*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
Kijk, dat klinkt goed. Vrolijk zijn, maar wel gewoon veel slapen. Lekker!

Dat is wel echt lekekr, een vouwvagen. Leuk, tjechie. als het jou nou bevalt is dat wel iets om over na te denken voor volgend jaar. En dat is wel heel erg lekker; een vouwwagen die al klaar staat. Dat scheelt zeker een hoop gezeul.
wat een leuke foto Noerie! Echt schattig zo voor die tv!

Leuk zeg al die vakantieplannen. Wij gaan een weekje naar een huisje in Limburg. Eerst maar eens dicht bij huis beginnen dan kunnen we eventueel nog naar huis als er paniek uitbreekt haha

Noerie wat fijn dat je gesprekken bij de psych zo goed helpen. Kan me voorstellen dat iemand die het allemaal even relativeert op z'n tijd wel erg fijn is.

Flodder: Pepijn dus lekker aan het bijtukken van z'n grote avontuur. Wanneer moet Floortje nou voor haar oren?

Werk is inderdaad druk maar wel heel leuk! Lekker op stap in de auto en dan in een ziekenhuis alle statussen uitpuzzelen, vind het goed te doen tot nu toe. De komende weken staan barstens vol gepland met visites die ik moet gaan doen dus ik vermaak me wel

zo nu weer even verder aan het andere stuk werk wat er nog ligt. Blegh zo geen zin in dat typen
Sinds gister is Pepijn weer zichzelf. Ademt minder zwaar en schudt minder met zijn hoofd. dus lijkt verbetering in te zitten !!

Met floortje moeten we donderdag. Dat is een heel ander verhaal. Met haar zijn we boekjes aan het lezen enz....
Hey, wat fijn Flodder, gelukkig maar dat is fijn om te horen van Pepijn! Met Floortje valt het hopelijk ook mee donderdag! Ja, die is al een heel stuk groter natuurlijk, begrijpt ze een beetje wat er gaat gebeuren? Wel spannende weken zo hoor!

Noerie, wat een lieve foto zeg van je kleintjes! Smelt..!

En wat fijn dat die psych wat kan steunen, het is natuurlijk inderdaad zo dat jullie er mee meer zitten dan zoonlief en dus belangrijk om daar een luisterend oor voor te hebben!

Elma, dat klinkt als een leuke baan! Ik hoop dat je niet te veel tijd in files door hoeft te brengen, het enige nadeel van reizen. Verder vind ik het ook altijd erg leuk om op pad te zijn!

En gezellige vakantieplannen allemaal! Het klinkt allemaal goed, Frankrijk, lekker! Limburg gezellig en ik ben ook heel benieuwd hoe Tsjechië gaat bevallen. Wij zijn er nog niet uit (gaan half juni al dus moeten wel eens op schieten), heb het hele weekend zitten zoeken naar leuk huisje bij de Italiaanse meren, maar die zijn of heel duur, of heel ongezellig, of al vol. man kwam ook nog met Corsica als alternatief en ik zit stiekem te denken of Zeeland of zo ook niet lekker zou zijn. Vandaag wezen fietsen op de hei met Isa en dat vind ze zo geweldig, en wij dus ook, ik zou al happy zijn als we dat lekker kunnen doen!

Voor de rest erg goed hier, vrijdag qua werk belangrijke milestone gehaald en nu kan ik ff wat rustiger aan. Ben vast van plan deze week (als het tenminste zulk mooi weer blijft) alleen morgen naar kantoor te gaan en verder thuis of helemaal niet te werken. Even me-time inlassen! Ga veel met Isa fietsen op nieuwe mamafiets!

Isa slaapt weer prima, soms wordt ze nog wakker s nachts en heeft dan echt dorst, een flesje water erin en ze slaapt weer verder, helaas altijd om 6.30 wakker tegenwoordig 9wat doe je daar nu aan, iemand tips?)

Voor mij ook bedtijd nu, trusten allemaal!
Hey meiden, alle jarigen die ik nog niet gefeliciteerd heb, alsnog van harte (Gwen, Stef, Isa). Het is toch wel heel bijzonder zo'n eerste verjaardag!

Vond het verhaal van de operatie van Pepijn wel heftig hoor! Zo'n klein manneke! En straks Floortje nog, die beseft het natuurlijk veel meer.

Elma, nieuwe baan klinkt goed! Werk je nu fulltime?

Noerie, die foto, zo lief! En goed dat ze Sofia's oortje blijven controleren. Fijn dat het in principe goed gaat met zoon, ook al is het voor jullie zelf moeilijk.

Asje, lekker even tijd voor jezelf inlassen, zeker doen. Fietsen met zo'n kleintje is inderdaad heerlijk. Loopt Isa trouwens al? (staat me iets van bij dat zij een hele snelle was met alles).

Ruma, hoe was het gesprek met de ortopedagoog?

En jak een teek! Mijn oudste dochter heeft ook als baby een keer een teek gehad. Goed in de gaten houden ja. Vieze beesten, tja ze kunnen al in een struik in de tuin zitten.

Hier alles ok, Beertje doet het goed. Het wordt wel tijd dat ie gaat lopen, hij begint wel erg zwaar te worden (ik denk dat ie zeker 11 kilo is). Hij eet ook enorm veel, echt alles wat ie krijgt aangeboden. Slapen gaat goed, hoef er bijna nooit meer uit snachts (afkloppen). Vind het nu best wel een intensieve fase, ik moet hem echt continu in de gaten houden, in de box wil hij ook niet meer. En met die drie anderen erbij is dat soms best lastig.
Hey Beer, hoe oud zijn je andere drie kids ook al weer? Helpen de oudsten al beetje mee om Beertje in de gaten te houden? Fijn dat het 's nachts zo goed gaat, lekker is dat he? Isa loopt ook nog niet los, ze begint wel steeds langer even los te staan, maar echt lopen nog niet. Hier ook erg intensief dus want ze wil steeds aan de hand lopen. Ze kan wel zelf in en uit de zandbak en in en uit de box (we hebben een paar spijlen eruit gehaald) en dat doet ze gelukkig regelmatig en dan speelt ze heel zoet zelf.

Maar je moet toch in de gaten houden he? Vanmiddag was ze in de zandbak aan het spelen, ga ik kijken, zit ze met steentjes in en uit haar mondje, brrr, ik schrok me helemaal rot. Dat kan dus ook al niet.

Hoe je dat met vier kinderen zou moeten doen is mij een complet raadsel!

Wij beginnen voorzichtig aan nummer twee te denken trouwens. Zijn er al weer meer mensen die een volgende baby willen?
IK !!!!! Maar doe het niet hoor hahaha.......

Gevoel en verstand staan nog niet op 1 lijn. Maar de komende jaren wil ik wel even even van het niet zwanger zijn genieten. Heb nu zo'n 6 jaar verder wel het idee dat ik de afgelopen jaren of zwanger was of aan het ontzwangeren was.....

Maar ik herken wel wat Beer zegt. Als de oudste 2 druk zijn en Pepijn is jengelig ofzo dan kost het wel energie hoor. Gelukkig is het weer wat beter en gaan ze lekker veel naar buiten. En dan is P overdag veel thuis dus ik heb wel respect voor de vrouwen wiens man zoveel werken.....
Flodder, gaat Floortje vandaag? Sterkte!

En jij voelt dus wel wat voor een vierde? Moet zeggen, ik vond drie al erg durk, en vier is gewoon nog iets drukker, maar je weet al niet beter dan.

En Asje, jij denk aan de tweede, leuk! Heb je ook wel zin om weer zwanger te zijn, of zie je er juist tegenop?

Mijn ander kinderen zijn trouwens 4, 6 en 8, dus die hoef ik op zich niet in de gaten te houden. Maar ze vragen wel veel aandacht en energie (uiteraard, dat mogen ze ook). Maar aan de andere kant, oudste dochter helpt mij ook veel met Beertje, en letten ook wel eens even voor mij op.

Maar druk is het wel....

Tja, die steentjes, dat vind ik echt het enge aan deze leeftijd, dat ze alles in hun mond stoppen.
Even snel:

Floddertje: Succes vandaag met Floortje! Fijn dat Pepijn weer zo lekker gaat. Nu Floortje nog.

Hier alles goed. Heerlijk, dit weer! Morgenochtend kinderen wegbrengen voor een nachtje opa en oma. Kunnen wij lekker A'dam in met Koninginnedag!

Een derde....JA, IK WIL!!! En het liefst nu! Maarja, wil toch eerst een baan. En zo kort op elkaar hoeft ook weer niet hebben we besloten. Maar ik heb absoluut de kriebels...

Geniet van het het heerlijke weer vandaag!
Hier ben ik even met een update!

Met M. gaat het eigenlijk wel goed. Bij de orthopedagoog een gesprek van 1,5 uur gehad (zonder M.) en hij heeft me werkelijk het hemd van mijn lijf gevraagd over M. Uiteindelijk kon hij niet anders concluderen (en wat ik ook al voorzichtig deed) dat M. zich verveelt met de taakjes op school omdat hij het allemaal al kent (dat zei z'n juf ook al). Groep 2 nogmaals doen zou echt een groot fiasco voor hem zijn. Ik moest er echter rekening mee houden dat het eerste halfjaar groep 3 ook nog moeilijkheden voor hem zou kunnen opleveren. Hij leest nl. al en ook nog goed en de woordjes die ze dan leren, kent hij allemaal al. Gelukkig zou hij wel nog zijn "ei" kwijt kunnen bij schrijven en rekenen. Ik heb eergisteren ruggespraak met zijn juf gehad en zij erkende inderdaad dat hij voorop loopt t.o.v. zijn klasgenoten. Hij is echter geen typische leergierige leerling. Ze moet hem wel een beetje pushen om ook eens iets anders te doen dan alleen maar de leuke dingen. Ze liet me overigens wel zien dat hij van de K'nex een grote schildpad had gemaakt, nagemaakt van het plaatje (het eindresultaat, dus zonder de tussenliggende stappen). Ze heeft hem toen ook echt een compliment gemaakt en hij straalde weer van top tot teen! Ze gaf ook aan dat ze dit dus zelden in de klas ziet en als hij daarmee bezig is, dan laat ze hem ook. Zoals het nu ernaar uitziet, zal hij wel gewoon doorgaan naar groep 3. Verder is hij een jongetje dat ook steeds de bevestiging nodig heeft dat wij van hem houden en dat hij een geheel eigen plekje in het gezin heeft, een erg gevoelig menneke dus.
Zo, dan ben ik eens benieuwd wie er als eerste weer zwanger is hier!! Ik in ieder geval niet. 4 Kinderen is meer dan genoeg en net wat Beer zegt: druk was het al, is het al en blijft het voorlopig nog......

Vanaf morgen heb ik tijdelijk maar 1 kind (Anne). Heerlijk luxe! De jongens gaan vanaf morgen met opa en oma naar de camping. Ze komen 9 mei weer terug. Ben benieuwd of ik de jongste nog eens moet ophalen.

@Asje: hier let de oudste automatisch mee op zijn zusje (hij wordt eind juni 8). Ik hoef hem dat absoluut niet te vragen, hij doet het vanzelf, dus op zich vind ik de vierde nog niet zo heel veel drukker. Anne is ook hier de stofzuiger van het gezin. Alles wat ze op de grond ziet liggen, gaat linea recta naar haar mondje en dan spuugt ze het meestal weer uit. Zand heeft ze al gegeten en ze vond het maar niks, nu eet ze dat dus ook niet meer, :-). En wel spannend om nu ook al aan een tweede te denken (ik word er een beetje nostalgisch van).

@Flodder: fijn dat het zo goed met Pepijn gaat en succes met Floortje vandaag! enne, vier is leuk en druk, maar dat wist je vast al. Hoe oud zijn de anderen nog eens?

@Beer: hier maakt Anne ook nog steeds geen aanstalten om te gaan lopen. Ze loopt wel overal langs en ook aan twee handjes, maar alleen staan durft ze nog niet, dus lopen al helemaal niet. En ze wordt nu zo zwaar..... Als ik de jongens één voor één naar bed breng, zet ik haar wel in de box. Meestal vindt ze dat ook wel leuk (voor een kwartiertje) en mij helpt het net om iedereen in bed te leggen. Rond 8 uur krijgt ze de laatste fels en dan tukt zel meestal de hele nacht door tot ongeveer 9 uur of eerder als ik moet gaan werken. Vanochtend moest ik haar nog wakker maken en had ze nog zo'n heerlijk verkreukeld gezichtje van het slapen.
Even kijken of het lukt, maar dit is Anne die smult van haar verjaardagstaart.

Ahhhh mooie foto !!

Alles is prima gegaan vandaag. Ze rent al weer door huis enz.

Timo is 5, Floortje 3 en Peijn dus bijna 1. Ook leuk druk.

Noerie, leuk een derde !!

Ruma; fijn dat je gevoel bevestigd is nu toch ?

Zo, heb alle zut voor de rommelmarkt klaar staan voor morgen. Gaan Timo en ik samen kneuterig spulletjes verkopen.

Wel leuk, Pepijn gaat zich ineens weer vlotter ontwikkelen nu hij echt weer goed in zijn vel zit. Zwaait al als je dag roept. Dus ook als je roept; ja dahag !! Leuk. En hieper de piep.
@ruma. Dat is goed nieuws van M.!!!!Fijn dat ie doorgaat naar groep 3 en dat de feedback zo goed is. Klinkt als ideale man, gevoelig, slim, doet graag leuke dingen...stel hem maar eens aan Isa voor t.z.t...:-).

En wat een lieve foto van die kleine Anne! SMELT!

Schattige blonde lokjes en wat een heerlijk mollig vrouwtje! En dat ze zo lekker lang slaapt, dat zit er bij Isa niet in hoor, dat is echt om half zeven flesjestijd (en daarna slaapt ze dan nog wel een uurtje of anderhalf als we niet naar de crèche hoeven).

@flodder, fijn van floortje! en dat pepijn zo goed gaat nu! was de score op de rommelmarkt goed?

@Noerie, leuk gehad in A'dam? Nog naar huis kunnen komen? Heerlijk he, de kids even uit logeren en zelf leuke dingen doen!

Dus ook weer beetje kriebels... Ik ook beetje, het hoeft niet perse (meteen) maar lijkt me wel erg leuk!! Al zie ik ook wel beetje op tegen alle drukte in het kwadraat. Maar ik wordt in november 40 dus we kunnen het ons niet veroorloven om al te lang te wachten. Van de zomer dus maar weer naar Italie :-) - Isa is made in Italy...

Hier hele snotterige, koortsige en verkouden Isa die ook nog eens twee ondertandjes erbij krijgt, kortom 1 hoopje ellende vandaag, ze wilde alleen maar op schoot hangen en dat doet ze normaal nooit langer dan drie tellen! Ze hoest zichzelf steeds wakker dus slapen lukt ook niet goed. Heb net maar beetje paracetamol gegeven in de hoop dat dat helpt om te slapen. Arm meisje!

Wordt dat gevoel minder als ze groter worden en bij nummer twee en drie, dat elk traantje van je kind je zelf pijn lijkt te doen?

Of ben ik gewoon zo'n watje?
Nee Asje je bent geen watje! Het gevoel wordt in die zin iets minder, dat je er aan went, maar verder blijft het hoor. Als ze ouder worden zijn het ook de echte verdietjes die mee gaan spelen (als ze verdietig zijn omdat iemand niet wil spelen o.id). Ook daar krijg ik soms nog buikpijn van....

Grappig, ik wordt ook in november 40, zijn we even oud. Ik snap dat je niet meer te lang wilt wachten dan, voor een tweede. Was je de eerste keer snel zwanger?

Flodder, fijn dat het goed gaat met zowel Floortje als Pepijn!

Ruma, zeker goed bericht over je zoon. Hij klinkt inderdaad juist erg leuk van karakter, wel misschien moeilijk voor zichzelf. Fijn dat ie doorgaat naar groep 3, klinkt ook zeker als de best oplossing!

Hoe bevalt he tmet 1 kind? Bij mij zijn er nu ook drie uit logeren, alleen Beertje is thuis (nouja, die zit nu op kdv, want ik ben aan het werk). Ik ben helaas een verschrikkelijk muts, want ipv dat ik er een beetje van geniet zit is ze alleen maar te missen. Woensdag komen ze al weer terug.
zo even stiekem tussen het rapport schrijven door haha

Ruma: wat fijn dat M is goedgekeyrd door de arts! En ik doe het hem niet na hoor die schildpad bouwen, ik kan het niet eens met stappenplan haha. En dat zal wel lekker rustig zijn zo zonder de andere kinders.... En wat een leuke foto!

Beer: bij jou ook al verlaten in het huis. Verder alles ok? Heb je het nog naar je zin op je werk? Ik werk nu 32 uur in 4 dagen dus officieel part-time. Maar agenda staat al voor de komende 2 maanden vol want het is druk druk druk!

Asje: nou wij denken er niet meer aan hoor. Het blijven 2 kinders. Al zou ik best nog wel eens zwanger willen zijn alleen het hele "gedoe" van weer een baby enzo zie ik echt niet zitten. Gisteren hier de kleertjes uitgezocht en alleen het 1e pakje van F en G gehouden de rest gaat naar vrienden of naar de kringloopbak. Was wel even slikken.....

Flodder: zo zeg die kleintjes herstellen snel! En nog wat verpatst??

Noerie: haha kriebels genoeg zo te lezen! Wat leuk!

Nou hier verder niet veel te melden. Druk op het werk en druk thuis. Gwen is nog steeds een heks 's avonds. Ik begrijp er echt niks van overdag slaapt ze prima maar als ze 's avonds naar bed gaat dan lijkt het wel een machtsstrijd ofzo. Voordat ze slaapt is het soms wel half 10! Zaterdag hebben we haar zelfs maar meegenomen naar een feestje in de buurt omdat ze het gewoon vertikte om in te slapen. Maar als ze eenmaal stil is tukt ze wel door. Iemand heldere ideeën??
hoi Elma, ik heb het met Beertje ook gehad, maar heb op een zeker moment besloten hem gewoon te laten huilen. Duurde soms lang, maar hij valt altijd uiteindelijk gewoon in slaap en er is verder niets aan de hand. Ik was anders hele avonden met hem bezig, en dat wilde ik echt niet meer. Het gaat nu meestal wel goed.

32 uur vind ik eigenlijk wel fulltime hoor! Ik werk 20, waarvan 4 uur thuis. Zou best nog wel minder willen eigenlijk maar dat gaat helaas niet.
Nou madam heeft gisternacht laten zien dat ze het echt wel kan. Om 20 uur naar bed en vanmorgen om half 8 eruit. En dat zonder krijsen, gillen en piepen! Zou het dan nu soms goed gaan??

Is het bij jullie ook zulk vies weer? Het ziet er hier uit alsof het ieder moment enorm kan gaan regenen, beetje jammer van de festiviteiten overal he?
Zo, de keuken en de bijkeuken zijn alweer eens geverfd. Alleen was de kleur toch niet dat wat ik had gedacht. We hadden hem laten mengen en op het kaartje zag het uit als gebroken wit, maar op de muur heeft `ie toch echt een licht blauwgrijs accent. Maar gelukkig toch wel mooi. Het moet er weer een paar jaar opblijven natuurlijk.

Asje: ik mis de jongens ook verschrikkelijk hoor. Net wat Beer ook zegt ik vind het moeilijker als ze ouder worden en ze worden dan bv. ergens niet voor uitgenodigd. Je ziet dan dat ze zich groothouden, maar eenmaal thuis gaan de traansluizen open en ik moet me dan echt vermannen om niet mee te janken.... Enne M. gaat later gewoon met mij trouwen, wel zo makkelijk vond hij zelf , kon hij gewoon bij mij blijven wonen en lekker voor hem koken!

Elma: 32 uur is gewoon fulltime hoor! Officieel heb ik ook nog een contract voor 32 uur, maar ik werk nu ook 20 uur. Helaas mag ik niet thuiswerken, dus dat is wel behoorlijk balen, maarja, het is even niet anders.

Beer: ik laat Anne ook vaker gewoon huilen, soms wordt ze 's-nachts even wakker en miept ze even, maar dat is meer in haar slaap. Als ik dan naar haar toega, raakt ze nog meer overstuur. Enne 's-ochtends hoor ik haar ook vaker niet . Hier komen de kinderen trouwens pas zondag naar huis.....

Noerie: nog een leuke dag in A'dam gehad?
Flodder: En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Pepijn! Dat zijn tweede levensjaar een jaar vol ontdekkingen is en zonder oorontstekingen!
Dank je Ruma !!

Helaas is Pepijn maandag op zijn verjaardag (gewoon net als de andere kids op hun eerste verjaardag waren....) ziek. Oorontsteking. Hij heeft de hele dag egslapen zo'n beetje dus heeft weinig van zijn feestje mee gekregen....

Gelukkig is het in de nacht open geklapt zullen we maar zeggen dus de druk is er af. Hij is ook gewoon weer vrolijk maar heeft echt nog wel last.....Jammer hoor, het ging zo goed....

Nog leuke plannen ?? Wat een kaaa u teeee weer !!
Ow, Flodder, dat is balen en ook nog zo zielig. Ben je nog bij de kno geweest, nu hij de buisjes heeft?

Vandaag komen de jongens naar huis. Gisteren al de jongste zoon meegenomen inclusief een mega berg was..... Vanochtend werd ik door de twee kleintjes verwend met een zelfgeverfd schilderij en papa kwam met mijn langgewenste ligstoel voor in de tuin aanzetten! Dus nu al een zeer geslaagde moederdag! Overigens de eerste keer dat manlief met zo'n groot cadeau aankomt zetten, maar we waren gisteren ook nog eens 11 jaar getrouwd en dat vond hij toch ook wel een mooie reden om zo'n cadeau te geven.

Hoe was moederdag bij jullie?

Fijne dag nog!
O wat een heerlijk cadeau !!

Ik ben vmo met Timo bij zwemmen (les) geweest en daarna naar moeders. Ze wordt morgen geopereerd, krijgt een nieuwe heup. Ze ziet er erg tegen op dus even een lekker boek en dik tijdschrift mee genomen voor haar.

Vmo de zelf gemaakte dingetjes van de kids op bed. Timo een tasje zelfgemaakt en zeep en badzout zelf gemaakt. Floortje een fotolijstje met papiertje met tekening en kleine foto van kdv en Pepijn een flesje parfum.

Heerlijk dat de jongens weer thuis komen (nu al zijn waarschijnlijk) !!!!
Succes met je moeder, Flodder! Het is een zware operatie en ik kan me voorstellen dat ze er tegenop ziet.

Vanmiddag zijn de jongens naar huis gekomen en naast een dikke knuffel die ik van ze kreeg, zijn ze meteen hun zelfgemaakte moederdagcadeau's gaan halen. Was ook weer erg mooi. Op school heeft M. een potje beplakt en daarin 3 zelfgemaakte tulpen gedaan, R. heet een papieren boodschappentas gemaakt en het versje voorgelezen (ook nog eens zelfgeschreven) vanuit de BSO hadden ze nog een glas heel mooi beschilderd.

Enne, het was weer vanouds erg druk, rumoerig en gezellig aan tafel! Zo, nu ga ik me eens wagen aan de berg strijk die op me ligt te wachten....
Haha, ineens waardeer je het weer die strijk !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven