Allochtoon is biculturele burger
zaterdag 8 mei 2010 om 11:50
De christenunie heeft weer wat verzonnen... het woord allochtoon mag niet meer gebruikt worden, dat moet nu 'biculturele burger' worden. Want aan allochtoon hangt een negatieve klank.
Hebben die mensen niets anders te doen? Belangrijkere zaken op te lossen?
Ben jij opeens je schoonmaakster heel anders gaan bekijken en waarderen toen ze 'interieurverzorgster' ging heten?
Ben je nu 'gezinsmanager' in plaats van moeder?
Zitten de allochtonen te wachten om 'bi' genoemd te worden?
Hou toch op zeg..
-------------------------------
binnenland
CU: allochtoon is biculturele burger
DEN HAAG - Het woord 'allochtoon' heeft een negatieve lading en kan worden vervangen door 'biculturele burger'. Dat is een van de voorstellen uit de notitie Samen Leven, die de Tweede-Kamerfractie van de ChristenUnie (CU) zaterdag presenteert tijdens de jaarlijkse Vriendendag van de coalitiepartij. Die dag heeft plaats in het gebouw van de Tweede Kamer.
Auteur van de notitie is fractielid Cynthia Ortega-Martijn, zelf van Antilliaanse afkomst. Ze erkent dat het in principe niet om een woord moet gaan, maar om de werking ervan. „Het woord allochtoon wordt door veel mensen geassocieerd met negatieve zaken. Het woord bicultureel heeft een verzachtende werking en kan daarom beter worden gebruikt”, aldus het CU-lid, dat vijfde staat op de kandidatenlijst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen.
Hebben die mensen niets anders te doen? Belangrijkere zaken op te lossen?
Ben jij opeens je schoonmaakster heel anders gaan bekijken en waarderen toen ze 'interieurverzorgster' ging heten?
Ben je nu 'gezinsmanager' in plaats van moeder?
Zitten de allochtonen te wachten om 'bi' genoemd te worden?
Hou toch op zeg..
-------------------------------
binnenland
CU: allochtoon is biculturele burger
DEN HAAG - Het woord 'allochtoon' heeft een negatieve lading en kan worden vervangen door 'biculturele burger'. Dat is een van de voorstellen uit de notitie Samen Leven, die de Tweede-Kamerfractie van de ChristenUnie (CU) zaterdag presenteert tijdens de jaarlijkse Vriendendag van de coalitiepartij. Die dag heeft plaats in het gebouw van de Tweede Kamer.
Auteur van de notitie is fractielid Cynthia Ortega-Martijn, zelf van Antilliaanse afkomst. Ze erkent dat het in principe niet om een woord moet gaan, maar om de werking ervan. „Het woord allochtoon wordt door veel mensen geassocieerd met negatieve zaken. Het woord bicultureel heeft een verzachtende werking en kan daarom beter worden gebruikt”, aldus het CU-lid, dat vijfde staat op de kandidatenlijst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 8 mei 2010 om 12:00
zaterdag 8 mei 2010 om 12:12
zaterdag 8 mei 2010 om 12:28
Ze zijn er wel mee bezig. Normaal worden non-issues niet apart genoemd. Ik zeg niet, kijk, daar gaat Jantje, hij heeft twee benen. Omdat iedereen dat vanzelf aanneemt. Alleen uitzonderingen worden expliciet benoemd.
Wat deze man dus doet, in zijn ijverzucht om correcter dan correct te worden gevonden, is een groep neerzetten als iets aparts. De stumperts hebben extra omzichtigheid nodig.
Wat deze man dus doet, in zijn ijverzucht om correcter dan correct te worden gevonden, is een groep neerzetten als iets aparts. De stumperts hebben extra omzichtigheid nodig.
zaterdag 8 mei 2010 om 12:49
Bij mijn vader is het ook absoluut niet slecht bedoeld, daar ben ik wel van overtuigd. Maar op één of andere manier vind ik het gewoon niet (meer) kunnen. En ik vind wel dat hij nog jong genoeg is om het zichzelf af te kunnen leren
Maar blijkbaar ben ik dus toch ook wel een beetje gevoelig voor het politiek correcte. Zwartje mag dus blijkbaar niet meer. Ook in mijn hoofd niet. Dat heeft ook ooit iemand bedacht en daar ben ik dus wél in meegegaan. Hmz.. nog maar eens over nadenken waar dan de grens ligt.
Maar blijkbaar ben ik dus toch ook wel een beetje gevoelig voor het politiek correcte. Zwartje mag dus blijkbaar niet meer. Ook in mijn hoofd niet. Dat heeft ook ooit iemand bedacht en daar ben ik dus wél in meegegaan. Hmz.. nog maar eens over nadenken waar dan de grens ligt.
zaterdag 8 mei 2010 om 12:57