Hij zit vast....

30-04-2010 17:41 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit vast vorige week was de zitting en hij is veroordeeld tot 2 jaar. Hij wil niet dat ik hem op zoek en vind dat ik door moet gaan met mijn leven.

Ik ben echt ten einde raad, ik mis hem vreselijk en weet niet eens of het goed gaat met hem!
quote:Yaszmin schreef op 02 mei 2010 @ 17:34:

Hij had het natuurlijk wel kunnen voorkomen.Dus zijn criminele carrière was belangrijker dan zijn relatie met jou. Of zie jij dat anders?
Of was het een eenmalig iets waar hij gewoon niet goed over heeft nagedacht?
Drie jaar, drie hele jaren de bak in, oké misschien twee met goed gedrag.

Dus terwijl jullie gezellig met jullie 'toekomst' bezig waren, was hij ook nog met iets anders/strafbaars bezig. Goeie basis.

Yaszmin, jij wil er voor hem zijn als ie vrijkomt, maar hij niet. Laat gaan, hij wacht niet op jou. Ga wat leuks/interessants met je leven doen.
quote:wuiles schreef op 02 mei 2010 @ 10:00:

[...]

Willy? Mandela's toenmalige echtgenote heet Winnie. Maar waar komt deze vergelijking vandaan?

Ik denk van 'Free Willie', de film. Die werd verward met de protestcampagne 'Free Nelson' die gevoerd werd toen hij nog in het gevang zat.

Logisch toch?
quote:Notebook schreef op 02 mei 2010 @ 17:47:

Hij houdt zich willens en wetens bezig met criminele activiteiten (god weet hoe lang al) en heeft nu de pech dat hij is gepakt EN veroordeelt. De kans dat hij die activiteiten na zijn detentie voortzet is groter dan dat hij voortaan 'n brave jongen zal zijn. Hij blijft dus in dat milieu, waar jij dan ook in zit. Wil jij in zo'n omgeving 'n toekomst? Met kinderen? Dan ben je niet goed wijs. En hij is niet de romantische godfather die jou 'n onbezorgd luxe leventje zal bezorgen want hij is blijkbaar niet slim genoeg om niet gepakt te worden. En jij en je kinderen zijn in zo'n milieu makkelijke prooien om als wisselgeld gebruikt te worden door zijn 'zakenpartners' die bang zijn dat jouw vriend hen erbij lapt en/of er met het geld of de goodies vandoor gaat.

Ik waardeer het dat je de moeite hebt genomen om een berichtje te plaatsen.

Ik vind wel dat je erg overdrijft door het over criminele activiteiten te hebben e zakenpartners, geld goodies enz. te hebben.
Yaszmin, hij heeft zich toch bezig gehouden met criminele activiteiten? Anders had hij nu toch geen drie jaar gekregen. Een vroeger schoolgenootje van mij heeft op zijn 17e dood door schuld als aanklacht gekregen en kreeg 3 jaar. Jouw vriend zal vast niet voor het verkopen van een gram coke deze straf hebben gekregen. Zelfs de jongens die in Scheveningen de politie aanvielen hebben lagere straffen gekregen dan jouw vriend. Dan moet het haast toch wel iets 'groots' zijn geweest?
.
quote:Yaszmin schreef op 02 mei 2010 @ 18:56:

Ik vind wel dat je erg overdrijft door het over criminele activiteiten te hebben e zakenpartners, geld goodies enz. te hebben.Hij heeft in elk geval criminele partners (gehad) anders zat hij niet zo lang in beperkingen
Sorry hoor, het zou toch echt makkelijker praten zijn hier als TO wél zou zeggen wat haar ex-vriend gedaan heeft om drie jaar te krijgen... Zo slaan de discussies of je je verre van hem zou moeten houden of niet toch een beetje nergens op...

Of we sluiten de tent hier. TO heeft reeds aangegeven besloten te hebben verder te gaan met haar leven. Kan me voorstellen dat zij daarover haar hart wil luchten, maar dat kan ook gewoon bij een topic over (onvrijwillig) weer alleen zijn. Laten we dat heel criminele verleden gewoon buiten beschouwing.
Er is helemaal geen noodzaak om te weten wat haar (ex)vriend heeft gedaan!

Hier in nederland kan je voor bijv, een steekpartij drie jaar krijgen maar ook voor fraude, of voor dealen de vraag van TO is of ze op hem moet wachten omdat ze van hem houd (ongeacht wat hij gedaan heeft) maar haar vriend geeft aan dat ze niet op hem moet wachten ook omdat hij iets gedaan heeft waardoor de relatie on hold komt te staan.....

TO heeft blijkbaar ervoor gekozen maar door te gaan met haar leven lijkt mij dan einde verhaal....

En na 16 pagina's wil ze nog steeds niet zeggen wat hij dan gedaan heeft dan is de boodschap toch duidelijk dat ze dat niet met ons wil delen dat is haar recht op privacy!
Nah vind het gewoon niet nodig om dat erbij te vermelden.
Oke ik heb niet het hele topic doorgelezen, maargoed dit is mijn mening over het topic;

Iedereen maakt fouten in zijn/haar leven, de een wat erger dan de ander. Ik ga niet oordelen of vertellen wat jij moet doen met je relatie

Ik kan alleen vertellen wat ik weet; Mijn moeder heeft 2 jaar in de gevangenis gezeten en ik wist vaak ook niet hoe het met haar ging. Af en toe belde ze me en eens in de maand (soms twee maanden) ging ik bij haar langs.

Verder; schrijf een brief naar hem? Volgens mij kan je wel achter zijn adres komen of op welke afdeling hij zit

Ja, je gaat hem missen de aankomende twee jaar, maar je went er ook aan. Dit is een nieuwe ontwikkeling in jullie relatie (tenminste, ik ga er voor het gemak even vanuit dat de relatie niet is verbroken)

Als hij zegt dat je geen contact met hem moet opnemen en verder je leven leiden, laat dat voor mij zien dat hij spijt heeft van wat hij jou er nu mee aandoet.

Ik denk dat je zelf moet kijken wat je wilt ;)
Sorry hoor, maar je geeft enkel en alleen een reactie op 1 puntje uit mijn post. Met de rest van de post doe je niets. Nogmaals: jij verdient niemand die jou niet op nr. 1 zet! Hij heeft nu zijn criminele/buitenwettelijke activiteiten op 1 gezet. Als ie echt van je hield had ie wel een paar keer nagedacht voor hij tot wat voor misdrijven dan ook overging. Ik vind het niet goed te praten.

FutureLegend, ik snap je reactie. Heel erg ook dat je moeder in de gevangenis zat. Gelukkig is ze weer vrij.

Maar afgezien daarvan: Yaszmin, wist je, toen je met hem een relatie begon, van zijn 'foute' kant? Of is dat later pas aan het licht gekomen? In dat tweede geval lijkt het me heel vervelend, maar nóg lijkt hij me niet het soort man dat je je wenst. Je moet - vooral op deze leeftijd - een leuke, nette, beschaafde, gezellige vriend hebben waar je lol mee kunt hebben, die te vertrouwen is en niet één die er allerlei geheime activiteiten op na houdt. Daar word je op den duur alleen maar ongelukkig van.

Vriendschap behouden is een optie en dat zal hem ook goed doen, maar de vraag is: wil je dat? Want dan word je er wel steeds mee geconfronteerd. En geloof me, na een tijdje wordt je verliefdheid minder, wordt het zomer en zie je vast wel weer andere leuke mannen. Hoeft geen relatiemateriaal te zijn. Jammer voor je vriend, maar het is echt zijn eigen keuze geweest. (tenzij hij onschuldig is opgesloten!)
Yucca: Bedankt voor je reactie zulke berichtjes laten me meer erbij stil staan. Zo zie ik ook in dat ik er op dit moment heel makkelijk over nadenk, misschien omdat de liefde voor hem nog te diep zit. Voor mij was het een harde klap toen ik hoorde dat hij vast zat had het helemaal niet zien aankomen.

Wil ik vriendschap behouden? Ja en nee.

Ja, omdat hij erg veel voor me betekent en ik er voor hem wil zijn en ook wil weten hoe het met hem gaat etc.

Nee, omdat ik er inderdaad mee geconfronteerd word en ik waarschijnlijk hoop zal blijven koesteren.
Waarom houdt iedereen zich nog zo bezig met wat hij heeft gedaan? Wat er verder gaat gebeuren is allang duidelijk (de relatie is al verbroken namelijk), alleen Yaszmin moet voor zichzelf nog een aantal zaken op een rijtje zetten. En daar wil ze dit topic voor gebruiken. Mag toch?

Yaszmin hoe voel je je vandaag?

Fiorah, dankjewel.
Wat lief Frizzy!

Ja het gaat redelijk ondanks het feit dat ik steeds op mijn gsm zit te kijken of hij me zal bellen. Ik weet rond welke tijdstip hij mag bellen en telkens als die tijdstip geweest is en hij niet gebeld heeft voel ik een diepe teleurstelling.

Hij is duidelijk geweest en het is ook beter als we elkaar niet meer spreken maar toch heb ik nog hoop..
Jullie zijn jong en veranderen/ontwikkelen je sowieso de komende twee jaar sterk. Maar vergis je niet, iemand die 2 à 3 jaar in de bak heeft doorgebracht is nog meer veranderd en vaker wel dan niet leren ze elkaar daar handige (criminele) trucjes en neemt het drugsgebruik (ook achter de muren) enorm toe.

Probeer een beeld te schetsen van hoe jij de toekomst graag ziet. Past hij daarin met dit soort verrassingen? En hoe vaak kun je blijven zeggen: 'Dit was de laatste keer, want anders ga ik weg.'?

Sterkte met alles. Ik hoop dat je positievere relatie- en liefdeservaringen krijgt.
Weet je Yasz, dat is niet meer dan normaal. Kom op meis, dat soort verdriet en hoop hoort er nu eenmaal bij. Maar zelfs als ie belt, wordt het heus niet: "Lieve schat ik hou van jou en ik laat je nooit meer gaan" en dat jullie elkaar vervolgens in de armen kunnen vliegen. Hoe rot het ook is, het is voorbij. Dat betekent dat je mag huilen, boos mag zijn, jezelf in huis mag opsluiten met een joggingpak, je mag volvreten met chocola, denken dat je hem kan vergeten door met andere jongens contact te hebben, en dan alles weer van voor af aan eventueel in een andere volgorde.
quote:Yaszmin schreef op 30 april 2010 @ 18:18:

[...]

Ik weet hoe hij is. Hij zegt dat ik door moet gaan juist omdat hij zo gek op me is en om me geeft. Hij wil niet hypocriet zijn. Begrijp je dat?Maar als hij zo gek op je zou zijn, waarom heeft hij dan toch de keuze gemaakt om iets te doen wat tegen de wet is. En waardoor jullie nu niet bij elkaar kunnen zijn. Hij heeft daar een duidelijke keuze in gemaakt, en stelde jou niet voorop.
quote:2010viva schreef op 04 mei 2010 @ 09:44:

[...]

Maar als hij zo gek op je zou zijn, waarom heeft hij dan toch de keuze gemaakt om iets te doen wat tegen de wet is. En waardoor jullie nu niet bij elkaar kunnen zijn. Hij heeft daar een duidelijke keuze in gemaakt, en stelde jou niet voorop.

Ik vind dat je dit niet kan stellen. En je bent niet de eerste die zo beredeneert.

Niet elke keuze in het leven wordt bewust gemaakt, ongetijfeld is de ex van Yaszmin er vanuit gegaan dat er geen consequenties aan verbonden zouden zitten. Hoe stom dat ook is.

En iemand die iets doet waarbij zijn/haar liefde niet voorop staat, betekent dat direct dat je niet van die persoon houdt?

Dus als je een baan neemt waarbij je de eerste 5 jaar 80 uur p/week moet werken en je dus weinig tijd zal hebben voor je lief betekent dat je niet van hem haar/houdt? Of als je een paar maanden naar het buitenland gaat om te studeren omdat het je geweldige kansen oplevert voor je toekomst?
Ga je een andere baan of carriere move of meer werken nou vergelijken met iemand die een delict pleegt?!?

En dat hij niet van haar houdt heb ik nergens gezegd. Hij stelt haar niet als prioriteit nr 1, en in DIT geval vind ik dat een schande!
Ja, dat ga ik vergelijken, dat heb je goed gezien. Om duidelijk te maken dat je relatie (wellicht onbewust) niet op nr 1 zetten niet altijd gelijk staat aan niet gek zijn op iemand.
In sommige gevallen wel maar in dit geval, wanneer iemand de kruidvat heeft overvallen. Is dit onzin, daar moet je maar eerst even goed over nadenken. En heb je, je relatie niet in een hoog vaandel staan.
Wij hebben geen idee wat hij heeft gedaan en het gaat ons geen donder aan. En ik denk niet dat jij kan beoordelen dat iemand die de Kruidvat overvalt niet gek kan zijn op een ander.

Wat heeft Yaszmin precies aan jouw aannames dat hij niet gek is geweest op haar denk je?
Ze moet zelf weten of ze wat met mijn meningen doet of juist niet. Naar mijn mening stond zijn relatie niet op nr 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven