Oh wat baal ik hier van

04-05-2010 12:14 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh wat kan ik soms balen van mijn schoonzus + zwager.

Zij proberen mijn vriend en mij altijd om te praten zodat wij op gaan oppassen op hun kinderen en daar baal ik zo van.

Van het weekend belt zwager op mijn telefoon en vraagt gelijk of mijn vriend aan de telefoon wilt komen, nouja prima dus geef mijn vriend. Zwager vraagt wat we aan het doen zijn en wat we nog gaan doen het was half 7 dus moesten nog eten enzo.

Dus zwager vraagt of wij die avond willen oppassen op hun kinderen (zijn er 3). Vriend zegt dat we niet kunnen komen omdat we allebij al een wijntje hadden gedronken en we moeten een half uur rijden terwijl de hele familie bij hun in het dorp woont. Dus mijn vriend vroeg of er geen opa,oma of broer of zus was die op kon passen. Zwager negeerde die vraag maar hij wilde ons wel komen ophalen en tussen neus en lippen door werd verteld dat alle neefjes en nichtjes dan ook bleven slapen zodat zij met alle broers en zussen + aanhang konden stappen. In totaal zijn dat 7 kinderen van onder de 5 jaar! Nou toen wilde wij al helemaal niet meer komen.

Komt schoonzus nog even aan de telefoon met de mededeling dat zij het aso vond dat wij niet wilde komen want wij als kinderloos stel hadden genoeg tijd voor ons samen en zij verdiende het ook wel eens om te kunnen stappen! Ik ontplofte zowat. Zij hebben gekozen voor kinderen en dit zijn de consequenties. Ik wil heus wel een keer oppassen (hebben we ook al wel eens gedaan) maar niet als het op deze manier moet gaan.

Het erge is dat dit niet de eerste keer is. De eerste keer zijn we erin getrapt maar dat doen we nu dus niet meer. En ze weten dat wij het vervelend vinden dat zij opbellen en dat wij dan maar moeten komen opdagen. Elke keer lopen deze gesprekken weer uit op ruzie en ik kan hun niet bijbrengen dat wij dit vervelend vinden.

Sorry voor mijn klagen maar moest dit echt even kwijt.
Wat is nou het probleem? Dat ze jullie vragen op te passen, dat het veel kinderen zijn of dat ze zonder jullie gaan stappen?

Of de reactie van je schoonzus? (Want die is op zijn zachtst gezegd niet zo netjes nee)
Bloedirritant idd! Snap heel goed dat je niet keer op keer wilt komen opdraven als ze bellen. Het is ook vooral de manier waarop ze het vragen eisen. Waarom regelen ze geen vaste oppas?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
ik vind niet dat je klaagt hoor! zoals je zelf al zegt, zij hebben die kinderen genomen, dan dragen ze ook maar zelf de consequenties! ooh en 5 jonge kinderen tegelijk, die ook nog eens niet van jezelf zijn zou ik ook teveel vinden hoor!
Mocht je bewust kinderloos zijn, dan zeggen tegen je schoonfamilie dat jullie daar bewust voor gekozen hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ Nessemeisje. Mijn probleem is de manier waarop het gaat.

Tussen neus en lippen vertellen dat alle neefjes en nichtjes blijven slapen, en ik ken hun nu wel redelijk want waarschijnlijjk hadden ze dat pas willen vertellen als wij daar aangekomen waren.

Dat ze gaan stappen zonder ons vind ik juist helemaal niet erg want de manier waarop zij stappen is niets voor mij.
Je moet gewoon duidelijk zijn, dan houd het vanzelf op.

Ik wel eens tegen een vriendin gezegt, dat als ik constant kinderen om me heen zou willen, ik er zelf wel een paar op de wereld had gezet.

Boodschap kwam aan, gelukkig.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Charley04 schreef op 04 mei 2010 @ 12:26:

@ Nessemeisje. Mijn probleem is de manier waarop het gaat.

Tussen neus en lippen vertellen dat alle neefjes en nichtjes blijven slapen, en ik ken hun nu wel redelijk want waarschijnlijjk hadden ze dat pas willen vertellen als wij daar aangekomen waren.

Dat ze gaan stappen zonder ons vind ik juist helemaal niet erg want de manier waarop zij stappen is niets voor mij.

Helder.

Dat vind ik ook wel een rare gang van zaken. Sowieso zoveel kinderen en ook op die korte termijn. Groot gelijk dat je daar geen trek in hebt. Beter voortaan gewoon duidelijk aangeven dat je andere plannen hebt. Einde discussie. Als je aangeeft dat het niet kan omdat jullie al een wijntje op hebben en dus de auto niet kunnen pakken, dan is daar een oplossing voor. En daar zit je helemaal niet op te wachten.

Wat een rare manier van doen van je zwager en schoonzus trouwens..
Gewoon voet bij stuk houden. En zeker als er niet gevraagd maar geeist wordt dat je komt. Ze kunnen hun uitjes misschien ook iets langer van tevoren plannen zodat ze je niet voor het blok hoeven te zetten.

Snap trouwens niet dat je zwager en schoonzus het prima vinden dat de babysitters van z'n kinderen gedronken hebben. Ze mogen niet rijden maar wel op 7 kinderen passen?
Kun je niet gewoon tegen hun zeggen dat je best een keer wilt oppassen maar dan alleen op hun kinderen en als je het een paar dagen van te voren weet. Dat je gewoon iet zo houdt van dat laatste moment gebeuren. Hou het bij jezelf en ga niet beschuldigen of jezelf verantwoorden.
Ik vind het raar dat ze om half zeven pas bellen of jullie nu direct kunnen komen oppassen. Dat regel je toch van tevoren? En er onverwacht 4 bij krijgen zou ik ook niet leuk vinden. Bovendien is een oppas zonder wijn op beter én vind ik het raar dat alle broers en zussen zonder jullie gaan stappen...

Kortom: ik vind alles raar aan dit verhaal en zou ook niet gegaan zijn. Kon een van de eigen partners niet thuis blijven?
en waarom baal jij ervan? Jij hebt niets fout gedaan. Je bent voor jezelf opgekomen.
ik heb er ook 3 en ik zou het nooit in mijn hoofd halen om op stel en sprong deze ergens te dumpen. Dat regelen wij altijd ruim van te voren, en meestal verdelen wij ze ook nog.

Ik heb er voor drie gekozen, ga ik een ander niet mee lastig vallen. En als er bij mij thuis opgepast wordt, dan zorg ik voor een oppas waar ik voor betaal.
Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Zo op korte termijn. Je overvallen ermee. Je min of meer dwingen. Je voor het blok zetten door het aan je partner te vragen. Dat je dan daarheen moet, zonder overleg. Opeens een huis vol met kinderen om op te passen.

Maar de manier waarop en die opmerking van dat jullie toch geen kinderen hebben zou mij nog het meest kwaad maken. Zij horen een oppas te regelen als ze lekker willen stappen. En als ze het gewoon een tijdje van te voren vragen of het een keer mogelijk is dan is er ook niets aan de hand. Maar op deze manier zou ik er klaar mee zijn.

Een keer toch duidelijkk maken, ik zie geen andere oplossing. En laat je niet overrulen. Zij kiezen voor kinderen en dus ook de concequenties. En er is nog genoeg andere familie las ik dus laten ze eens wat fatsoensnormen hanteren door het van te voren te vragen.

Je hebt het hopelijk toch niet gedaan he? Hoe is het afgelopen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sjesus... WIE is hier nu aso?

Als het mij zo 'gevraagd' werd dan paste ik never nooit meer op hun kinderen...

En waarom zo laat pas vragen om op te passen? Ik neem aan dat ze dit al langer wisten? En dan ook meteen op 7 jonge kinderen, mijn hemel.

De opmerking dat jullie als kinderloos stel wel genoeg tijd voor elkaar hebben en zij - met kinderen - niet, zou bij mij echt wel heel erg in het verkeerde keelsgat schieten. Wat denken ze wel niet???? ZIJ wilden toch kinderen??? Regelen ze maar een oppascentral ofzo, ik zou er echt niet meer oppassen als het op deze manier gaat. En ze dat ook eens heel fijn duidelijk maken.

Pfff... wat denken ze wel niet.
Ik vind het ook raar dat zij met alle broers en zussen en aanhang gaan stappen en jullie zijn niet meegevraagd, ook aardig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als ik dit zo lees wordt mijn gevoel zoooo versterkt hè... Zelf kinderloos (bewust!) zie ik alle "ouders" vooral vanalles regelen om zelf maar geen last te hebben van de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet. Van de creche naar de dagopvang, liefst in de vakanties nog naar school. "waarom is er tijdens de vakantie niets waar die kinderen terecht kunnen" Vreemd, vroegâh was mijn mama gewoon thuis in de vakantie en na school. "wat denk je dat die dagopvang kost?" Vreemd, dat kind zit daar zodat JIJ geld kan verdienen, maar je wilt niet betalen voor die dagopvang. Je krijgt toch al kinderbijslag? En dan helemaal de brutaliteit om van een ander te eisen dat hij/zij/zij (meervoud zij) op de kinderen gaan passen.

En een grote bek als je dat niet doet.

Zelf ervaring mee: Heel de zaterdag met een koter opgescheept worden, om in de avond, vlak voor het moment waar je de hele dag naar uitkijkt: het wordt door pa en ma opgehaald komt HET telefoontje.

Ken je dat telefoontje "het wordt wat later".

Briesend dat ik de hele dag al heb opgeofferd door met zo'n onopgevoed stuk luierschijter opgescheept te zitten, en nu mijn avond ook naar de kl*te?

Ik dump het wel bij de receptie van een hotel of bij een benzinepomp, kun je het daar oppikken, en duidelijk: jullie hebben nog precies een half uur.

En uiteindelijk: ZIJ waren boos op MIJ.
Viva la vida
Sommige mensen zijn gewoon a sociaal. Doe je nix aan.
Heb ik dat?!
Tsja, als je zo'n hekel hebt aan kinderen, waarom ga je dan oppassen?

Verder is je post erg grof en uiterst ongenuanceerd.

*Doelend op ndh86*
We zijn niet gegaan hoor. En ze willen geen betaalde oppas omdat ze vinden dat ze genoeg familie hebben die op kunnen passen. Wij hebben zelf geen kinderen omdat wij het financieel nog niet zo breed hebben, wij zijn namelijk starters. En mijn vriend en ik vinden onszelf nog niet verantwoordelijk genoeg om kinderen te nemen, zijn ook nog wel jong.

Ik heb schoonzus niet meer gesproken. Wel de moeder van mijn vriend. Mijn schoonzus heeft mijn schoonmoeder boos opgebelt en verteld wat er aan de hand is. Nu is mijn schoonmoeder enorm boos geworden op mijn schoonzus. Pff als ik het zo terug lees vind ik het allemaal maar kinderachtig.
Charley, de volgende keer dat ze het vragen gewoon 15 euro per uur vragen wedden dat ze het nooit meer vragen.

Bah wat een mensen
Heb ik dat?!
quote:Charley04 schreef op 04 mei 2010 @ 12:49:

We zijn niet gegaan hoor. En ze willen geen betaalde oppas omdat ze vinden dat ze genoeg familie hebben die op kunnen passen. Wij hebben zelf geen kinderen omdat wij het financieel nog niet zo breed hebben, wij zijn namelijk starters. En mijn vriend en ik vinden onszelf nog niet verantwoordelijk genoeg om kinderen te nemen, zijn ook nog wel jong.

Ik heb schoonzus niet meer gesproken. Wel de moeder van mijn vriend. Mijn schoonzus heeft mijn schoonmoeder boos opgebelt en verteld wat er aan de hand is. Nu is mijn schoonmoeder enorm boos geworden op mijn schoonzus. Pff als ik het zo terug lees vind ik het allemaal maar kinderachtig.

Gelukkig heb je dan wel een schoonmoeder die ze nog allemaal netjes op een rijtje heeft. Goed dat ze het voor jullie op neemt.

Die schoonzus van jou en de rest van dat stel, pfff, wat een stelletje egoïsten, bah zeg.
TO, je hebt groot gelijk. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn kinderloze zwager en schoonzus op stel en sprong met mijn 4 kinderen op te schepen. En ook mijn zusje en haar vriend niet(ongeveer zelfde situatie als jullie).
@ Luna, Waar lees jij dat ik een hekel heb aan kinderen?
En als die familie nou eens helemaal geen zin heeft om op te passen??? Lekker makkelijk gedacht.

Wel fijn dat je schoonmoeder boos werd op schoonzus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven