Werk & Studie alle pijlers

Signmaker/beletteraar

01-05-2010 14:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is hier iemand die werkt in een dergelijke functie? En hoe bevalt dat?

Oorspronkelijk heb ik een grafische achtergrond; heb zo'n 10 jaar in de drukwerkvoorbereiding gewerkt. Tekstvervaardiging, dokawerk, plaatvervaardiging. Het lijkt mij een leuke functie en ik ben me aan het oriënteren (ook qua evt.opleiding of aanvullende cursus), maar het liefst hoor ik natuurlijk ervaringen van mensen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Mijn man heeft een eigen sign/beletteringsbedrijf. Vroeger werkte ik er ook parttime en deed toen ook beletteringen. Ik vind het een mooi vak en leuk werk!

Enige nadeel is dat er niet echt veel opleidingen voor zijn, je moet het eigenlijk echt in de praktijk leren.

als je nog meer wil weten roep je maar! (en als ik het niet weet vraag ik het aan poppieman )
Jazeker heb ik nog wel vragen. Wat voor opleiding heeft jouw man hiervoor gehad? En heeft hij ook personeel? Zo ja, wat voor opleidingen hebben zij gehad?

Al zoekende ben ik wel een opleiding tegengekomen trouwens, je hebt zelfs ook verschillende niveaus.

Ik heb niets tegen leren in de praktijk, maar als ik advertenties zie vragen ze allemaal ervaren beletteraars.. ik weet niet of ik wel een kans zou krijgen. Morgen gaat er wel een sollicitatie de deur uit, ik ga het toch gewoon proberen.
Welke regio woon je, Elmervrouw? Ik ken een hele goede beletteraar in het midden van het land. Wil wel eens een balletje opgooien?
Ik woon onderin Z-O Brabant. Denk dat het dan te ver is, maar toch bedankt, Vinyl. Lief van je.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 01-05-2010 20:15
Reden: plaatsnamen even weggehaald
% gewijzigd
Deze opleiding had ik trouwens gezien:

http://www.savantis.nl/RP ... _Signmaker/Signmaker.aspx
Oe ja, dat is wel ver weg idd....

In elk geval heel veel succes!
Niemand verder ervaringen?
quote:Elmervrouw schreef op 01 mei 2010 @ 17:37:

Jazeker heb ik nog wel vragen. Wat voor opleiding heeft jouw man hiervoor gehad? En heeft hij ook personeel? Zo ja, wat voor opleidingen hebben zij gehad?

Mijn man is er ooit ingerold. Is bij een signbedrijf gaan werken en daar het vak geleerd (inmiddels alweer zo'n 25 jr geleden).

Hij heeft 3 mensen in dienst, waarvan 1 leerling via de BBL-leerweg. Zij zit op het grafisch lyceum. Een van de andere medewerkers heeft deze opleiding ook ooit gedaan. De 3e heeft het gewoon in praktijk geleerd.

Heb manlief nog even gevraagd. Je hebt tegenwoordig idd (meer) opleidingen, dit is echter pas sinds een jaar of 5. Savantis is volgens hem het overkoepelend orgaan, die de opleiding heeft 'ontworpen'. Sommige ROC's bieden ook een opleiding aan. Volgens manlief kan je het beste een BBL-variant van de signopleiding doen, daar heb je het meest aan (want je leert nog altijd het meest in de praktijk). Voordeel daarbij is dat de werkgever dan ook nog subsidie krijgt.

Zijn er geen signbedrijven in jouw buurt die leerlingen vragen dan? Anders mss een open sollicitatie sturen (en daarbij wijzen op de subsidiemogelijkheden).

Jammer dat je voor ons te ver weg woont (zitten in de Randstad); manlief is op zoek naar een nieuwe leerling, omdat de huidige bijna klaar is...

als je nog meer wil weten vraag je maar!
Ja, Savantis kwam ik idd tegen.

Via leerlingwezen (dat is toch BBL?) ben ik destijds in het grafische vak terechtgekomen. Maar ik denk dat ik nu een beetje oud ben voor zoiets, ik weet het niet.

Ik heb gisteren trouwens een sollicitatie op de bus gedaan. Bij een reclamebureau was een vacature.
BBL is idd leerlingwezen. Op zich zal je niet te oud zijn, maar of je er nog zin in hebt is een tweede... je zit idd tussen de 'jonkies' dan, en je hebt waarschijnlijk al een behoorlijk deel van de lesstof gehad.

Ik zou idd gewoon (open) sollicitaties sturen, en het in de praktijk leren. Je kan ook kijken voor losse cursussen misschien? Zal eens aan manlief vragen waar je dan het beste terecht kan...

Hoop dat je sollicitatie iets wordt!
Een losse cursus spreekt mij ook meer aan dan een hele opleiding, moet ik zeggen. Geen zin om jarenlang tussen jonkies te zitten inderdaad.

Er is ook een uitzendbureau hier in de buurt, die 'een jongeman' vraagt. Ik heb er al een paar keer voor de etalage met vacatures staan kijken, en probeer het lef bij elkaar te rapen om gewoon naar binnen te gaan en te vragen of het ook een enthousiaste mevrouw (!) mag zijn!
quote:Elmervrouw schreef op 04 mei 2010 @ 18:45:

.... en probeer het lef bij elkaar te rapen om gewoon naar binnen te gaan en te vragen of het ook een enthousiaste mevrouw (!) mag zijn!

haha gewoon doen!

ik zal manlief morgen even vragen over losse cursussen...
Er zitten trouwens ook diverse reclamebureaus hier nog dichterbij in de buurt; dat opent perspectieven.

Nog niets gehoord van die sollicitatie. Zou ook wel snel zijn, denk ik.
quote:poppie-75 schreef op 02 mei 2010 @ 19:26:

[...]

Mijn man is er ooit ingerold. Is bij een signbedrijf gaan werken en daar het vak geleerd (inmiddels alweer zo'n 25 jr geleden).

Hij heeft 3 mensen in dienst, waarvan 1 leerling via de BBL-leerweg. Zij zit op het grafisch lyceum. Een van de andere medewerkers heeft deze opleiding ook ooit gedaan. De 3e heeft het gewoon in praktijk geleerd.

Heb manlief nog even gevraagd. Je hebt tegenwoordig idd (meer) opleidingen, dit is echter pas sinds een jaar of 5. Savantis is volgens hem het overkoepelend orgaan, die de opleiding heeft 'ontworpen'. Sommige ROC's bieden ook een opleiding aan. Volgens manlief kan je het beste een BBL-variant van de signopleiding doen, daar heb je het meest aan (want je leert nog altijd het meest in de praktijk). Voordeel daarbij is dat de werkgever dan ook nog subsidie krijgt.

Zijn er geen signbedrijven in jouw buurt die leerlingen vragen dan? Anders mss een open sollicitatie sturen (en daarbij wijzen op de subsidiemogelijkheden).

Jammer dat je voor ons te ver weg woont (zitten in de Randstad); manlief is op zoek naar een nieuwe leerling, omdat de huidige bijna klaar is...

als je nog meer wil weten vraag je maar!

Hoi Poppie75,

Ik ben nieuw op dit forum, en via Google kwam ik terecht bij dit onderwerp nadat ik aan het zoeken was naar vacatures bij een Sign bedrijf.

Zelf ben ik van plan ook een studie te gaan volgen in deze richting (BBL / Grafisch Lyceum Rotterdam) en ben ik nog op zoek naar een leerbedrijf.

Uit jou berichten kan ik opmaken dat jou man eigenaar is van een Sign bedrijf en op zoek is naar een leerling in het bedrijf, en aangezien deze gelegen is in de randstad is dit voor mij niet al te ver weg, zelf woon ik namelijk in Alphen aan den Rijn (midden in de randstad)

Is het misschien mogelijk om de contact gegevens van het bedrijf hier te posten, zodat ik een sollicitatie kan opsturen?

Bvd

Mike Wijsman
Waar mijn topic toch weer goed voor is.
haha wat grappig!

@Mike: zo zie je maar waar google goed voor is

Helaas voor jou heeft mijn man vlak nadat ik mijn berichtje postte waarin ik zei dat hij een nieuwe leerling zocht, er weer eentje aangenomen. Hij is dus al voorzien.

Veel succes met het vinden van een geschikte BBL-plek iig!

@Elmervrouw: heb je al wat gehoord van je sollicitatie?

Ik zou idd gewoon open sollicitaties sturen. En dat hoeft niet perse alleen naar bedrijven in jouw buurt te zijn hoor. Met name de wat grotere bedrijven nemen ook mensen aan buiten hun regio. Signbedrijven werken nl vaak door het hele land, en als signmaker vertrek je vaak vanuit huis dus dan maakt het niet uit waar je woont. Het kan zelfs handig zijn voor een signbedrijf om medewerkers uit verschillende regio's in dienst te hebben.
Nee, ik heb nog steeds niets gehoord van mijn sollicitatie. Ik denk dat ze gewoon niets van zich zullen laten horen. In ieder geval zal ik het hier melden als ik wat hoor.

Dinsdag heb ik een afspraak met mijn re-coach, dan kan ik alles eens grondig bespreken. Dat ik in een reïntegratietraject zit heb ik natuurlijk niet gemeld in mijn brief en in mijn cv heb ik het 'gat' opgevuld met vrijwilligerswerk (wat ook zo is) en boek schrijven (wat ook zo is).

Begint die leerling eigenlijk in het nieuwe schooljaar, of nu al?
Nou, ik heb achter mijn sollicitatie aan gebeld. En zoals ik al dacht: ze willen alleen mensen met ervaring, want ze hebben nu geen tijd/geld om iemand intern op te leiden.

Kansloos dus.

Had ie dan wel even ook zélf kunnen laten weten. Tsss.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven