wonen in Kralingen Rotterdam
zaterdag 1 mei 2010 om 15:46

zaterdag 1 mei 2010 om 16:10
Ik woon er vlakbij. Nu zijn er wel stukken in Kralingen waar ik best zou kunnen leven maar ook stukken waar ik niet dood gevonden zou willen worden zeg maar. Ik woon in Rotterdam Alexander (vlak bij oud Kralingen) en ik moet zeggen dat ik het hier uitstekend wonen vind. Ik ben nu niet zo'n Kralingen kenner hoor, ik heb bijna overal in Rotterdam gewoond maar niet in Crooswijk en Kralingen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
zaterdag 1 mei 2010 om 16:33
De Lusthofstraat, zijstraat daarvan de Lambertusstraat, daar heb ik de eerste 4 jaar van mijn leven gewoond. Mijn opa en oma hadden er een benedenwoning en wij woonden boven hun. Zij zijn er blijven wonen totdat opa overleed. Ik ben met 4 jaar naar Crooswijk verhuisd en mijn oma is later naar de Oudedijk verhuisd. Ik heb er ook op de middelbare school gezeten, bij de IJsclubstraat.
Rotterdam Alexander vind ik geen Kralingen meer. Prinsenland ook niet maar het grenst wel aan Kralingen inderdaad. Maar Kralingen zelf is voor mij toch de oude, grote herenhuizen zoals bijvoorbeeld aan de Avenue Concordia. Geweldig.
Winkels zijn er inderdaad niet heel veel (Lusthofstraat en Oudedijk schieten mij te binnen als zijnde winkels aanwezig) maar daarentegen heb je makkelijk toegang tot tram en metro en zit je zo waar je wilt zijn.
Rotterdam Alexander vind ik geen Kralingen meer. Prinsenland ook niet maar het grenst wel aan Kralingen inderdaad. Maar Kralingen zelf is voor mij toch de oude, grote herenhuizen zoals bijvoorbeeld aan de Avenue Concordia. Geweldig.
Winkels zijn er inderdaad niet heel veel (Lusthofstraat en Oudedijk schieten mij te binnen als zijnde winkels aanwezig) maar daarentegen heb je makkelijk toegang tot tram en metro en zit je zo waar je wilt zijn.
zaterdag 1 mei 2010 om 16:43
Rotterdam Alexander is zeker geen Kralingen meer. Vroeger was het wel Oud Kralingen maar dat moet dan voor de oorlog zijn geweest want het Kralingen sfeertje is hier nergens meer te bekennen. Toch bestaat Oud Kralingen hier nog (ook aan de andere kant van de bosdreef) maar daar staan woningen van ongeveer 1.5 miljoen.
Rotterdam Alexander bestaat alleen maar uit nieuwbouw, een oud herenhuis is hier idd. niet te vinden.
Rotterdam Alexander bestaat alleen maar uit nieuwbouw, een oud herenhuis is hier idd. niet te vinden.

zaterdag 1 mei 2010 om 16:51

zaterdag 1 mei 2010 om 18:15

zaterdag 1 mei 2010 om 20:08
Goh, Gem, wij wonen er dan zo'n 5 km vandaan maar we gaan bijna elk weekend naar de Kralingse plas. Maar komt ook omdat wij een hond hebben maar het is er sowieso met of zonder hond altijd heerlijk vertoeven. Ideaal ook als je een beetje sportief bent.
dinsdag 4 mei 2010 om 22:38
Relaxed wonen. Redelijk rustig maar wel levendig.
Dichtbij de stad maar niet in de herrie/drukte ervan.
Bewoners zijn van alles wat maar ligt eraan in welk gedeelte van Kralingen je neerstrijkt. Je hebt de, ja hoe noem ik dat... euh...witte stukken en de gemengde stukken. Overal studenten dat dan weer wel.
Winkels op Lusthof, kleine super t/o metrostation en ah op oude dijk, maar je zit zo in de stad bij de markt etc of op een of ander winkelcentrum in Alexander/Capelle/etc.
Afhalen bij frietboeren, pizza, italiaanse smullerij, chinees, indo...pfffff euh....en verschillende eettentjes en kroegjes om de avond door te brengen.
Gebied rond Lusthofstraat is waardeloos met parkeren omdat de parkeerzone vanuit de stad is opgerukt en het woon/werkvee nog lekker graties de hele dag de auto daar kan neerkwakken tot de avond.
OV is makkelijk. Metro bij Lusthof en tram op Oude dijk en Oostzeedijk. Appeltje eitje mits je een flipkaart hebt.
Bos lekker dichtbij, heerlijk in een zomer met zon. Veel picknick en bbq vind er plaats wanneer de zon onder gaat. Erg gezellig.
Uitwaaien kan langs de Maas die om de hoek stroomt...of nee uitwaaien kan in heel Rotterdam
Dichtbij de stad maar niet in de herrie/drukte ervan.
Bewoners zijn van alles wat maar ligt eraan in welk gedeelte van Kralingen je neerstrijkt. Je hebt de, ja hoe noem ik dat... euh...witte stukken en de gemengde stukken. Overal studenten dat dan weer wel.
Winkels op Lusthof, kleine super t/o metrostation en ah op oude dijk, maar je zit zo in de stad bij de markt etc of op een of ander winkelcentrum in Alexander/Capelle/etc.
Afhalen bij frietboeren, pizza, italiaanse smullerij, chinees, indo...pfffff euh....en verschillende eettentjes en kroegjes om de avond door te brengen.
Gebied rond Lusthofstraat is waardeloos met parkeren omdat de parkeerzone vanuit de stad is opgerukt en het woon/werkvee nog lekker graties de hele dag de auto daar kan neerkwakken tot de avond.
OV is makkelijk. Metro bij Lusthof en tram op Oude dijk en Oostzeedijk. Appeltje eitje mits je een flipkaart hebt.
Bos lekker dichtbij, heerlijk in een zomer met zon. Veel picknick en bbq vind er plaats wanneer de zon onder gaat. Erg gezellig.
Uitwaaien kan langs de Maas die om de hoek stroomt...of nee uitwaaien kan in heel Rotterdam