Woning naast ons staat leeg....

11-05-2010 11:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren zijn vorig jaar augustus uit elkaar gegaan. Zij is uit huis gegaan, hij is een paar weken blijven wonen, maar is toen bij zijn ouders ingetrokken. Hij gaf al aan dat hij de woning te koop wou zetten, maar tot op heden moet dat bordje nog in de tuin komen. Maar nu komt het: je ziet hem helemaal niet meer, niet om wat aan de tuin te doen enz, waardoor wij er last van krijgen, mijn man heeft al 2 keer een brief geschreven of hij er wat aan wil doen, maar nog geen reactie. Nu had mijn man het er al over, om naar de gemeente tegaan, maar kunnen wij dit wel doen, omdat het geen gemeente grond is.

Wie heeft tips/adviezen voor ons?
quote:bamburi schreef op 11 mei 2010 @ 13:18:

Wij vinden het gewoon errug vervelend, dat er idd. niks aan de tuin gebeurt, hun onkruid gaat naar onze tuin. ZDan moet je in een betonnen dorp gaan wonen want ook onkruid uit de gemeenteperken en slootkanten waait jouw tuin in hoor.
Hinde je hoeft niet zo bot te doen hoor! Tjonge jonge, ik had alleen deze topic geplaatst, voor ideeën wat we eraan konden doen...maar blijkbaar hebben er andere mensen meer last van dat ik zo'n topic heb geplaatst, dan mijn bedoeling was!
Bamburi Beach Hotel, wat let je om er zelf iets aan te doen dan? Of zou dat raar zijn?
Geen bijzonderheden
quote:Sim69 schreef op 11 mei 2010 @ 13:26:

Stop met je eraan te ergeren. Leer genieten van onkruid, er zitten ook eetbare/mooie soorten tussen

OF

zet zelf de grasmaaier erop

Het is ieders rechts om de tuin vol onkruid te laten groeien. En het is jullie recht om je eraan te ergeren. Maar die energie kan je beter in nuttigere zaken steken denk ik, want ik geloof niet dat jullie probleem hoog op het prioriteitenlijstje van de buurman staat.

Ik weet niet of dat mag.

Ik zou in ieder geval not amused zijn als mijn buren op eigen initiatief in mijn tuin gingen tuinieren.

Mijn spullen, mijn verantwoordelijkheid, en daar heb je van af te blijven.
Ik kan me de ergernis TO heel goed voorstellen. Ik heb ook zo`n buurman die NIKS aan z`n tuin doet, afval laat liggen, en ik kijk er recht bovenop. En dan begrijp is uit de reacties hier dat ik de zeikerd ben?? Ik snap echt niet dat je als buurtbewoner niet af en toe een grasmaaier er overheen gooit, de heg bijsnoeit, etc. Ik heb ook geen groene vingers, maar het is toch logisch dat wanneer je ergens woont, het huis en wat daar om heen ligt onderhoudt?

Zou mooi zijn als je geen rekening met elkaar hoeft te houden onder het mom van 'mijn tuin', 'mijn zooi'. Heeft een beetje met fatsoen te maken enzo...
Kijk, als er ongedierte gaat rond rennen of katten hun prooi in het gras gaan verstoppen dan wordt het een andere zaak.

Heerlijk zonder buren. De mijne doen er alle moeite voor om de tuin zo mooi mogelijk te houden voor de verkoopbaarheid ervan. Voor mij kan het niet lang genoeg duren.
quote:Ava0208 schreef op 12 mei 2010 @ 14:31:

Heeft een beetje met fatsoen te maken enzo...

Ja, maar als jouw normen nu eens heel anders liggen dan de mijne?

Als ik van een beetje een wilde tuin hou en jij als grind liefhebster ergert je er aan?

Of je ergert je er aan dat ik maar 1x per 3 maanden kan grasmaaien of wat dan ook?

Als je het eerst vraagt en ik vind het prima dat je mijn hegje ook knipt dan mag je je gang gaan, maar anders heb je van mijn tuin af te blijven.

Ik blijf er bij dat je niet meer kunt doen dan de buurman aanspreken.
Ik zou aan de buurman vragen of hij het goed vindt dat je het gras een beetje maait en de ergste distels en paardenstekken uittrekt, omdat jullie er last van hebben. Die man heeft wel wat anders aan zijn hoofd op het moment, dat is duidelijk. En goeie, betrokken buren zijn is ook een kwestie van fatsoen toch?
quote:Miss Moneypenny schreef op 12 mei 2010 @ 15:05:

[...]

Ja, maar als jouw normen nu eens heel anders liggen dan de mijne?

Als ik van een beetje een wilde tuin hou en jij als grind liefhebster ergert je er aan?

Of je ergert je er aan dat ik maar 1x per 3 maanden kan grasmaaien of wat dan ook?

Als je het eerst vraagt en ik vind het prima dat je mijn hegje ook knipt dan mag je je gang gaan, maar anders heb je van mijn tuin af te blijven.

Ik blijf er bij dat je niet meer kunt doen dan de buurman aanspreken.Mijn post was meer algemeen bedoeld, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het normaal is om in elkaars tuin te gaan wroeten.
Je bent in NL niet verplicht om iets aan je tuin te doen! En als jij je er aan ergert, tja dan zou je er zelf iets aan moeten doen! Buurman zijn hoofd staat er duidelijk niet naar en zolang hij dat niet wil zal er niks gebeuren! Ik vind dat je je bemoeit met dingen waar je niks mee te maken hebt! Ik snap ook niet waarom jouw man die briefjes in de bus duwt! Het zou mij aan mijn derriere oxideren namelijk, al stop je er 200 briefjes in! Zolang het niet mega stinkt of er geen zwerver huist, zal het allemaal best meevallen ( bedenk me nu dat het nooit zo erg kan zijn als TO impliceert gezien het feit dat het nu pas anderhalve maand ok weer is! Wees blij dat het niet al 4 maanden zomer is! )
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik kan echt niet snappen waarom je je aan rotzooi van de tuin naast je ergert.

Ga gewoon in je stoel zitten en ga kletsen met degene die voor je zit, of lees een boek.
Zet een schutting neer van spiegels. Dan is je eigen tuin ook nog 's 2x zo groot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven