Hij zit vast....

30-04-2010 17:41 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit vast vorige week was de zitting en hij is veroordeeld tot 2 jaar. Hij wil niet dat ik hem op zoek en vind dat ik door moet gaan met mijn leven.

Ik ben echt ten einde raad, ik mis hem vreselijk en weet niet eens of het goed gaat met hem!
Dat kan Friz, maar als dat zo is zegt het veel over je houding in je werk, en dat spreekt voor je

Ik begrijp dat het soms zo werkt, dat de jongens (maar ook meiden toch?) dit doen om aanzien te krijgen in hun manier van leven/kleden/cadeaus enz...

maar als je dan je liefde uit het oog verliest en de drang naar uiterlijk vertoon groter is, tja dan heb je in mijn ogen wel de verkeerde prioriteiten.

Maar wat ik dan wel weer kan waarderen in zijn keuzes is dat hij TO vraagt hem los te laten. Dat toont toch wel enig besef van de gevolgen van zijn acties!

En TO, als hij echt 'de ware' is, dan is hij dat over een paar jaar ook nog. Geef hem de tijd om dit te verwerken, zichzelf erin te begrijpen...
quote:Bloemetje79 schreef op 01 mei 2010 @ 09:52:

Men kan pas echt over een situatie OORDELEN als men er zelf in zit!!

Dit is iets wat gewoon altijd zo zal blijven!Apekool, temeer daar hier geen sprake is van vermeende onschuld maar van iemand die willens en wetens een strafbaar feit heeft begaan waarvoor hij drie jaar celstraf heeft gekregen.
Dank smiling! En natuurlijk heeft deze jongen niet de juiste prioriteiten gesteld, ik ga er vanuit dat hij dat ook (nu pas!) beseft. Toch vind ik niet dat je je liefde per definitie moet laten vallen omdat hij een (hele grote!) fout heeft gemaakt. Maar Yaszmin zal goed naar zichzelf moeten kijken: wegen de offers die je moet brengen op tegen wat je ervoor terugkrijgt? En wat/wie krijg je terug als hij vrij komt?
quote:frizzy schreef op 01 mei 2010 @ 18:34:

Yaszmin, stel nou dat hij er geen punt achter had gezet, had je dan 2-3 jaar op hem willen wachten? Zou je dat er voor over hebben? Met daarbij de wetenschap dat je vriend vrij komt, en waarschijnlijk nog geen diploma heeft en wel een strafblad? En de onzekerheid of ie misschien opnieuw de wet zal overtreden?

(Dit zijn serieuze vragen hoor...)

- Ja ik zou op hem wachten ik heb het er voor over maar dan heb ik ook weer zoiets van stel dat ik wacht en hij vrij komt en helemaal veranderd is en ik voor niets gewacht heb.

Dat hij dan een strafblad heeft is jzonde maar neemt mijn liefde voor hem natuurlijk niet weg.

Als hij vrij zou komen en ik nog wat met hem zou hebben zou ik hem wel meteen dudielijk maken dat zoiets nooit meer zal mogen gebeuren en dat ik meteen foetsie ben als hij de wet zal overtreden.
Twee jaar is veel als je jong bent. Daarmee bedoel ik: je ontwikkelt je nog erg snel, dus over 2 jaar ben jij niet meer wie je nu bent. En hij zal dat ook niet zijn. Dus wie je dan voor je hebt, als liefde van je leven, kun je niet weten. Net zo min als dat je dat had kunnen weten als hij niet vast zou hebben gezeten. Ook zul je natuurlijk geen zekerheid hebben dat hij daarna niet nogmaals de fout in zal gaan. Kun jij wel heel duidelijk zijn, maar dan heb je toch maar mooi twee mooie jaren van je leven zitten wachten...

Ik ben het trouwens wel erg met Smiling eens: als jullie echt bestemd zijn voor elkaar, dan komt het vanzelf goed als hij weer vrij is. Dan kan ieder nu zijn eigen weg gaan, en brengt het lot (of God) jullie wel weer samen.
quote:frizzy schreef op 01 mei 2010 @ 19:22:

Twee jaar is veel als je jong bent. Daarmee bedoel ik: je ontwikkelt je nog erg snel, dus over 2 jaar ben jij niet meer wie je nu bent. En hij zal dat ook niet zijn. Dus wie je dan voor je hebt, als liefde van je leven, kun je niet weten. Net zo min als dat je dat had kunnen weten als hij niet vast zou hebben gezeten. Ook zul je natuurlijk geen zekerheid hebben dat hij daarna niet nogmaals de fout in zal gaan. Kun jij wel heel duidelijk zijn, maar dan heb je toch maar mooi twee mooie jaren van je leven zitten wachten...

Ik ben het trouwens wel erg met Smiling eens: als jullie echt bestemd zijn voor elkaar, dan komt het vanzelf goed als hij weer vrij is. Dan kan ieder nu zijn eigen weg gaan, en brengt het lot (of God) jullie wel weer samen.So true! Hier heb ik dus wat aan!
Weet je wat ik ook nog zat te denken? Als jij nou 'gewoon' (makkelijker gezegd dan gedaan) doorgaat met je leven... je bouwt zaken op voor jezelf, ontwikkelt jezelf verder en je wordt weer helemaal gelukkig. Dat is op zich al super natuurlijk. Maar zélfs voor jou & hem zal dat uiteindelijk beter zijn. Mocht de liefde niet verdwenen zijn als hij vrij komt zal hij trots op je zijn, en zijn best doen jou weer voor hem te winnen. Jij kan dan aanzien of hij nog steeds de man is waar je gek op bent geworden en of hij niet opnieuw de fout ingaat.

Jullie hebben dan de kans opnieuw voor elkaar te kiezen, zonder dat er intussen iets verloren is gegaan. Als het goed is hem jij er alleen maar heel veel mee gewonnen.

Of zie ik het nu allemaal iets té positief ineens?
Lieve meid,

Het is heel moeilijk voor je. je houdt vreselijk veel van die jongen en je hart kiest voor hem. Daar is niks mis mee en eigenlijk heel mooi. Je gaat voor de liefde van je leven. Maar..Je hebt ook verstand en dat verstand zegt dat het beter voor je is om met deze jongen te stoppen. Als je op hem wacht wordt de relatie toch anders. Hoe denk je hem ooit nog te kunnen vertrouwen? Deze jongen is fout voor jou. Hij is goed voor je geweest en zijn aandacht voelde goed. Toch is het heel moeilijk om weer een leven met hem te beginnen mocht hij na 3 jaar vrijkomen. Hij is veranderd, jij ook. Want jij gaat door met je leven en het zijne staat nu stil. Jij ontwikkelt je verder, ontmoet andere mensen en het zijne heeft 3 jaar stil gestaan. Hoe wil je dit gaan doen. Echt, ik meen het...neem afstand hoe moeilijk het ook is.
[edit door Xander68]
anoniem_64553996c5176 wijzigde dit bericht op 01-05-2010 20:04
Reden: laat maar....beetje late reactie...
% gewijzigd
quote:Chatterly schreef op 01 mei 2010 @ 19:59:

Lieve meid,

Het is heel moeilijk voor je. je houdt vreselijk veel van die jongen en je hart kiest voor hem. Daar is niks mis mee en eigenlijk heel mooi. Je gaat voor de liefde van je leven. Maar..Je hebt ook verstand en dat verstand zegt dat het beter voor je is om met deze jongen te stoppen. Als je op hem wacht wordt de relatie toch anders. Hoe denk je hem ooit nog te kunnen vertrouwen? Deze jongen is fout voor jou. Hij is goed voor je geweest en zijn aandacht voelde goed. Toch is het heel moeilijk om weer een leven met hem te beginnen mocht hij na 3 jaar vrijkomen. Hij is veranderd, jij ook. Want jij gaat door met je leven en het zijne staat nu stil. Jij ontwikkelt je verder, ontmoet andere mensen en het zijne heeft 3 jaar stil gestaan. Hoe wil je dit gaan doen. Echt, ik meen het...neem afstand hoe moeilijk het ook is.Frizzy en jij hebben zo gelijk daar had ik nog niet helemaal aan gedacht. Ze zeggen ook dat de meeste zichzelf niet meer zijn als ze vrij komen en het heellang tijd nodig heeft om alles te verwerken. Sommige houden er zelfs psychische schade aan over..
Weet je Chat, zijn ontwikkeling zal niet stil staan maar wordt wel beinvloed door het leven daar. Een leven met andere normen en waarden. Dat wil niet zeggen dat hem dat zeker weten zal verpesten als persoon, maar beinvloeden zal het hem wel.

Ik denk dat hij alleen maar trots op je zal zijn als je verder gaat met je leven Yasz. Trotser dan wanneer je blijft treuren en je eigen leven on hold zet. Als hij dan vrij komt ziet hij dat je jezelf hebt ontwikkeld tot een mooie vrouw die doet wat goed voor haar is. Mocht de liefde er dan nog zijn tussen jullie komt het heus goed.
quote:frizzy schreef op 01 mei 2010 @ 20:12:

Weet je Chat, zijn ontwikkeling zal niet stil staan maar wordt wel beinvloed door het leven daar. Een leven met andere normen en waarden. Dat wil niet zeggen dat hem dat zeker weten zal verpesten als persoon, maar beinvloeden zal het hem wel.

Ik denk dat hij alleen maar trots op je zal zijn als je verder gaat met je leven Yasz. Trotser dan wanneer je blijft treuren en je eigen leven on hold zet. Als hij dan vrij komt ziet hij dat je jezelf hebt ontwikkeld tot een mooie vrouw die doet wat goed voor haar is. Mocht de liefde er dan nog zijn tussen jullie komt het heus goed.Dat weet ik frizzy, ik formuleer het misschien te zwart/wit. Maar dat hij beperkt wordt door het vast zitten zal zijn ontwikkeling niet ten goede komen. Wie zegt dat hij niet in herhaling vervalt na zijn vrijkomen. Voor Yasz zijn dat allemaal zaken waar ze stil bij moet staan. Hij geeft zelf al aan dat ze door moet gaan met haar leven en ik denk dat dat een heel goede keuze zal zijn, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Yasz laat haar gevoel tov hem de boventoon voeren. Zij kent hem van een andere kant. Ik vind echt dat ze haar gevoel even uit moet schakelen. Het zal niet meevallen.
Dat is niet altijd zo hoor yaszmin!

Ik heb het van meegemaakt met een kennis...

En die heeft een fout begaan en heeft een half jaar moeten zitten..

Maar die heeft zijn leven weer opgepakt en doet het beter dan ooit!

En voor degene die zitten te vissen waarom hij zit, dat heeft niks met yaszmin te maken zij stelt heel simpel de vraag wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

En het maakt voor mij niet uit waar hij voor zit het is de vraag of TO daarmee kan leven en voor haar is wat hij gedaan heeft blijkbaar niet reden genoeg om te stoppen!

Maar nu omdat het zolang duurd twijfelt en omdat haar (ex) haar gezegt heeft niet te wachten.
Ik heb het ook meegemaakt met een kennisje.....Haar vriend moest zitten omdat hij haar aanvaller had neergestoken. Hij wilde ook geen contact met haar. Nu weten we waarom dat was. Hij had zoiets van in de tijd dat ik vast zit, kun jij misschien iemand anders ontmoeten en dan ben ik je kwijt, het is dan gemakkelijker om de relatie gelijk te verbreken. Ook gaf hij aan dat hij niet elke keer afscheid van haar wilde nemen. Dat deed hem te veel pijn.

Helaas zijn ze toen uit elkaar gegroeit en waren beide veranderd in een heel ander persoon. De gevangenis had hem harder gemaakt.

Toen nelson mandela vrij kwam, waren hij en willy ook erg veranderd....dat eindigde ook in een scheiding.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de kracht vind om door te gaan met je leven
quote:pfoehee schreef op 01 mei 2010 @ 20:45:

Ik heb het ook meegemaakt met een kennisje.....Haar vriend moest zitten omdat hij haar aanvaller had neergestoken. Hij wilde ook geen contact met haar. Nu weten we waarom dat was. Hij had zoiets van in de tijd dat ik vast zit, kun jij misschien iemand anders ontmoeten en dan ben ik je kwijt, het is dan gemakkelijker om de relatie gelijk te verbreken. Ook gaf hij aan dat hij niet elke keer afscheid van haar wilde nemen. Dat deed hem te veel pijn.

Helaas zijn ze toen uit elkaar gegroeit en waren beide veranderd in een heel ander persoon. De gevangenis had hem harder gemaakt.

Toen nelson mandela vrij kwam, waren hij en willy ook erg veranderd....dat eindigde ook in een scheiding.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de kracht vind om door te gaan met je levenWilly? Mandela's toenmalige echtgenote heet Winnie. Maar waar komt deze vergelijking vandaan?
Ik heb inderdaad geen zekerheid als hij vrij komt hij kan een heel ander mens zijn geworden.Zowel positief als negatief.

Ik zou wel willen dat hij wel contact met mij zou willen behouden maar dan vriendschappelijk. Ik wil er gewoon voor hem zijn.

De laatste keer dat ik hem sprak zei hij nog wle dat hij me voor de laatste keer zou bellen maar dat heeft ie niet meer gedaan...
@Ayra - Als de vraag is: 'Wat zouden jullie doen?' kan het juist wel van belang zijn om te weten wat hij gedaan heeft. Of tenminste, van mij zou het enorm van belang zijn in de beslissing wat ik zou doen.

Frizzy, ik heb bewondering voor hoe je hiernaar kijkt en voor je postings. Yazmin, ik hoop van harte dat je er iets aan hebt.
Ik heb er zeker wat aan ik wens dat ik op een dag hetzelfde als Frizzy naar de situatie kan kijken.
Nu is het natuurlijk allemaal nog 'vers' en moet je alles nog verwerken. Als mijn grote liefde in de bak terecht zou komen, zou ik ook eerst alles op een rijtje moeten zetten en ik zou hem ook niet zomaar kunnen vergeten.

Laat dit dus even rusten, probeer niet teveel met hem bezig te zijn en zoek afleiding. Het is gewoon liefdesverdriet. Het lijkt me ongeveer hetzelfde voelen als dat hij je verlaat. Je moet er nu even doorheen, maar straks zul je beseffen dat jij het niet waard bent om om je 20ste al zoiets zwaars te moeten ondergaan. En stel: jullie zouden na die 2 jaar kinderen krijgen, zou je ze dan een vader wensen die in de bak heeft gezeten? De kans op herhaling is (komt uit een onderzoek) namelijk erg groot.

Nu kun je zelf nog iets van je eigen leven maken, zorg dus goed voor jezelf en daar heb je hem eigenlijk niet bij nodig. Hij is er niet voor je en zal er de komende twee jaar ook niet voor je zijn. Als hij dat wel had gewild, had hij geen strafbare feiten gepleegd, nee, dan had hij zich goed gedragen om bij JOU te kunnen blijven!
Beste Yaszmin, ik begrijp best dat je hier niet wilt vertellen wat deze man heeft gedaan. Maar drie jaar, dat moet iets ernstigs zijn. En als het zelfverdediging was, of een vermogensdelict of iets anders wat de goegemeente als 'minder erg' beschouwt, dan had je dat toch allang verteld?

Heel goed dat je hem loslaat en verder gaat met je leven! Geef het tijd, het is logisch dat je nu nog geen interesse hebt in andere mannen. Komt goed, je bent pas 20, begrijp ik. Sluit het af en richt je op je eigen leven. Het slijt, echt waar.
quote:Yucca schreef op 02 mei 2010 @ 16:01:

Nu is het natuurlijk allemaal nog 'vers' en moet je alles nog verwerken. Als mijn grote liefde in de bak terecht zou komen, zou ik ook eerst alles op een rijtje moeten zetten en ik zou hem ook niet zomaar kunnen vergeten.

Laat dit dus even rusten, probeer niet teveel met hem bezig te zijn en zoek afleiding. Het is gewoon liefdesverdriet. Het lijkt me ongeveer hetzelfde voelen als dat hij je verlaat. Je moet er nu even doorheen, maar straks zul je beseffen dat jij het niet waard bent om om je 20ste al zoiets zwaars te moeten ondergaan. En stel: jullie zouden na die 2 jaar kinderen krijgen, zou je ze dan een vader wensen die in de bak heeft gezeten? De kans op herhaling is (komt uit een onderzoek) namelijk erg groot.

Nu kun je zelf nog iets van je eigen leven maken, zorg dus goed voor jezelf en daar heb je hem eigenlijk niet bij nodig. Hij is er niet voor je en zal er de komende twee jaar ook niet voor je zijn. Als hij dat wel had gewild, had hij geen strafbare feiten gepleegd, nee, dan had hij zich goed gedragen om bij JOU te kunnen blijven!

Als hij me zou hebben verlaten zou dat minder erg zijn. Stel dat hij me zou verlaten omdat hij geen gevoelens meer heeft voor me of als hij was vreemd gegaan. Ja dan houdt het gewoon op en kan ik het veel makkelijker los laten. Wat moet ik tenslotte met iemand die mij niet wil...easy to go.

Nu is er iets tussen gekomen/gebeurd zeg maar waar door we niet samen kunnen zijn terwijl ik weet dat hij ( op dit moment ) nog even gek is op mij als ik op hem. Ik zal me de komende 2/3 jaar de hele tijd blijven voorstellen hoe het geweest zou zijn en ook als hij vrij zou komen en ik geen contact meer met hem zal hebben.

Snap je dat is een beetje het verschil..
Ach, de lieverd wist helemaal niet dat hij iets strafbaars ondernam?
quote:wuiles schreef op 02 mei 2010 @ 17:18:

Ach, de lieverd wist helemaal niet dat hij iets strafbaars ondernam?da's heul zielug hoor, zomaar in de bak zonder dat je weet dat je iets crimineels hebt gedaan
Hij had het natuurlijk wel kunnen voorkomen.
Hij houdt zich willens en wetens bezig met criminele activiteiten (god weet hoe lang al) en heeft nu de pech dat hij is gepakt EN veroordeelt. De kans dat hij die activiteiten na zijn detentie voortzet is groter dan dat hij voortaan 'n brave jongen zal zijn. Hij blijft dus in dat milieu, waar jij dan ook in zit. Wil jij in zo'n omgeving 'n toekomst? Met kinderen? Dan ben je niet goed wijs. En hij is niet de romantische godfather die jou 'n onbezorgd luxe leventje zal bezorgen want hij is blijkbaar niet slim genoeg om niet gepakt te worden. En jij en je kinderen zijn in zo'n milieu makkelijke prooien om als wisselgeld gebruikt te worden door zijn 'zakenpartners' die bang zijn dat jouw vriend hen erbij lapt en/of er met het geld of de goodies vandoor gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven