Vriend buitenland

03-05-2010 12:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb sinds anderhalf jaar een vriend in het buitenland (Zweden) en het bevalt super! Alles gaat lekker en het voelt super goed. Heb nog nooit zo lekker in m'n vel gezeten en hij the same. Houden ontzettend veel van elkaar. We zien elkaar om de 6 weken, soms iets langer, soms iets korter, lang leve Ryanair.

Ik blijf hier nog zo'n 2 jaar om mijn studie af te ronden en om wat werk ervaring op te doen. Daarna misschien emigreren.

Wat mij opvalt is de rare reacties van mensen aan wie ik het vertel. Een reactie die ik bijvoorbeeld vaak krijg is: Ben je dan niet bang dattie vreemd gaat?

Het kan toch ook zijn dat m'n vriend aan de andere kant van Nederland woont maar dan denken mensen dat weer niet...

Ik vindt dat veel mensen eens anders moeten gaan denken. Het taboe van een afstands relatie is toch gedoemd te mislukken moet eens opgeheven worden. We leven in 2010. Er komt soms een aswolkje voorbij maar voor 60 euro zit ik aan de andere kant van Europa en mijn Engels is vloeiend of na een half jaartje spreek ik een andere taal. De wereld is kleiner geworden! Wanneer gaan mensen dat inzien? Mee eens of niet?
Mee eens!

Volgens mij duurt een vlucht Nederland-Zweden korter dan een treinrit Den Helder-Maastricht... afstanden zijn toch vooral relatief. Wees blij inderdaan, dat je elkaar in ieder geval regelmatig kunt zien, en je uitzicht hebt op een betere oplossing (= in hetzelfde land wonen)

Natuurlijk is het soms lastig als je wat verder uit elkaar woont, maar iedere relatie heeft zo zijn eigen hindernissen.

Hoe kijk je er tegenaan om te gaan emigreren, en het verder weg wonen van je familie? (Ik vraag dit een beetje uit eigen belang, omdat ik ook een buitenlandse vriend heb, en we van plan zijn naar zijn land te emigreren... Ik kijk er tegenop ver weg van mijn familie te zijn)

In ieder geval, mooi dat jullie zo gelukkig en tevreden zijn met de huidige situatie!
kijk eens op het topic LDR deel 14
veel plezier in zweden
Wat grappig Badeendje. Mijn vriend is ook Zweeds, en ik ben twee jaar geleden naar Zweden geëmigreerd .
@ Lionheart Hoe bevalt het in Zweden? En waar precies?

Hoe kijk je er tegenaan om te gaan emigreren, en het verder weg wonen van je familie?

Ik heb niet veel familie hier, en de familie die ik nog heb hoef ik echt niet elke maand te zien. Ik heb meer zoiets van.. het is wel fijn om bijv. je ouders en wat familie dichtbij te hebben wonen en makkelijk als je wat nodig hebt. In dat opzicht zal ik ze wel missen maar anders niet. Zo'n goede band heb ik dan misschien niet.
Ik woon in de provincie Dalarna (Midden-Zweden). Waar woont je vriend?

Het bevalt mij hier erg goed. Ik voel me hier helemaal thuis en ben blij dat ik deze stap heb genomen .
Toen ik m'n vriend voor het eerst zag en hoorde dacht ik dat hij uit de US kwam. Vergeet hem maar snel dacht ik toen. Zweden is beter te doen haha!

Mijn vriend woont in Stockholm.

Ik heb er 6 maanden gestudeerd. Was niet altijd even leuk maar ik weet tenminste wel waar ik aan begin als ik ga emigreren naar Zweden. Taal zal ook niet echt een probleem worden dat heb ik zo onder de knie als ik er ben. Hoe staat het met jou Zweeds?

@colalight

Hoe moet een nieuweling zich ooit in dat topic mengen?? Gaat nergens over.
Ah, oke. Een paar uur hier vandaan Meteen vanaf het begin hebben wij geprobeerd om zo veel mogelijk Zweeds te praten, en ondertussen spreek ik de taal vloeiend en praten wij hier thuis alleen maar Zweeds. Ik vind het een erg fijne taal.
Hey,

Mijn vriend woont in Spanje en ik zie hem ook zo ongeveer om de 6 weken.

Over dat vreemdgaan, tja zelfs als je in dezelfde stad woont kan je vriend nog vreemdgaan toch? Ik denk juist dat als je een relatie aangaat met iemand die ver weg woont, je er goed over hebt nagedacht en je om die persoon geeft. Tenminste dat is zo in mijn geval.

Maar wel jammer dat mensen zo reageren als je dat vertelt. Ik bedoel, hoeveel lange afstandrelaties zijn er wel niet...de wereld wordt steeds kleiner inderdaad.
@ Badeentje

Ik heb ook een vriend in het buitenland en studeer momenteel nog in Nederland. Moet ook nog 2 jaar naar school voor ik kan emigeren, het lijkt alleen nog zo lang. Hoe ga jij daar mee om?

Ik heb het gevoel alsof er geen eind komt aan dat reizen en wil het liefst nu al weg.

En die reacties over "dan zal hij vast wel vreemdgaan" Daar moeten wij allemaal boven staan. Het is vervelend als mensen dat zeggen maar zelf weten wij wel beter.
De mijnes woont in Turkije en wij zien elkaar eens in de twee maanden. Tegen de vooroordelen heb ik zo'n jaartje of twee geknokt en toen hield ik het voor gezien, knoksgewijs. Sindsdien reageert men anders. Dus mijn advies luidt; Doe gewoon, verdedig je niet, en het wordt voor de omstanders ook gewoon
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Badeendtje schreef op 04 mei 2010 @ 13:54:

@colalight

Hoe moet een nieuweling zich ooit in dat topic mengen?? Gaat nergens over.Er mengen zich vaak genoeg mensen in dat topic. Het gaat niet altijd over ldr maar op dit moment toevallig wel heel veel.
quote:Badeendtje schreef op 03 mei 2010 @ 12:50:

Ik vindt dat veel mensen eens anders moeten gaan denken. Het taboe van een afstands relatie is toch gedoemd te mislukken moet eens opgeheven worden. De wereld is kleiner geworden! Wanneer gaan mensen dat inzien? Mee eens of niet?quote:Badeendtje schreef op 04 mei 2010 @ 13:54:

Toen ik m'n vriend voor het eerst zag en hoorde dacht ik dat hij uit de US kwam. Vergeet hem maar snel dacht ik toen. Zweden is beter te doen haha!

Grappig, je vind dat mensen moeten ophouden met vooroordelen over lange afstandsrelaties maar tegelijk doe jij hetzelfde als de afstand groter was geweest.

Ik ben verliefd op afstand en ik ben jaloers op je dat je lief inderdaad zo relatief dichtbij woont. Ik vind er zeker veel nadelen aan zitten, zoals het tijdsverschil en de hoge kosten om elkaar te kunnen zien.

Dat andere topic lijkt erg gesloten maar het zal je nog verbazen. Het loopt al erg lang dus mensen kennen elkaar er goed en dan gaat het soms overal en nergens over. Maar het gaat ook echt over afstandsrelaties en het helpt mij behoorlijk zo nu en dan.

Is je vriend ook wel eens hier geweest? Wat vond hij daarvan? Spreken jullie altijd engels of ook elkaars taal?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Very Cherry schreef op 08 mei 2010 @ 18:18:

De mijnes woont in Turkije en wij zien elkaar eens in de twee maanden. Tegen de vooroordelen heb ik zo'n jaartje of twee geknokt en toen hield ik het voor gezien, knoksgewijs. Sindsdien reageert men anders. Dus mijn advies luidt; Doe gewoon, verdedig je niet, en het wordt voor de omstanders ook gewoon Heb jij eigenlijk plannen om die afstand wat kleiner te maken, zoals jij daarheen of hij hierheen? Of wil je het op deze manier houden?
Sommige mensen kunnen zich zoiets idd niet voorstellen, maar daar hoef jij je niets van aan te trekken.

Ik denk dat jullie omdat je beiden Europees bent relatief minder problemen zullen hebben. Klimaat is niet heel anders, cultuur ook niet. Denk dat een Nederlander en een Chinees of een Nederlander en iemand uit Iran een grotere kloof te overbruggen hebben.

Welkom op het forum, je bent niet de enige met zo'n relatie
quote:Spijker schreef op 08 mei 2010 @ 18:58:

[...]Heb jij eigenlijk plannen om die afstand wat kleiner te maken, zoals jij daarheen of hij hierheen? Of wil je het op deze manier houden?Dat zijn wel héle grote stappen Spijk maar we boeken op onze manier progressie, d.m.v. kleine(re) stapjes. Op ander gebied.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 08 mei 2010 @ 19:09:

[...]

Dat zijn wel héle grote stappen Spijk maar we boeken op onze manier progressie, d.m.v. kleine(re) stapjes. Op ander gebied.

Ja je hebt gelijk. Ik ben niet zo handig hierin, ik ben nieuw op dit gebied. Ik dacht altijd dat dat een logische eerste stap was en ik snap nu pas dat dat niet altijd zo is.

Ik snap nu pas beter waarom ik zo veel aan je posts heb soms.
Zo'n grote stap vindt ik dat dus niet. Canada is idd anders. Dat is letterlijk een grote stap. En natuurlijk heb ik aan het begin veel dingen tegen elkaar op laten wegen. Zweden, mwah is nog te doen, vindt hem echt heel erg leuk dus, doen! Was het nu de US geweest had ik misschien wel iets langer nagedacht en dan pas erin.

Maar wat voor keus ook, als het begin er is moet je er voor gaan voor 100%. En bij mij gaat dat super goed en ik lees heel erg veel positieve verhalen ook over mensen die echt ver uit elkaar wonen. Natuurlijk kun je niet je hele leven elkaar over MSN blijven spreken en heen en weer blijven reizen. Eens moet er een knoop doorgehakt worden. Ik neem aan dat iedereen dat wel bedenkt aan het begin van een ldr, toch? Een relatie zonder toekomst is niet echt wat. Er is vast een weg naar Rome (Stockholm, Canada of Turkije) of dat nu dit jaar nog is of over 5 jaar..
Ik heb ook een poosje (1 jaar) een ldr gehad (ook elke keer max 6 weken uit elkaar=, daarna ben ik naar zijn land geemigreerd voor een paar jaar en nu wonen we alweer 2 jaar in Nederland

Ik kreeg inderdaad in het begin ook vaak reacties, van misschien gaatie wel vreemd etc. In mijn geval gold dat nog wat sterker, omdat hij uit een land komt, waar vreemdgaan toch een stuk normaler is... Maar goed, ik heb daar altijd op gereageerd met: als ik denk dat hij vreemd gaat, dan hadden we geen relatie gehad.

Tuurlijk kun je het nooit controleren en tuurlijk zijn de kansen wat groter dat hij vreemdgaat (of de kansen kleiner dat je erachter komt). Maar daar ga je in een gezonde relatie niet van uit, niet bij een buitenlande partner en niet bij een nederlandse partner. Anders zou je niet bij elkaar moeten zijn. Vind het daarom ook erg raar als mensen daar op wijzen (overigens doen ze dat al lang niet meer hoor...was enkel in dat eerste jaar).
Ik heb mijn ierse vriend in de juli 2008 leren kennen in Nederland.

Hij moest na een maand al terug en wij zagen elkaar zo ongeveer om de 4 weken. Eind december 2008 ben ik naar Ierland verhuisd. niemand begreep het, kende hem zo kort en ik had mijn baan opgezegd.

Nu woon ik nog steeds in Ierland en we hebben het heel erg leuk samen.

maar hoeveel berichtjes, emails en smsjes ik wel niet heb gehad of ik het echt wel naar mijn zin had en of we nog steeds samen waren.

maw alleen jij en je vriend weten hoe het zit en dat is het belangrijkste.
Hoi Mayfair, dat is ook wel erg snel maar het is het eind vd wereld niet. Je geeft je liefde een kans en dat vindt ik geweldig. Lukt het niet, nouja Nederland laat je er heus wel weer in. Leuk om te horen dat het bij jou ook goed gaat! Heb je inmiddels een baan gevonden in Ierland? (Noord of zuid?)

Miss, waar komt je vriend vandaan? Ben nu nieuwschierig, zit me te bedenken in welk land het wat normaler is om vreemd te gaan :D kan er geen bedenken.
Een buitenlandse liefde zal altijd voor (bijzondere) vragen zorgen; sommige uit mijn omgeving vinden het maar lastig en ongelooflijk dat ik met hem wil zijn en blijven, dat het blijkbaar serieus genoeg is, dat ik daarvoor mijn leven in Nederland min of meer opgeef. Maar uiteindelijk gaat het er toch om waar je je zelf gelukkig bij voelt, je hart volgen enzo. En mocht het uiteindelijk toch niet blijken te werken (wat immers een reeel scenario kan zijn voor elke relatie), dan is de wereld zo klein. En dan doe je op dat moment weer wat goed voor je is. Tenminste, daar geloof ik in.

Badeendje; geniet van je liefde en ga ervoor!
quote:Badeendtje schreef op 10 mei 2010 @ 01:07:

Miss, waar komt je vriend vandaan? Ben nu nieuwschierig, zit me te bedenken in welk land het wat normaler is om vreemd te gaan :D kan er geen bedenken.

Normaal is misschien het verkeerde woord, maar voor mannen geldt dat het toch wat meer geaccepteerd wordt door de samenleving en misschien eigenlijk wel een beetje verwacht. Overigens wordt het door vrouw/vriendin in kwestie niet zomaar geaccepteerd, maar kan zij soms door financiele afhankelijkheid niet bij hem weggaan.

Het wordt trouwens wel in het geheim gedaan, het is niet zo dat mannen openlijk meerdere vrouwen hebben.

Het land is *tromgeroffel*: Dominicaanse Republiek.
Oh heerlijk miss princesa, de dominicaanse republiek! dat is het enige wat ik beter had moeten doen.... geen ier maar een spanjaard ofzo. altijd lekker weer.

ik woon hier nu bijna anderhalf jaar, had gelijk een baan en een hoop vrienden erbij al. het enige nadeel vind ik dat de vakanties vaak naar nederland gaan. je wilt je familie en vrienden graag weer zien. daardoor houd ik altijd zo weinig vakantiedagen over voor een echte verre reis. maar dat willen we dit jaar anders gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven