Inbouwapparatuur, bomen en bos

08-05-2010 19:28 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma isfbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
wat is een plintboiler?
Ik wist ook niet wat het was, dus even van een willekeurige site.

* Piep* heeft met de plinten keukenboiler™ een uiterst innovatieve oplossing bedacht voor uw kenmerkende conflict in de keuken: ruimtebesparing versus warmwatercomfort.

Het bijzondere van de * Piep* keukenboiler is dat hij liggend of staand gemonteerd kan worden. U of uw installateur schuift de boiler onzichtbaar achter de plint, plaatst hem horizontaal liggend of verticaal tegen de zij- of achterkant. Voor voorbeelden kunt u terecht bij de button afbeeldingen.
Ik heb alles van de ikea genomen. Inbouw koelkast en vriezer, 5 pits gasstel en vaatwasmachine. En ik ben er erg tevreden over. Ik moet alleen nog een afzuigkap. Daar ben ik nog niet uit. Vind die bij de Ikea niet zo...
Ik zou apart gaan shoppen. Wij hebben onlangs een vaatwasser gekocht (inbouw) de verkoper gaf aan dat de catalogusprijs heel hoog ligt zodat ze bij de verkoop zo een korting kunnen geven bij direct beslissen.

Voorbeeld: vaatwasser in brochure is Euro 1499 en als je direct beslist kost 999. Dit is een lokkertje.Ook moet je goed kijken naar het merk. Bosch is op het gebied van vaatwassers top. Bauknecht is een drama.

Als je zelf kunt inbouwen dan kun je het best online shoppen en dan zelf inbouwen. Kan wel tot 30% van de winkelprijs schelen.
Wij zijn ook een keuken aan het uitzoeken bij Ikea, dus ik lees even mee
Voor de diepvries/koeler zou ik voor Liebherr gaan. Duur, maar wel echt kwaliteit.

Kijk je ook naar het energielabel van je koelkast en vaatwasser? Stond bij mij wel op het eisenlijstje. Ook handig, uitgestelde starttijd van je vaatwasser. Kun je 'm 's nachts laten draaien in de goedkope stroom - mits je 2 meters hebt natuurlijk.

Het is ook handig om te kijken naar de herrie die de vaatwasser produceert (dB). In een open keuken is een lawaaiige vaatwasser erg storend.
Ik ben overigens erg tevreden over mijn onderbouwoven van Ikea, bevalt erg goed.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma isibeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je een plintboiler nodig als je geen kokendwaterkraan neemt? Is een normale warmwaterleiding dan niet voldoende?
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma isibeneden elk peil.

quote:Courage schreef op 08 mei 2010 @ 21:07:

@Bertje: weet je al welke stijl het wordt?

Wij kiezen waarschijnlijk voor een strakke witte keuken met vrij forse handgrepen: die hebben we nu ook en bevalt nog steeds goed . Alleen de indeling is nog steeds een puzzel. Ik wil veel: oven en magnetron (in hoge kast), vriezer en koelkast, vaatwasser en esspressoapparaat. En zo veel mogelijk aanrechtblad. Ik blijf nog even puzzelen.

Ik denk dat we de oven en magnetron (met crisp-functie) van IKEA gaan nemen. Vooral de crisp is erg fijn en die magnetrons komen van Wirlpool af. We hebben er nu eentje van wirlpool en die doet het na 12 jaar nog steeds goed.

Waar gaan jullie voor kiezen?
Ik heb alles van Bosch, behalve de afzuigkap, die is van Itho. Ik wilde goede kwaliteit zonder gezeur. Bosch is een goed merk, en ik heb 5 jaar garantie. De merken zoals Bauknecht en Whirlpool staan bekend als goedkoper en minder goed, maar dat wil niet zeggen dat je daar ook geen apparaten bij hebt die heul lang meegaan. Maar ik wilde een stukje zekerheid. Het kost wat meer, maar als de apparatuur langer meegaat zonder zorgen verdient dat zich weer terug vind ik.

Daarnaast krijg je bij een 'echte' keukenzaak meestal veel korting op iets. In mijn geval was dat 50% korting op de inbouwapparatuur. Ik vraag me af of Ikea dan nog steeds wel zo goedkoop is.
wij hebben een keuken bij De Keukenconcurrent in bestelling en daar krijg je 50% korting op apparatuur en 5 jaar garantie als je alle app. van 1 merk neemt.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Gewist.

Gewist.

quote:Courage schreef op 09 mei 2010 @ 17:54:

[...]

Maar hoe weet je nou of Bosch goed is?

Heel stom misschien, maar uit welke tests blijkt dat of, nouja, waar haal je je info vandaan?

Bedoel je of Ikea in zijn geheel goedkoper is of alleen de inbouwapparatuur van Ikea?Door rond te kijken op diverse sites waarop klanten reviews kunnen plaatsen, en dan een beetje naar het gemiddelde kijken. Bv. kieskeurig.nl, modern.nl. Weet niet of dit reclame is. Op de 2e staat bv bij vaatwassers een Bosch van 479 die 7,8 scoort, en een Whirlpool van 469 die 4,4 scoort. Het is geen exacte wetenschap natuurlijk, dat blijkt ook hier al, die 4,4 lijkt gebaseerd op 1 reactie. Maar als bij veel machines van een bepaald merk de score beduidend lager is dan die bij een ander merk dan zijn daar wel conclusies uit te trekken vind ik. En horen zeg. Vrienden zweren bij Siemens, en Bosch == Siemens.
Gewist.

Ik heb een onderbouwoven van Ikea - geplaatst onder een inductiekookplaat. De combimagnetron heb ik ook van Ikea trouwens, zijn allebei prettig in gebruik. Ze zijn van de Nutid serie trouwens.

Ipv een plintboiler kan ik een quooker (de combi) van harte aanbevelen. Kost wel ruimte in een kastje maar bespaart ruimte op je aanrecht - geen waterkoker meer nodig.
Gewist.

Lijkt me dat je met een quooker nog steeds wel een plintboiler nodig hebt? Of kan je met kokend water direct bijmengen zodat je ook 'een beetje heet' water eruit kan krijgen? Anders wordt het pijnlijk handen wassen. Soms is warm water wel prettig, maar kokend is effe te.
Wat kost zo'n quooker zou aan standby stroom? Het lijkt me een reteduur geintje, of vergis ik me daarin?
Gewist.

ik heb nog wel een tip. Kijk (met name als je een open keuken hebt) naar het aantal decibel voor de vaatwasser en de afzuigkap. Wij hebben een speciale stille vaatwasser en dat is erg prettig! Is soms iets duurder maar ben erg blij dat ik dat gedaan heb. De vaatwasser kan gewoon aan terwijl wij bezoek hebben of rustig in de woonkamer zitten (hoorbaar verschil met een normale vaatwasser). Veel mensen zetten het ding alleen 's nachts aan maar dat is niet altijd mogelijk of handig.

Als je een open keuken of keuken met eettafel hebt is een stille afzuigkap ook erg handig. Als je bezoek hebt kan je gewoon gezellig kletsen zonder storende bijgeluiden.
Oops, sorry voor de topicvervuiling. Ik wil ook geen cooker trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven