Baby's, bruiloften...en ik???
vrijdag 7 mei 2010 om 19:23
Ben afgelopen dagen (ja, ik heb vakantie) facebook en hyves eens afgestruind op oud-klasgenoten.
Wat viel me nou op? Er zijn er al die getrouwd zijn of kinderen hebben! En zowat iedereen woont samen.
Ik ben 25, al 1,5 jaar vrijgezel en richt al mijn aandacht op mijn werk en de hond. Zie het verschil!
Ik heb toch wel enigszins het gevoel dat ik achterloop ofzo...
Herkenbaar bij iemand?
Wat viel me nou op? Er zijn er al die getrouwd zijn of kinderen hebben! En zowat iedereen woont samen.
Ik ben 25, al 1,5 jaar vrijgezel en richt al mijn aandacht op mijn werk en de hond. Zie het verschil!
Herkenbaar bij iemand?
vrijdag 7 mei 2010 om 19:25
Het beestje heb je tenminste al
Ik vind niet dat je achterloopt hoor, 25 is nog hartstikke jong! En eerlijk gezegd ken ik meer vrijgezelle mensen dan mensen met kinderen of zelfs maar samenwonend van die leeftijd.
Ik denk wel dat het ook afhangt van het milieu waar mensen in zitten. Het is heel anders als je nog gaat studeren na je VWO (dan ben je minstens 22 als je afstudeert, maar vaak ouder) of dat je al direct werkt na je VMBO (6 jaar eerder). Dan zit je toch in een andere levensfase.
Ik vind niet dat je achterloopt hoor, 25 is nog hartstikke jong! En eerlijk gezegd ken ik meer vrijgezelle mensen dan mensen met kinderen of zelfs maar samenwonend van die leeftijd.
Ik denk wel dat het ook afhangt van het milieu waar mensen in zitten. Het is heel anders als je nog gaat studeren na je VWO (dan ben je minstens 22 als je afstudeert, maar vaak ouder) of dat je al direct werkt na je VMBO (6 jaar eerder). Dan zit je toch in een andere levensfase.
vrijdag 7 mei 2010 om 19:32
Ik ben ook een laat bloeier als je kijkt naar wat 'normaal' is...Vond ik eerst niet leuk......Mijn eerste vriend kreeg ik toen ik bijna 17 werd. Vond ik toen niet leuk. Nu ben ik er blij mee want ik heb maar 2 exen en met de derde vriend, mijn huidige vriend dus ben ik zielsgelukkig.......en vele andere uit mijn oude klas zullen er al veel meer gehad hebben en nu misschien niet eens echt gelukkig zijn......Zag ook meiden met een kind en zonder partner. Maakt mij niet uit, maar ik ben blij dat ik zo'n 'laatbloeier' ben en sinds mijn bijna 20ste een serieuze relatie heb van ondertussen bijna 2 jaar ....
Alles heeft zo zijn voor en na delen en als jij gelukkig bent is het toch prima!?
Alles heeft zo zijn voor en na delen en als jij gelukkig bent is het toch prima!?
vrijdag 7 mei 2010 om 19:33
vrijdag 7 mei 2010 om 19:37
Haha, ieder leeft zijn eigen leven, het is belangrijk dat je je goed voel in het leven dat jij leid.
Je hoeft geen huisje, boompje, beestje als dat (nog) niet bij je past.
Jij kunt als je in de toekomst met je partner op de bank zit praten over vanalles en nogwat wat je meegemaakt hebt voor je elkaar leerde kennen. Je klasgenoten komen op een gemiddelde vrijdag avond waarschijnlijk niet verder dan: Schat breng jij Uk morgen naar zwemles? Ik moet namelijk met Ukkie naar judo en kan daarna meteen de boodschappen doen. Gaaaap ik ben dood op doe jij het licht uit?
Op dat zelfde moment schenk jij nog een wijntje in en bedenk je of je nog even lekker de kroeg in duikt of niet.
Tenzij je smacht naar het huisje, boompje, beestje. Dan heb je alle reden om jaloers te zijn natuurlijk.
Je hoeft geen huisje, boompje, beestje als dat (nog) niet bij je past.
Jij kunt als je in de toekomst met je partner op de bank zit praten over vanalles en nogwat wat je meegemaakt hebt voor je elkaar leerde kennen. Je klasgenoten komen op een gemiddelde vrijdag avond waarschijnlijk niet verder dan: Schat breng jij Uk morgen naar zwemles? Ik moet namelijk met Ukkie naar judo en kan daarna meteen de boodschappen doen. Gaaaap ik ben dood op doe jij het licht uit?
Op dat zelfde moment schenk jij nog een wijntje in en bedenk je of je nog even lekker de kroeg in duikt of niet.
Tenzij je smacht naar het huisje, boompje, beestje. Dan heb je alle reden om jaloers te zijn natuurlijk.
vrijdag 7 mei 2010 om 19:49
Ik vind je juist slim. 25 is te jong om al gesetteld te zijn. Leef lekker, doe de dingen die jij leuk vindt, ga reizen, ga lekker allerlei relaties aan, geniet met volle teugen. Wat zij hebben kan je nog een heel groot deel van je leven hebben, wat jij nu hebt niet. Genieten dus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
vrijdag 7 mei 2010 om 19:49
quote:AlettaJacobs schreef op 07 mei 2010 @ 19:47:
Toen ik 25 was, kwam ik mijn man pas tegen. Nu ben ik bijna 30 (getrouwd en kind enzo) en over 5 jaar gaan we uit elkaar, zodat de huidige singles ook nog wat aan ons hebben.
Toen ik 25 was, kwam ik mijn man pas tegen. Nu ben ik bijna 30 (getrouwd en kind enzo) en over 5 jaar gaan we uit elkaar, zodat de huidige singles ook nog wat aan ons hebben.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
vrijdag 7 mei 2010 om 20:07
quote:iris1969 schreef op 07 mei 2010 @ 19:30:
Nee hoor, jij loopt juist voor, want jij bent nu al single en zij pas over 5 jaar Zoiets wilde ik juist niet ook zeggen.
t Kan snel veranderen allemaal.
Misschien hebben zij ook niet allemaal een studie gedaan of een kortere studie en zijn ze eerder gaan werken etc. Dan komt de fase trouwen - kinderen vaak ook eerder.
En je zult idd zien dat ze over 10 jaar niet meer allemaal zijn bij de partner waar ze nu bij zijn...
Nee hoor, jij loopt juist voor, want jij bent nu al single en zij pas over 5 jaar Zoiets wilde ik juist niet ook zeggen.
t Kan snel veranderen allemaal.
Misschien hebben zij ook niet allemaal een studie gedaan of een kortere studie en zijn ze eerder gaan werken etc. Dan komt de fase trouwen - kinderen vaak ook eerder.
En je zult idd zien dat ze over 10 jaar niet meer allemaal zijn bij de partner waar ze nu bij zijn...
vrijdag 7 mei 2010 om 20:09
Ik denk dat het inderdaad een beetje afhankelijk is van je opleidingsniveau en waar je woont (Randstad/rest van Nederland, stad of dorp), maar in mijn geval studeerde ik nog op mijn 25e.
En iedereen in mijn omgeving was daar nog druk mee, een enkeling had een vriend, niemand was getrouwd en niemand had al zin in kinderen.
Ik ontmoette mijn eerste serieuze relatie op mijn 29e, ging na een jaar samenwonen, was op mijn 35e weer single en ik ben dat nu nog steeds en heb geen kinderen.
Zo heeft iedereen een ander leven. Leuk toch?
En iedereen in mijn omgeving was daar nog druk mee, een enkeling had een vriend, niemand was getrouwd en niemand had al zin in kinderen.
Ik ontmoette mijn eerste serieuze relatie op mijn 29e, ging na een jaar samenwonen, was op mijn 35e weer single en ik ben dat nu nog steeds en heb geen kinderen.
Zo heeft iedereen een ander leven. Leuk toch?
vrijdag 7 mei 2010 om 20:16
quote:Chica34 schreef op 07 mei 2010 @ 19:49:
Ik vind je juist slim. 25 is te jong om al gesetteld te zijn. Leef lekker, doe de dingen die jij leuk vindt, ga reizen, ga lekker allerlei relaties aan, geniet met volle teugen. Wat zij hebben kan je nog een heel groot deel van je leven hebben, wat jij nu hebt niet. Genieten dus.
En aan de andere kant.....als je jong " begint " ben je zo rond de midden 40 weer uit de koters en zitten je leeftijdsgenoten nog tussen de boxen, kinderstoelen en driewielers.
Da's anders. Niet beter. Niet slechter.
En aan de andere kant.....als je jong " begint " ben je zo rond de midden 40 weer uit de koters en zitten je leeftijdsgenoten nog tussen de boxen, kinderstoelen en driewielers.
Da's anders. Niet beter. Niet slechter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 7 mei 2010 om 22:36
vrijdag 7 mei 2010 om 23:16
quote:MMR schreef op 07 mei 2010 @ 19:32:
Ik ben ook een laat bloeier als je kijkt naar wat 'normaal' is...Vond ik eerst niet leuk......Mijn eerste vriend kreeg ik toen ik bijna 17 werd.
Maakt mij niet uit, maar ik ben blij dat ik zo'n 'laatbloeier' ben en sinds mijn bijna 20ste een serieuze relatie heb van ondertussen bijna 2 jaar ....
Dat noem ik absoluut geen laatbloeier.
Op je 17e een vriendje.
Voor 20e serieuze relatie van 2 jaar (of hoe lang ie ook gaat worden).
Zeker dat laatste vind ik juist jong!
Ik ben ook een laat bloeier als je kijkt naar wat 'normaal' is...Vond ik eerst niet leuk......Mijn eerste vriend kreeg ik toen ik bijna 17 werd.
Maakt mij niet uit, maar ik ben blij dat ik zo'n 'laatbloeier' ben en sinds mijn bijna 20ste een serieuze relatie heb van ondertussen bijna 2 jaar ....
Dat noem ik absoluut geen laatbloeier.
Op je 17e een vriendje.
Voor 20e serieuze relatie van 2 jaar (of hoe lang ie ook gaat worden).
Zeker dat laatste vind ik juist jong!
vrijdag 7 mei 2010 om 23:18
quote:mywickedlife schreef op 07 mei 2010 @ 19:23:
Je hebt een relatie gehad waarbij je hebt samengewoond. En inmiddels weer vrijgezel. Je loopt juist VOOR op de ex-klasgenoten!
Je hebt een relatie gehad waarbij je hebt samengewoond. En inmiddels weer vrijgezel. Je loopt juist VOOR op de ex-klasgenoten!
zaterdag 8 mei 2010 om 00:45
Hey TO wat jij zegt ervaar ik ook alleen een beetje anders. Ik ben bijv 23 en heb nog nooit een relatie gehad en sommige leeftijdsgenoten van me wonen nu al gewoon samen en soms knaagt dat weleens aan me, omdat ik stiekem ook heel graag een relatie wil. Maargoed aan de andere kant...ik doe een universitaire studie die zij niet kunnen halen, zij hebben een werk die ze niet leuk vinden maar toch moeten doen om geld binnen te hale voor vaste lasten terwijl ik een hele leuke baan heb en zelf kan beslissen waar ik mijn geldd aan uitgeef, daarnaast ben ik na mijn studie een zelfstandige jonge vrouw met hoge positie omdat ik in die jaren waarin zij hebben samengewoond aan mijn toekomst heb gewerkt. Mijn vriendin van 23 die nu samenwoont zei laatst nog ik zit nu echt in een fase dat ik denk wat ik nu met mijn leven moet...ik dacht echt halloo??? Je bent echt zo jong en nu al niet weten wat je van je leven moet maken? als hun leven samen straks beeindigd is heb ik mijn eigen leven en carriere als stevig basis. Zo denk ik erover hoewel ook heel graag een leuke relatie wil.