Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
quote:sto schreef op 07 oktober 2007 @ 19:01:

[...]

Dat verklaard een hoop, dank je.

ja je moest natuurlijk wel even je salaris rechtvaardigen he!!! Met zo'n salaris is mijn interesse wel gewekt , mag ik vragen welke studie je gedaan hebt?
.
quote:pienenfien schreef op 07 oktober 2007 @ 21:29:

Ja hoor, ik heb economie gestudeerd .... Dit salaris is in mijn werk omgeving behoorlijk standaard en dan komen er vaak nog bonussen bovenop.Hmmm, toch de verkeerde keuze gemaakt na het vwo. Ik heb zelf HEAO-BE gedaan en verdien nog niet eens de helft. Werk nu trouwens parttime, dat lijkt me in jouw functie onmogelijk. Ik heb zelf toch altijd wel een beetje spijt gehad dat ik niet naar een universiteit ben gegaan (niet alleen voor het salaris trouwens), maar mijn motivatie en zelfdiscipline waren op mijn 18e ver te zoeken. En ik wist ook niet goed voor welke studie ik moest kiezen.
Ik werk als Marketing Adviseur.

Studeer nog in deeltijd communicatie.

Werk 30 uur en verdien 2.800 bruto.
Ik ben secretaresse/front office officer

ik ben 22

heb 3 jaar ervaring en verdien 2400 bruto

Ik heb het erg goed getroffen volgens mij
25 jr, leidster kinderopvang en aupair

40 pw

netto 1750

Geloof dat ik me laat omscholen. Economie was t he, Pienenfien?!
Pfffff....wat een salarissen..... Ik doe echt iets verkeerd geloof ik.

Verkoopondersteuning/adm.medewerkster

38 jaar

opleiding MBO

totaal 17 jaar ervaring bij dit bedrijf.

Bruto 1965 voor 36 uur.

Wel winstuitkering van max.16 % per jaar (laatste 3 jaar max. ontvangen)

en pensioen geheel betaald.

Dat maakt het salaris nog een beetje goed....
Blijft zo dat dat soort salarissen alleen haalbaar zijn met HBO/WO-opleiding. Of je moet succesvol ondernemer zijn...

Persoonlijk heb ik ieder geval nog nooit MBO-ers meegemaakt met salarissen van 4000 of meer per maand.
Begeleider op intensive woongroep voor verst. beperkten, 8 jaar ervaring, opleiding MBO:

Bruto bij fulltime (36 uur): 2293,00 euro per mnd.

Bruto bij 70% (= 25,5 uur):: 1605,10 euro per mnd.

Daarnaast komt er nog ORT (onregelmatigheidstoeslag) overheen à 100-200 euro bruto per mnd.
Ik heb in mijn omgeving (ook een bank) trouwens behoorlijk wat collegas zonder opleiding die wel dat soort salarissen krijgen....
Ja, ik weet het. Met MBO krijg je dat soort salarissen bijna niet....

Had toch HEAO moeten doen, maar had toen geen zin meer in school.... stom stom stom

Maar ben wel rond aan het kijken naar wat anders, want bij mij op het werk zijn ze ook niet echt scheutig met verhogingen, en daar baal ik onderhand van....
Opleiding: MAVO

41 jaar

Administratief medewerkster

Netto: fulltime 36 uur 1800,- netto per maand.

+ winstuitkering

Per 1 januari 2008 ga ik 24 uur werken.

Netto: parttime 24 uur 1350,- netto per maand.

+ winstuitkering
Swieber, in wat voor branche werk jij ? Jij verdient goed zeg !

(vergeleken met mij dan.... zie posting 09.10.07 18.02 uur)
Snoopy, ik werk in de "vervoer" branche.
Ik studeer nog, maar dit is wat ik ongeveer maandelijks bijelkaar schraap;

Studiefinanciering: 250

Stage vergoeding: 250

Baantje : 500

Bijdrage vader: 100

Totaal 1100
quote:Swieber schreef op 11 oktober 2007 @ 08:38:

Snoopy, ik werk in de "vervoer" branche.

Ok Bedankt voor je reactie, maar eens kijken of er daar vacatures in te vinden zijn

Werk zelf bij een technische groothandel
WO en postHBO gedaan, communicatiemedewerker bij overheid, 36 uur levert 2550 bruto op, netto 1700. Vind ik niet superveel hoor! In de overheid verdien je niet per definitief heel goed, is afhankelijk van welke overheid en welke sector binnen die overheid. Er zijn er zat in mijn functie die netto 2000 euro of meer verdienen.
Als ik het zo lees dan wordt het hoog tijd dat ik een schaal hoger ga

Ik ga voor een vaste functie solliciteren, ben nu gedetacheerd, maar is een schaal lager dan als je in vaste dienst bent. Werk bij de gemeente, dus overheid. Heb echt niet te klagen, maar ik geloof dat dat persoonlijk is want er zullen er genoeg zijn die mijn salaris magertjes vinden.

In vaste dienst komt er een dertiende maand bij en meer vakantiedagen, en dus meer salaris, dus ik ga ervoor!
24

HBO studie

Ik werk als gids in Londen, uk.

Ik verdien zo'n 1600 netto per maand voor 40 uur in de week, maar ik hoef verder geen ziektekosten te betalen. Dat zit er al bij in en daarnaast krijg ik nog bonussen en toeslagen, verschilt alleen per week en fooien lopen ook uiteen.
ik ben 30, werk als jeugdhulpverlener (maatschappelijk werker) werk 28 uur en verdien 1370 netto per maand, best weinig he!

Hbo opleiding!

Mijn vriend, muzikant is als consultant begonnen en verdiend nu rond de 4500 netto, tis niet eerlijk! (maar ik profiteer er wel van mee! )
Manlief (35) 3130 euro bruto ( geen WO of HBO) 40uur p/w

Hij heeft alleen zijn middelbare school diploma.

Is zover gekomen d.m.v ervaring.

Is controller.

Ik (31)verpleegkundige in opleiding 1330 bruto 36uur p/w.

En nog steeds komen we niet uit.........
Jeetje, wat een hoop hoge salarissen...

Ik ben 25, werk als vertegenwoordiger in de buitendienst, 40 uur per week en verdien 2050 bruto. Vond dit eigenlijk niet zo slecht maar als ik hier lees kan ik wel janken ;) Moet er wel bijvertellen dat ik (gratis) auto van de zaak heb & telefoon..... Had het er laatst met vrienden over en die verdienen ongeveer hetzelfde als ik.

Mijn vriend doet het een stuk beter, 3500 bruto en dat zonder opleidingen....
Zonder opleiding? Even brutaal ,maar wat doet hij dan ?
Yep, zonder opleiding, hij werkt in de autoschade en heeft intern wel cursussen gevolgd maar verder alleen mavo..... niet eerlijk he ??

Maar goed, wat hij doet is wat maar weinig mensen kunnen en hij heeft er toevallig veel talent voor.... maar dan nog.... grrr hahahaha
Hoi!

Ik ben 24, SPH (HBO) gedaan en werk nu 2 jaar met verst. geh. (gedragsproblemen, agressie komt soms voor), onregelmatig (dag/avond), 36 uur perweek. Ik krijg ORT dus maandsalaris verschilt.

Gemiddels bruto per maand 2200 euro, komt neer op ongeveer 1550 netto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven