**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
quote:kjong schreef op 10 mei 2010 @ 15:35:

[...]Of mannen vertrouwen gewoonweg meer op dat het wel goed loopt/komt. Pas bij Nood hulp inschakelen.

Dat ook zeker denk ik (op zich best relaxed als je dat kan trouwens)

Maar dat kun je nog steeds denken en toch effe wat laten weten, gewoon om die ander gerust te stellen. Maar dat zal dan wel weer iets voor vrouwen zijn
Iemand tips om te ontstressen? Want ik denk te idd te veel
geen idee, ik ga een hete douche proberen. Ik heb griep ofzo en moet nog een tentamen maken. Verdorie, ben mn schoolwerk aan het verprutsen Mn hoofd zit vol met gepieker en snot.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Een boek lezen MZ. Met een onderwerp waar je nooit in automatisme voor zou kiezen.

Sporten.

Lijstjes maken.

Of een one night stand najagen.
quote:Punica schreef op 10 mei 2010 @ 15:56:

[...]

Dat ook zeker denk ik (op zich best relaxed als je dat kan trouwens)

Maar dat kun je nog steeds denken en toch effe wat laten weten, gewoon om die ander gerust te stellen. Maar dat zal dan wel weer iets voor vrouwen zijn

Ik doe dat dus echt niet. dat hele geëmmer van dat je hele contactenlijstje tot op de minuut moet weten waar je uithangt als je een voet buiten je woonplaats op de harde weg zet... nee hoor, ik doe er niet aan mee (want ik heb niet alleen een vriend, ook ouders, een broer, een beste vriendin, etc.).

Als iemand me komt ophalen of ik heb een afspraak met iemand laat ik het ze weten als ik om de één of andere reden niet kan komen, en verder I'll get there when I get there. Ik had als ik Persad was ook niet Nemo gebeld denk ik.

(ik stel me even voor, je bent je telefoon kwijt, je moet je verblijf in je hotel verlengen, je weet niet tot wanneer dus zult regelmatig contact moeten hebben met je vliegmaatschappij, hoe dat weet ik niet, of je naar het vliegveld moet of 'alleen maar bellen', je moet met je baas regelen dat je niet kan komen werken. Dan ben je toch gaar??? En dan heb je alleen nog maar de absolute musts achter de rug! Een internetcafé in Madrid gaan lopen zoeken -ik ken ze allemaal in het centrum en het zijn er niet zo gek veel... ik weet natuurlijk ook niet of hij in het centrum zit-, daar dan op een slome computer voor een euro per half uur in gaan loggen om iemand die totaal niet op je wacht ofzo te laten weten dat je vliegreis uitgesteld is vanwege een aswolk, dat is best wel een gedoe. En dat is een understatement. Ik verwacht dat wel van een partner (Isiss ) waarmee je je leven deelt, maar niet van iemand die je net hebt leren kennen. Ook niet van je vriendinnen, broers, ouders, etc., eerlijk gezegd)
Sporten MZ en daarna lekker in de sauna of jezelf trakteren op een massage. Leuke series downloaden en kijken, en dan wat lekkers voor jezelf erbij maken (zoals een avocadodip, of aardbeien met chocola, dat werk )

Ik voel me zelf ook niet zo lekker, volgens mij krijg ik ALWEEEEEER een koortslip (echt jaren niet gehad en dit zou dan de derde zijn dit jaar) en ik voel me grieperig. Niet omdat ik vannacht niet goed heb geslapen hoor, zo zwak is mijn lijf dan ook weer niet. Ik weet niet waarom wel, maar voel een enorm verminderde weerstand, bah!
quote:Margaretha2 schreef op 10 mei 2010 @ 18:08:

Ik doe dat dus echt niet. dat hele geëmmer van dat je hele contactenlijstje tot op de minuut moet weten waar je uithangt als je een voet buiten je woonplaats op de harde weg zet... nee hoor, ik doe er niet aan mee (want ik heb niet alleen een vriend, ook ouders, een broer, een beste vriendin, etc.).

Ohh maar ik zou ook niet iedereen afbellen hoor, ik zou alleen even laten weten aan mn vriend hoe en wat. Ik bedoel, als er iemand anders geïnteresseerd is, dan vragen ze het als eerste aan hem. Als het nou heel lang zou duren, dan zou ik wat mensen een email sturen.

Oh ja, en mn werk zou ik ook wel wat laten weten

Weerstand! Jaaaa dat moet ik ook hebben! Maar ik weet niet hoe...... ik geloof niet in homeopatisch spul, en ik eet best aardig, en slaap genoeg.... maar mijn weerstand is ook foetsie

Ik merk het aan mijn huid (heb een probleem huidje), zodra mijn weerstand minder is krijg ik eczeem en infecties

Iemand een goed idee om weerstand op te bouwen???
Jeetje, twee liter bloedverlies nemo. Veel beterschap met je vader.

Es, ja, ik zou het wel willen weten ,maar ja, als een ander het er liever niet over heeft, dan wil ik me ook niet teveel opdringen. Ik heb verder geen redenen om achterdochtig te zijn. Eerlijk gezegd komt hij me juist vannaf het begin over als iemand met weinig bagage. Hij is positief over ons, over mij, lijkt zich niet echt zorgen te maken over het hele LDR gebeuren en heeft ook al aangeboden dat wat er ook gebeurd ik altijd bij hem mag komen (wonen). Ik bedoel, het is niet zo dat hij per se vaag is, of bindingsangst vertoont o.i.d.

wat communicatie betreft, de mannen die ik heb gekend zijn inderdaad wel anders dan ik zelf. Mijn ex was altijd heel rationeel in zijn communicatie en huidige lief is altijd erg in het moment. Als hij ineens aan me denkt, belt hij me, maar hij plant het niet teveel. Ik ook niet.
Over communicatie: Bassist had onthouden dat ik straks een tentamen heb en belde even snel om me succes te wensen. Nou, dat vind ik echt lief en attent! (nu nog eens kijken of hij ook onthouden heeft dat ik bijna jarig ben, maar dit is toch alvast een pluspuntje voor hem)
quote:findingnemo schreef op 10 mei 2010 @ 10:58:

heeft zn minnares die telefoon gejat ofzo?!

Ik heb hier ZO GEEN ZIN IN!

DOE HET DAN NIET!

OMG, dat jij jezelf nog geen beroerte hebt gegeven door je druk te maken over niks is ook een wonder.

Haal adem en laat het los. Als hij van je af wilt stond er waarschijnlijk niet een volgende afspraak. En sowieso maakt het weinig verschil of jij je nu zit op te winden of niet.

Spijker, zij is dan wel daar maar ze is gewoon een domme doos. Daar moet je gewoon vanuit gaan.

Hé MZ, dat denk ik ook altijd (nog drie weken en dan heb ik vakantie, nog vijf weken en dan moet ik weer werken). Niks mis mee als je het daarna loslaat.

(als ik toch eens betaald kreeg voor elke keer dat ik aanraadde om los te laten....)

Oeh, ik vond mijn Hollandse interesse ook nogal moeilijk in Duitsland. Ik was altijd bang om teveel te vragen. Maar daar hadden mijn Colombiaanse vriendinnen ook last van.

Badeendtje, ik dacht dat het hier nergens over ging? Introductie graag!
quote:Punica schreef op 10 mei 2010 @ 18:27:

[...]

Ohh maar ik zou ook niet iedereen afbellen hoor, ik zou alleen even laten weten aan mn vriend hoe en wat. Ik bedoel, als er iemand anders geïnteresseerd is, dan vragen ze het als eerste aan hem. Als het nou heel lang zou duren, dan zou ik wat mensen een email sturen.

Oh ja, en mn werk zou ik ook wel wat laten weten

Nou, als je een LDR hebt zal dat wel meevallen denk ik. Aan mij werd nooit door iemand gevraagd "is je vriend vandaag vrij", "is je vriend een weekendje weg" etc. toen er nog een oceaan tussen ons in zat.

Van de belangrijke dingen hield ik mijn vriend echt wel op de hoogte, maar kleine wijzigingen in mijn plannen niet. Wat moet hij er mee?

Als ik nu bv. in de situatie van Persad zou zitten zou ik mijn vriend wel smsen of bellen, ook omdat het het enige nummer is wat ik uit mijn hoofd ken (ohnee en het huisnummer van mijn ouders), maar ik zou het bjivoorbeeld mijn ouders niet laten weten als ik een weekendje naar Rome was en mijn vliegtuig zou niet vertrekken kunnen en ik kon in plaats van maandag pas woensdag naar huis. Mijn vriend zal het ze ook niet laten weten want die bellen elkaar nooit. Ik zie de meerwaarde gewoon niet van iedereen van dat soort dingen op de hoogte houden.

Dus ik denk daar vrij mannelijk in denk ik
Ik zou het ook een eventuele partner laten weten, iemand waarmee ik een afspraak had en werk. En warschijnlijk mijn zus. Maar in het geval van een gestolen telefoon.... euh, niemand? Hmm, note to self: telefoonnummers opschrijven.
Mijn buren hebben een stuierbal ofzo. Of hun hond heeft een stuierbal. Erg irritant!
Of misschien juist wel heel relaxed? Ik word er wel een een beetje moe van dat iedereen van elkaar op de hoogte moet zijn van elke scheet die hij of zij laat, met dat getwitterd, faceboek en hyves gebeuren (en dat dan elke 10 minuten updaten met waar je mee bezig bent) Dat wil ik niet weten van andere mensen en ik dat echt zo'n aantasting van mijn eigen privacy.

Als hier mijn trein vertraging heeft en ik kom een uurtje later of zo waar dan ook, dan hoef ik mijn vriend dat echt niet te laten weten. Wat moet hij er mee? (Degene met wie ik een afspraak laat ik dat wel weten en als ik geen afsrpaak heb, dan wie zou ik dat dan moeten laten weten?)

Het zou anders zijn wanneer de afspraak met hem zou zijn en ik kom een uur later... dan wordt het wat anders Met afspraken nakomen, bijvoorbeeld met skypen, ben ik wel vrij punctueel; een kwartier is geen probleem, maar bij een half uur later dan denk ik wel van he, laat met dan ff weten dat je het niet kan maken en dat je later bent... en bij een uur later beginnen hier wel alle paniek-radartjes op volle toeren te draaien Aan hem laat ik het atlijd wel weten als het later dan een half uur wordt.. En dat snap ik van zijn kant soms gewoon niet; hoe moeilijk is het nu of ff een sms-je te sturen als je een half uur te laat bent ofo?

Maar goed, misschien is dat afspraken nakomen en dat hele punctule echt heel Nederlands. Ik kan me nog herinneren van colleges dat het als een docent 15 minuten te laat was, dat iedereen dan weer vertrok. En in Portugal, was dat allemaal wel heel normaal; iedereen was daar standaard 15 minuten te laat (of later) Dus geen probleem dan he

Tja, en dat direct zijn; pff dat vind ik wel moeilijk! Hoe ver kan je het maken om door te vragen bij de mensen? Wat ze afgelopen weekend gedaan hebben? Ik kan me voorstellen dat ze dan misschien zo iets hebben van ja hallo, mijn business dat gaat je geen donder aan... Maar aan de andere kant, het kan ook pure intresse zijn..

En dat loslaten is wel een goeide (als ik er geld voor zou krijgen elke keer dat ik dat advies kreeg, dan zou ik nu miljoenair kunnen zijn ) Morgen sporten; vanavond lezen. En ik moet echt een sportclub ofzo opzoeken; maar ik durf niet :-S
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 10 mei 2010 @ 20:00:

Tja, en dat direct zijn; pff dat vind ik wel moeilijk! Hoe ver kan je het maken om door te vragen bij de mensen? Wat ze afgelopen weekend gedaan hebben? Ik kan me voorstellen dat ze dan misschien zo iets hebben van ja hallo, mijn business dat gaat je geen donder aan... Maar aan de andere kant, het kan ook pure intresse zijn..

Ik zou dan bv. wel vragen "heb je een leuk weekend gehad?" en niet "wat heb je gedaan dit weekend?".

Nederlanders vragen uit interesse soms ook wel veel, vind ik nu, ik krijg bv. regelmatig de vraag van mensen die ik helemaal niet (goed) ken waarom ik niet samen ben gaan wonen. Toen mijn vriend naar Nederland kwam kreeg ik van de kapper (!!!) de vraag wie dat ging betalen. Ook kreeg ik soms de vraag toen we nog long distanceten of ik niet bang was dat hij vreemd zou gaan. Best wel intieme dingen vind ik waar een ander geen bal mee te maken heeft en ik vind het dus echt mega aso om te vragen.

Maar het kan ook aan de leeftijd liggen, op je 18e ben je misschien brutaler dan op je 28ste.
quote:Margaretha2 schreef op 10 mei 2010 @ 20:30:

[...]

Ik zou dan bv. wel vragen "heb je een leuk weekend gehad?" en niet "wat heb je gedaan dit weekend?".

Op deze manier doe ik het al, want vind 't niet helemaal mijn business om helemaal precies te weten wat jantje of pietje afgelopen weekend allemaal gedaan hebben :-) *is dus op de goede weg*

Maar goed, met de een loopt 't gesprek net wat makkelijker en kun je sneller wat persoonlijks aankaarten dan met andere mensen :-)
Nemo, beterschap voor je vader en sterkte voor jou en de familie! En je niet zo druk maken he.....:)

Verder heb ik even geen puf meer voor verdere reacties etc., maar jullie vermaken je geloof ik ook wel zonder mij .
Hoiii

ik moest alweer 3 pagina's terug lezen sinds 'n laatste post. Maar ik werd gevraagd me even voor te stellen want ben nieuw hier en probeerde er een beetje tussen te komen. Toch best wel leuk eigenlijk

Had een apart topic aangemaakt 'vriend buitenland'

Ik kon niet goed zien waar deze over ging, vloog alle kanten op.

Maar in ieder geval. Bijna 2 jaar een vriend in Zweden.

Ontmoet op festival hier. Is een paar jaar ouder, heeft goede baan. Verder is hij 4 jr getrouwd geweest eerder en een dochter van 3. Geen problemen mee. Ze kent me wel maar weet nog niet dat ik de nieuwe vriendin van papa ben.. Lastig want ik ben er natuurlijk niet altijd. Voelt dus beter om nog niet een te grote rol te spelen in haar leven (wil wel graag!). Dat komt nog wel.

Gaat erg goed. Weinig problemen (af en toe beetj enormale relatie perikelen). Verder is Zweden- Nederland goed te doen als er geen as in de lucht hangt. Ook niet heel erg veel cultuursverschillen. Aantal kleintjes die af en toe storend zijn maar geen groot probleem.

Ik zit in mijn ena laatste studiejaar (4de) en planning is om in december 2012 te verhuizen naar Zweden voor een master (school = gratis daar) en om zo een beginnetje te maken met emigratie voorgoed.

Zo. Dan weten jullie mijn verhaal ook een beetje!
Meiden ik hou van jullie.

Echt.

Maar dat heb ik vast al vaker gezegd.

Vriendinnen (2 dan) roepen alleen maar; ik heb er geen vertrouwen in. En 1 vriendin schreef vandaag: Ik vind t zowiezo heeel dom dat je je tel kwijt raakt. Hoe de fuck kan dat??? Waarschijnlijk weer te veel gezopen dus... Begint we'll irritant te worden. Dan verder vind ik t heel stom dat hij geen manier heeft gezocht om jou iets te laten horen. Hij weet nu onderhand hoe je bent maar hij houdt er gewoon geen rekening mee.

Zeg nou zelf; deze man is een grote lamlul en een enorme egoist. Hoe lang wil je nog met m doorgaan??? Jij verdient veel en veel beter meis.

Wat ik persoonlijk weer erg overdreven vond, maar waarvan ik dan wel helemaal ga twijfelen.

Ik denk ook dat ik een beetje op mn tenen loop. Het is allemaal teveel. Elke keer als ik denk: nú gaat het wel, gebeurt er weer wat. Het is goed dat over 6 weken school helemaal klaar is want anders stort ik in geloof ik. Vandaag ook toen ik Persad belde merkte ik dat ik er doorheen zit. Ik geloof dat hij zei: hallo en nog iets van: je hebt het gehoord dus. En ik riep zonder adem te halen: jaikhebhetgehoordenhebalnaarjewerkgebeldenjehuisgenootgesmstenmnvaderheefteenongelukzngeenisgebroken2literbloedverloenhadzo'nkutweekendenmaaktemezorgenwantikhoordemaarniksendachtdatjeallangthuiswasenikmoetopstagevandaagenbenzenuwachtig. En dan nog tranen.

Dus.

hij zal ook wel denken.

Mn stage was overigens echt ok. Behalve dan dat ik me ontzettend in moest houden om niet alle baby's te bedolven onder de oh, ieh, aah, oooohs en kusjes. Om vooral heel professioneel te blijven (moeilijk, moeilijk) en om niet 1 baby op te pakken en heel hard naar huis te rennen ermee

Mn mama is vandaag op de fiets (half uur fietsen) naar mn papa geweest. De bikkel! HIj heeft wel koorts, dus daar maak ik me en beetje zorgen over, maar voor de rest ben ik weer redelijk gekalmeerd.

Ik zal niet meer smsen of bellen naar het nr van die vriend en gewoon afwachten tot hij terug is donderdag. In principe hebben we voor zondag afgesproken.

Badeendje: welkom! Klinkt allemaal leuk, als je het bij kan houden ben je meer dan welkom hier. Altijd gezellig!

En dan nog even wat betreft de discussie over wat weet je wel en wat weet je niet. Ik ben veel te nieuwsgierig en wil alles weten. Zoals bij jou Heejhallo dat zou bij mij dus niet werken. Ik zou dan recht voor zijn raap vragen waarom hij mijn vragen ontwijkt en wat er gebeurt is. En details van exen vind ik ook prima om te horen. Maar goed, ik spoor niet helemaal dat is wel duidelijk en ik zeg zeker niet dat je moet doorvragen, maar zelf zou ik het niet kunnen om niet door te vragen....
Hele grote knuffel voor Nemo want volgens mij kan jij die wel even gebruiken!

Over telefoons kwijtraken, laat ik hier dan maar toegeven wat me zondag overkwam. Ik ging wandelen in het bos met de honden, met in mn ene jaszak mn ipod en in mn andere jaszak twee telefoons (want ik heb dus een aparte telefoon voor naar Bassist bellen en sinds hij weer weg is bellen we soort van non stop (2x per dag ofzo, voor ons non stop) dus die had ik allebei bij me).

Aan het einde van de wandeling dacht ik: laat ik mijn broer eens bellen hoe laat we naar moeders gaan. Steek mijn hand in mijn jaszak: beide telefoons verloren

Ik meteen rechtsomkeert gemaakt en de wandeling de andere kant op gelopen. Ergens halverwege zie ik een groepje mensen staan overleggen dus ik roep al naar ze: hebben jullie een telefoon gevonden? Zij knikken. Ik vragen: hebben jullie misschien twéé telefoons gevonden? Ja hoor. En terwijl ik die telefoons weer in mn zak stop voel ik de vragende blikken: welke idioot verliest er nou 2 telefoons tegelijkertijd, deed je de radslag ofzo?

En toen was ik echt nog niet dronken.

Je mama is echt een bikkel dat ze op de fiets gaat. Ik hoop dat ze snel weer mag autorijden!

Badeendtje, ben je niet bang dat de relatie nooit kan werken als jij wel een kinderwens hebt en hij weet zeker dat hij geen kinderen meer wil?
(ik verveelde me,dus )quote:...

ja ik heb het gehoord en heb al naar je werk gebeld en je huisgenoot gesmst en mn vader heeft een ongeluk zn geen is gebroken 2liter bloed verloen had zo'n kutweekend en maakte me zorgen want ik hoorde maar niks en dacht dat je allang thuis was en ik moet op stage vandaag en ben zenuwachtig.

En dan nog tranen.

...

Het IS ook veel Nemo. Eerst je mam en nu je pap in ziekenhuis. Toen nog even ontslag, werken opreis op je eigenlijke vrije vakantiedagen, en dan om 3 uur 's ochtends opstaan voor school, en om 1 uur s nachts naar bed na het werken. En en en.

Jep.

Veel.

Nog effies. En dan is het zomer. En kun je wat meer ontspannen dingen plannen.

Hoi badeendtdtdt.

Ik denk nu aan IKEA.

Stom en kinderachtig natuurlijk.

Maar ja.
wat heeft een badeend met Ikea te maken?

Ik denk aan die geheimzinnig trillende badeendjes met als bijnaam I rub my duckie

Maar dat zal dan wel mijn rare geest weer zijn
Ja het is ook veel Nemo, ik sluit me aan bij Kjong. En verder zo iemand als die vriendin van jou, vermoeiend!!!!! Als ik aan het daten was met iemand en die zou zo hysterisch worden zou ik er accuut mee kappen en als ik zo´n vriendin had die me één keer zo zou benaderen ook geloof ik. Hoe moeilijk kan je je eigen leven maken zeg!

Badeendtje, welkom!

Moon, hoe gaat het, je laatste maand gaat bijna in he? Heb je foto´s?
Margh: ze is ook wel van de overdrijf hoor. En denkt bij mannen altijd meteen overal het slechtste van. Mannen moeten ook altijd bij haar zus of zo doen en als ze dat niet doen vind ze het al niet meer leuk. Ze heeft van tevoren al helemaal bedacht wat hij moet zeggen en hoe. Maar het is echt een schat, gaat door het vuur voor je, alleen overdrijft ze af en toe zo verschrikkelijk. Ik neem het altijd met een grote korrel zout, maar je houdt het natuurlijk wel in je achterhoofd.

Eerlijk is eerlijk, alles met Persad begon super leuk, maar is toch wel wat minder sinds dat gedoe rondom dat verliefd zijn. Of mss voel ik dat gewoon zo.

Want wat is normaal en wat is echt desinteresse?

Spijker: handig van die telefoons. Heel knap

Marg: weekmenu nog goed gekomen? Doe je dat echt élke week?????
Ik ben het ook eens met kjong en marg, nemo er komt ook zo veel op je af (tenminste, dat lees ik hier tussen de regels van het forum door), je ouders, je werk, je studie, het lijkt alsof je nooit meer tijd hebt voor ontspanning.

En dat bericht van die vriendin? Het klinkt alsof ze nogal verkeerde verwachtingen heeft van de manspersonen, want ja die zijn helaas niet perfect... En Persad? Volgens mij reageerdie die best wel ok toch? Als hij echt geen contact meer zou willen dan had ie vast niet opgenomen. En wel een goed plan om hem de komende dagen even een beetje met rust te laten :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven