ik heb NU al last van mieren, tips gevraagd!

21-04-2010 15:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begint net een beetje mooi weer te worden, heb ik ineens weer last van ongenode gasten in huis.

Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten om geen glazen en eten te laten staan in huis, maar dan kruipen ze de vaatwasser in. Ik vind ze zoooo irritant!

Heeft iemand een beetje een veilige tip, want ik heb ook nog 3 katten en een kleuter.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kutmieren!

Heb ook last van die rotbeestjes, dus kom hier ook even 'mieren'.

Ik heb inmiddels ontdekt wat mogelijke boosdoeners zijn: kieren. ik heb ze in mijn keuken, want daar liep het ongedierte, weer dichtgekit. Dus check ook even de kiertjes. Het lijkt te helpen.

Verder, zo las ik, nooit je afwas laten staan, altijd afwassen
Dat van die Albert Heyn doekjes werkt trouwens goed hoor!

Maar ik heb nu 2 lokdoosjes staan dus ik hoop dat ze nu snel opsouten.
Ik had twee weken geleden al een nest-opening in de buitenmuur dichtgekit, maar de overlast bleef. Ben net maar op zoek gegaan en nu blijkt er een nest-opening ìn huis te zitten: in de muur die aan het huis van de buren grenst.

Wij huren: kan ik de verhuurder vragen dit op te lossen? Ik ben al met Muscle-citroen aan de gang gegaan, en er ligt nu ook natuurlijk mierenpoeder (maar hell, dat stinkt!) maar ervaring leert dat je een mierennest n iet zomaar weg hebt. En nu zit het dus in een binnenmuur! (ieks! Ieks! Ieks! Ik wil het niet weten!)
Volgens mij kan je dat vragen aan je verhuurder. dat kan ook als je een wespennest hebt. Informeer wel eerst of ze de kosten zelf betalen.
Eerst maar eens het hele huis gecitroend. Bleh, wat een walm!
Heb ik weer, die mieren vinden die AH doekjes heerlijk! Vrolijk dartelen ze OP het doekje

Mijn kieren gekit en nog zie ik ze komen. Iemand enig idee hoe ik kan herleiden waar die krengen vandaan komen?
** mier vangen en spionagecameraatje op z'n rug binden

** verkleindrankje drinken en er achteraan lopen

** je huis leegruimen, vloer eruit trekken en gaan zitten wachten

** ieniemimeni schoteltjes met verf neerzetten, daar lopen de mieren dan doorheen en dan kan je de voetstappen volgen

** kernbom op je huis gooien, wachten tot alle leven verdwenen is. Daar waar je vloer verzakt, daar zat het mierennest.

Verder weet ik het ook niet. Mijn citroenwalmplan van gister heeft niet gewerkt. Ik overweeg de vissen uit logeren te sturen en het hele huis vol gif te pompen.
Ik weet wel hoe ik ze uit mijn huis moet houden: knoflookpoeder werkt hier heel goed.

Maar ik heb nu een probleem in mijn tuin. Ze zitten in de perken en onder de bestrating. Op zich niet zo erg natuurlijk maar ik merk nu dat ze het gepresteerd hebben om twee joekels van mijn dure natuurstenen tegels omhoog te werken. En dat gaat me te ver. Opnieuw bestraten gaat me een klein fortuintje kosten. Ik heb daar al mierenpoeder gestrooid en dat werkt wel even maar als het geregend heeft werkt het niet meer. Kokend water lijkt me een slecht plan aangezien dat dan ook mijn perk met mooie plantjes in loopt. Hoe pak ik ze aan in een perk en onder de bestrating??
quote:tilalia2 schreef op 08 mei 2010 @ 12:17:

** verkleindrankje drinken en er achteraan lopen

.

Levensgevaarlijk joh, volgens mij eten ze je onmiddelijk op.... als ik al zie wat ze met hun dode soortgenootjes doen, brrrr

En zo ziet een mier er van dichtbij uit....

iiieuw! Ik vond ze in Antz een stuk liever!
Ieeeeuuwwww en ik heb er miljoenen in de tuin.....

die kernbom lijkt me de enige oplossing... maar ik ben bang dat mijn katten DAAR ook niet tegen kunnen..
quote:Guinevieve schreef op 08 mei 2010 @ 12:30:

[...]

Levensgevaarlijk joh, volgens mij eten ze je onmiddelijk op.... als ik al zie wat ze met hun dode soortgenootjes doen, brrrr

En zo ziet een mier er van dichtbij uit....

[afbeelding]Ieuwwwwww!!!! Getverdegetver!!!!
ik heb de tip gebruikt die hierop stond,

kokend heet water met een scheut citroen schoonmaakmiddel in de kiertjes en gaatjes, en hup al de hele week geen mier gezien
quote:sapphire schreef op 08 mei 2010 @ 16:08:

Ieeeeuuwwww en ik heb er miljoenen in de tuin.....

die kernbom lijkt me de enige oplossing... maar ik ben bang dat mijn katten DAAR ook niet tegen kunnen..Volgens mij krijg ik dan ook wat klachten uit de wijk, ben ik bang.....
Ik vind de kernbom ook niet de meest praktische tip. Tenzij je er eentje op mierenformaat zou kunnen laten afgaan. Zo'n klein paddestoeltje in de tuin...

Ik heb vandaag weer een mierenlokdoosje bij het nest gezet. Met dit weer komen de kinderen toch niet buiten.
De mijne zijn overduidelijk avondmieren. Overdag komt er af en toe eens eentje naar buiten - ben er nog steeds niet achter waarvandaan - maar in de avond is het een collectief gezelschap. Het zit in mijn keuken en ik vermoed dat het op de een of andere manier achter mijn keukenkastjes is. Rare is, ze zitten daar niet, maar ik verdenk ergens een vage kier waar het addergebroed doorheen komt.

Ik ga eens strooien in kieren en gleuven met poeder en tekeer met een spuitbus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven