toch wel leuk als je achteraf op een leuke zwangerschap terug kunt kijken!

Hopelijk voelt ze zich snel wat beter,want dit hou je geen 9 maanden lekker vol..

Wanneer kun jij trouwens testen op zwangerschap?

Ik pas over een week of 2, dus geduld..

@Miepje: wat een eng verhaal!!

Ik heb wel 's gehoord van 't HELLPsyndroom, maar ik weet er niet zoveel van!(is 't nou 't zelfde als zwangerschapsvergiftiging?)

Hoe is dat nu dan met een evt. 2e zwangerschap?

In welke week openbaarde dat HELLPsyndroom zich bij jou?

De gyn heeft me verteld dat ik 25% kans heb op een zwangerschapsvergifitging, dus ik knijp 'm wel hoor, bij een volgende zwangerschap..

@Bigdipper: haha,klus ze dan maar!! ;)

@Lais: nog een leuke zondag gehad?
Ik ben er nog!!!!!! (maar momenteel even erg weinig hier).

Even ego-bericht:

Net weer terug van de huisarts want antibiotica lijkt bij mijn zoontje niet aan te slaan . Heb een nieuwe kuur gekregen, nu maar hopen dat dit wel gaat werken, moet anders donderdag bloed met hem gaan prikken.

Hoop dat ik snel weer tijd heb ook echt bij te lezen en op jullie te reageren.

Ben nu weer snel weg, mijn moeder komt zo zodat ik naar de apotheek kan.
Getver,sterkte Laura!!!
Ik ben begonnen met pre eclampsie met 32 weken en heb zo een beetje aangemodderd tot 36 weken toen kreeg ik het HELLP sydroom en ben met precies 37 weken ingeleid. De volgende zwangerschap moet ik bij de gynacoloog lopen inplaats van bij de verloskundige.Maar ik schijn net zo veel kans op het hellp syndroom te hebben als elk ander, ze hebben toen mijn placenta na laten kijken en daar is niks in gevonden dus pure pech zullen we maar zeggen.

Ik zit hier ook met een ziek kind, ze heeft koorts en wil niks.

Laura sterkte met je zieke zoontje nooit pretig als ze zo ziek zijn. Hopen maar dat het nu wel aanslaat.
@Laura: Wat rot zeg voor je zoontje en voor jullie! Hopelijk slaat deze nieuwe kuur wel aan. Wat gaan ze anders onderzoeken donderdag in zijn bloed?

Sterkte in ieder geval de komende dagen

@Kreeftje: jij klinkt wel erg zwanger zeg, haha. Ik heb ook weleens gehoord dat je lichaam 'zwanger gaat doen' als je er maar genoeg mee bezig bent in je hoofd. Hopelijk ben je 't echt!

We hebben een lekkere, rustige zondag gehad. Bezoekje gebracht aan de buren, hun zoon was afgelopen zaterdag jarig. Verder helemaal niks gedaan.

@Miepje: gelukkig heb je geen verhoogde kans op het HELLPsyndroom nu. Jij hebt je portie ook wel gehad lijkt me, je verdient een onbezorgde tweede zangerschap! (De andere meiden trouwens ook wat mij betreft )

@Veertje: jij dus ook al wat zwangerschapskwaaltjes!? Spannend hoor! Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

Hier alles goed, alleen beetje moe. Dochterlief was vanochtend al om 5.45 uur wakker. Normaal gesproken slaapt ze nog wel even verder als ze zo vroeg wakker wordt (na een flesje weliswaar), maar vandaag dus niet. Helaas.

De ongesteldheid is weer over, dus we kunnen weer gaan oefenen, volgende week dan weer het 'echte werk', haha.

Veel klusplezier trouwens, Bigdipper!
@ik kan 22 oktober testen zeg maar. Dan is het mijn 28e dag.

Ik heb per post wat testen besteld. En voliumzuur.

Ik had wel vitaminetabletten met hoog voliumzuurgehalte. Doen jullie dat ook al bij voorbaat voliumzuur nemen??
Ik slik al een tijdje Gravitamon; dat zijn vitamines en mineralen w.o. ook foliumzuur, speciaal voor de (wanna be) zwangere vrouw.
Aangezien niemand weet dat we voor 2e bezig zijn, kun je nergens nog je ei daarover kwijt. Dus daarom is dit forum ook wel fijn.

Ik kan hier in het dorp geen testje halen ken iedereen, vandaar de postorde.

En anders moet ik naar andere plaats om het te kopen.

Ik ben wel 4 weken verkouden geweest en nu niet meer verkouden maar keelpijn en weer bronchitus. Zo balen hoest me ongeluk.
Hier ook al een tijdje aan het foliumzuur. Ik lees overal steeds dat omega3 ook zo belangrijk is, gaan jullie dat slikken? Of gewoon heel veel (vette) vis eten, maar daar komt hier in de praktijk niet zo veel van terecht... Terwijl we wel erg van vis houden, stom is dat eigenlijk.
@Laura: Arm ventje. Gaat het al beter met die nieuwe medicijnenen (zou wel snel zijn maar je weet het niet)

@Kreeftje: het kan natuurlijk altijd, spanned!

