Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Jonna

Anika
foutje, reageerde op p1
Misschien dat jullie het hier weten. Ik heb een vraagje over de namenteller op babyinfo. Mijn dochters naam staat er namelijk niet in. Volgens de babynamenteller is er in 2009 geen kindje met die naam geboren. Iemand een idee waar ze hun info vandaan halen?
@mararoulette:

Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat de svb een lijst bijhoudt met alle kinderen die zijn aangemeld voor kinderbijslag. De lijst van 2009 staat hier: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf
The time is now
quote:superjasje schreef op 12 mei 2010 @ 11:07:

Ik heb zelf een dochter, Mara,

Ik heb ook nog zitten denken aan,

Aisha

Marissa

Vera

Ik hou denk ik het meest van namen die op A eindigen.

Ik heb zojuist je andere / eigen topic gezien dat je een naam zoekt voor bij je 3-ling: Max, Jim en Tom. Moet de meisjesnaam nu bij Mara passen, of liever ook een korte naam met 1 lettergreep zijn zoals bij je zoontjes? Wat ik er wel leuk bij vind is:

Isa

Liv

Lina

Mae

Tess

Evie

Nora

Luna

Milla

Lot(te)

Yet
quote:Banba schreef op 12 mei 2010 @ 15:00:

@mararoulette:

Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat de svb een lijst bijhoudt met alle kinderen die zijn aangemeld voor kinderbijslag. De lijst van 2009 staat hier: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdfDit is volgens mij de enige juiste en hier moet de naam tussen staan!
quote:superjasje schreef op 12 mei 2010 @ 11:07:

Ik heb zelf een dochter, Mara,

Ik heb ook nog zitten denken aan,

Aisha vind ik te apart/te buitenlands bij Mara

Marissa leuk, maar persoonlijk vind ik 'm niet supergaaf!

Vera leukWat vind je verder van Mila, Nina, Viela, Mikki, Ava, Noa, Esra, Luna, Iva, Lyvana, Ciska, Cedra, Zelda, Kyra, Kaja?
quote:Banba schreef op 11 mei 2010 @ 20:30:

Ik vind Amber leuk! Komt niet zo vaak voor en is internationaal. Maar ik geloof dat de naam wel een beetje een tokkie-reputatie heeft.Iets meer dan dat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Iemand een tip voor een mooie naam die bij Marjolijn past? Mag niet met een S beginnen of eindigen, en het liefst ook niet op e/u, zoals bijvooorbeeld Femke, want dat past niet goed bij de achternaam.

Ik ben nu ruim zes maand zwanger, maar vind een naam bedenken zo moeilijk.. dus ik hou me van harte aanbevolen!!
@zusje25: wat denk je bijvoorbeeld van

- Rosalie

- Francien

- Veronique

- Karin
quote:Banba schreef op 12 mei 2010 @ 15:00:

@mararoulette:

Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat de svb een lijst bijhoudt met alle kinderen die zijn aangemeld voor kinderbijslag. De lijst van 2009 staat hier: http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdfThx! Eens kijken of ze daar wel op staat
Aha wel dus Mooi zo. Weet ik meteen dat er drie naamgenoten zijn.
Marjolijn en ...

Evelien/Eveline

Felien

Simone

Sarah

Babette

Helena

Ella

Annette

Bernice

Barbera

Nanine

Isabel

Céline
Marjolijn en

Nathalie

Annemiek

Annabel

Kirsten

Vera

Ilse

Daniek

Anouk

Esther

Judith

Marit
quote:Zusje25 schreef op 12 mei 2010 @ 22:36:

Iemand een tip voor een mooie naam die bij Marjolijn past? Mag niet met een S beginnen of eindigen, en het liefst ook niet op e/u, zoals bijvooorbeeld Femke, want dat past niet goed bij de achternaam.

Ik ben nu ruim zes maand zwanger, maar vind een naam bedenken zo moeilijk.. dus ik hou me van harte aanbevolen!!

Marjolein en:

Lotte

Isabel

Annabel

Nienke

Meike

Filou

Annemarie

Philein

Rosah

Norah

Maaike

Julia

Olivia

Tessa

Vera
quote:Bobbien schreef op 11 mei 2010 @ 20:25:

Wat vinden jullie van Amber?Ik vind het eigenlijk niet zo'n leuke naam.
quote:MissShopping schreef op 12 mei 2010 @ 09:28:

[...]

@candy15

Liv, Liam en:

Nina

Mara

Evie

Jules

Milla

Ava

Flora

Manoa

Mirre

Saar

Noa

Nahla

Lotta (toch nog een paar beginnend met L)

Luna

Lara

Lina

Nora(h) vind ik ook heel leuk!Nora/ Norah (staat leuker vind ik) blijf ik een hele leuke naam vinden, maar Nina vind ik ook leuk alleen denk ik mijn man wat minder.
candy; zoek jij nog naar een naam of heb je al een lijstje om over na te gaan denken?

laat maar even weten, anders denken we nog even mee.
robin

lola

britt

vlinder
quote:mararoulette schreef op 12 mei 2010 @ 14:54:

Misschien dat jullie het hier weten. Ik heb een vraagje over de namenteller op babyinfo. Mijn dochters naam staat er namelijk niet in. Volgens de babynamenteller is er in 2009 geen kindje met die naam geboren. Iemand een idee waar ze hun info vandaan halen?Mijn dochters naam staat daar ook niet in. Ik weet niet meer precies waar ze hun info vandaan hebben, wel dat het van iets commercieels is (blije doos? oid?). Sociale verzekeringsbank klopt wel
Bedankt voor de reacties!!!!!!!!!!!!!

Leuk om te zien dat mn eigen naam er ook bij staat! En dat past goed bij de naam van mn dochter!!

Enne, ik dacht ook al aan Rosalie, maar ik woon in een erg kleine plaats en daar is al een meisje die Rosalie heet..

Evelien vind ik ook erg mooi, past er mooi bij vind ik.. Ik ga hier even nachtje over slapen!
Hee zusje... zo heten mijn dochters! Mooie combinatie... al zeg ik het zelf
quote:Zusje25 schreef op 13 mei 2010 @ 22:03:

Enne, ik dacht ook al aan Rosalie, maar ik woon in een erg kleine plaats en daar is al een meisje die Rosalie heet..

Misschien een variant hierop? Amélie, Emily, Valerie.

Ook mooi bij Marjolijn: Eline, Feline, Evelijn, Carolien, Jomiene.
quote:Banba schreef op 11 mei 2010 @ 20:30:

Ik vind Amber leuk! Komt niet zo vaak voor en is internationaal. Maar ik geloof dat de naam wel een beetje een tokkie-reputatie heeft.Ja, dat idee had ik ook wel. Maar waarom, het is een vrij normale naam. Niet een overdreven,lange zelf gefabriceerde naam (waar ik vaak aan denk bij tokkie namen). Iemand noemde hem vandeweek en toen dacht ik, ja best leuk maar hoe vaker ik hem hoor hoe minder leuk ik hem vind.
Ik vind Bo zelf ook wel leuk, maar ik kom nu 'toevallig' ineens overal honden tegen die Bo heten.

Mijn vriend blijft bij Eva... Ik ken zelf weinig Eva's al staat hij in de top 10. Zou het wel jammer vinden als straks Eva A, Eva M en Eva B bij ons meisje in de klas zouden zitten, maar aan de andere kant dat kun je natuurlijk met iedere naam wel hebben als deze niet heel appart is. Wat vinden jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven