wonen in Kralingen Rotterdam

01-05-2010 15:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons aan t orienteren om in Rotterdam te gaan wonen. De wijk Kralingen trekt ons het meeste, gezien de ligging redelijk dichtbij het centrum en de Kralingse Plas vlakbij!

Heeft iemand ervaring met Kralingen of woont zelf in de wijk?

groetjes
ivm privacy
...
Wat wil precies allemaal weten?
Prettige wijk, ik vind op de plaats zelf het winkelaanbod nogal klein, daar moet je voor kiezen. OP bepaalde plekken zijn helemaal geen winkels, dus het ligt er aan waar je precies in Kralingen gaat wonen.
Ik woon er vlakbij. Nu zijn er wel stukken in Kralingen waar ik best zou kunnen leven maar ook stukken waar ik niet dood gevonden zou willen worden zeg maar. Ik woon in Rotterdam Alexander (vlak bij oud Kralingen) en ik moet zeggen dat ik het hier uitstekend wonen vind. Ik ben nu niet zo'n Kralingen kenner hoor, ik heb bijna overal in Rotterdam gewoond maar niet in Crooswijk en Kralingen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
.
De Lusthofstraat, zijstraat daarvan de Lambertusstraat, daar heb ik de eerste 4 jaar van mijn leven gewoond. Mijn opa en oma hadden er een benedenwoning en wij woonden boven hun. Zij zijn er blijven wonen totdat opa overleed. Ik ben met 4 jaar naar Crooswijk verhuisd en mijn oma is later naar de Oudedijk verhuisd. Ik heb er ook op de middelbare school gezeten, bij de IJsclubstraat.

Rotterdam Alexander vind ik geen Kralingen meer. Prinsenland ook niet maar het grenst wel aan Kralingen inderdaad. Maar Kralingen zelf is voor mij toch de oude, grote herenhuizen zoals bijvoorbeeld aan de Avenue Concordia. Geweldig.

Winkels zijn er inderdaad niet heel veel (Lusthofstraat en Oudedijk schieten mij te binnen als zijnde winkels aanwezig) maar daarentegen heb je makkelijk toegang tot tram en metro en zit je zo waar je wilt zijn.
Rotterdam Alexander is zeker geen Kralingen meer. Vroeger was het wel Oud Kralingen maar dat moet dan voor de oorlog zijn geweest want het Kralingen sfeertje is hier nergens meer te bekennen. Toch bestaat Oud Kralingen hier nog (ook aan de andere kant van de bosdreef) maar daar staan woningen van ongeveer 1.5 miljoen.

Rotterdam Alexander bestaat alleen maar uit nieuwbouw, een oud herenhuis is hier idd. niet te vinden.
Kralingen is leuk, maar Rotterdam heeft veel leuke wijken! Zijn jullie al eens een dagje rond gaan rijden? Zelf vind ik blijdorp, bergpolder, liskwartier, crooswijk, kralingen, schiebroek en hillegersberg erg leuk. Je beperkt jezelf zo door in maar 1 wijk naar een huis te gaan zoeken!
Het ligt er ook aan.

Willen jullie kopen of huren?
.
Dibah, woon je er zelf dan? Elke wijk heeft leuke en minder leuke stukken, maar juist de mix van autochtone en allochtone bewoners is wat voor mij het wonen in Rdam zo fijn maakt.
.
Dank voor alle berichtjes, we willen gaan kopen, en we zijn inderdaad al door vele wijken gereden en Kralingen bevalt ons het beste.

We houden van de jaren 30 sfeer en willen graag een huis of benedenwoning met tuin.

en vooral de kralingse plas is voor ons echt een pluspunt!!
De buurt rond de kralingse plas is ook heel leuk! Je betaalt er alleen aanzienlijk meer dan in omliggende (ook fijne) wijken. Maar als dat geen probleem is, dan vinden jullie vast een mooi huisje! Succes!
ivm privacy
...
Goh, Gem, wij wonen er dan zo'n 5 km vandaan maar we gaan bijna elk weekend naar de Kralingse plas. Maar komt ook omdat wij een hond hebben maar het is er sowieso met of zonder hond altijd heerlijk vertoeven. Ideaal ook als je een beetje sportief bent.
Relaxed wonen. Redelijk rustig maar wel levendig.

Dichtbij de stad maar niet in de herrie/drukte ervan.

Bewoners zijn van alles wat maar ligt eraan in welk gedeelte van Kralingen je neerstrijkt. Je hebt de, ja hoe noem ik dat... euh...witte stukken en de gemengde stukken. Overal studenten dat dan weer wel.

Winkels op Lusthof, kleine super t/o metrostation en ah op oude dijk, maar je zit zo in de stad bij de markt etc of op een of ander winkelcentrum in Alexander/Capelle/etc.

Afhalen bij frietboeren, pizza, italiaanse smullerij, chinees, indo...pfffff euh....en verschillende eettentjes en kroegjes om de avond door te brengen.

Gebied rond Lusthofstraat is waardeloos met parkeren omdat de parkeerzone vanuit de stad is opgerukt en het woon/werkvee nog lekker graties de hele dag de auto daar kan neerkwakken tot de avond.

OV is makkelijk. Metro bij Lusthof en tram op Oude dijk en Oostzeedijk. Appeltje eitje mits je een flipkaart hebt.

Bos lekker dichtbij, heerlijk in een zomer met zon. Veel picknick en bbq vind er plaats wanneer de zon onder gaat. Erg gezellig.

Uitwaaien kan langs de Maas die om de hoek stroomt...of nee uitwaaien kan in heel Rotterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven