Dit HAAT ik aan hem..

10-05-2010 21:20 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel klinkt wel een beetje dramatisch, maar ik wil het volgende ff kwijt, want ik zit er ontzettend mee.

Mijn vriend was toen ik hem leerde kennen het prototype student. Lekker 2 keer per week op stap en een planning van ' ik leef bij de minuut en zie wel wat ik ga doen'. Niks mis mee.

De laatste paar maanden wordt hij steeds serieuzer. We willen dit jaar gaan samenwonen, hij is momenteel aan het afstuderen en we praten vaak over onze toekomst. Ik vind bijna alles aan hem leuk, behalve dit...

Zo nu en dan spreekt hij af om met vrienden te gaan stappen. Hij kan zichzelf alleen niet in bedwang houden met drank. Hij drinkt bier nog sneller dan ik een glas water. Als hij me dan belt, loopt dat vaak uit op een ruzie. Hij doet ontzettend vaag over welke vrienden er bij hem zijn. Als ik dan vraag wie dat zijn, noemt hij mensen op waarvan ik nog nooit gehoord heb. Vaak vraag ik dan of hij me terug wil bellen als hij nuchter is, maar doet dat bijna nooit. Ook heel irritant is dat als hij in een dronken bui op msn is (zoals net 20 min geleden) hij zijn vrienden tegen me laat praten. En dat heb ik dan helemaal niet door. De eerste keer dat dit gebeurde werd er op msn gezegd; Ik hou van je. Ik wist dat hij dat niet zo snel zou zeggen en dit was toendertijd de allereerste keer. Ik was daarom ook zwaar teleurgesteld dat het 1 van zijn vrienden was. Hij weet ook dat ik graag wil trouwen. Hij wil dit ook, maar hij is net terug van een bruiloft en laat zijn vrienden op msn die zeggen: schatje das wel vet romantisch he zo'n bruiloft.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze topic wil bereiken maar ik word hier gek van. Heb het al zo vaak met hem besproken, maar hij heeft er geen flauw benul van dat hij dan zo overkomt.

Bedankt voor het lezen.

Liefs
Haat is niet goed nie.
@Madhe: Ik ben denk ik nu nogal geemotioneerd en praat ik daarom over haat. Misschien is dat wel een te groot woord, maar irritant vind ik het ontzettend! Dat is een ding wat als een huis boven water staat.
Ik zie bijna alleen maar negatieve reacties.. dus ik probeer het van de anderekant te benaderen..

Misschien verandert er wel een hoop als hij inderdaad een vaste baan heeft en jullie samen gaan wonen.

Ik zou door zoiets als dit niet meteen alles afblazen. Nu zit hij nog in zn studie en is het lang leve de lol.. straks wordt hij misschien wel met zn neus op de feiten gedrukt..

Toch geeft jou dit een klote gevoel. Misschien moet je, als je weet dat hij gaat drinken, niet meer opnemen. Hij is bij zn vrienden, aan het drinken , en toch wil hij je stem horen en mist hij je dus.. als je op zon moment neit aan zijn vraag voldoet zal hij dit als hij nuchter is nog wel herinneren en na een paar keer waarschijnlijk de hint begrijpen.

Uitmaken kan altijd nog. Succes!
wat vind jezelf van je eigen aandeel in het geheel?
Lijkt weinig intimiteit te zijn in deze relatie.
Als je nu al met dat soort opvoed trucs moet beginnen is het einde zoek. Dat hij een keer dronken en vervelend is kan gebeuren, maar als hij het een paar keer herhaalt vind ik dat niet normaal en nogal onaangenaam.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
ik snap er niet zoveel van denk ik
Liselore, hoezo eigen aandeel? To kan hooguit het gedrag van deze man een beetje beïnvloeden door niet meer op te nemen en hem van haar msn te gooien. Maar het is en blijft haar vriend die zich asociaal gedraagt.
quote:BWitched schreef op 10 mei 2010 @ 21:55:

Liselore, hoezo eigen aandeel? To kan hooguit het gedrag van deze man een beetje beïnvloeden door niet meer op te nemen en hem van haar msn te gooien. Maar het is en blijft haar vriend die zich asociaal gedraagt.en zij is degene die het blijft accepteren......
Een keer dronken worden zou voor mij helemaal niet zo'n probleem zijn. Dat hij mij dan ontzettend voor lul zet, en met z'n vrienden om mij gaat zitten lachen wel.

Al is ie verder nog zo lief en/of heeft ie een gouden lul, ik zou het van geen respect vinden getuigen, en met zo iemand wil ik niet samenwonen.

En hoezo zou dit na z'n studie overgaan? Wat heeft zijn respect voor jou met zijn studie te maken?
Ik bedoel als mijn vriend maar een van deze dingen deed dan zou er een onoverkomelijke schade in het vertrouwen zijn toegebracht. Ik zou hem daarna op een heel grote afstand slingeren. Niet de minste trek om daarmee verder te gaan.
Wat is een prototype student? Moet ik dan denken aan een knul met een hoofd als een computerscherm waarin alle boeken en andere info al opgeslagen zit als een soort harde schijf en op deze manier gaat studeren 400 x sneller dan anno 2009? En om meer en sneller bier tot zich te kunnen nemen is er een speciaal alcoholinfuus geintegreerd in het "hoofd".

Supahhh

Anyway: wat een drol. Wegwezen.
Je kan beginnen met je telefoon uit te zetten als hij gaat stappen of met gewoon niet op te nemen. Gooi hem uit je msn als hij nog een keer zoiets doet. En zorg dat hij er zelf het meeste last van heeft.
quote:BWitched schreef op 10 mei 2010 @ 22:05:

Je kan beginnen met je telefoon uit te zetten als hij gaat stappen of met gewoon niet op te nemen. Gooi hem uit je msn als hij nog een keer zoiets doet. En zorg dat hij er zelf het meeste last van heeft.nog een keer zoiets doet.... mah.....goed ieder heeft zijn eigen grenzen.... de mijne zouden zijn bereikt de eerste keer dat hij ter vermaak van zijn vrienden mij voor lul zou zetten... en mijn vertrouwen schaad door dat ik denk prive met hem te msnen en dat hij dat niet blijkt te zijn..... of mij voor de tweede keer met zijn dronken harses opbelt
Kinderachtig en resepctloos van hem naar jouw gevoelens toe, en een vriend die mij zo te kakken zou zetten, nou.. daar zou ik zomaar erg verdrietig van worden.

Ik begrijp dat je van hem houdt, en ik hoop dat dit stopt.

Maar dat drinken dat zou ik echt onmogelijk vinden. Is voor mij een afknapper op die manier.
..popcorn?
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga zo maar eens slapen. Het liefst stap ik in de auto en praat met hem, maar punt 1 is hij nog steeds aangeschoten en punt 2 is dat 160km rijden.

En ik had gevraagd of hij wilde bellen omdat het een bruiloft van een vriend van hem was en ik was ook uitgenodigd. Helaas kreeg ik geen vrij. Het ging om de plechtigheid en een receptie. Dus geen dik feest, had daarom niet verwacht dat hij dronken zou worden... op een receptie notabene.

Slaap lekker allemaal!
nou sterkte ermee, ik zou er snel mee klaar zijn denk ik.

Geen respect is hier einde contact/relatie, is ie nou helemaal betoeterd!
Janneman84

Je vriend is gewoon een klein kind met (beginnend) alcoholprobleem (?).

Maar zoals je het schrijft "dit HAAT ik aan hem" klinkt er aardig wat frustratie. Ik denk dat je vooral erg boos bent op jezelf omdat je je machteloos voelt dat hij jou niet serieus neemt en dat het je ook niet lukt om ervoor te zorgen dat hij jou wel serieus neemt.

Leer goed voor jezelf opkomen en bepaal je grenzen. Als hij jouw woorden hierover blijkbaar niet serieus neemt, zou ik hem een tijd volledig negeren als hij het weer flikt. Je moet iets anders doen dan je altijd doet, want dat neemt hij niet serieus.
Van de potgerukte eikel is het..weg ermee!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Thanks voor de tip Iwannalive. Dat ga ik hopelijk niet de volgende keer doen, negeren. Wat ik overigens heel erg moeilijk vind. Voel me ook machteloos, maar ik blijf positief denken en hoop dat we eruit komen.
Een vent die niet weet wat hij wil dus???
quote:Janneman84 schreef op 10 mei 2010 @ 22:53:

Thanks voor de tip Iwannalive. Dat ga ik (hopelijk niet) de volgende keer doen, negeren. Wat ik overigens heel erg moeilijk vind. Voel me ook machteloos, maar ik blijf positief denken en hoop dat we eruit komen.Als je negeren moeilijk vindt, kan je beter nog een keer met hem praten. En dan praat je niet over het gedrag (dus wat hij doet als hij dronken is, want dit heb je al besproken) maar dan praat je over de gesprekken die jullie hierover gehad hebben en wat hij daarmee doet/niet doet. Ik zou niks zeggen over je eigen onzekerheden, want hij kent je inmiddels wel en dan ligt het aan jou, krijg je de bal terug. Hij weet hoe je bent en daar lijkt hij nu wat misbruik van te maken. Je kan beter zeggen dat je nu iets gaat doet wat hij niet van je gewend is, namelijk je grens aangeven. Dat je het jammer vindt dat het nodig is en verwacht dat hij vanaf nu daar rekening mee gaat houden.
Deze relatie houdt vanzelf op, vroeger of later. Hij vindt iemand die hij meer respecteert en bij wie hij dit niet flikt (zou die niet in zijn hoofd halen bij haar) of TO krijgt er tenslotte toch genoeg van en zoekt de restanten van haar trots bijelkaar en vindt dan hopelijk iemand die echt om haar geeft.
quote:Iwannalive schreef op 10 mei 2010 @ 23:16:

[...]

Als je negeren moeilijk vindt, kan je beter nog een keer met hem praten. En dan praat je niet over het gedrag (dus wat hij doet als hij dronken is, want dit heb je al besproken) maar dan praat je over de gesprekken die jullie hierover gehad hebben en wat hij daarmee doet/niet doet. Ik zou niks zeggen over je eigen onzekerheden, want hij kent je inmiddels wel en dan ligt het aan jou, krijg je de bal terug. Hij weet hoe je bent en daar lijkt hij nu wat misbruik van te maken. Je kan beter zeggen dat je nu iets gaat doet wat hij niet van je gewend is, namelijk je grens aangeven. Dat je het jammer vindt dat het nodig is en verwacht dat hij vanaf nu daar rekening mee gaat houden.Jeremiejee, denk je nou echt dat-ie 't sexy zal vinden als zij het begrijpende therapeutje gaat spelen; grote kans dat-ie over z'n nek gaat en nog harder op haar ziel gaat stampen om haar tot kwaadheid te prikkelen. En zijn vrienden te amuseren.
Ik denk dat groll een goed punt heeft..
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven