Viva kattenvraagbaak deel 6

dinsdag 9 oktober 2007 om 16:57
Leuke topic dit!! Ik heb een vraagje: hebben jullie wel eens een verbouwing meegemaakt en zo ja, wat deed je met je kat(ten)? Achter het behang ? (GRAPJE), Nee het gaat mij om de herrie en rotzooi. Ik weet dat katten gek zijn op dozen en papier en plastic enzo, maar begin volgend jaar gaan we verbouwen en zitten we met heipalen die erin gestampt moeten worden, een betonnen vloer, veel herrie en stof.... wat zouden jullie doen: kat een paar weken in pension of gewoon z'n gang laten gaan? Wij hebben een 15 jaar oude kat die nog vrij levendig is maar wel een hekel heeft aan herrie. Wat zijn jullie ervaringen?
dinsdag 9 oktober 2007 om 21:25
Hoi hoi allemaal,
ff een berichtje van hier...... Het lijkt soms wel wild west, kennen jullie dat?? Na een dag lang werken en poezen waarschijnlijk veel slapen breken ze hier gezellig de boel af. Ik voel me schuldig dat ik ze geen aandacht heb kunnen geven de hele dag kom je thuis hebben ze alleen oog voor elkaar, maar vind dat wel goed teken dat ze het goed kunnen vinden samen. De jongste (6 weken) is pas een week hier en doet alsof ze al de baas in huis is. Vanavond pas 1 plant gesneuveld dus valt best mee. Maar ik ga toch nog even een poging doen om ze wat persoonlijke aandacht te geven. Bedankt voor jullie verhalen en ik denk dat je toch gewoon katten beste thuis kan houden en gewoon gang laten gaan en even aankijken hoe het gaat dan kan je alsnog besluiten om ze in pension over te brengen.
ff een berichtje van hier...... Het lijkt soms wel wild west, kennen jullie dat?? Na een dag lang werken en poezen waarschijnlijk veel slapen breken ze hier gezellig de boel af. Ik voel me schuldig dat ik ze geen aandacht heb kunnen geven de hele dag kom je thuis hebben ze alleen oog voor elkaar, maar vind dat wel goed teken dat ze het goed kunnen vinden samen. De jongste (6 weken) is pas een week hier en doet alsof ze al de baas in huis is. Vanavond pas 1 plant gesneuveld dus valt best mee. Maar ik ga toch nog even een poging doen om ze wat persoonlijke aandacht te geven. Bedankt voor jullie verhalen en ik denk dat je toch gewoon katten beste thuis kan houden en gewoon gang laten gaan en even aankijken hoe het gaat dan kan je alsnog besluiten om ze in pension over te brengen.
dinsdag 9 oktober 2007 om 23:44
Hoi allemaal,
Leuk topic. Altijd leuk om over katten te kletsen. Natuurlijk heb ik de leukste.
Bij mij gaat er binnenkort ook verbouwd worden. Omdat ik in die periode gewoon moet werken en dus mn kat niet in de gaten kan houden, gaat hij 2 weekjes uit logeren. Mijn kat durft alles als ik er bij ben, maar alleen dan kijkt hij eerst de kat uit de boom. Als ik zelf aan het klussen ben moet ik hem al opsluiten omdat ie overal met zn neus bovenop zit (en lekker langs mn net gevefde muur streek) om te verkomen dat hij de mensen die komen in de wegloopt gaat hij bij voorbaad maar weg.
Ik moet er wel bijzeggen dat ie van mij erg makkelijk te verhuizen is, bij een ander loopt ie na een dag ook al rond of tie de koning zelf is.
Of je hem wel of niet naar een pension stuurt is denk ik erg afhankelijk van je kat. Kan hij tegen de stress van het verbouwen? Raakt hij erg gestresst van het verplaatsten naar een pension?
Misschien eerst maar even aankijken en als het niet gaat als ergens laten logeren.
Leuk topic. Altijd leuk om over katten te kletsen. Natuurlijk heb ik de leukste.
Bij mij gaat er binnenkort ook verbouwd worden. Omdat ik in die periode gewoon moet werken en dus mn kat niet in de gaten kan houden, gaat hij 2 weekjes uit logeren. Mijn kat durft alles als ik er bij ben, maar alleen dan kijkt hij eerst de kat uit de boom. Als ik zelf aan het klussen ben moet ik hem al opsluiten omdat ie overal met zn neus bovenop zit (en lekker langs mn net gevefde muur streek) om te verkomen dat hij de mensen die komen in de wegloopt gaat hij bij voorbaad maar weg.
Ik moet er wel bijzeggen dat ie van mij erg makkelijk te verhuizen is, bij een ander loopt ie na een dag ook al rond of tie de koning zelf is.
Of je hem wel of niet naar een pension stuurt is denk ik erg afhankelijk van je kat. Kan hij tegen de stress van het verbouwen? Raakt hij erg gestresst van het verplaatsten naar een pension?
Misschien eerst maar even aankijken en als het niet gaat als ergens laten logeren.
woensdag 10 oktober 2007 om 08:01
Een pension moet bij ons van tevoren reserveren. Januari/februari/maart zijn de wintersportmaanden en dan zitten ze vaak al behoorlijk vol. Ik moet dus van tevoren beslissen of ik hem wel/niet een paar weekjes in pension doe. Hij vindt het niet fijn om een half uurtje in de reismand te zitten maar eenmaal ter plekke is hij snel gewend. Eet & drinkt goed, gaat eigenlijk prima. Hij heeft wel een hekel aan lawaai (met visite is hij al vrij snel vertrokken), dus ik overweeg toch serieus 'm in de lawaaierigste periode uit te besteden. Ook omdat hij zo nieuwsgierig is en overal met z'n neus in zit, dus met een natte cementvloer en gestucte wanden.... ik zie het al helemaal voor me...Moet er nog even goed over nadenken, maar bedankt voor jullie reacties!
woensdag 10 oktober 2007 om 20:02
Hallo iedereen, net met Lima bij de dierenarts geweest. Sorry maar wat een ongelofelijke saggerijn, dat vond Lima duidelijk ook, ze keer alsof ze hem wel wat kon aan doen. Inenting ging goed, ze poept niet meer naast de bak gelukkig. Maar het gekke was dat hij vond dat ze iets te zwaar is, terwijl ze echt niet veel eet, zelfs minder dan er op het pak staat dat ze zou moeten eten! Dus ik minder wel iets maar vind het wel een beetje raar. Maar ja, we zijn er weer vanaf dus dat scheelt haha.
Yin: fijn dat het zo goed gaat bij jullie!
Yin: fijn dat het zo goed gaat bij jullie!

woensdag 10 oktober 2007 om 20:10
Blinky is ook bij de dierenarts geweest. Helemaal onderzocht, oogjes, oortjes, hartje, goed gekeken of ze echt een meisje is, en ze is helemaal gezond verklaard. verder geënt en meteen gechipt. dat laatste vond ik nogal naar, wat een naald... gelukkig was Blinky heel stoer, wel wat gepiept terwijl ze op de tafel zit, maar ze praat altijd veel. onze dierenarts is gelukkig heel vriendelijk, ook heel lief met Blinky, vastpakken, optillen, tegen haar praten, heel leuk. over een paar weekjes weer voor de tweede enting en dan kan ze er even tegenaan. dierenarts zei wel dat het een grote poes zou worden, maar niet dat ze te zwaar is of zou zijn (weegt nu 1.2 kg. volgens een kittenboek dat we hebben zou ze met 10 weken 1 kg. moeten zijn... boeie).
de dames liggen ook al bij elkaar op de zitzak, meestal ligt Mousy er al en komt Blinky erbij liggen. heel lief.
@ Ambrosia; hoe zwaar is Lima dan? als ik jou was zou ik haar gewoon de hoeveelheid geven die op de verpakking staat (of minder als ze minder eet), maar niet met opzet minderen. ze is nog in de groei (ze was 3 maanden toch?) en heeft haar energie en bouwstoffen dus hard genoeg nodig. wel balen dat je DA niet leuk was, zit er nog een andere in de buurt? vooral toen we Mousy lieten helpen was ik erg blij dat het zo'n vriendelijke man is.
de dames liggen ook al bij elkaar op de zitzak, meestal ligt Mousy er al en komt Blinky erbij liggen. heel lief.
@ Ambrosia; hoe zwaar is Lima dan? als ik jou was zou ik haar gewoon de hoeveelheid geven die op de verpakking staat (of minder als ze minder eet), maar niet met opzet minderen. ze is nog in de groei (ze was 3 maanden toch?) en heeft haar energie en bouwstoffen dus hard genoeg nodig. wel balen dat je DA niet leuk was, zit er nog een andere in de buurt? vooral toen we Mousy lieten helpen was ik erg blij dat het zo'n vriendelijke man is.
woensdag 10 oktober 2007 om 20:18
Hey Yin, fijn dat het zo goed gaat zeg! Lima is ±1 mei geboren, dus dat maakt haar nu al 5 maanden! foutje dus. Maar goed ik weet niet hoeveel ze precies weegt, hij tilde haar gewoon op en besloot toen dat ze al een beetje te zwaar is. Weet jij hoeveel ze mag wegen nu? Ik voelde me misschien ook een beetje misplaatst aangevallen dat ik niet goed voor haar zorg ofzo omdat ik haar teveel eten geef, terwijl ik het elke dag netjes afmeet in zo'n maatbekertje. Bovendien hebben we haar pas sinds 15 september en voor ons gevoel is ze echt niet dikker geworden, snap er niks van. Ik zal me wel te druk maken maar ja. Ik vul haar bakje niet bij als er nog in zit dus ik weet niet wat ik nou nog meer kan doen. Ik geef haar tot nu toe precies wat er op de verpakking word voorgeschreven... Als het nou een aardige dierenarts was geweest, we gaan toch even kijken of we bij een andere dierenarts terecht kunnen.

woensdag 10 oktober 2007 om 20:28
5 maanden al! geeft niets, ik dacht alleen dat ze jonger was. en hoezo dan nu nog vaccineren? hoeft toch alleen bij 9 en 12 weken en dan 1 keer per jaar?
anyway, volgens dat boek van ons mag ze bij 20 weken 2 kg. wegen. maar goed, Blinky weegt ook meer dan haar streefgewicht, dus wat dat betreft.
heb je haar zelf al eens gewogen? wij hebben een digitale keukenweegschaal, best handig daarvoor.
kan me wel voorstellen dat je je een beetje aangevallen voelt, jij zorgt toch voor haar. ik kan me niet voorstellen dat Lima echt dik wordt als jij haar niet teveel voer geeft. joh, als ze geen 10 kg. wordt...
als ik jou was zou ik wel even kijken inderdaad naar een andere DA, helemaal als ze nog een keer echt uitgebreid behandeld moet worden, dan wil je wel dat ze in vertrouwde handen is.
anyway, volgens dat boek van ons mag ze bij 20 weken 2 kg. wegen. maar goed, Blinky weegt ook meer dan haar streefgewicht, dus wat dat betreft.
heb je haar zelf al eens gewogen? wij hebben een digitale keukenweegschaal, best handig daarvoor.
kan me wel voorstellen dat je je een beetje aangevallen voelt, jij zorgt toch voor haar. ik kan me niet voorstellen dat Lima echt dik wordt als jij haar niet teveel voer geeft. joh, als ze geen 10 kg. wordt...
als ik jou was zou ik wel even kijken inderdaad naar een andere DA, helemaal als ze nog een keer echt uitgebreid behandeld moet worden, dan wil je wel dat ze in vertrouwde handen is.
woensdag 10 oktober 2007 om 21:50
Ambrosia, niet druk maken over het gewicht van Lima. Ik zou me er echt niet goed bij voelen om een jong katje te laten afvallen. Zolang ze goed beweegt en er normaal uitziet is er toch niets aan de hand. En als het geen leuke dierenarts is zou ik een andere zoeken. Je wilt tenslotte wel op een prettige maniet benaderd worden. Hopelijk kom je er niet al te vaak maar als het welnodig is is het heel fijn als je een leuke dierenarts hebt.
woensdag 10 oktober 2007 om 22:28
Hey dankjullie wel voor de reacties, ik heb haar net gewogen en ze weegt 2,1 kilo. Ik ga haar dus niet laten afvallen door middel val minder op wat ze eet. Ze speelt zich suf, laat al bijna een kwart van haar eten staan. We gaan voortaan naar de dierenarts die in het asiel werkt waar ze vandaan komt, dat is een erg aardige vrouw. Het gaat nu juist zo goed met Lima dus ik baal er van dat hij me dan zo'n rot gevoel geeft. Maar goed.... als jullie de foto's zien, ziet ze er toch ook niet dik uit? Nou ja, ik laat het maar los want ik maak mezelf natuurlijk weer veel te druk

woensdag 10 oktober 2007 om 23:58
@ Ambrosia; wij zijn van mening dat Lima niet te zwaar is. in die hele grafiek in dat boek staan streefgewichten, bij 22 weken (is ze ongeveer denk ik wel) is 2 kg. heel normaal. en inderdaad, zo'n jong katje moet je niet af laten vallen.
als ze het gewoon goed doet, hoef je je nergens zorgen over te maken. en nee, op de foto's is ze ook niet dik, alleen op die ene waarop ze onderuit gezakt op de bank zit, maar die is ook heel oncharmant .
laat 't inderdaad maar los, 't is het niet waard.
fijn ook dat je naar een andere dierenarts kunt, da's wel beter!
als ze het gewoon goed doet, hoef je je nergens zorgen over te maken. en nee, op de foto's is ze ook niet dik, alleen op die ene waarop ze onderuit gezakt op de bank zit, maar die is ook heel oncharmant .
laat 't inderdaad maar los, 't is het niet waard.
fijn ook dat je naar een andere dierenarts kunt, da's wel beter!
donderdag 11 oktober 2007 om 11:44
Hey allemaal!
Fijn om te zien dat het allemaal goed gaat! Hier gaat ook alles prima hoor. Sem speelt zich helemaal suf en hij heeft alle bezoeken aan de DA overleeft. Hij hoeft nu pas weer als hij gecastreerd wordt en dat duurt nog wel fftjes.
Ik denk dat Lima ook niet te zwaar is hoor! Zeker niet als zo'n tabel 2 kg aangeeft.... Zijn zoiezo richtlijnen natuurlijk.
Denk eerder dat Sem dan te zwaar is. Hij woog met 12 weken bijna 1300 gram.. Maar ja, hij is wel een katertje, dus die zijn volgens mij wel iets zwaarder over het algemeen. Verder heb ik ook niet het idee dat hij dik is eigenlijk...
Fijn om te zien dat het allemaal goed gaat! Hier gaat ook alles prima hoor. Sem speelt zich helemaal suf en hij heeft alle bezoeken aan de DA overleeft. Hij hoeft nu pas weer als hij gecastreerd wordt en dat duurt nog wel fftjes.
Ik denk dat Lima ook niet te zwaar is hoor! Zeker niet als zo'n tabel 2 kg aangeeft.... Zijn zoiezo richtlijnen natuurlijk.
Denk eerder dat Sem dan te zwaar is. Hij woog met 12 weken bijna 1300 gram.. Maar ja, hij is wel een katertje, dus die zijn volgens mij wel iets zwaarder over het algemeen. Verder heb ik ook niet het idee dat hij dik is eigenlijk...

donderdag 11 oktober 2007 om 12:48
Ambrosia: Villo is van 11 mei, en ik heb hem toevallig gister gewogen, hij weegt 2,3 kg, dus..... hij is dan wel een katertje.
Niet druk maken om zo'n DA hoor !!!!
Wat geven jullie je kitten te eten ?
Ik geef Villo royal canin kittenvoer, en mijn Misty heeft op voorschrijven van de DA Royal Canin Obesity, die is zwaar op dieet.
Echter, ze eten elkaars eten op !!!
Villo lijkt het kittenvoer niet echt lekker te vinden....
En voor Misty natuurlijk veel te calorierijk als ze ervan snoept.
Ik moet een goede manier vinden om ze hun eigen voer op te laten eten, en ik denk dat ik Villo maar gewoon Whiskas ofzo ga geven...
Vroeger hadden ze ook geen kittenvoer, en groeiden katjes ook gewoon goed, ja toch ?
Morgen nog even met DA overleggen.
Ik ga met Villo naar mijn eigen DA, hij is al gechipt en ingeent, maar ik maak me zorgen over zijn gehoor. Hij heeft een oorontsteking gehad en is daarvoor behandeld bij de DA van het asiel.
Maar hij hoort erg slecht, en de DA van het asiel geeft me zulke vage antwoorden over de telefoon...
Morgen langs eigen DA, kost wel weer wat, maar ik heb liever dat hun even kijken, en me kunnen vertellen of het slechte horen (en slecht evenwicht...) blijvend is.
Nou, dat was weer een heel verhaal, dus ik stop er maar weer mee
Groetjes !
Niet druk maken om zo'n DA hoor !!!!
Wat geven jullie je kitten te eten ?
Ik geef Villo royal canin kittenvoer, en mijn Misty heeft op voorschrijven van de DA Royal Canin Obesity, die is zwaar op dieet.
Echter, ze eten elkaars eten op !!!
Villo lijkt het kittenvoer niet echt lekker te vinden....
En voor Misty natuurlijk veel te calorierijk als ze ervan snoept.
Ik moet een goede manier vinden om ze hun eigen voer op te laten eten, en ik denk dat ik Villo maar gewoon Whiskas ofzo ga geven...
Vroeger hadden ze ook geen kittenvoer, en groeiden katjes ook gewoon goed, ja toch ?
Morgen nog even met DA overleggen.
Ik ga met Villo naar mijn eigen DA, hij is al gechipt en ingeent, maar ik maak me zorgen over zijn gehoor. Hij heeft een oorontsteking gehad en is daarvoor behandeld bij de DA van het asiel.
Maar hij hoort erg slecht, en de DA van het asiel geeft me zulke vage antwoorden over de telefoon...
Morgen langs eigen DA, kost wel weer wat, maar ik heb liever dat hun even kijken, en me kunnen vertellen of het slechte horen (en slecht evenwicht...) blijvend is.
Nou, dat was weer een heel verhaal, dus ik stop er maar weer mee
Groetjes !
donderdag 11 oktober 2007 om 14:06
Alex is van 29 april dus zo'n beetje even oud als Lima. Ik zal haar zo ook eens even op de weegschaal zetten.
Ik geef ze nu beiden RC Indoor 27. Vinden ze allebei erg lekker. Heb maar gelijk een 10 kilo zak gekocht. Zorg er voor dat er eigenlijk altijd wel brokjes in de bakken liggen. Dan eten ze maar wanneer ze zin hebben. Ik schep 1 plastic RC bakje vol uit de zak en daar doen ze het met z'n tweeen mee.
Ik geef ze nu beiden RC Indoor 27. Vinden ze allebei erg lekker. Heb maar gelijk een 10 kilo zak gekocht. Zorg er voor dat er eigenlijk altijd wel brokjes in de bakken liggen. Dan eten ze maar wanneer ze zin hebben. Ik schep 1 plastic RC bakje vol uit de zak en daar doen ze het met z'n tweeen mee.
donderdag 11 oktober 2007 om 14:13
donderdag 11 oktober 2007 om 14:22
vraagje.
Wegen jullie het voer of geven jullie op gevoel?. Mijn kat krijgt normaal gesproken felixbrokjes en af en toe een zakje. Als zn bakje bijna leeg is gooi ik er weer wat bij. In de loop van de dag bedelt hij er wat bij (of jat wat als hij de kans krijgt). Volgens mij eet hij vrij veel. Maar ondanks dat hij erg lui is weegt hij niet heel veel, een kilo of 4,5. Ik zal straks eens even wegen.
Wegen jullie het voer of geven jullie op gevoel?. Mijn kat krijgt normaal gesproken felixbrokjes en af en toe een zakje. Als zn bakje bijna leeg is gooi ik er weer wat bij. In de loop van de dag bedelt hij er wat bij (of jat wat als hij de kans krijgt). Volgens mij eet hij vrij veel. Maar ondanks dat hij erg lui is weegt hij niet heel veel, een kilo of 4,5. Ik zal straks eens even wegen.

donderdag 11 oktober 2007 om 14:53
Hoi, ik mag Misty maar 60-70 gram geven van de RC Obesity, en daar redt ze het normaal wel mee.
Villo geef ik gewoon evenveel, staat ook zo op de zak kittenvoer. (ca.70 gram)
Ik denk dat ik ook maar RC indoor ga geven aan Villo, als Misty dan wel van zijn eten snoept is het lang zo erg niet, als bv dat kittenvoer.
Op zich vind ik nl. RC erg goed voer, in tegenstelling tot bv Whiskas ofzo, wel wat duurder, maar je doet er ook erg lang mee.
Laborantje; zo deed ik het ook altijd, bijvullen als alles leeg was, maar Misty weegt nu bijna 8 kg, die bleef maar dooreten.... kan bij de ene kat wel, en bij de ander niet. (bij Pim bv, ging dat wel, die had een mooi gewicht)
Biebeltje; sorry maar ik moest stiekem een beetje lachen.... O wat zijn katten toch een eigenwijze beesies ! Als ze iets niet willen, doen ze het ook niet...
Maak die wond wel goed schoon !!!!!
Villo geef ik gewoon evenveel, staat ook zo op de zak kittenvoer. (ca.70 gram)
Ik denk dat ik ook maar RC indoor ga geven aan Villo, als Misty dan wel van zijn eten snoept is het lang zo erg niet, als bv dat kittenvoer.
Op zich vind ik nl. RC erg goed voer, in tegenstelling tot bv Whiskas ofzo, wel wat duurder, maar je doet er ook erg lang mee.
Laborantje; zo deed ik het ook altijd, bijvullen als alles leeg was, maar Misty weegt nu bijna 8 kg, die bleef maar dooreten.... kan bij de ene kat wel, en bij de ander niet. (bij Pim bv, ging dat wel, die had een mooi gewicht)
Biebeltje; sorry maar ik moest stiekem een beetje lachen.... O wat zijn katten toch een eigenwijze beesies ! Als ze iets niet willen, doen ze het ook niet...
Maak die wond wel goed schoon !!!!!

donderdag 11 oktober 2007 om 15:58
we zijn begonnen met Blinky op kittenvoer van RC en Mousy haar eigen voer van PerfectFit en Whiskas. nou, niet dus. de dames aten elkaars bakje leeg. ze zitten nu dus allebei even op kittenvoer, omdat ik het voor Blinky belangrijk vind om nu kittenvoer binnen te krijgen (nog zo jong) hierna allebei aan indoor voer. Mousy is niet heel zwaar, dus dan kan dat kittenvoer hopelijk niet veel kwaad.
@ Biebeltje; autsjjj... sterkte!
edit; er staat hier altijd voer. Mousy is 2 jaar en nog geen 3 kg. dus die vreet zich absoluut niet vol en Blinky is vol in de groei, dus die heeft d'r brokjes wel nodig. weet niet precies hoeveel ze eet, maar dat zal wel goed gaan. hoop niet dat ooit 1 van de 2 op speciaal voer moet en de ander niet, denk niet dat dat gaat lukken...
@ Biebeltje; autsjjj... sterkte!
edit; er staat hier altijd voer. Mousy is 2 jaar en nog geen 3 kg. dus die vreet zich absoluut niet vol en Blinky is vol in de groei, dus die heeft d'r brokjes wel nodig. weet niet precies hoeveel ze eet, maar dat zal wel goed gaan. hoop niet dat ooit 1 van de 2 op speciaal voer moet en de ander niet, denk niet dat dat gaat lukken...
donderdag 11 oktober 2007 om 18:02

donderdag 11 oktober 2007 om 18:36
Auch..... Biebeltje, dat ziet er niet fijn uit.... En kattenwonden doen altijd zo zeer, het schrijnt zo daarna....
En idd, als ik Villo nu ook van het kittenvoer afhaal is dat idd niet ideaal, maar zoals een collega al zei; vroeger, toen ze nog geen kittenbrokjes hadden, werden katten ook groot en gezond, en tja, daar zit ook wel wat in natuurlijk.
En Yin, bij jou kan het zeker geen kwaad als Mousy wat kittenbrokjes eet, ze is licht van gewicht !!!
Misty moet echt dieetbrokken hebben.... ze is 3 jaar, en 7,8 kilo (hopelijk blijkt morgen bij de DA dat ze al iets lichter is....)
Het scheelt dat ze ook wel erg groot is (halve Maine Coon), maar echt veel te zwaar !
En ik vind het zo lastig, dan geef je ze eten, en ik heb geen tijd om daar continu met mijn neus bovenop te staan.... En gescheiden eten vindt ik ook niet zo'n goed plan.
Nou ja, misschien heeft de DA nog wat tips
En idd, als ik Villo nu ook van het kittenvoer afhaal is dat idd niet ideaal, maar zoals een collega al zei; vroeger, toen ze nog geen kittenbrokjes hadden, werden katten ook groot en gezond, en tja, daar zit ook wel wat in natuurlijk.
En Yin, bij jou kan het zeker geen kwaad als Mousy wat kittenbrokjes eet, ze is licht van gewicht !!!
Misty moet echt dieetbrokken hebben.... ze is 3 jaar, en 7,8 kilo (hopelijk blijkt morgen bij de DA dat ze al iets lichter is....)
Het scheelt dat ze ook wel erg groot is (halve Maine Coon), maar echt veel te zwaar !
En ik vind het zo lastig, dan geef je ze eten, en ik heb geen tijd om daar continu met mijn neus bovenop te staan.... En gescheiden eten vindt ik ook niet zo'n goed plan.
Nou ja, misschien heeft de DA nog wat tips

donderdag 11 oktober 2007 om 19:15
sterkte biebeltje! dat doet altijd zooo'n pijn...
en Mousy is inderdaad niet zwaar, maar ze is ook niet heel groot. gewoon een mooi lijntje als je haar van boven bekijkt, zeker ook niet te licht dus. maar iets aankomen is inderdaad niet erg.
vanmiddag scheen het hier oorlog te zijn geweest, Mousy weer een dikke staart, rare geluiden... nu alles weer goed, gelukkig.
en Mousy is inderdaad niet zwaar, maar ze is ook niet heel groot. gewoon een mooi lijntje als je haar van boven bekijkt, zeker ook niet te licht dus. maar iets aankomen is inderdaad niet erg.
vanmiddag scheen het hier oorlog te zijn geweest, Mousy weer een dikke staart, rare geluiden... nu alles weer goed, gelukkig.
vrijdag 12 oktober 2007 om 13:35
Hallo,
Weten jullie wat ik kan doen tegen een continue miauwende poes? Vooral 's nachts blijft ze maar miauwen. Het is zo'n zeurende miauw. Overdags loopt ze veel buiten en miauwt ze altijd even als ze binnenkomt. Daar is mee te leven, maar 's nachts word ik er echt gek van.
Ongeveer 2 maanden geleden is onze andere kat doodgereden. Sinsdien is het wel iets erger geworden. Maar ik heb niet het idee dat ze hem verder heel erg mist ofzo.
Weten jullie wat ik kan doen tegen een continue miauwende poes? Vooral 's nachts blijft ze maar miauwen. Het is zo'n zeurende miauw. Overdags loopt ze veel buiten en miauwt ze altijd even als ze binnenkomt. Daar is mee te leven, maar 's nachts word ik er echt gek van.
Ongeveer 2 maanden geleden is onze andere kat doodgereden. Sinsdien is het wel iets erger geworden. Maar ik heb niet het idee dat ze hem verder heel erg mist ofzo.
vrijdag 12 oktober 2007 om 19:01
Mijn oudste kat is vorig jaar aan een hartstilstand overleden. Hij lag dood op de tuintafel en was 18 jaar geworden. M'n andere kat heeft hem niet meer gezien want die was toevallig net 'de hort op'. Sindsdien is hij veel 'zeurderig' geworden en vraagt veel meer aandacht. Volgens de dierenarts kunnen katten die geen 'afscheid' hebben kunnen nemen (snuffelen aan een net overleden kat) wel degelijk behoorlijk in de war zijn en snappen ze er niets van, wat zich dan uit in dergelijk 'geklaag'. Zielig maar inderdaad ook wel eens lastig. En wat je er 'snachts aan kunt doen.....probeer het eens 1 of 2 nachten te negeren. Geen aandacht aan schenken. Even doorbijten maar misschien lukt het .