Hier rustig. Volgende week eisprong, dus dan gaan we voor de eerste ronde:) Moet toegeven dat ik de ene dag denk: ja leuk, een tweede en de andree dag, hmmm 1 is ook leuk. Maar meer ja dagen dan nee dagen en als ik op mijn gevoel kies is het zeker ja. Verstandelijk is 1 handiger, praktischer etc:)

NOD is 30 oktober trouwens. Of zet maar 31 oktober, deze maand waren het 29 dagen ipv 28:(
Laura, hoe is het met je zoontje? Hopelijk voelt hij zich al iets beter!

Ik zit ook al weer een tijdje aan het foliumzuur. Omega3 weet ik eigenlijk niet. Ik heb een multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden, misschien dat dat er ook in zit? Vette vis eet ik niet, ik eet vegetarisch, dus geen vlees en vis. Mijn vriend en dochter eten dat wel, voor mij maken we gewoon een apart pannetje. Je hebt tegenwoordig gelukkig veel lekkere vleesvervangers.

Ga nog wat voor school doen. Fijne avond!
Ik ben ook al een paar weken aan het foliumzuur. Omega 3 doe ik ook niet aan, ook hier vegetarisch eten, alledrie. Geloof er ook niet zo in: mijn ouders aten nooit vis en ik ben ook prima terecht gekomen:)
Ik had wel al paar weken tabletten genomen tegen haaruitval, en daar zat ook 400mg voliumzuur in. Dus ik ga er maar van uit dat ik mijn dosis heb gehad.

Ik was op zich geestelijk al zo ver met de 2e, maar man dacht nog even te kunnen wachten(studie,eerst weer sparen enz). Vandaar dat ik nog niet aan de voliumzuur was. Ging in 1x door mijn getwijfel lange tijd toch snel, we lagen in bed en zijn er samen maar voor gegaan. En dat heb je met die twijfelaars, dan kan het weer niet snel genoeg raak zijn.

Zijn jullie ook al met namen bezig??? Was ik het hele jaar al mee bezig, agenda staat vol met namen. Zo moeilijk om beiden DE naam mooi te vinden.

We hebben nogal verschillende smaak wat dat betreft.
Ja, dat herken ik wel veertje: twijfel, twijfel, besloten: en dan wel nu meteen:) Ik schrijf namen die ik mooi vind in mijn agenda op. Heb in mijn hoofd al 2 namen, ik heb het gescherend a wel eens over ons tweede kind alsoof ie er al is:) Best geinig: nee, dat is voor Jurgen (=fiktief) later, niet weggooien.

Wanneer kun je nou testen veertje? Tip: testen zijn nogal verschillend qua gevoeligheid, die van predictor is/was wat minder gevoelig: je moest meer HCG in je urine hebben om een streepje te krijgen dan bij andere tests, dus kon langer duren voor predictor je een psitieve test gaf.
Ik ben een maand of twee geleden begonnen met foliumzuur te slikken. Ik slik nu Prena Fem van Orthica. Dat is een complete multi-vitamine voor de vrouw tijdens zwangerschap en borstvoeding. Ik ben dit gaan slikken op aanraden van mijn huisarts omdat ik een melk- en tarwe allergie heb en bang ben dat ik te weinig binnen krijg.

Laura, hoe is het nu met je zoontje?

Veertje, ik voelde me ook eigenlijk gelijk al misselijk een paar dagen na mijn eisprong. Was erg moe en kribbig. Nu niet meer gelukkig maar ik dacht daardoor wel meteen dat ik zwanger zou kunnen zijn. Verder moest ik veel vaker plassen. Ik hoop voor je dat je de 22e een positieve test kunt doen. Bij mij was de test pas op de 33e dag positief en dat was een apothekers test en een predictor test.

Kreeftje, het zou heel goed kunnen dat je een innestelingsbloeding hebt gehad. Je hoort dat heel vaak. Ik hoop het voor je!! Spannend hoor.

Nadenken over namen vind ik ook altijd erg leuk. Ik vind het nu wel heel moeilijk omdat ik toch ook een naam wil die goed bij de naam van mijn zoontje past. Mijn zoontje heeft geen doorsnee naam dus ik zal weer creatief moeten worden;-) Ik wacht eerst maar eens af of ik die eerste drie maanden doorkom. Ik wil het geslacht graag weten dus als ik dat weet dan ga ik serieus nadenken over namen.

Ik heb vanmorgen eindelijk (!) winterschoenen voor mijn zoontje kunnen vinden na een zoektocht van een maand. Wat een ramp zeg! Mijn zoontje heeft smalle voeten waardoor heel veel merken al afvallen. Gelukkig ben ik nu geslaagd. Zoonlief was rampzalig in de winkel maar ik ben heel blij dat het gelukt is. Wat een prijzen zeg, kinderschoenen. Ongelooflijk....

Verder voel ik me super! Kan bijna niet geloven dat ik zwanger ben omdat ik mij zo goed voel.

Gr Senne
Heerlijk om te horen dat je je zo goed voelt,Senne!

Sjonge, dat dat zo'n gedoe is om kinderschoenen te vinden zeg...

't Lijkt me een ramp om met een jengelend kind te winkelen; m'n zoon is nu nog heel rustig,haha!! ;)

Kindernamen, heerlijk om allerlei sites af te struinen!

We zijn er al helemaal uit;de meisjesnaam blijft staan(dus da's lekker makkelijk!) en de jongensnaam...tja...Kreeftman en ik hadden toch wel verschillende namen in gedachten dus hebben we 2(!!) compleet nieuwe namen bedacht die we beiden leuk vinden.

Ik werk op een basisschool en wil per se namen die je niet vaak tegenkomt/hoort.

Onze zoon heeft ook een naam die weinig voorkomt en bij nr. 2 willen we dat weer.

Senne, ik ben nou wel nieuwsgierig naar jouw zoon's naam!! ;)
Hai Kreeftje,

Ik vertel de naam van mijn zoontje nog wel een keer;-)

Ik wilde ook persé een naam die bij mij op school niet voorkwam en dat is gelukt. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat iemand de naam van mijn zoontje had (behalve het zoontje van Liv Taylor). Valt op te zoeken dus hi hi.

Als meisjesnaam had ik Senne in gedachten. Dat is nu mijn nickname. In het echt heet ik anders uiteraard. Senne valt af omdat vrienden van ons een dochter hebben met de naam Senna.

Ik vind Nova een mooie meisjesnaam en mijn man Tatum. Lastige is dat ze het beiden gewoon niet helemaal zijn. Een jongensnaam vind ik helemaal superlastig. Ach... ik heb nog even gelukkig....
Opgezocht! ;)

Leuke naam!!!

Maarre...zo te zien was jij eerder dan Liv met die naam! ;)
Senne naam even opgezocht mooie naam.

Maar ook weer niet te vreemd zeg maar.

Ik wil onze dochter naam wel zeggen maar bang dat mensen me dan herkennen.

Ik heb me vandaag ziekgemeld voor morgen ik heb bronchitus en kom er niet van af. Hoest me een ongeluk.

Mijn man en ik hebben zo'n verschillende namen smaak.

De namen die ik toen had voor een jonge zou ik nou dus niet doen. Dat was toen wat in mijn buik zat de naam, en zou ik nou geen gevoel meer voor hebben.
Een helderziende/voelende zag bij mij een jongen. Ik ben benieuwd of ze gelijk gaat hebben. Met pendelen komt er nu ook een jongen wel 2 x, zal toch geen tweeling worden dacht ik.

Maar ja pendelen is ook niet helemaal zuiver natuurlijk.

De assistente van Edie Zoei heet Tessel vind ik erg leuke naam.

Manlief denkt dan aan het eiland Texel, ik dus niet.

Jongensnaam vind ik dit keer makkelijker.
Toch een beetje raar he hier praten: je wilt van alles delen, maar ook niet teveel dan zou je wel eens herkend kunnen worden (zeker met die functie waarin men al je berichten kan zien...)

Ik heb daarom een msn groep gemaakt, die afgeschermd is. Misschien leuk om daar verder te praten? Toen we voor de eerste gingen, hebben we met een groep meiden die ik via vivaforum had ontmoet ook een msn site opgezet. We kletsen daar nu nog!

Mocht je het leuk vinden mail dan hierheen dan zorg ik dat je lid kan worden (als ik uitgevogeld heb hoe dat werkt:)

eendtje@versatel.nl
Ik heb gereageerd, ik weet niet of jij de mail binnen krijgt.

Maar mijn msnadres zit er bij, kun je me uit leggen hoe het werkt.

Groetjes.

En goed idee
Nee, krijg niks binnen.. Mail anders maar naar

eendtje@versatel.nl
Hoi meiden,

Helaas nog even alleen een ego berichtje, maar wilde jullie toch even laten weten dat het hier langzaam de goede kant lijkt op te gaan. Mijn zoontje begon vanmiddag weer te spelen en wandelt ook weer het hele huis rond.

Koorts heeft hij nog wel, maar hoop dat dat nu ook snel gaat verdwijnen.

Morgen moet ik werken en heb gelukkig kan mijn schoonmoeder komen oppassen, want naar het KDV zit er nog niet in.

Heb me de afgelopen dagen wel eens afgevraagd hoe je het allemaal moet doen als je ook nog een 2e kind hebt, maar ja, dat zien we dan wel weer.

Hopelijk tot gauw!!!! Laura
ok gemaild

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven