in de war over mijn ex

11-05-2010 16:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb net een relatie van 1 jaar achter de rug.

het is uitgegaan omdat hij de laatste tijd erg kwaad werd als hij gedronken had en mij de laatste keer dat dit gebeurde een klap heeft gegeven. ik wist dat hij zijn ex ook heeft geslagen.

nu is het het standaard verhaaltje... hij wil echt veranderen en hulp zoeken en ik vertrouw hem dat hij dit kan en wil...

iedereen zegt dat ik hem gewoon moet vergeten omdat er de laatste tijd wel meer dingen in onze relatie niet klopten.

hij kan niet met geld omgaan dronk(alleen zaterdagavond) rookte wiet(elke dag) en gooide geld in de gokkast ookal hadtie nog geen rekeningen betaald.

ik vermoedt dat hij CD (conduct disorder) gedragsstoornis heeft.

hij heeft in ieder geval wel een agressie probleem.

ik weet dat we niet gelijk weer een relatie kunnen beginnen.

maar het idee dat hij hulp zal gaan zoeken en dat we misschien over een paar maanden/jaren weer samen zullen zijn blijft in mijn hoofd rondspelen.

en het is net een week uit dus die gevoelens zijn logisch maar op de een of andere manier wil ik gewoon niet dat ze overgaan.

hoe moet ik hier nu mee omgaan. wat moet ik doen om dit onrealistische gedachten uit mijn hoofd te krijgen.

of wat kan ik doen om te zorgen dat hij wel hulp zoekt en we wel een toekomst samen kunnen opbouwen? wil niets liever dan dit...
Jezelf elke vorm van contact met hem verbieden.
..popcorn?
Ik ben het eens met Nola
Je hebt al een diagnose voor hem gesteld waarin je hem al kan vergoeilijken. Eens met Nola.
Eens met Nola en Janna
In je post zie ik geen enkele reden waarom je met hem verder zou moeten gaan, alleen maar redenen om ermee te stoppen. Waarom hou je van hem?

En al zou ie een gedragsstoornis hebben, so what? Zou dat voor jou een excuus zijn voor zijn gedrag?

JIJ kunt niets doen, HIJ moet het doen. Wat voor toekomst zie je met zoiemand? Hij zal zijn hele leven bezig zijn met het werken aan zijn problemen als hij ECHT wil veranderen.

Vind je echt niet dat je niet beter verdient? Dan is een bezoekje aan een therapeut voor jezelf misschien ook niet zo'n slecht idee.

EDIT: dat laatste klinkt misschien heel erg bot, maar lees de boeken eens van Robin Norwood.
Hij is weg, en je hebt zelf al ingezien dat jullie op dit moment niet weer een relatie kunnen beginnen. Feitelijk kun je dus met of voor hem op dit moment even niks.

En dat is mooi. Want dan heb je je handen vrij om aan je zelfbeeld en eigenwaarde te gaan werken. Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent zul je waarschijnlijk niet eens meer behoefte hebben aan contact met hem. Als je dat nog wel hebt, dan ben je nog niet klaar .
Ga gewoon lekker allemaal (leuke) dingen voor jezelf plannen meid! Liefdesverdriet sucks all time, maar gaat echt over. Leef je eigen leven en ga doen wat je leuk vindt, zul je zien dat je over een tijdje merkt dat je hem helemaal niet nodig hebt, of mist.

Was dit je ideaalbeeld van een relatie? Waarschijnlijk niet. En het komt er eigenlijk op neer dat mensen gewoon nauwelijks veranderen. Dat hij je geslagen heeft, lijkt mij volkomen onacceptabel. Dus ik zou dat beeld zeker in mn achterhoofd houden, om te beseffen dat je beter af bent zonder hem.

Mijn moeder zegt altijd over mannen: "Geen hand vol, maar een land vol" en zo is het. Mocht ie ooit daadwerkelijk veranderen, kun je altijd nog kijken of hij op dat moment in je leven past. Maar de kans hierop lijkt mij nihil.

Hij moet uit zichzelf hulp gaan zoeken, daar kun jij hem niet van overtuigen. Tot die tijd(en waarschijnlijk zal hij het toch niet doen want met hem is natuurlijk niks mis) ver, ver, heel ver weg blijven bij dit exemplaar. Je bent niet zijn redder, dat moet hij zelf doen.

Ik zou er zelf allang geen trek meer in hebben. Ben Moeder Theresa niet.
Ahhw dit is zo'n typisch geval van waar je gevoel het overneemt van je verstand. Ik snap je heel goed. Je denkt terug aan de mooie tijd die je met hem had. Maar doe dit jezelf niet aan hoe verrekte moeilijk het ook is.

Ik weet niet of je weg kan op het moment? Maar ik zou even een weekje alleen (of met goede vriendin) op vakantie gaan en je telefoon uitzetten. Kan je even goed nadenken of het wel reeël is dat je hem terug wilt.
ik weet ook dat het niet reeel is en dat het waarschijnlijk toch niets meer wordt.

maar vind het zo moeilijk om hem los te laten en wil zo graag geloven dat hij echt moeite gaat doen om te veranderen.

heb nog een keer met hem gepraat en toen kon hij het ineens wel laten zien wat hij voor mij voelde. toen werd ik weer helemaal opnieuw verliefd op m. en als ik hem sms en hij stuurt wat terug voel ik me niet verdrietig. en dan voel ik me wel een sukkel dat ik juist hem niet met rust laat maar ben dan teminste niet verdrietig meer. alsof ik verslaafd aan hem ben... terwijl juist hij de reden van het verdriet is...

heb volgende week een gesprek met slachtofferhulp en ik hoop dat hun mij kunnen helpen met verwerken en over m heen te komen...want ik wil gewoon echt niet verdrietig zijn en ookal blijf ik hopen dat hij echt hulp krijgt en we misschien ooit weer samen zullen zijn weet ik dat we nu elkaar met rust moeten gaan laten maar dan ben ik weer bang dat we uit elkaar groeien.

en ik weet dat ik fout bezig ben maar heb ook niet veel vrienden of hobbys dat ben ik nu ook aan het uitzoeken almaal.
quote:wjohanna86 schreef op 11 mei 2010 @ 16:54:

weet ik dat we nu elkaar met rust moeten gaan laten maar dan ben ik weer bang dat we uit elkaar groeien.

If it's meant to be, it will be.

En relatieverslaving bestaat: http://www.counsellingcenterchanges.nl/ ... laving.php

Sterkte!

hij heeft in ieder geval wel een agressie probleem

wat maakt het uit wat voor etiketje je erop plakt?

het resultaat is hetzelfde......
Lekker laten hangen die prak..hij doet ALLES om je waarschijnlijk weer in zijn straatje te krijgen. Als je hem die kans weer geeft..gooit hij zijn hulp weer zonder pardon aan de kant..is het een middel om jou waarschijnlijk alleen weer terug te krijgen. Pas hier enorm voor op.

Sterkte meis!
quote:danivo schreef op 11 mei 2010 @ 17:05:

hij heeft in ieder geval wel een agressie probleem

wat maakt het uit wat voor etiketje je erop plakt?

het resultaat is hetzelfde......

Niet helemaal...Het maakt het zelfs duidelijker nog!

Gezien hij dan die stoornis heeft, zal hij waarschijnlijk de rest van zijn leven dat eerdere gedrag in mindere of meerdere mate vertonen! Dus dan weet je van te voren waar je aan begint.

En dan moet TO ook niet gaan piepen als hij na een tijd weer klappen begint uit te delen.
bedenk iedere keer wanneer je hemmist hoe hij op zijn slechts is en of je dit de rest van je leven wil en of je kinderen op de wereld wilt zetten die waarschijnlijk ook dit gedrag gaan laten zien. (stoornis is voor een deel aangeboren).
Je weet dat hij zijn ex ook heeft geslagen

Heeft hij haar toen ook beloofd hulp te gaan zoeken?

Een vergissing is menselijk, maar 2 keer dezelfde fout maken?

Niet in investeren verder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Eens met de anderen hier...

Dat het uit is is het beste wat jou kon gebeuren en over een tijdje ben je daar zelf ook heel blij mee...

Elke keer als je hem mist moet je je eigen openingspost maar eens doorlezen daar staan echt alleen maar redenen in waarom je nooit meer iets met deze dude moet beginnen...
Die man lijkt als 2 druppels op mij ex geloof ik! Het was moeilijk om van hem los te weken, een typisch geval 'foute man' waar je dan toch op valt. Aan het eind van de relatie kreeg mijn verstand de overhand en heb ik het uitgemaakt. Beste beslissing ooit.

Een relatie moet geen bron van zorgen zijn, dan kan je beter alleen zijn. Succes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven