Nooit verliefd op partner geweest

09-05-2010 10:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb sins 2 jaar een relatie...

'voor mijn tijd' was mijn vriend erg populair en vrijwel alle dames in het dorp vonden hem leuk/lekker enz, ook was zijn bijnaam Adonis (haha)

maar goed, toen hij verliefd op mij bleek te zijn was dit natuurlijk enorm intressant.

Het klikte super goed tussen ons, en kregen een relatie.

Maar ik realiseer me dat ik nooit verliefd op hem ben geweest... vond hem lief,leuk en rete aantrekkelijk, maar verliefd...nee totaal niet.

Is dit iets vreemds? Zijn er meer dames die dit hebben (gehad)?
Ben je wel al eens verliefd geweest op een ander ? Bedoel, dat je verschil kunt merken bij deze relatie?
ik ben in het verleden wel eens verliefd geweest... vlinders, kriebels alles.

maar dit heb ik bij mijn partner totaal niet gehad.
Tijd om eerlijk te worden lijkt me.
...
quote:queenie1 schreef op 09 mei 2010 @ 10:58:

Tijd om eerlijk te worden lijkt me.Tegen wie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tegen zichzelf en tegen partner.
...
Als je nu gelukkig met hem bent,maakt het toch niet uit? Als je verlangt naar verliefdheid zijn is het een andere zaak. Maar zie sowieso het nut er niet van in om het tegen hem te zeggen.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 16:39
Reden: privacy
% gewijzigd
Verliefd zijn is iets heel moois en spannends.

Na verloop van tijd verandert dat vaak toch wel in houden van.

Waarschijnlijk zul je soms nog weer even die kriebels voelen, maar niet permanent.

Dat is natuurlijk geen regel, maar meer hoe het bij veel mensen werkt. Een relatie is meer dan alleen maar die verliefdheidskriebels. Hou je van hem? Voel je je veilig en prettig bij hem? Vertrouw je hem? (en vice versa natuurlijk). Vullen jullie elkaar aan? Is de sex fijn?

Wat ik eigenlijk bedoel is: hoe belangrijk is het voor je hoe jullie samen zijn gekomen en of je die verliefdheid hebt gevoeld? Als jullie nu gelukkig samen zijn is dat toch goed? Zorg dat je voldoende tijd samen besteed, jezelf kunt blijven en veel communiceert. Dan kun je je allebei ontwikkelen en kan je partner met je meegroeien. Anders kom je er over 10 jaar achter dat je totaal iets anders wilt.

Succes!
waarom wil je dit nu weten van anderen, begin je twijfels te hebben over jouw relatie?? houd je wel van hem?, vind je je leven fijn met hem?

Zijn vlinders in de buik, niet gewoon zenuwen, voor het nieuwe en onbekende?
quote:queenie1 schreef op 09 mei 2010 @ 11:01:

Tegen zichzelf en tegen partner.Tegen zichzelf is ze toch eerlijk? Ze is niet verliefd geweest. Lijkt me enorm kwetsend en onnodig om dat nu tegen partner te zeggen als ze van hem houdt. Wat schiet je daar nou mee op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bedankt voor de reacties!

Ik hou ontzettend veel van hem, en onze relatie is ook erg goed.

Ik heb geen twijfels over mijn relatie, maar ik kwam een paar dagen geleden een jongen tegen waar ik in het verleden erg verliefd op ben geweest.

Dit heeft me aan het denken gezet.

Vroeg me af of er meerde mensen zijn die gewoon nooit verliefd op partner zijn geweest
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2010 @ 11:12:

[...]

Tegen zichzelf is ze toch eerlijk? Ze is niet verliefd geweest. Lijkt me enorm kwetsend en onnodig om dat nu tegen partner te zeggen als ze van hem houdt. Wat schiet je daar nou mee op?

Zou dit ook echt niet tegen vriend durven zeggen, denk dat ik hem ontzettend kwest.

Omdat hij er natuurlijk van uitgaat dat ik wel verliefd op hem ben/was.

Denk dat ik gewoon zijn uiterlijk zo geweldig leuk vind. (oppervlakkig klinkt dat wel zeg)
Volgens mij worden mensen meestal eerst verliefd en dat gaat over in houden van. Het belangrijkste is dat je van hem houdt. Dat je VROEGER niet verliefd bent geweest doet daar niets aan af, tenzij je twijfelt aan je gevoelens die ju NU voor hem hebt.
Als je toen zijn uiterlijk geweldig vond en nu zijn innerlijk en je houd van elkaar, dan is het toch goed.

En je bent echt niet de eerste die voor iemands uiterlijk gevallen is.

Er zijn nu eenmaal heel veel relaties en allerlei soorten houden van.

(kriebels zijn zooo overrated )
Om eerlijk te zijn... ik ben in deze relatie ook niet begonnen vanuit knetterende verliefdheid. Ik ben twee keer eerder wel heel erg verliefd geweest. Maar dat waren dan juist weer mannen met wie ik never nooit een relatie zou willen hebben.

Toch zijn we hartstikke gelukkig samen, hebben we een huis gekocht en willen we een kindje. Dus tja... wat is de waarde van verliefdheid...?
ja...mijn moeder is nooit verliefd geweest op haar huidige partner....maar ze heeft al 8 jaar een relatie met hem en ze gaan dit jaar trouwen,ze houd zielsveel van hem en wil oud met hem worden.

op mijn vader is ze volgens mij ook niet lang verliefd geweest, sloeg snel over in houden van.

dus het kan hoor, niks mis mee...er is pas wat mis mee als jij ermee gaat zitten!
Als het gewoon goed zit tussen jullie en je houdt van hem, zie ik het probleem niet. Dat je van hem houdt en hem rete aantrekkelijk (helemaal niet oppervlakkig, juist fijn zou ik zeggen) vindt, zegt mij meer dan dat je ooit, vroegah, geen hap door je keel kon krijgen bij de gedachte aan hem. Of zoiets...
quote:FunkyJoy schreef op 09 mei 2010 @ 11:13:

bedankt voor de reacties!

Ik hou ontzettend veel van hem, en onze relatie is ook erg goed.

Ik heb geen twijfels over mijn relatie, maar ik kwam een paar dagen geleden een jongen tegen waar ik in het verleden erg verliefd op ben geweest.

Dit heeft me aan het denken gezet.

Vroeg me af of er meerde mensen zijn die gewoon nooit verliefd op partner zijn geweest Ah, oke. Ik dacht dat je niet verliefd op hem was en dus ook niet van hem hield. Verkeerd gelezen, sorry.
...
Een goede vriendin van mij is ook nooit verliefd geweest op haar vriend. Ze viel telkens op de "verkeerde" mannen met allerlei drama's tot gevolg. Ze heeft toen heel bewust een stabiele man uitgekozen, op wie ze niet verliefd was maar die ze heel graag mocht en met wie het heel goed klikte (hij was overigens wel verliefd op haar), en de liefde is gegroeid. Ze zijn inmiddels al meer dan vijftien jaar bij elkaar.
Klinkt zeker oppervlakkig, dat je hem alleen om zijn uiterlijk leuk vindt/vond.

Of speelde ook mee dat alle anderen hem zo leuk vonden, maar dat hij jóu koos??
Hoi Nammma,

Ja daar kun je best gelijk in hebben, vandaar dat ik zei: toen bleek dat hij verliefd op mij was, dat natuurlijk heel intressant was. en ik zag dat toen dr tijd als een heeeeeel groot compliment natuurlijk.

en ik moet toegeven dat ik ervan genoot als er dames op me afkwamen en vroegen hoe ik het voor elkaar had gekregen.

ik hou superveel van hem en ben erg gelukkig met hem.

fijn om te horen dat er meerde mensen zijn die ook zoiets als dit hebben.
ik was smoorveriefd op mijn huidige partner, heeft ook lang geduurd. Inmiddels zijn we 10 jaar samen en ik heb af en toe nog ernstig de vlinders en de kriebels, bij vlagen. Zou dat denk ik toch wel erg missen als ik dat niet zou hebben.

Ik heb 1 vriendin die het ook niet heeft gehad. Ze heeft overigens momenteel niet zo'n goede relatie, maar denk niet dat het een met het andere te maken heeft. Ze hebben een kindje en blijven tot nu toe bij elkaar vanwege het kindje...Voor mijn gevoel zaten ze al snel in een "kabbelende" relatie waarbij ze weinig echte aandacht aan elkaar besteden, terwijl ik toch wel vind dat een relatie "werk" nodig heeft. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is? En hoe is het begin van je relatie verlopen? Elkaar tegengekomen, leuk vinden en daarna meteen houden van?
Ik ben ook nog nooit verliefd geweest op degene waar ik een relatie mee had. Word niet zo snel verliefd. Het werd meer houden van.

Ben wel eens verliefd geweest, maar heb daar nooit een relatie mee gehad.

Als jullie relatie goed zit zou ik het mooi zo laten. Hij hoeft het niet te weten.
Hij was wel helemaal verliefd op mij, maar ik vond hem alleen maar erg aantrekkelijk.

klikte het super tussen ons, en we hadden het altijd super na onze zin samen.

Ik vind hem nu nog steeds net zo leuk als ik hem toen vond, alleen is er indd houden van bij gekomen, en ik geniet nog steeds helemaal van zijn aanwezigheid enzo.

verder is onze relatie gelukkig helemaal top!

Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het verliefde gevoel missen als dat er niet is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven