zalm in blik bereiden

08-05-2010 16:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe bereid ik zalm in blik? ik ga pasta salade maken maar heb een nogal raar chinees blikje zalm hier liggen waar niks bruikbaars opstaat.
Zalm in water ofzo?

Gewoon uit laten lekken en dan die zalm stukjes een beetje losfriemelen en door je salade doen.
blikje openmaken en de inhoud laten uitlekken en er rauw doorheen gooien.
rauw? ik heb nog nooit rauwe zalm gegeten. als ik hem warm zou willen eten, hoe doe ik dat dan? ik voel me er niet echt fijn bij om rauwe vis te eten.
In blik? Ik zou het uit het blik halen, meer ruimte enzo.
Kijk wel uit dat er geen graatjes meer inzitten, want dat is vaak zo in een blikje zalm. Sommige mensen eten dat gewoon op (extra kalk, zeggen ze dan), maar ik vind dat vreselijk...

Buiten dat ik zalm uit blik eigenlijk helemaal niet te hebben vind.
Nope
Zalm in blik is meestal niet rauw, maar al gekookt. Je kunt het dus koud door je salade gooien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Veel mayo erdoor, zeper en pout erdoor, wat gehakte kappertjes, vleugje citroen en dan op licht geroosterde stokbroodjes bij je salade serveren.
Die zalm en tonijnen uit blik kan je gewoon zo eten hoor.

Het is niet voor niks dat die blikken 10 jaar houdbaar zijn.

Als je een moot zalm had, had je die kunnen pocheren en dan het visvlees eraf plukken.

Maar dit kan echt prima.
Zalm uit blik is toch niet rauw?
quote:Star schreef op 08 mei 2010 @ 17:00:

In blik? Ik zou het uit het blik halen, meer ruimte enzo.

Jezus, wat ben jij flauw zeg.

zalm in blik is al gekookt, kun je zo eten.
quote:Hemera schreef op 08 mei 2010 @ 17:01:

[...]

Jezus, wat ben jij flauw zeg.

Ja sorry, zag TO al zitten pielen
Gatver, zalm uit blik...

Nouja, je kan het met tomatenpuree en creme fraiche in een pan mikken en bij de pasta serveren.

Door een pastasalade zou ik het met wat mayonaise aanmaken en door de salade roeren (met nog wat ingredienten natuurlijk).
Wat je kunt doen is de zalm even ietsje laten uitlekken, dan verdelen over twee schoteltjes en voeren aan de katten.
Suus

Dat doe ik dus inderdaad altijd met de blikjes vis uit kerstpakketten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:ayicik schreef op 08 mei 2010 @ 16:54:

hoe bereid ik zalm in blik? ik ga pasta salade maken maar heb een nogal raar chinees blikje zalm hier liggen waar niks bruikbaars opstaat.Misschien even naar de chinees lopen en vragen of hij/zij kan lezen of er wat bruikbaars op staat?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik gebruik vaak tonijn uit blik.

Of koud door de salade, of zoals gister heb ik een roerbakschotel gemaakt, en dan doe ik de tonijn er door heen en laat het even mee opwarmen.

Het is niet rauw, tis al bereid.
quote:ayicik schreef op 08 mei 2010 @ 16:54:

hoe bereid ik zalm in blik? ik ga pasta salade maken maar heb een nogal raar chinees blikje zalm hier liggen waar niks bruikbaars opstaat.Is het geen ingeblikte hond...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven