Verliefd op collega

02-05-2010 19:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 26 jaar en heb een relatie van 8 jaar en woon sinds kort samen met mijn vriend. Onze relatie zit goed, al mis ik soms de laatste tijd iets, maar ik kan het niet benoemen. Soms denk ik dat we te verschillend zijn van elkaar. 2 weken geleden ben ik verliefd geworden op een collega (die nu terug van werk verandert). Hij heeft me zeker ook graag, maar ik zou graag weten of er ook gevoelens zijn van zijn kant. Hij knipoogt bv naar me, zegt dat ik er goed uit zie en vroeg of hij naar mijn optreden mag komen kijken (ik zing) en voreg mijn gsmnr. Zelf heeft hij ook een vriendin, dus dat maakt de situatie er niet gemakkelijker op. Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik zie mijn vriend graag, maar beb ook echt wel sterke gevoelens voor die collega. Nu hij van werk verandert, is het moeilijk om erachter te komen of hij ook iets voor mij voelt. We zullen zeker nog eens afspreken onder de collega's en ik heb ook zijn gsmnummer, maar ik wil het nu weten, zodat ik verder kan met mijn leven!

Weet iemand raad?

Thanks
Verkeerde insteek. Maak eerst zelf een keuze, ga je voor je vriend of niet? Zo ja, vermijd dan zoveel mogelijk het contact met je collega. Zo nee, maak het uit met je vriend en kijk dan eens of de gevoelens wederzijds zijn.
quote:gloria26 schreef op 02 mei 2010 @ 19:57:

Onze relatie zit goed, al mis ik soms de laatste tijd een week of twee, toevallig? iets, maar ik kan het niet benoemen.

Soms denk ik dat we te verschillend zijn van elkaar. In welk opzicht?

2 weken geleden ben ik verliefd geworden op een collega (die nu terug van werk verandert). Hij heeft me zeker ook graag, maar ik zou graag weten of er ook gevoelens zijn van zijn kant.Waarom?

Hij knipoogt bv naar me, zegt dat ik er goed uit zie en vroeg of hij naar mijn optreden mag komen kijken (ik zing) en voreg mijn gsmnr. En die heb je gegeven? Zelf heeft hij ook een vriendin, dus dat maakt de situatie er niet gemakkelijker op.Juist wel; hij is bezet en jij bent bezet. makkelijker kan niet, toch?

Ik weet echt niet wat ik moet doen,

ThanksDoe eens gek.... doe gewoon niets. Maar dan ook niet flirten, sms'en etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou er voor gaan want jullie verdienen elkaar.
sorry mag ik vragen in welke branche je werkt...
quote:sevenofnine schreef op 02 mei 2010 @ 20:38:

Ik zou er voor gaan want jullie verdienen elkaar.Hoezo? Ze kan toch ook beslissen om deze verliefdheid te laten voor wat het is en om haar eigen tuintje te gaan bemesten? Ze heeft toch nog niets verkeerds gedaan? Of is verliefd worden op een ander ook al iets wat je niet kunt maken.
quote:Nina_22 schreef op 02 mei 2010 @ 20:50:

sorry mag ik vragen in welke branche je werkt...Op welke manier zou dat van belang kunnen zijn?
even daar gelaten dat beide personen bezet zijn.

maar een relatie hebben met een collega is in sommige branches niet echt doordacht.
Je hebt een vriend maar je kijkt rond naar een beter exemplaar. Natuurlijk gooi je de vriend niet weg voor je een nieuwe hebt.

Zo komt het ongeveer over
Na 8 jaar wil je, misschien (??), weg bij je vriend voor een knipogende complimenten gevende collega? Maak het netjes uit. Zoek een eigen woning en ga dan nog eens over die collega nadenken. Weggooien die oude schoenen!!
quote:Nina_22 schreef op 02 mei 2010 @ 20:54:

even daar gelaten dat beide personen bezet zijn.

maar een relatie hebben met een collega is in sommige branches niet echt doordacht.Hij verandert juist van baan. In iedere branche zijn er natuurlijk arbeidsverhoudingen te vinden waarbij eea op zijn zachtst gezegd onhandig is lijkt me.
er staat hij veranderd van werk. ik interpreteer dat meer als ... hij veranderd van werkzaamheden,... maar goed.

snap wat jij bedoelt en dat bedoelde ik ook!

voor de rest... misschien denk je dat je verliefd bent.. en vind je de aandacht van een andere man gewoon leuk. is niet gek dat je daar 'warme' gevoelens van krijgt.
Velen zeggen dat het normaal is dat je in een langdurige relatie verliefd kan worden op een ander. maar na 8 jaar is dit de 1e maal dat mij dit overkomt en ik weet echt niet wat ik met die gevoelens moet. Ik zie mijn vriend doodgraag, maar vraag me ondertussen ook af hoe het leven met die andere gast zou zijn. Ondertussen heb ik natuurlijk ongelofelijk schuldgevoelens tov mijn vriend. Nog iemand die dit is tegengekomen?
Ben je Vlaams? 'Doodgraag' is niet echt een NL-begrip, dus dan begrijp ik het iets beter.

Waarom zou je met die verliefde gevoelens iets moeten doen? Het kan in elke relatie gebeuren dat je gevoelens krijgt voor iemand anders. Ik zou het eerst met je vriend oplossen.
Ik geef je 1 tip: begin pas iets als jullie beiden je huidige relatie beeindigd hebben!!!

Tweede vraag: hoe staat je baas tegenover een affaire @ work? Niet geheel onbelangrijk, voordat 1 van jullie ineens je baan kwijt zijn...
Iets met groen gras enzo en de mogelijkheid om je eigen tuintje onderhouden zodat het groen blijft. En dan valt het eigen tuintje onder schijten niet onder bemesten.
Ben inderdaad van België en werk in een ziekenfonds. Zou kunnen dat ik na al die jaren idd geniet van de aandacht van een andere man. Ik heb al vele keren iemand knap gevonden, maar bij hem gaat het verder. Ik denk constant aan hem. Hij gaf me een zeer goed gevoel, maar mijn vriend geeft dat ook. Dus dan is de beslissing snel gemaakt zeker? Ik vraag me soms gewoon af hoe mijn leven zou zijn met iemand anders. Is dit normaal of betekent dit dat ik echt iets mis?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik zit in een gelijksoortige situatie: ben al 25 jaar bij mijn partner en nu hevig verliefd op een collega én hij op mij. Mijn huwelijk gaat met ups en downs, maar was juist het laatste jaar heel tevreden met mijn man. Ook mijn collega is gelukkig met zijn echtgenote.

We SMS-en heel wat af, hebben een aantal keer wat gedronken en een leuke date in het park gehad met mooi weer. We willen allebei, ondanks onze relaties meer en hebben besloten er van te genieten. Heel spannend en leuk, maar natuurlijk ook keerzijdes zoals hoe houd je het geheim op werk en voor je relatie, hoofd op hol en soms niet aan het werk toe komen, omdat ik me door verliefdheid niet kan concentreren, toch gaan twijfelen over je relatie, enz.

Mijn advies: lekker verliefd zijn en er van genieten, voel je mooi en leuk. Besef dat verliefdheid wat anders is dan een lange relatie.

Verder wil ik wel graag advies van mensen die dit zelf hebben meegemaakt.
quote:gloria26 schreef op 03 mei 2010 @ 14:53:

Ondertussen heb ik natuurlijk ongelofelijk schuldgevoelens tov mijn vriend. Nog iemand die dit is tegengekomen?Ik ben het (helaas) tegen gekomen

Mijn vriendin werd ook verliefd op een collega

maar heeft er voor gekozen het te vertellen.

Het vertellen was een opluchting, tenminste voor

haar dan

Ben achteraf wel blij dat ze dat heeft gedaan.

Enfin........... Lees het verhaal maar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven