Goede dag, slechte dag
donderdag 24 september 2009 om 13:13
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!
Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.
Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.
Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
vrijdag 7 mei 2010 om 17:15
hey lieve iedereen
ik heb wel redelijk geslapen.
verder niks bijzonders gedaan.
beetje op i /net gezeten.
en op bed gelegen met de laptop.
en voor weekend ook geen plannen.
nu maar beetje top40 luisteren op de radio.
moon thanks voor je lieve berichtje.
ben er gewoon zo terleur ingesteld dat ik er niet ingeloof.
als voor andere kan helpen vindt ik het altijd fijn en wens ik ze altijd het best toe en ben ik ook oprecht blij voor hun.
ik wens iedereen een fijn en prettig weekend en hopelijk komt de zon ook nog even langs .
liefs kleine04
ik heb wel redelijk geslapen.
verder niks bijzonders gedaan.
beetje op i /net gezeten.
en op bed gelegen met de laptop.
en voor weekend ook geen plannen.
nu maar beetje top40 luisteren op de radio.
moon thanks voor je lieve berichtje.
ben er gewoon zo terleur ingesteld dat ik er niet ingeloof.
als voor andere kan helpen vindt ik het altijd fijn en wens ik ze altijd het best toe en ben ik ook oprecht blij voor hun.
ik wens iedereen een fijn en prettig weekend en hopelijk komt de zon ook nog even langs .
liefs kleine04
vrijdag 7 mei 2010 om 19:43
GE je hoeft je niet zo te verontschuldigen als je boos bent hoor (heb even teruggelezen).
Zo lang je ons niet slaat of uitscheldt mag je t allemaal hier neerzetten.
Boos zijn hoort er soms gewoon ook even bij. Ik heb t niet zo vaak dat ik echt heel boos ben, maar soms wel. Dan loop ik in de stad en wil ik mensen slaan en duwen, ofzo. Gewoon omdat ze niet doorlopen en dom zijn en omdat ik boos ben.
Ik doe het nooit maar oh, wat zou het opluchten soms
Zo lang je ons niet slaat of uitscheldt mag je t allemaal hier neerzetten.
Boos zijn hoort er soms gewoon ook even bij. Ik heb t niet zo vaak dat ik echt heel boos ben, maar soms wel. Dan loop ik in de stad en wil ik mensen slaan en duwen, ofzo. Gewoon omdat ze niet doorlopen en dom zijn en omdat ik boos ben.
Ik doe het nooit maar oh, wat zou het opluchten soms
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
vrijdag 7 mei 2010 om 20:02
@GE: ik denk dat iedereen dat wel heeft, dat opfokken
Knap hoor dat je het weekend gaat studeren.
Gelukkig voor jou wordt het geen mooi weer, anders is het zo zielig.
Enne die boosheid werkt dan ook niet mee, fijn dat het weer wat minder is.
Ik vind de boksbal ook wel een goed advies, of een stuk hardlopen werkt ook wel.
Ik ga morgen even de stad in, kadootje kopen, naar het bos met mijn honden en dan naar een housewarming. En misschien daarna nog even de stad in.
En zondag ontbijt brengen bij mijn moeder (sorry) en daarna lunchen met een vriendin.
Enne vanavond doe ik niks
Knap hoor dat je het weekend gaat studeren.
Gelukkig voor jou wordt het geen mooi weer, anders is het zo zielig.
Enne die boosheid werkt dan ook niet mee, fijn dat het weer wat minder is.
Ik vind de boksbal ook wel een goed advies, of een stuk hardlopen werkt ook wel.
Ik ga morgen even de stad in, kadootje kopen, naar het bos met mijn honden en dan naar een housewarming. En misschien daarna nog even de stad in.
En zondag ontbijt brengen bij mijn moeder (sorry) en daarna lunchen met een vriendin.
Enne vanavond doe ik niks

vrijdag 7 mei 2010 om 22:29
Boosheid vind ik zoiets moeilijks om mee om te gaan he. Vroeger al beet ik op mijn duim als ik erg boos was. Weet gewoon niet hoe ermee om te gaan. En dan beet ik echt tot het bloede he. Later begon ik met mijn vuist te slaan tegen muren totdat het bloedde. Toen ik met de BED therapie begon werd er gezegd dat dat niet meer mocht. Zelfs mijn zus zei: "Maar je beet al op je duim sinds je klein bent. Hoe moet je het anders gaan oplossen"?
Ik voel soms zo de neiging ook om mensen in elkaar te slaan he. Idd. gewoon omdat ze in de weg lopen, stinken, niet duidelijk te verstaan zijn, niet luisteren, lelijk naar me kijken of juist te veel naar me lachen. Ik doe dat natuurlijk niet en niemand zou dat achter me zoeken maar ik denk het wel.
Wat bij mij een beetje helpt is een handdoek heel nat maken en deze zo droog mogelijk proberen te wringen en knijpen. Ontspant mij.
Tja en hoe het hier gaat is moeilijk. Mijn man heeft erg veel pijn, zit 50% in de ziektewet en gaat 2 keer per week naar de fysio. Hij kan eigenlijk alleen maar in bed liggen als hij thuis is en ik verzorg hem nu. Das best wel zwaar voor me. Hij heeft nu ook last van paniekaanvallen en belt me dan veel op mijn werk. Hij zegt dat praten met mij hem wat ontspanning bied. Daarnaast gilt hij in de nacht me vaak wakker en natuurlijk lig ik ook veel wakker omdat ik me zorgen maak om hem. Dit zorgt ervoor dat ik moe ben en wat sacherijnig wat natuurlijk weer vervelend voor hem is. Hij scheld ook veel tegen zichzelf: klootzak je kan ook niks. Of hij gilt en vraagt me of ik zijn been eraf wil hakken.
Hij is ook erg bang dat ik bij hem weg ga. Hoe vaak ik ook zeg dat ik dat natuurlijk niet ga doen.
Vind het moeilijk om met dit alles om te gaan eerlijk gezegd.
Ik voel soms zo de neiging ook om mensen in elkaar te slaan he. Idd. gewoon omdat ze in de weg lopen, stinken, niet duidelijk te verstaan zijn, niet luisteren, lelijk naar me kijken of juist te veel naar me lachen. Ik doe dat natuurlijk niet en niemand zou dat achter me zoeken maar ik denk het wel.
Wat bij mij een beetje helpt is een handdoek heel nat maken en deze zo droog mogelijk proberen te wringen en knijpen. Ontspant mij.
Tja en hoe het hier gaat is moeilijk. Mijn man heeft erg veel pijn, zit 50% in de ziektewet en gaat 2 keer per week naar de fysio. Hij kan eigenlijk alleen maar in bed liggen als hij thuis is en ik verzorg hem nu. Das best wel zwaar voor me. Hij heeft nu ook last van paniekaanvallen en belt me dan veel op mijn werk. Hij zegt dat praten met mij hem wat ontspanning bied. Daarnaast gilt hij in de nacht me vaak wakker en natuurlijk lig ik ook veel wakker omdat ik me zorgen maak om hem. Dit zorgt ervoor dat ik moe ben en wat sacherijnig wat natuurlijk weer vervelend voor hem is. Hij scheld ook veel tegen zichzelf: klootzak je kan ook niks. Of hij gilt en vraagt me of ik zijn been eraf wil hakken.
Hij is ook erg bang dat ik bij hem weg ga. Hoe vaak ik ook zeg dat ik dat natuurlijk niet ga doen.
Vind het moeilijk om met dit alles om te gaan eerlijk gezegd.
vrijdag 7 mei 2010 om 22:39
zaterdag 8 mei 2010 om 00:22
hey green
wat voor studie volg je eigenlijk..
voel niet echt rustig maarja.
komt wel weer goed.
ibi
moeilijkd siutiatie zit.
sterkte
mmm wou slapen,..
dus was om half 11 me bed in gegaan.
had helemaal gehad.
en dus kroop me bed in.
maar slapen lukt niet.
dus ben der maar weer uit.
ga zo maar ff proberen te lezen en dan daarna wel weer op bed leggen.
hoop dat jullie allemaal al fijn liggen te dromen.
trouwens iemand nog iets van choco gehoordt.
nou ga op bed proberen te lezen
fijne nacht iedereen
liefs kleine
wat voor studie volg je eigenlijk..
voel niet echt rustig maarja.
komt wel weer goed.
ibi
moeilijkd siutiatie zit.
sterkte
mmm wou slapen,..
dus was om half 11 me bed in gegaan.
had helemaal gehad.
en dus kroop me bed in.
maar slapen lukt niet.
dus ben der maar weer uit.
ga zo maar ff proberen te lezen en dan daarna wel weer op bed leggen.
hoop dat jullie allemaal al fijn liggen te dromen.
trouwens iemand nog iets van choco gehoordt.
nou ga op bed proberen te lezen
fijne nacht iedereen
liefs kleine
zaterdag 8 mei 2010 om 07:48
@ibi:
Ik vind het een goede truc die je gebruikt met die handdoek.
Dank voor de tip.
Het lijkt me heel moeilijk om nu goed om te gaan met je man. Zeker als hij zo een pijn heeft. Zijn de vooruitzichten goed? Verwachten ze dat de pijn minder wordt?
Lief en goed dat je hem zo steunt alleen moet je wel oppassen dat je er zelf niet onderdoor gaat.
Vooral nachtrust is wel belangrijk, ik kan er zelf echt niet tegen als ik niet goed heb geslapen.
Is het een idee om 1 nacht in de week even apart te slapen zodat je dan even bij kunt slapen?
Ik vind het een goede truc die je gebruikt met die handdoek.
Dank voor de tip.
Het lijkt me heel moeilijk om nu goed om te gaan met je man. Zeker als hij zo een pijn heeft. Zijn de vooruitzichten goed? Verwachten ze dat de pijn minder wordt?
Lief en goed dat je hem zo steunt alleen moet je wel oppassen dat je er zelf niet onderdoor gaat.
Vooral nachtrust is wel belangrijk, ik kan er zelf echt niet tegen als ik niet goed heb geslapen.
Is het een idee om 1 nacht in de week even apart te slapen zodat je dan even bij kunt slapen?
zaterdag 8 mei 2010 om 10:58
hey green
je kan je email adres weg halen.
zal je zo gelijk even mailen.
mmm heb echt nog lang wakker gelegen.
om 7 uur werdt ik weer wakker.
maar ben toen weer gaan slapen.
nu weer wakker.
zo ff ontbijten en dan ff kaartje halen.
en nog ff verder lezen in het boek dat aan lezen ben.
zijn hier verder nog mensen die van lezen houden.
liefs kleine04
je kan je email adres weg halen.
zal je zo gelijk even mailen.
mmm heb echt nog lang wakker gelegen.
om 7 uur werdt ik weer wakker.
maar ben toen weer gaan slapen.
nu weer wakker.
zo ff ontbijten en dan ff kaartje halen.
en nog ff verder lezen in het boek dat aan lezen ben.
zijn hier verder nog mensen die van lezen houden.
liefs kleine04
zaterdag 8 mei 2010 om 11:41
GE, ik wil je niet meer zien hier vandaag!!
Succes met studeren. Anderen fijne dag.
En ja ik houd ook wel van lezen. Als ik depressief ben eet ik bijna boeken. Andere periodes neem ik er niet zo veel tijd voor, om boeken te lezen. Dan lees ik meer bladen.
Succes met studeren. Anderen fijne dag.
En ja ik houd ook wel van lezen. Als ik depressief ben eet ik bijna boeken. Andere periodes neem ik er niet zo veel tijd voor, om boeken te lezen. Dan lees ik meer bladen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
zaterdag 8 mei 2010 om 15:23
bankje kom maar halen!!!
heb van alles leggen hierzo.
mmm moon
tijdschriften zijn ook leuk.
ik eet altijd boeken
vindt lezen echt een fijne bezigheid.
ben wel ff weggeweest
maar die kaartenwinkeltje hier had niks leuks.
dus ga morgen ff naar de stad.
merk dat me veel engergie heeft gekost dus dat ik zo lekker ff uurtje op bed ga leggen.
heb net stuk aarbei vlaai op en grote mok thee staat hier.
dus zo lekker ff op bed oogjes toe.
hoop jullie straks nog ff te spreken.
liefs kleine
heb van alles leggen hierzo.
mmm moon
tijdschriften zijn ook leuk.
ik eet altijd boeken
vindt lezen echt een fijne bezigheid.
ben wel ff weggeweest
maar die kaartenwinkeltje hier had niks leuks.
dus ga morgen ff naar de stad.
merk dat me veel engergie heeft gekost dus dat ik zo lekker ff uurtje op bed ga leggen.
heb net stuk aarbei vlaai op en grote mok thee staat hier.
dus zo lekker ff op bed oogjes toe.
hoop jullie straks nog ff te spreken.
liefs kleine
zaterdag 8 mei 2010 om 16:24
Hoi kleine,
Ik hoop dat je van de taart en de thee genoten hebt. Heb je al een groene mok?
(Veel dames van het andere topic hebben een groene mok bij Ikea gekocht, om daar thee uit te drinken als we zitten te forummen)
Wat voor boeken lees je graag?
Ik hoop dat je van de taart en de thee genoten hebt. Heb je al een groene mok?
(Veel dames van het andere topic hebben een groene mok bij Ikea gekocht, om daar thee uit te drinken als we zitten te forummen)
Wat voor boeken lees je graag?
zaterdag 8 mei 2010 om 17:05
hey moon
de taart heb niet genomen.
nog hahaha
groene mok nee die heb ik niet heb een grote diddl kop
die heb ooit van me beste vriendin gehad!!!!
zal eens ff kijken voor een groene mok mag ook van een andere winkel zijn of moet het speciaal die ene van de ikea zijn.
hahah welk topice en welke mok van de ikea
dan zal ik er van de week eens langs gaan.om te kijken of ik die ene groene mok kan score daar!
opja moon lees eigenlijk vanals en nog wat
en jij dan
vooral waargebeurde verhalen vindt ik leuk om te lezen.
maar ook veel dingen over psyche dingen zoals over bordeline en dat soort dingen. maar ook gewoon boeken zoals shopholice en zo vindt ik leuk om te lezen.... hahah ben eigenlijk een wandelde bibotheek zoals me vader me altijd noemt hihi.
mocht jullie leestips hebben
geef ze gerust..
gr kleine04
de taart heb niet genomen.
nog hahaha
groene mok nee die heb ik niet heb een grote diddl kop
die heb ooit van me beste vriendin gehad!!!!
zal eens ff kijken voor een groene mok mag ook van een andere winkel zijn of moet het speciaal die ene van de ikea zijn.
hahah welk topice en welke mok van de ikea
dan zal ik er van de week eens langs gaan.om te kijken of ik die ene groene mok kan score daar!
opja moon lees eigenlijk vanals en nog wat
en jij dan
vooral waargebeurde verhalen vindt ik leuk om te lezen.
maar ook veel dingen over psyche dingen zoals over bordeline en dat soort dingen. maar ook gewoon boeken zoals shopholice en zo vindt ik leuk om te lezen.... hahah ben eigenlijk een wandelde bibotheek zoals me vader me altijd noemt hihi.
mocht jullie leestips hebben
geef ze gerust..
gr kleine04
zaterdag 8 mei 2010 om 17:54
Ik lees echt van alles. Romans, reisverhalen, tijdschriften, boeken over gezondheid, over eten, over tuinieren.
Of soms haal ik ze in huis van de bieb maar blader ik ze alleen wat door... en dan moeten ze op een gegeven moment weer terug zonder dat ik ze uit heb. Niks aan te doen.
Mijn moeder is lid van Margriet, mijn oma van Libelle en ze krijgt ook de Telegraaf vrouw. De tijdschriften van moeder en oma lees ik bijna wekelijks, soms koop ik zelf nog een flair, viva of ander blad.
Voor mij is lezen heel vanzelfsprekend (forum is ook lezen, deels) en ik ben soms verbaasd als mensen helemaal niet van lezen houden.
Een bekende van mij (een soort date) ging eens heel lang doorvragen waarom ik nog naar de bieb moest. (was gewoon een mededeling dat ik even langs de bieb was geweest).
- Waarom ging je dan naar de bibliotheek
- Gewoon om boeken terug te brengen
- Oh wat voor boeken dan
- Gewoon allemaal verschillende boeken
- Waarom had je die dan
- Om te lezen
- Oh houd je van lezen....
Kennelijk is niemand in zijn vriendenkring geinteresseerd in boeken, het kwam er erg sullig uit. En daar keek ik dan weer van op.
Of soms haal ik ze in huis van de bieb maar blader ik ze alleen wat door... en dan moeten ze op een gegeven moment weer terug zonder dat ik ze uit heb. Niks aan te doen.
Mijn moeder is lid van Margriet, mijn oma van Libelle en ze krijgt ook de Telegraaf vrouw. De tijdschriften van moeder en oma lees ik bijna wekelijks, soms koop ik zelf nog een flair, viva of ander blad.
Voor mij is lezen heel vanzelfsprekend (forum is ook lezen, deels) en ik ben soms verbaasd als mensen helemaal niet van lezen houden.
Een bekende van mij (een soort date) ging eens heel lang doorvragen waarom ik nog naar de bieb moest. (was gewoon een mededeling dat ik even langs de bieb was geweest).
- Waarom ging je dan naar de bibliotheek
- Gewoon om boeken terug te brengen
- Oh wat voor boeken dan
- Gewoon allemaal verschillende boeken
- Waarom had je die dan
- Om te lezen
- Oh houd je van lezen....
Kennelijk is niemand in zijn vriendenkring geinteresseerd in boeken, het kwam er erg sullig uit. En daar keek ik dan weer van op.

zaterdag 8 mei 2010 om 17:59
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2010 @ 17:54:
Ik lees echt van alles. Romans, reisverhalen, tijdschriften, boeken over gezondheid, over eten, over tuinieren.
Sinds ik op het forum zit moet ik de biebboeken steeds vaker verlengen,gelukkig kan dat ook via internet.
Sinds ik op het forum zit moet ik de biebboeken steeds vaker verlengen,gelukkig kan dat ook via internet.
zaterdag 8 mei 2010 om 18:06
mmm
ken echt niet zonder boeken.
het liefs koop ik ze.
de bieb vindt wel fijn om lekker rustig tijdschriften te lezen.
ga der soms lekker heen om veel tijdschriften te lezen die wel leuk vindt om te lezen maar zonde vindt om ze te kopen.
echt lezen vindt ik zo een ontspanning.
heb nu 2 boeken op het oog die van de week wil kopen.
gangster liefje. en het boek over lucia de b.
en misschien nog even langs de kringloop.
hahaha wat een giller zeg
die jongen!!!
mmm ga zo maar eens koken
maar ben beetje lui....
tot strakjes
liefs kleine04
welke forummers op dit topice houden nog meer van lezen
ken echt niet zonder boeken.
het liefs koop ik ze.
de bieb vindt wel fijn om lekker rustig tijdschriften te lezen.
ga der soms lekker heen om veel tijdschriften te lezen die wel leuk vindt om te lezen maar zonde vindt om ze te kopen.
echt lezen vindt ik zo een ontspanning.
heb nu 2 boeken op het oog die van de week wil kopen.
gangster liefje. en het boek over lucia de b.
en misschien nog even langs de kringloop.
hahaha wat een giller zeg
die jongen!!!
mmm ga zo maar eens koken
maar ben beetje lui....
tot strakjes
liefs kleine04
welke forummers op dit topice houden nog meer van lezen
zaterdag 8 mei 2010 om 19:04