Farmville - DEEL 2
maandag 1 maart 2010 om 18:02
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.
Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.
Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.
Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:
- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick
- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.
Veel succes met 'boeren'!
Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.
Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.
Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:
- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick
- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.
Veel succes met 'boeren'!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
zondag 9 mei 2010 om 10:01
zondag 9 mei 2010 om 19:30
dinsdag 11 mei 2010 om 22:46
Als je voldoende XP's hebt ga je weer een level hoger. Soms krijg je extra XP's bij een ei, of 3 per geplant bosje anjers.
Voor de FV kun je dingen kopen op de markt: vaak staat het in coins én in FV, kun je kiezen.
En ik weet niet of je je poppetje nog 'los' hebt lopen, maar dat kost veel tijd (met zaaien en oogsten enzo). Je kunt die vast zetten met bijvoorbeeld strobalen.
Je moet dan het vakje waarin ze begint (dus als je naar je eigen farm gaat) deleten, dat wordt dan weer gras. Dan inbouwen met een stuk of wat strobalen, hekken, mysterygifts o.i.d. Dan blijft dat poppetje op zijn plek terwijl jij bezig bent, en moet ze niet eerst overal heen lopen.
(FV is vastgelopen, dus kan niet kijken of je dit ondertussen al hebt gedaan en ik ont-zet-ten-de mosterd ben...)
Voor de FV kun je dingen kopen op de markt: vaak staat het in coins én in FV, kun je kiezen.
En ik weet niet of je je poppetje nog 'los' hebt lopen, maar dat kost veel tijd (met zaaien en oogsten enzo). Je kunt die vast zetten met bijvoorbeeld strobalen.
Je moet dan het vakje waarin ze begint (dus als je naar je eigen farm gaat) deleten, dat wordt dan weer gras. Dan inbouwen met een stuk of wat strobalen, hekken, mysterygifts o.i.d. Dan blijft dat poppetje op zijn plek terwijl jij bezig bent, en moet ze niet eerst overal heen lopen.
(FV is vastgelopen, dus kan niet kijken of je dit ondertussen al hebt gedaan en ik ont-zet-ten-de mosterd ben...)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 11 mei 2010 om 23:06
Dank Caporice. XP=experience, dat klinkt hartstikke logisch
@Himalaya: Jij bent al je grond in goud waard met al je geduldige uitleg. Super bedankt!
Mijn boerinnetje staat sinds gisteren vast. Las de tip ergens anders en heb haar tussen wat strobalen geplaatst inderdaad.
Nog een laatste vraag (voor nu in ieder geval ) waar ik net niet op kon komen. Waar staat Mastery voor? Soms krijg je XP en soms krijg je Mastery bij het oogsten. Ook al een raadsel voor mij
@Himalaya: Jij bent al je grond in goud waard met al je geduldige uitleg. Super bedankt!
Mijn boerinnetje staat sinds gisteren vast. Las de tip ergens anders en heb haar tussen wat strobalen geplaatst inderdaad.
Nog een laatste vraag (voor nu in ieder geval ) waar ik net niet op kon komen. Waar staat Mastery voor? Soms krijg je XP en soms krijg je Mastery bij het oogsten. Ook al een raadsel voor mij
woensdag 12 mei 2010 om 06:05
Als je genoeg Mastery punten hebt, krijg je ook weer een lintje. XP punten. En soms een presentje. En een bonus. En je vrienden ook. 
En mocht je je farm vergroten, dan moet je ook de nieuwe positie van je poppetje weer leeghalen en volzetten met strobalen: ze schuift een blokje op
En mocht je je farm vergroten, dan moet je ook de nieuwe positie van je poppetje weer leeghalen en volzetten met strobalen: ze schuift een blokje op
woensdag 12 mei 2010 om 08:35
En Mastery's tellen per crop-soort, je moet 3 levels Mastery's gehaald hebben om een Mastry-sign te krijgen. Je kunt zien hoeveel je al gedaan hebt als je naar de market gaat, daar zie je onder de crop-soort sterretjes staan en een balkje. Als je een Mastery level gehaald hebt, komt er een geel sterretje, om te kijken hoeveel crops je nog moet harvesten, ga je met de cursor op het balkje eronder staan. Hoop dat je er wat van snapt, ben niet zo goed in uitleggen;-)
woensdag 12 mei 2010 om 09:47
Weten jullie met welke bomen je de meeste kans hebt op het vinden van coppers en andere collectibles? Of gaat het gewoon om de hoeveelheid bomen die je hebt?
Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.
Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.
woensdag 12 mei 2010 om 13:48
Gardening Tools
Gloves are a Common that is found via Gifting
Trowel is a Common that is found via Plowing
Cultivator is a Common that is found via Fertilizing
Twine is a Uncommon that is found via Harvesting Sheep
Pruning Saw is a Uncommon that is found via Harvesting Trees
Shears is a Rare that is found via Fertilizing
Country Kitsch
Needlepoint is a Common that is found via Gifting
Spigot is a Common that is found via Plowing
Pocketwatch is a Common that is found via Plowing
Salt Shaker is a Uncommon that is found via Plowing
Thimble is a Uncommon that is found via Plowing
Cow Bell is a Rare that is found via Harvesting Cows
Bugs
Ladybug is a Common that is found via Fertilizing
Dragonfly is a Common that is found via Gifting
Caterpillar is a Common that is found via Harvesting Trees
Stickbug is a Uncommon that is found via Harvesting Trees
Beetle is a Uncommon that is found via Fertilizing
Centipede is a Rare that is found via Plowing
Feathers
Green Plume is a Common that is found via Gifting
Hen Feather is a Common that is found via Harvesting Chickens
Dapple Plume is a Common that is found via Harvesting Ducks
Red Feather is a Uncommon that is found via Fertilizing
Banded Quill is a Uncommon that is found via Harvesting Turkeys and Geese
Blue Feather is a Rare that is via Harvesting Trees
Butterfly Collection
Emperor is a Common that is found via Gifting
Painted Lady is a Common that is found via Fertilizing
Blue Butterfly is a Common that is found via Harvesting Trees
Swallowtail is an Uncommon that is found via Fertilizing
Zebra is an Uncommon that is found via Harvesting Trees
Copper is a Rare that is found via Harvesting Trees
Gloves are a Common that is found via Gifting
Trowel is a Common that is found via Plowing
Cultivator is a Common that is found via Fertilizing
Twine is a Uncommon that is found via Harvesting Sheep
Pruning Saw is a Uncommon that is found via Harvesting Trees
Shears is a Rare that is found via Fertilizing
Country Kitsch
Needlepoint is a Common that is found via Gifting
Spigot is a Common that is found via Plowing
Pocketwatch is a Common that is found via Plowing
Salt Shaker is a Uncommon that is found via Plowing
Thimble is a Uncommon that is found via Plowing
Cow Bell is a Rare that is found via Harvesting Cows
Bugs
Ladybug is a Common that is found via Fertilizing
Dragonfly is a Common that is found via Gifting
Caterpillar is a Common that is found via Harvesting Trees
Stickbug is a Uncommon that is found via Harvesting Trees
Beetle is a Uncommon that is found via Fertilizing
Centipede is a Rare that is found via Plowing
Feathers
Green Plume is a Common that is found via Gifting
Hen Feather is a Common that is found via Harvesting Chickens
Dapple Plume is a Common that is found via Harvesting Ducks
Red Feather is a Uncommon that is found via Fertilizing
Banded Quill is a Uncommon that is found via Harvesting Turkeys and Geese
Blue Feather is a Rare that is via Harvesting Trees
Butterfly Collection
Emperor is a Common that is found via Gifting
Painted Lady is a Common that is found via Fertilizing
Blue Butterfly is a Common that is found via Harvesting Trees
Swallowtail is an Uncommon that is found via Fertilizing
Zebra is an Uncommon that is found via Harvesting Trees
Copper is a Rare that is found via Harvesting Trees
woensdag 12 mei 2010 om 14:12
vrijdag 14 mei 2010 om 00:07
quote:Bianca40 schreef op 12 mei 2010 @ 09:47:
Weten jullie met welke bomen je de meeste kans hebt op het vinden van coppers en andere collectibles? Of gaat het gewoon om de hoeveelheid bomen die je hebt?
Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.Hebberd
Ook vraag ik me af of je meer kans hebt om bij het oogsten van je bomen een collectible te vinden als je wacht met oogsten tot heul veul bomen klaar zijn.Hebberd
vrijdag 14 mei 2010 om 17:18
quote:Lunax schreef op 12 mei 2010 @ 14:12:
@Himalaya: Wat een onchristelijke tijd om te posten
Een beetje boerin staat op tijd op voor het verzorgen van haar boerderie
(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)
@Himalaya: Wat een onchristelijke tijd om te posten
(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)
vrijdag 14 mei 2010 om 18:29
quote:himalaya schreef op 14 mei 2010 @ 17:18:
[...]
(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)Dat is inderdaad zo'n beetje de enige (geldige) reden om er zo vroeg uit te moeten. Wat heerlijk! Veel plezier nog.
[...]
(en bovendien ging ik een half uur later naar Schiphol, dat was nog een veel betere reden!)Dat is inderdaad zo'n beetje de enige (geldige) reden om er zo vroeg uit te moeten. Wat heerlijk! Veel plezier nog.