Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lycos chat, nu 7 jaar samen, 5 jaar getrouwd en dochter van 4.....
Aliquando et insanire lucundum est
O, en ik zal zelf het spits afbijten....

Al heel wat dates gehad via datingsites, tot nu toe niet succesvol. Wel leuke ervaringen gehad en voor je zelfvertrouwen is het meestal ook niet slecht. Soms heb ik er even genoeg van, maar het blijft toch steeds weer trekken....

Sinds kort ben ik aan het mailen met R. Heb hem opgeduikeld op www.relatieklik.nl Hij heeft een leuk profiel en schrijft dito mailtjes. Meestal spreek ik snel af, maar omdat ik dan vaak teleurgesteld word, heb ik nu juist de neiging om nog maar even te blijven mailen. Is eigenlijk best fijn om (bijna) elke avond een fijn bericht van R in mijn mailbox aan te treffen. Laat de illusie nog maar even duren...
quote:RemboEnRembo schreef op 29 maart 2010 @ 22:33:

Lycos chat, nu 7 jaar samen, 5 jaar getrouwd en dochter van 4.....

Kijk, dat is een hele korte samenvatting van een succesverhaal!

Maar blijft altijd fijn om te horen! Leuk, gefeliciteerd!
Ik heb me dus zo'n 2 maanden geleden ingeschreven op relatieplanet. Heb sinds begin deze maand contact met een hele leuke man.

Aanstaande zondag ga ik naar hem toe.

Dit is de allereerste keer dat ik zoiets doe, ben dus ook heel erg benieuwd hoe het gaat...

Ben echt helemaal zenuwachtig, maar beetje gezonde spanning kan nooit kwaad denk ik dan maar... ;D
Ondertussen kan ik een horror-trilogie schrijven over mijn ervaringen met internetdating... Alleen maar drama's, firma's list & bedrog, onbetrouwbare oelewappers en randdebielen.

Relatieplaneet is gewoon een keetplaneet; don't go there.

Himmelhoch jauchzend, zum tode betrübt....
quote:Quinty schreef op 29 maart 2010 @ 22:59:

Nu heb ik alleen nog maar meer zin in mijn relatieplanet-date van zondag! :P
Nou mijn date kwam van Relatieplaneet en dat is al 6 jaar geleden. Inmiddels zijn we 3 jaar getrouwd en hebben we een zoon van 1, dus zo erg is die planeet ook niet hoor.

Dus geen zorgen maken miss84. Maar 1 ding, je zegt, ik ga naar hem toe, ik neem toch aan dat jullie wel op een openbare plek hebben afgesproken?
Voor ik mijn man er leerde kennen heb ik er wel vreemde types ontmoet hoor.

1 die vanaf de aller eerste mail maar bleef aandringen op een ontmoeting. Ik deed dat niet zo snel, maar goed, na een tijdje moest ik toch boodschappen doen, hij woonde in de buurt en kwam wel even langs bij AH. Dat is wel de meest bizarre plek waar ik iemand heb ontmoet.

Ook 1 waar ik een hele tijd mee gemaild had, af en toe mee gebeld, klikte ontzettend goed, wat een leuke vent dacht ik. Maar toen we elkaar ontmoetten was er totaal geen klik. Zijn lichaamstaal was zo afstotelijk op de een of andere manier...

Ook iemand gehad die ont-zet-tend uit zijn mond rook, maar wel heel aardig was, maar niet leuk genoeg om mijn vriend te mogen zijn

Ach en zo waren er nog een paar en nog een aantal alleen mailcontact.

Je moet een beetje geluk hebben denk ik dan maar en dat had ik uiteindelijk.
quote:Mibb schreef op 29 maart 2010 @ 23:15:

Dus geen zorgen maken miss84. Maar 1 ding, je zegt, ik ga naar hem toe, ik neem toch aan dat jullie wel op een openbare plek hebben afgesproken?

We hebben afgesproken op één van de eilanden, waar hij dus woont. Hij haalt me dan op van de boot en dan gaan we ergens eten/drinken. Mocht het klikken, kunnen we natuurlijk naar zijn huis gaan.

Misschien niet echt helemaal openbaar gebied dus. Heb zijn adres ook al wel aan vriendin gegeven, zodat er altijd iemand weet waar ik ben.

Snap wel dat mensen bedenkingen erbij hebben dat je, via internet, gelijk bij iemand thuis afspreekt. Vind het wel raar, dat als je iemand in de kroeg ontmoet en je gaat gelijk naar zijn huis, je er vrijwel niemand over hoort..
quote:miss84 schreef op 30 maart 2010 @ 01:26:

[...]

We hebben afgesproken op één van de eilanden, waar hij dus woont. Hij haalt me dan op van de boot en dan gaan we ergens eten/drinken. Mocht het klikken, kunnen we natuurlijk naar zijn huis gaan.

Misschien niet echt helemaal openbaar gebied dus. Heb zijn adres ook al wel aan vriendin gegeven, zodat er altijd iemand weet waar ik ben.

Snap wel dat mensen bedenkingen erbij hebben dat je, via internet, gelijk bij iemand thuis afspreekt. Vind het wel raar, dat als je iemand in de kroeg ontmoet en je gaat gelijk naar zijn huis, je er vrijwel niemand over hoort..Hm, vanuit de kroeg zou ik het ook niet aanmoedigen eerlijk gezegd, maar als je iemand in de kroeg hebt leren kennen weet je in elk geval al dat hij geen tandeloos oud mannetje is dat 20 kg zwaarder en 20 jaar ouder is dan hij doet voorkomen. Zo'n internetdate kan van alles zeggen natuurlijk. Ik spreek echt altijd in het openbaar af en echt no way dat iemand mijn adres krijgt voordat ik na een paar dates denk dat ik er echt wel mee door wil gaan (tot nu toe nog niet gebeurd).
Lexa!

Relatie was net uit, ik was down. beste vriendin toendertijd heeft me aangemeld. Achteraf weet ik waarom. Maar goed ik heb er mijn vriend ontmoet en we hebben nu anderhalf jaar een relatie waarvan we sinds november samenwonen.

En eigenlijk was hij bedoelt als een eenmalig neukertje want ik wilde geen relatie..
Ik heb het even geprobeerd internet dating maar tot nu toe vind ik er niet veel aan. Het kost een hoop tijd als je het goed bij wil houden en levert weinig op. Wat een horken zitten erbij zeg. Of ze laten ineens niets meer van zich horen, of ze zijn zo opdringerig dat je er vervolgens nauwelijks meer vanaf komt. Het verbaast me niets dat sommige mannen die op de site staan al zolang vrijgezel zijn.

Wonder boven wonder heb ik toch één aardige man leren kennen, al weet ik nog niet of het een relatie gaat worden. Maar gewoon vriendschap is ook leuk natuurlijk.

Ik ga mezelf nu maar weer afmelden van de site want ik vind het op deze manier zonde van m'n geld. Ik zou liever op een andere manier leuke mannen leren kennen, maar het probleem is, waar kom je ze tegen?
Tja,met twee kinderen thuis,dus weinig mogelijkheden om uit te gaan,had ik mij ook ingeschreven op een datingsite(kinderen hebben ook geen omgangsregeling met Pappa,m.a.w. nog minder kansen voor mij).

Nummer 1 was een msn 'geval' ,10.000 smoezen om niet af te spreken,heb dit uiteindelijk afgekapt.

Nummer 2 was een handige doe het zelfer,kids waren 1 nachtje weg dus meneer kwam even een laminaatvloertje voor mij leggen,ging s'avonds ook weer braaf naar huis(200 km rijden);type sandalen met witte sokken en 10 cm kleiner dan mij brrrrrr.

Nummer 3 was een twijfelaar,uuuuuuren bellen,had veel problemen en besloot om toch maar terug te verhuizen naar Limburg (woon zelf in Groningen dus kansloos).

Nummertje 4 woonde dichtbij,was precies mijn type,maarrr had koffieadresjes door gans het land,was even leuk voor de sex,maar verder niet serieus.

Hierna volgde meneer Plop,de sigaarrokende kabouter,toen ik hem afwees na 1 date deed hij nog een poging;ja maar mijn piemel is wel 23 cm.,heb hem richting Mw Holland gestuurd(en stalken dat hij deed.....niet normaal meer,50 smsen op een dag,gelukkig vond hij snel een nieuw slachtoffer).

Mijn laatste date moet ik nog zien,hij belt straks voor de 1e keer,hij wil ook zeker niet langer dan 3 weken op msn/bellen,ben het hiermee eens.

Wordt vervolgd..
quote:Quinty schreef op 29 maart 2010 @ 22:59:

Ondertussen kan ik een horror-trilogie schrijven over mijn ervaringen met internetdating... Alleen maar drama's, firma's list & bedrog, onbetrouwbare oelewappers en randdebielen.

Himmelhoch jauchzend, zum tode betrübt....Eensch...
@miss84 Spannend, eerste internetdate! Keep us posted!

Zelf heb ik nog nooit zo ver gereisd voor een date (eh, volgens mij waren al mijn dates zelf op fietsafstand), dus hoop voor je dat je je niet bij de ontmoeting al afvraagt wanneer de eerste boot weer teruggaat. Maar laat je niet ontmoedigen door iemand die nog nooit een relatie heeft overgehouden aan internetdating...

@Quinty en Zamirah, vraag me toch weleens af hoe het komt dat de een allerlei ellende tegenkomt en de ander nooit. Ik denk wel dat de datingsite veel uitmaakt. Zelf vind ik RP ofzo bijvoorbeeld helemaal niks. Maar eh, kunnen jullie er niet één horrorverhaal uitlichten? Ter lering ende vermaeck?

@Bowiefan, kijk, jij geeft ook niet op! Benieuwd hoe de eerste keer bellen was met de jongste poging!

Mijn dates komen bijna allemaal van www.match4me.nl (voor hogeropgeleiden), www.relatieklik.nl (gratis) en www.paiq.nl (gratis, maar dan anders). Ik denk dat ik er inmiddels al gauw 20 heb gehad. Gemiddeld zo'n 1 à 2 per maand. Altijd in een openbare gelegenheid, meestal de kroeg. Een beetje alcohol wil mij nog weleens helpen. Ik heb zelden een vervelende avond, maar spreek ook zelden een tweede keer af...
Ik sta nu enkele weken ingeschreven bij RP. Soms heb je leuk contact en hoor je ineens niks meer, dat is wel raar. Maar anders om gebeurt het ook wel. Ik heb 2 keer bijna een date gehad. Van de eerste persoon hoorde ik ineens niks meer nadat we een afspraak hadden gemaakt (ik ben uiteraard ook niet meer gegaan) en die ander heb ik zelf afgezegd.

Nu ben ik in gesprek met een vader van 2 kinderen. Daar was ik eigenlijk op tegen, maar ik ben ook wel weer neiuwsgierig.
Ik heb ook duidelijk aangegeven in mijn profiel dat rokers niet hoeven te reageren. Toch reageren ze. Ze lezen niet goed of kijken alleen naar mijn foto ofzo...
Niet via een datingsite ofzo maar gewoon via een profielensite (zo 1 net zoiets als hyves). Hij sprak mij aan over mijn muzieksmaak en zo begonnen we berichtjes via die site naar elkaar te sturen (gewoon gezellig). Na een aantal weken een keer afgesproken, daarna nog 2x afgesproken en ondertussen alweer bijna 3,5 jaar samen en binnenkort samenwonen
quote:Rasa schreef op 30 maart 2010 @ 19:27:

@Quinty en Zamirah, vraag me toch weleens af hoe het komt dat de een allerlei ellende tegenkomt en de ander nooit. Ik denk wel dat de datingsite veel uitmaakt. Zelf vind ik RP ofzo bijvoorbeeld helemaal niks. Maar eh, kunnen jullie er niet één horrorverhaal uitlichten? Ter lering ende vermaeck?

In a nutshell, wat voorbeelden:

1. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad. Uiteindelijk bleek deze man gewoon een relatie te hebben.

2. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad, nog een geweldig gezellige date gehad. Veel smsjes, veel gebeld, bloemen ontvangen. Krijg ik na een week via een sms!! te horen dat hij toch niet toe is aan een relatie... Maar ik ben wel geweldig, fantastisch, mooi, lief, blablablabla... :puke:

3. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad, nog een geweldig gezellige date gehad, en nog een geweldig gezellige date gehad. Hij nodigde mij uit om mee te reizen naar zijn huis in het buitenland. (Ok, wel snel, maar wel een ultieme test ) en krijg ik onderweg te horen dat hij niets meer voor mij voelt...

4. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad, nog een geweldig gezellige date gehad, en nog een geweldig gezellige date gehad. Krijg ik opeens te horen dat hij nog teveel last van de verwerking van zijn laatste relatie.

5. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad, en wij spraken af elkaar weer te ontmoeten. Nooit meer iets van gehoord. Reageerde niet op sms, telefoon, enz.

6. Zeer leuke man ontmoet, geweldig gezellige date gehad, wij spraken af elkaar weer te ontmoeten. Hij belt mij en vraagt of ik meega naar een bepaalde film. Ik zei; ik wil wel mee naar de film, maar niet naar die film. Vond hij heel erg jammer, maar hij wilde persé naar die ene film (drammen als een kleuter). Nog een keer uitgelegd, wil best naar de film, maar niet naar die film. En daarna nooit meer iets van gehoord.

7. Zeer leuke man ontmoet, 6 weken een 'relatie' mee gehad, en krijg ik opeens 'out of the blue' te horen dat hij vindt dat wij als broer en zus zijn. Exit meneer nr. 7.

8. Middelmatig leuke man ontmoet. Ik liet hem duidelijk weten niet geïnteresseerd te zijn om verder te gaan. Ontpopte hij zich als een bijna stalker. Negeren en niet op reageren was uiteindelijk de oplossing.

9. Leuke man ontmoet, paar hele leuke dates mee gehad. Opeens viel het stil en heb ik nooit meer iets van gehoord. Ik ga dan niet als een of andere groupie achter iemand aan bellen/smsen/mailen. Maar vreemd blijft het wel....

Drama-voorbeelden genoeg? Anders schrijf ik binnenkort gewoon deel 2 hoor...
quote:Melanthe schreef op 30 maart 2010 @ 07:32:

[...]

Hm, vanuit de kroeg zou ik het ook niet aanmoedigen eerlijk gezegd, maar als je iemand in de kroeg hebt leren kennen weet je in elk geval al dat hij geen tandeloos oud mannetje is dat 20 kg zwaarder en 20 jaar ouder is dan hij doet voorkomen. Zo'n internetdate kan van alles zeggen natuurlijk.

Tegenwoordig met hyves, kun je iemand gelijk op zoeken ook natuurlijk. Zo veel foto's van hem gezien en met msn natuurlijk de cam aan. Dus zo op het eerste gezicht, lijkt hij mij toch echt de leeftijd die hij aangaf. :D

quote:Rasa schreef op 30 maart 2010 @ 19:27:

@miss84 Spannend, eerste internetdate! Keep us posted!

Zelf heb ik nog nooit zo ver gereisd voor een date (eh, volgens mij waren al mijn dates zelf op fietsafstand), dus hoop voor je dat je je niet bij de ontmoeting al afvraagt wanneer de eerste boot weer teruggaat. Maar laat je niet ontmoedigen door iemand die nog nooit een relatie heeft overgehouden aan internetdating...

Ja het is natuurlijk voor mij wel erg ver, 170 km..

Maar goed, als je het dan doet, dan ook maar gelijk goed ;D

Heb bij hem gewoon een goed gevoel en hoop idd dat dat in real life ook zo is. Natuurlijk dat het dan ook wederzijds is, daar ben ik eigenlijk het meest bang voor.

Hadden jullie dat ook bij een internet-date? Dat je eigenlijk misschien nog wel meer zenuwachtig was om afgewezen te worden? Dan voor de date zelf..

quote:Sam32 schreef op 30 maart 2010 @ 19:46:

Ik heb ook duidelijk aangegeven in mijn profiel dat rokers niet hoeven te reageren. Toch reageren ze. Ze lezen niet goed of kijken alleen naar mijn foto ofzo...Ja dat heb ik ook, aangegeven dat ik van oudere mannen hou en een vaste relatie wil. Krijg heel veel berichten van jongens van 18 en ook een hoop van mannen die gewoon een keer seks willen.. Zo kansloos!
quote:Quinty schreef op 30 maart 2010 @ 21:27:

Tjemig Quinty.. Het zit je niet echt mee wat internet daten betreft... Valt me wel op dat je het allemaal geweldige dates vindt, maar dat het dan toch niks wordt.. Jammer..

Ik sta ook op enkele datingsites ingeschreven, maar heb er tot nu toe nog niet zo heel veel energie in gestoken.. Nu dat het lente wordt, moet ik dat maar eens gaan doen... Wat me wel opvalt is dat elke datingsite uit veel meer mannen dan vrouwen lijkt te bestaan en dat de mannen echt honderd keer zo actief zijn als de vrouwen.. Mannen horen toch echt te jagen en de vrouwen wachten af..

Daardoor worden vrouwen overspoeld met reacties en puilt hun mailbox uit van de berichtjes en komen ze dus in feite niet verder dan het reageren op die mailtjes.. Als man op zo'n site ben je dus de spreekwoordelijke naald in de hooiberg..
Sjees Quinty, wat een drama's... Kan me wel voorstellen dat je er dan een keertje klaar mee bent.... Enige positieve conclusie: er zíjn blijkbaar nog wel zeer leuke mannen...
quote:Sam32 schreef op 30 maart 2010 @ 19:46:

Ik heb ook duidelijk aangegeven in mijn profiel dat rokers niet hoeven te reageren. Toch reageren ze. Ze lezen niet goed of kijken alleen naar mijn foto ofzo...

Bekend verhaal! Ik krijg ook regelmatig reacties van mannen die duidelijk mijn profiel niet hebben gelezen... Minstens vijftien jaar ouder, rokend, drie kinderen, woonachtig in Schubbekuttenveen... Of ze zeggen dat ze 'ook' zo van reizen houden, terwijl ik het daar in mijn profiel helemaal niet over gehad heb...

quote:boogje schreef op 30 maart 2010 @ 21:58:

[...]

Ik sta ook op enkele datingsites ingeschreven, maar heb er tot nu toe nog niet zo heel veel energie in gestoken.. Nu dat het lente wordt, moet ik dat maar eens gaan doen... Wat me wel opvalt is dat elke datingsite uit veel meer mannen dan vrouwen lijkt te bestaan en dat de mannen echt honderd keer zo actief zijn als de vrouwen.. Mannen horen toch echt te jagen en de vrouwen wachten af.. Op www.match4me.nl lopen iets meer vrouwen dan mannen rond (volgens de site zelf).

Wat fijn dat hier ook mensen hun succesverhaal posten! Het kán dus wél!
quote:Rasa schreef op 30 maart 2010 @ 22:12:

[...]Bekend verhaal! Ik krijg ook regelmatig reacties van mannen die duidelijk mijn profiel niet hebben gelezen... Minstens vijftien jaar ouder, rokend, drie kinderen, woonachtig in Schubbekuttenveen... Of ze zeggen dat ze 'ook' zo van reizen houden, terwijl ik het daar in mijn profiel helemaal niet over gehad heb...

Viel mij ook altijd op hoe slecht mannen je profiel lezen. Wat helemaal droevig is; als dezelfde man binnen een week exact hetzelfde nietszeggende-veel-te-lange-verhaal naar je toestuurt in reactie op je (niet gelezen) profiel. Deze Koos Copypaste kreeg een pittig en zèèr veelzeggend mailtje van mij terug

Lekker authentiek, zo'n man...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven