Hij zit vast....

30-04-2010 17:41 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit vast vorige week was de zitting en hij is veroordeeld tot 2 jaar. Hij wil niet dat ik hem op zoek en vind dat ik door moet gaan met mijn leven.

Ik ben echt ten einde raad, ik mis hem vreselijk en weet niet eens of het goed gaat met hem!
Ik ben het er ook niet mee eens.Ik zal even een voorbeeld geven. Ik weet van hem dat hij gek is op zijn moeder iedere keer als hij het over haar heeft spreekt hij met zo veel liefde over haar.

Hier doet hij haar ook pijn mee dat betekent niet dat zijn moeder niet op nummer 1 staat want zijn moeder is alles voor hem.

Soms maken mensen domme fouten in het leven zonder er bij stil te staan. Spijt komt pas achteraf..
Ik vind domme fouten maken of een delict plegen waardoor je 3 jaar de bak indraait wel even een verschilletje hoor. Het is gewoon een crimineel. Klaar. En dan kan hij dol zijn op zijn moeder of op jou, het blijft een crimineel. Murat O is ook vast heel lief voor zijn mama (en heeft zelfs een vriendin), maar is toch een veroordeelde loverboy. Dus prima dat dit jouw liefde van je leven is, sterkte met je liefdesverdriet (en dat meen ik echt), maar doe niet net alsof ie zijn grijze container te laat heeft binnengehaald of een parkeerboete niet heeft betaald.
Ik zie niet dat Yaszmin ergens bagatelliseert wat haar ex heeft gedaan. Het ging er alleen omdat dat een delict plegen niet wil zeggen dat je niet gek bent op je vriendin. En trouwens, het doet er ook niks toe. Ik vind het alleen zo gek dat forummers weten wat de ex van Yaszmin voelt. Als een TO hier komt met een kort verhaaltje en de vraag: "Wat denken jullie wat hij voor me voelt?" begint iedereen over glazen bollen en dat wij dat natuurlijk helemaal niet kunnen weten. Maar Yaszmin vraagt niks en vervolgens weten allerlei forummers wat er in het hoofd van de ex van TO omgaat. Knap hoor.
Frizzy je bent zo lief echt je reacties zijn top!

Laten we er geen hele discussie over beginnen.

Ik begrijp niet waarom je over Murat O begint en dat hij dol is op zijn moeder en vriendinnetje.

Ik gaf dat als voorbeeld op de bovenstaande reactie waarin stond dat onze relatie blijkbaar niet veel voor hem betekende omdat hij iets gedaan heeft waardoor hij nu vast zit.
Frizzy, ik doe geen uitspraken over wat haar vriend voor haar voelt. Evenmin wat zij voor hem voelt. Ik reageer op " Soms maken mensen domme fouten in het leven zonder er bij stil te staan". Dat vind ik namelijk wel degelijk bagatelliseren.

En als je 3 jaar achter de tralies verdwijnt, zul je wel iets op je kerfstok hebben, wellicht met slachtoffers die nu met een trauma kampen en dan vind ik het nogal wat om het af te doen als "foutje".
Zonder stil te staan bij de consequenties ja. En daarbij schreef ik nog hoe stom dat is. Dus nergens bagatelliseer ik dat hoor. Alleen ik vind dat dat niet perse iets zegt over zijn gevoel voor Yaszmin.

De wet overtreden en eventueel slachtoffers maken doe ik zeker niet af als 'foutje', maar IK hoef de ex van Yaszmin daar niet voor te veroordelen. Dat doet de rechter namelijk al. Afkeuren doe ik het wel, maar wat heeft hij of Yaszmin aan mijn afkeuring?

Ik heb nergens jouw naam genoemd. Yaszmin heeft het over een domme fout. En daar reageer ik op. Want ik vind dat zij het bagatelliseert. Ik reageer niet op het gevoel van vriendje voor Yaszmin, want over dat laatste kan ik niets zeggen. Nou ken ik ook geen criminelen, dus ken ook hun manier van denken niet, maar het lijkt me stug dat als je van iemand houdt dat dat opeens ophoudt als je je op het criminele pad begeeft.
Ahum... Excuus.
is het nou zo moeilijk om niet te speculeren of te oordelen over de ex van Yaszmin? Ze is volgens mij heel duidelijk over haar vraag/probleem en daar is het niet van belang waarvoor hij nu vast zit.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Frizzy nessemeisje lieve lady's laat het zitten. Laten we er alsjeblieft geen discussie van maken!
Yaszmin
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Yaszmin hoe gaat het eigenlijk vandaag?
Was vandaag wezen shoppen ( heb leuke jurkjes en tuniekjes gehaald voor de zomer! ) en dan zie ik steeds van die verliefde stelletjes hand in hand lopen. Telkens als ik dat zie voel ik een steek vooral omdat we samen zulke leuke plannen hadden gemaakt voor de zomer.

Misschien let ik er nu ook extra op want normaal zag ik die stelletjes nooit haha.
quote:Yaszmin schreef op 04 mei 2010 @ 20:05:

Was vandaag wezen shoppen ( heb leuke jurkjes en tuniekjes gehaald voor de zomer! ) en dan zie ik steeds van die verliefde stelletjes hand in hand lopen. Telkens als ik dat zie voel ik een steek vooral omdat we samen zulke leuke plannen hadden gemaakt voor de zomer.

Misschien let ik er nu ook extra op want normaal zag ik die stelletjes nooit haha.

Met alle respect hoor, maar misschien moet je a.s. zondag eens kijken naar Peter R de Vries. Gaat over criminelen en dat lijkt mij iets meer realiteit voor jou dan blijven hangen in het verleden (zie vetgedrukte tekst).

Ik kan werkelijk waar niet geloven dat vrouwen zo weinig van zichzelf houden en maar blijven hangen aan een crimineel vriendje.

Oké, "houden van" houdt niet opeens op, maar op een gegeven moment is er toch DIE afknapper of niet??
quote:Yaszmin schreef op 04 mei 2010 @ 17:26:

Ik ben het er ook niet mee eens.Ik zal even een voorbeeld geven. Ik weet van hem dat hij gek is op zijn moeder iedere keer als hij het over haar heeft spreekt hij met zo veel liefde over haar.

Hier doet hij haar ook pijn mee dat betekent niet dat zijn moeder niet op nummer 1 staat want zijn moeder is alles voor hem.

Soms maken mensen domme fouten in het leven zonder er bij stil te staan. Spijt komt pas achteraf..

Volgens mij zet iemand (laten we het dan inderdaad maar vooral niet over je vriend cq. ex vriend hebben) juist niemand behalve zichzelf op de eerste plaats wanneer je een delict pleegt!

Maar goed ook ik zal niet verder discussiëren, want daar heeft ze niets aan Alleen verbaast het me hoe mensen zo laconiek over zo'n soort situatie kunnen doen. Sterkte Yaszmin!
Yaszmin, ik heb het hele topic gevolgd en wilde je een hart onder de riem toe steken. De kans is groot dat je vriend het heeft uitgemaakt uit zelfbescherming.

Jouw leven gaat door, terwijl het zijne stil staat en hij er nu niet voor jou kan zijn. Twee jaar lang. Een lange zware periode waarin jij misschien wel een ander tegenkomt die er wél voor je kan zijn. En na die twee jaar zal hij nog eens gestraft worden, ondanks dat hij zijn straf dan uitgezeten heeft (denk aan vooroordelen, strafblad/werkeloosheid).

Jij bent de enige die kan ontdekken en besluiten of je wilt wachten of niet, jij weet of je met hem verder wilt. Als jij op hem wilt wachten, laat hem dat dan weten. Of leef je leven en kijk over twee jaar hoe je tegenover hem staat, misschien dat je dan bij de poort wil staan wanneer hij vrij komt.

Je weet dat hij dan een hele zware tijd heeft gehad, veranderd zal zijn en dat je het risico loopt dat hij weer iets strafbaars doet, maar jij bent de enige die weet of dat het je waard is en je dus alsnog op hem wilt wachten of niet. Een ander kan ook niet garanderen dat jij ongelukkig gaat zijn als je bij hem blijft, net zoals er geen zekerheid is dat je gelukkig gaat zijn met een ander. Je kunt niet in de toekomst kijken. Wel in je hart. En ook met je verstand kun je een keuze maken waar anderen je misschien om veroordelen, maar dat wil niet zeggen dat je die keuze dan maar niet moet maken.

Heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven