Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Rasa; moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het ergens wel leuker vind om iemand irl tegen te komen.....dus ook ik heb ergens nog wel vooroordelen!

Aan de andere kant vind ik dat ook gewoon leuker omdat je dan meestal al iets deelt (in de zin dat je elkaar bijv. op een concert of sportclub leert kennen en dus die interesse gemeen hebt)
Ja, op een datingsites staan een heleboel mannen. Maar daarmee is ook het belangrijkste gezegd. Ik kijk steeds minder vaak. Zo lang al minder vaak dat er toch best wel nieuwe bij staan. Bij de meeste denk ik "mooie trui, leuk overhemd, kapsel is goed, aardige ring, leuk vakantie-gebied, grappige pose, leuk hondje en soms paard. Motor liever niet" en....dan weet ik gewoon dat ik er geen zin meer in heb. Gelukkig kan ik er zelf om lachen en het relativeren. De interessante mannen daarmee kun je geen relatie hebben en zonder dat willen de heren toch geen date.

In al die tijd heb ik eigenlijk maar 3 mannen gezien die ik graag zou leren kennen omdat er toch voor een deel dezelfde interesses zijn. Voor de rest hebben ze daar dan ook weer andere interesses waar ik meer over zou willen weten.

Ja en dan ben je hun type niet of krijg je vragen die toch weer richting relatie gaan, terwijl het daarvoor te vroeg is. Ik sta er gewoon onvoldoende voor open om op die manier te zoeken.

Ha, en met het mooie weer op komst worden er weer nieuwe foto's gemaakt en zijn er nieuwe dingen te bekijken
@datingvrouw; maar dat iemand een mooie trui aan heeft op de foto is toch al een uitstekende basis voor een relatie?
quote:SignOfLife schreef op 08 mei 2010 @ 23:38:

@datingvrouw; maar dat iemand een mooie trui aan heeft op de foto is toch al een uitstekende basis voor een relatie?

Je kunt er in ieder geval mee over straat.

Een keer dacht ik dat de man op de foto (die zijn tuin uitgebreid had beschreven) een overal aan had....niet dus .

Nou en die ene met die mooie ring moest zo nodig over de ooglid-correctie vertellen....

Ach ja, het oog wil ook wat. Gelukkig staan er de foto's op.

De zwembroeken midden in de winter. Dat heeft ook wel wat .
quote:bergkristal schreef op 08 mei 2010 @ 21:00:

@Rasa; moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het ergens wel leuker vind om iemand irl tegen te komen.....dus ook ik heb ergens nog wel vooroordelen!

Aan de andere kant vind ik dat ook gewoon leuker omdat je dan meestal al iets deelt (in de zin dat je elkaar bijv. op een concert of sportclub leert kennen en dus die interesse gemeen hebt)IRL klinkt in ieder geval romantischer. Grappig wat je zegt over dat je dan al iets deelt. Ik raak een beetje biased door al dat internetdaten. IRL vind ik juist dat ik zo weinig over een man weet...Opeens moet ik het dan doen zonder beroep, opleidingsniveau, leeftijd, zijn mooiste film, de boeken die hij leest, wat hij zoekt, aantal kinderen, lengte, gewicht.... Hélemaal uit het lood geslagen...
quote:Rasa schreef op 08 mei 2010 @ 19:21:

Ik snap trouwens niet dat zo'n man zelf niet door heeft dat het niet wederzijds is, maar dit terzijde...Ik vaak ook niet; ik heb meerdere dates gehad waarbij ik dacht "aardige man, maar neen", waarbij de man in kwestie dan heel enthousiast over mij was. Twee van hen heb ik twee keer gezien. De eerste date was in 1 geval erg leuk, de tweede date bleek dat we zo goed als niets gemeen hadden en dat ik al zijn bezigheden saai vond. Met de andere man was de eerste date wel leuk, in elk geval een tweede date waard. Maar ook met hem geen gedeelde interesses en ik vond hem eigenlijk ronduit saai. Ik blijf altijd netjes, maar op een gegeven moment moet iemand toch door hebben dat het gesprek niet vanzelf gaat, en dat ik beleefdheidsantwoorden zit te geven... zou ik denken.
quote:Melanthe schreef op 09 mei 2010 @ 07:55:

[...]

Ik vaak ook niet; ik heb meerdere dates gehad waarbij ik dacht "aardige man, maar neen", waarbij de man in kwestie dan heel enthousiast over mij was. Twee van hen heb ik twee keer gezien. De eerste date was in 1 geval erg leuk, de tweede date bleek dat we zo goed als niets gemeen hadden en dat ik al zijn bezigheden saai vond. Met de andere man was de eerste date wel leuk, in elk geval een tweede date waard. Maar ook met hem geen gedeelde interesses en ik vond hem eigenlijk ronduit saai. Ik blijf altijd netjes, maar op een gegeven moment moet iemand toch door hebben dat het gesprek niet vanzelf gaat, en dat ik beleefdheidsantwoorden zit te geven... zou ik denken.Ze zijn zeker niet telepathisch. Bij zo'n kennismaking sla je een paar stapjes over die je bij een normale/ spontane ontmoeting wel hebt gehad. Daarom vind ik een gedeelde interesse ook een fijne opstap voor een date. Heb je in elk geval iets te doen als er stiltes vallen of de date tegenvalt. Die gedeelde interesse geeft afleiding en maakt zo'n ontmoeting minder geforceerd.
Over geforceerd gesproken... ik spreek met vrijwel al mijn internetdates de eerste keer in de kroeg af. Biertje erbij en lullen maar. Dat is behoorlijk intensief en vraagt ook nog wel iets van iemands sociale vaardigheden. Zomaar even een paar uur een geanmineerd gesprek op gang houden met een vreemde...

Wat spreken jullie af bij een eerste date? Zou het niet beter zijn om iets te gaan doen samen (kleiduivenschieten bijvoorbeeld )? Gewoon lekker bezig zijn samen? En als het iets drinken wordt, met of zonder alcohol? En stappen jullie weleens op na anderhalf uur ofzo?
Ik spreek gewoon in een stad af. We drinken wat en lopen daarna het centrum door. Gewoon overdag.

Ik heb me gisteren wel ingedekt. Ik zei dat ik een hond thuis had zitten, dus dat ik niet heel de dag weg kon blijven. Dat was ook echt zo. Als het dan wel een leuke date is kan ik altijd iemand bellen om te vragen de hond uit te laten.
quote:Ariadne83 schreef op 07 mei 2010 @ 21:26:

[...]

En dat 'gewoon even doorzetten', ja sorry, dat doe ik wel als ik op dieet moet, of een vervelende klus moet doen, niet met een relatie. Eerlijk waar, niemand wil toch een relatie met iemand die ze maar zo-zo vinden??!!Nou, ik reageerde op een berichtje van jou, waarin je schreef dat je het een beetje gehad hebt met internetdaten. Ik heb zelf vrij snel iemand gevonden op die manier, dus ik dacht, ik geef je een tip (als ervaringsdeskundige haha ) Doe ermee wat je wilt. En tuurlijk willen we allemaal de hoofdprijs, en terecht, maar je moet ook realistisch blijven vind ik (ik zeg niet dat jij dat niet doet, maar je reageert wel wat fel hoor).
quote:Dating_vrouw schreef op 09 mei 2010 @ 12:13:

[...]

Ze zijn zeker niet telepathisch. Bij zo'n kennismaking sla je een paar stapjes over die je bij een normale/ spontane ontmoeting wel hebt gehad. Daarom vind ik een gedeelde interesse ook een fijne opstap voor een date. Heb je in elk geval iets te doen als er stiltes vallen of de date tegenvalt. Die gedeelde interesse geeft afleiding en maakt zo'n ontmoeting minder geforceerd.Ik heb een paar keer meegemaakt dat het leek (in mails) dat de man en ik interesses deelden, en dat later bleek dat hij de interesse flink had aangedikt om bij mij in de smaak te vallen...
quote:Rasa schreef op 09 mei 2010 @ 16:45:

Over geforceerd gesproken... ik spreek met vrijwel al mijn internetdates de eerste keer in de kroeg af. Biertje erbij en lullen maar. Dat is behoorlijk intensief en vraagt ook nog wel iets van iemands sociale vaardigheden. Zomaar even een paar uur een geanmineerd gesprek op gang houden met een vreemde...

Wat spreken jullie af bij een eerste date? Zou het niet beter zijn om iets te gaan doen samen (kleiduivenschieten bijvoorbeeld )? Gewoon lekker bezig zijn samen? En als het iets drinken wordt, met of zonder alcohol? En stappen jullie weleens op na anderhalf uur ofzo?

Dat kan ik dus niet opbrengen, een kopje koffie of ergens een biertje gaan drinken.

Heel super-simpel, maar daar willen ze niet meer aan, is een film gaan kijken. Heb ik wel eens gedaan.

Ook ergens gaan eten (dan hoef/kun/mag je niet de hele tijd te praten ) en dan een leuke maar eenvoudige tent met veel versieringen of andere rariteiten die wat afleiding kunnen geven.

Ben ook een keer naar de Apenheul geweest en zelfs naar een circusvoorstelling geweest. Iets kiezen wat je toch al leuk vind om te doen. (Die apen op de apenheul kwamen allemaal kijken wat er in mijn zakken zat en dat was echt heel leuk.)

Film is voor dicht bij huis en als de date er is dan kan je altijd nog last minute tot iets anders besluiten. Een leuke zien is nooit verkeerd en na afloop kan je dan afhankelijk van hoe het was, nog wat gaan drinken. Het is allemaal wat meer ontspannen. Als je niets hebt om over te praten dan is er altijd nog het verhaal van de film.

Zo doe ik het. Het kost misschien wel wat meer tijd, maar is meer ontspannen en je kunt eenvoudig en gemakkelijker kappen. Dan is het misschien teleurstellend, maar veel minder vaak pijnlijk en je kunt ook veel speelser laten aflopen als dat nodig is. Alleen willen de mannen daar liever niet aan.

Kop koffie of thee....en dan....kap ik het af. Dat alleen als er al zoveel raakpunten zijn dat er genoeg is om over te praten.

Ik weet gewoon dat als ik er geen zin in heb dat ik helemaal niet praat. Dus doe ik het niet meer.
quote:Melanthe schreef op 09 mei 2010 @ 17:51:

[...]

Ik heb een paar keer meegemaakt dat het leek (in mails) dat de man en ik interesses deelden, en dat later bleek dat hij de interesse flink had aangedikt om bij mij in de smaak te vallen...

Ook dat inderdaad, maar daar prik je doorheen als je de ander ook het woord laat doen en enkele details laat vertellen.

Gewoon iets leuks gaan doen, dan heb je zelf ook nog wat aan gehad.
quote:okapi73 schreef op 09 mei 2010 @ 17:24:

[...]

Nou, ik reageerde op een berichtje van jou, waarin je schreef dat je het een beetje gehad hebt met internetdaten. Ik heb zelf vrij snel iemand gevonden op die manier, dus ik dacht, ik geef je een tip (als ervaringsdeskundige haha ) Doe ermee wat je wilt. En tuurlijk willen we allemaal de hoofdprijs, en terecht, maar je moet ook realistisch blijven vind ik (ik zeg niet dat jij dat niet doet, maar je reageert wel wat fel hoor).Sorry, t was niet zo heftig bedoeld hoor. Denk overigens dat er misschien sprake is geweest van een klein misverstand; ik dacht dat jij bedoelde dat je bij een willekeurige jongen 'even moest doorzetten' om er iets van te maken. Maar denk er hierboven eruit af te lezen dat je het over het internetdaten in het algemeen hebt. Daar heb je dan wel gelijk in hoor, dat je daar best een leuk iemand kan treffen en dat ik wat dat betreft vlug 'opgeef'. Bij een individuele jongen vind ik dat je namelijk niet even 'door de zure appel heen moet'; dat moet gewoon snel goed voelen, anders hoeft het voor mij niet (dat bedoelde ik dus).
@datingvrouw, naar de film bij de eerste date? Ik denk ik me enorm ongemakkelijk zou voelen om anderhalf tot twee uur in het donker te moeten zitten naast een volslagen vreemde...

Uit eten vind ik ook al lastig. Soms weet je al bij het voorgerecht dat het niks is en dan met je nog door tot het toetje...

Maar ik denk dat iets gaan doen vaak wel een goed idee is. Misschien moet ik het museum maar eens proberen, of de dierentuin ofzoiets. En ik denk dat ik gewoon een biertje drinken ook wel blijf doen, alleen zou ik gewoon wat sneller naar huis moeten gaan...
quote:Rasa schreef op 09 mei 2010 @ 19:51:

@datingvrouw, naar de film bij de eerste date? Ik denk ik me enorm ongemakkelijk zou voelen om anderhalf tot twee uur in het donker te moeten zitten naast een volslagen vreemde...

Uit eten vind ik ook al lastig. Soms weet je al bij het voorgerecht dat het niks is en dan met je nog door tot het toetje...

Maar ik denk dat iets gaan doen vaak wel een goed idee is. Misschien moet ik het museum maar eens proberen, of de dierentuin ofzoiets. En ik denk dat ik gewoon een biertje drinken ook wel blijf doen, alleen zou ik gewoon wat sneller naar huis moeten gaan...

Het hoeft niet een film te zijn, maar ik heb maar wat genoemd. Ik vind film best leuk en op dit moment zijn er een aantal die ik toch al wil gaan kijken Museum of een expositie of zoiets dat is ook een goed idee.

Bij het uit eten doe ik altijd alleen een hoofdgerecht Ik heb ook een keer wat wrijving gehad, omdat ik toch ging eten met een date, terwijl we elkaar niks vonden toen we elkaar zagen. Hij wilde een fles wijn bestellen....en er een heel gedoe van maken, terwijl ik de honger wilde stillen en weg wezen. Het was een enorm rommelig restaurant qua entourage en dat gaf toch een leuke wending aan het gebeuren. Ik had de betere positie ingenomen en hij moest moeite doen om alles te bekijken.

Maar dit was een toevalstreffer en we moesten opeens lachen om de situatie waarin we terecht gekomen waren. De avond werd vervolgd en ook nog een paar dates er achter aan.

Heel veel plezier bij de volgende!
ik ga toch maar gewoon de kroeg in met een date.. en ben dan geneigd om wat alcohol naar binnen te gieten, dat praat toch wat makkelijker.

en de kroeg lijkt me de makkelijkste locatie om snel weg te kunnen. als je in de dierentuin bij de giraffen al weet dat het niks wordt, moet je nog je rondje afmaken langs de apen, neushoorns, zebra's, leeuwen en ijsberen = ben je zo weer een paar geforceerde uren verder...
Ik vind de kroeg ook t fijnst, lekker low profile. Heb me al vaak genoeg vergist en je kan dan makkelijk na t 2e drankje er van door gaan (1 heb ik tot nu toe niet gedurfd, ligt er dan wel heel dik bovenop).

uiteten, film of overdag een hele onderneming plannen lijkt me niets. Pas bij een 2e date is dat een optie. Zo zonde van je dag om 'm door te brengen met iemand die niks vind. Ik ben ook altijd bang een bekende tegen te komen als ik met een kneus op pad ben.
Ik lees al eventjes mee (en date ook al een tijdje downloadmannen) en als ik ga daten doe ik ook het liefst gewoon een simpel drankje. Het is voor mij toch zo dat ik meestal als ik iemand zie al heel snel weet of er meer inzit of niet. Of er een klik is, En stel dat je dan hebt afgesproken om te eten.. wachten op de kaart, wachten om te bestellen, wachten op het eten, en wat als je elkaar dan niks te melden hebt?

Ik heb liever een te korte eerste date dan een te lange..;)
Ik heb nu trouwens een date 'lopen' waarbij ik wel wat advies kan gebruiken..

Superleuke kerel, vanaf de eerste mail een klik, toen msn, toen bellen (wat dan ook meteen moeiteloos uren duurde) en toen afgesproken voor een lunch. Die lunch werd een date van 8 uur, was veel te gezellig en ben meteen de volgende dag bij hem wezen eten. So far so good.

Aantrekkelijke man, eindelijk eens eentje ZONDER bindingsangst en niet de neiging om eerst nog eens verder te vissen in de datingvijver om te kijken of er nog een mooier gekleurd visje rondzwemt. Hij herkent kwaliteit, zeg maar;)

Maar dus ook completely into me. En nu merk ik dat ik enorm op de rem ga..en dat ik me aan dingen ga ergeren waarvan ik niet weet of ik me daar ook aan zou ergeren als hij niet zo over-enthousiast was.. Ik krijg niet eens de tijd om naar hem te hunkeren zeg maar..;)

En nou weet ik het dus niet zo goed.. bijkomend is dat ik 37 ben, een kinderwens heb (en dus niet zo heul veel tijd meer) en hij 40 en ook kinderwens en hij eigenlijk 'volgens het boekje'-ideaal is, maar ik toch ineens de afgelopen week enorm de niet-lekkere kriebels krijg..

Omdat ik bij jullie ook las over al te enthousiaste maar leuke mannen en de rem die er dan bij jullie op gaat, wat is dat toch??
Naja, dat werkt de andere kant op dus precies hetzelfde.. als ik een paar dates heb met een leuke vrouw en ze gaat me daarna plat lopen smsen en vind me helemaal leuk, etc.. dan heb ik een instinctieve reactie van "ho ho.. rustig aan.. niet zo snel.." .. en krijg ik een sterke behoefte om met rust gelaten te worden..
Wat dat is? Je verstand dat JA zegt en t gevoel dat NEE zegt. Hij voldoet aan al je eisen en is op papier perfect. Maar je voelt 't niet...
Boogje wat is plat sms'en? Is dat ook niet heel subjectief? Ik vind t bij de een iritant, bij de ander ( als ik dus verliefd ben) geweldig.
Juist, in t begin vond ik alles leuk, en hem dus ook vooral, eindelijk een normale vent, en dat is ie ook. Heb hem ook gezegd dat ik t allemaal wat te snel en te heftig vond, en dat ik niet eens de tijd kreeg om hem te gaan missen oid, en dat snapte hij ook en hij heeft ook meteen een paar stappen terug gedaan. Ideaal dus, zou je zeggen.

Ik vraag me vooral af waarom dat gevoel dan ineens weg is..want had tot vorige week echt helemaal de goeie kriebels voor hem!
Hee Stoeltie, nu niet een hele geschikte vent zo weer met het badwater weggooien hoor! Krijg je niet zelf gewoon een beetje chicken shit nu het serieus lijkt te worden? Leg hem anders uit dat je een klein beetje ruimte nodig hebt. Geef het wat meer tijd.
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 09-05-2010 22:25
Reden: Namen door elkaar gehaald...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven