knuffeltje in bed

10-05-2010 18:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
E is volgens mij al een keer een topic over geweest maar kan het nergens meer vinden maar vanaf welke leeftijd had je kindje een knuffeltje of dergelijke in zijn of haar bedje liggen??

Mjn dochter (nu 4 maanden) heeft zo een label doekje voor overdag, in haar bedje tot nu toe nog niks maar ze was net in slaap gevallen bij mij met het doekje in haar hand dus heb haar zo in bed gelegd want vond het ook wat om dadoekje uit dat handje te moeten pulken
Mijne (5 mnd) heeft wel een knuffeltje in bed liggen, maar hij heeft er geen interesse in.

Het is toch gewoon maar net waar je kind wel/geen behoefte aan heeft?
Hier heeft mijn dochterje een knuffeldoekje in bed. Die legt ze ook over haar hoofd als ze gaat slapen. Ze is 5 maanden.

Mijn oudste deed precies hetzelfde. Toen vond ik het doodeng een doekje op het hoofd maar nu niet meer.
mijn neefje heeft vanaf dag 1 al een knuffeltje in bed,gaat prima!
Mijn dochter (6md) legt haar kikker ook over haar hoofd. Ik vind het nog steeds eng, en haal hem weg zodra ze slaapt, maar blijkbaar vindt ze het erg prettig
Mijn dochter sinds haar 3de jaar geloof ik (of was het eerder?). Voor de tijd zeiden we: in bed moet je slapen, niet spelen. Nu slaapt ze met een knuffel. Maar zo af en toe zegt ze: knuffel gaat niet bij mij in bed hoor, dan slaap ik niet lekker!

Mijn andere dochter is nog een baby, die heeft geen knuffels in bed, dat vind ik eng en onnodig. Sowieso weinig knuffels ivm stof enzo (bronchitis/astma in de fam.)
anoniem_102345 wijzigde dit bericht op 10-05-2010 18:40
Reden: typgebrek
% gewijzigd
Dochter van 5 maand had een knuffeltje in bed.

Had dus, want ik betrapte haar een maand gelen helemaal aan het hoofdeinde met het knuffeltje in haar handjes.
Mijn oudste eigenlijk niet. Soms neemt ze een pop mee of een beer, maar niet zo vaak.

Mijn dochter van 17 maanden slaapt sinds een maand met een knuffel. Er was nooit echt interesse, maar nu is heel bewust aan het aaien en knuffelen.
quote:CruellaDeVil schreef op 10 mei 2010 @ 18:39:

Mijn dochter sinds haar 3de jaar geloof ik (of was het eerder?). Voor de tijd zeiden we: in bed moet je slapen, niet spelen.

In bed moet je slapen inderdaad, maar wat is er mis met een knuffel/doekje/lapje waar baby aan kan friemelen zodat hij/zij beter in slaapt valt?

Mijn dochter (bijna 7 maanden) heeft altijd een doekje of knuffeltje in haar bedje liggen (geen stof, want ik was ze regelmatig uit) en 's ochtends als ze wakker word, ligt ze daar mee te spelen. Vind ik prima, sterker nog: ik vind het fijn. Wordt nu niet meer wakker van een huilende baby, maar van een spelende baby.
quote:Whiskers schreef op 10 mei 2010 @ 18:42:

Dochter van 5 maand had een knuffeltje in bed.

Had dus, want ik betrapte haar een maand gelen helemaal aan het hoofdeinde met het knuffeltje in haar handjes.En waarom dan 'had'? Ik zie het probleem niet?
Het was 3 uur 's nachts.

Dan moet ze niet spelen maar slapen.
Hahaha, inderdaad!

Niet dat mijn baby zich daar iets van aantrekt... die is elke nacht rond dat tijdstip KLAARwakker. Dan ben ik blij dat ze even speelt met haar knuffeltje, geeft mij weer een paar minuten slaap.
Ja dat kan ook.

Dochter slaapt al maanden door en dan wil ik haar niet midden in de nacht horen kletsen met knuffeltjes.

Dus de knuffeltjes zijn exit.
zoons hadden vanaf dag 1 een knuffel in hun bed, ik zou niet weten waarom dat niet zou moeten.

Kletsen in bed vind ik prima, zo verwerken ze bij mij de dag.

Sterker nog: de jongste heeft hele discussies met zijn Nijnknuf.

Nietes

Welles (met hoog stemmetje)

Ik geniet daar alleen maar van.
Mijn dochtertje van bijna 10 maanden slaapt al wel een paar maandjes met een knuffeltje in bed. Ze speelt er ook mee in bed. Prima, want dan kunnen wij weer een half uurtje langer blijven liggen (6 uur eruit in plaats van half 6).

Ze houdt het knuffeltje ook altijd bij zich als ze gaat slapen. Ik vind het prima.
Oh ja, dat kletsen tegen de knuffel herken ik ook. Ik vind dat zo lief! Ze doet het ook 's nachts. Maar ja, als ik moet kiezen tussen een baby die 's nachts huilt of een baby die 's nachts kletst, dan kies ik toch voor het kletsen.
Mijn dochtertje had al met een maand of 3 of 4 de behoefte met iets over haar gezichtje in bed te liggen. Een knuffeltje of groter doekje vond ik eng. Ik heb toen een hydrofiel washandje in twee stukken geknipt en een zoompje erin gedaan, dat kleine doekje mocht ze dan als knuffellapje. Later werd het een heel washandje. Inmiddels is ze bijna twee en slaapt nog altijd met een washandje die ze tegen haar hoofdje aandrukt, heel schattig. En daarnaast twee kleine knuffelbeestjes.
Mijn oudste van inmiddels 3 had ongeveer vanaf een half jaar echt een voorkeurknuffel. Ik gaf hem altijd wel iets mee in bed, maar sinds die tijd wilde hij steeds dezelfde. En nog, het arme ding is al op allerlei plekken gerepareerd, maar hij blijft favoriet.

De jongste is al ruim 1 jaar en gaf nooit zoveel om knuffels. Tot we op de vrijmarkt een tweedehands Lala voor hem kochten, daar was hij gelijk verliefd op. Lala mocht nog net even in de wasmachine, maar sindsdien zijn ze onafscheidelijk. In bed dan, knuffels blijven bij ons altijd in bed, omdat ze anders zo vies worden (eten, zand, stof, noem maar op).
..
quote:Whiskers schreef op 10 mei 2010 @ 19:20:

Ja dat kan ook.

Dochter slaapt al maanden door en dan wil ik haar niet midden in de nacht horen kletsen met knuffeltjes.

Dus de knuffeltjes zijn exit.Ik heb liever dat ze 's nachts even speelt als ze wakker is dan dat ze mij wakker brult
Zoon (9,5 mnd) slaapt sinds dag 1 met knuffels in zijn bed. Ze liggen/zitten in de hoeken en toen hij klein was bleven ze ook daar. Nu rolt en schuift hij zijn hele bed door en speelt hij ermee als hij wakker wordt. Wat anderen ook al zeggen: ik word liever wakker van een tegen zijn knuffels kletsend kind dan van een huilend kind.
Vanaf 4 maanden ging mijn dochter aan 1 knuffeltje hechten. Een zacht tutpopje van Difrax.

Nu is ze 4,5 jaar en is er zowat mee vergroeid... ze kan niet zonder.
En een troost die dat knuffeltje al heeft gegeven in die 4,5 jaar...
Zoontje heeft hier vanaf maand of 3 het konijn van de hema met doek mee in bed, legde hij altijd over zn hoofdje. Sinds een maand (zoon is nu 7 1/2 maand) heeft hij ook een echt knuffeltje. Hier geeft hij toch de voorkeur aan deze kruipt hij helemaal aan zo'n lief gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven