Woning naast ons staat leeg....

11-05-2010 11:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren zijn vorig jaar augustus uit elkaar gegaan. Zij is uit huis gegaan, hij is een paar weken blijven wonen, maar is toen bij zijn ouders ingetrokken. Hij gaf al aan dat hij de woning te koop wou zetten, maar tot op heden moet dat bordje nog in de tuin komen. Maar nu komt het: je ziet hem helemaal niet meer, niet om wat aan de tuin te doen enz, waardoor wij er last van krijgen, mijn man heeft al 2 keer een brief geschreven of hij er wat aan wil doen, maar nog geen reactie. Nu had mijn man het er al over, om naar de gemeente tegaan, maar kunnen wij dit wel doen, omdat het geen gemeente grond is.

Wie heeft tips/adviezen voor ons?
Wat voor last krijg je er van dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad: wat voor last heb je er van. Dat het gras langer dan 10 cm is?

Je kan naar de gemeente gaan en vragen wat je kan doen aan de "overlast" van de niet aanwezige buurman. Hoor je direct wat wel/niet mogelijk is.
Gemeente aanschrijven omdat je buurman zijn tuin niet onderhoudt? Ik geef je weinig kans.

Om nou van de ellende af te zijn, kun je wellicht zelf wat onkruid weghalen? Want wat moet ik me voorstellen van 'last van een leeg huis?" Die buurman zit kennelijk nogal in de put en zijn hoofd staat er duidelijk niet naar om terug te keren naar zijn huis.
Ik was ook wel benieuwd wat voor last je er dan mee hebt.

Ik woon nog wel gewoon in mijn huis, maar ik doe ook niet elke week iets aan mijn tuin Alleen als het mooi weer is...
Het huis naast ons heeft anderhalf jaar leeg gestaan. Er werd wel wat aan onderhoud gedaan, dus dat viel wel mee.

En verder hielden wij een oogje in het zeil: Even de post naar binnen duwen als deze uit de brievenbus stak. Met sneeuw maakten wij de stoep van de buren ook schoon en met onkruid weghalen op de stoep namen we vaak ook een stukje extra mee.
Als ik 'last' zou hebben van overwoekerend onkruid enzo, zou ik gewoon een grasmaaier pakken en er even een keer overheen gaan.

Zou niet weten wat voor last je nog meer kan ondervinden van een leeg huis.

Als je last hebt van een penetrante lucht rondom het huis zou je eens kunnen kijken of buurman niet al een paar weken binnen ligt....
Ik vind niet dat TO zeurt. Ik zou me ook kunnen ergeren aan een slecht of niet onderhouden tuin van mjin buren. Ik weet niet hoe jullie band met de buren was voor ze uit elkaar gingen? Misschien kun je zelf het ergste weghalen? Zou eea in de zomer nog zo zijn (juli/aug), dan is er dus een jaar lang geen onderhoud gedaan en dan zou ik ook de gemeente inschakelen.
quote:Shine73 schreef op 11 mei 2010 @ 11:59:

Ik vind niet dat TO zeurt. Ik zou me ook kunnen ergeren aan een slecht of niet onderhouden tuin van mjin buren. Ik weet niet hoe jullie band met de buren was voor ze uit elkaar gingen? Misschien kun je zelf het ergste weghalen? Zou eea in de zomer nog zo zijn (juli/aug), dan is er dus een jaar lang geen onderhoud gedaan en dan zou ik ook de gemeente inschakelen.Ik denk niet dat de gemeente veel voor je kan betekenen, het is immers niet hun grond.
Ik denk dat je jezelf irriteert aan de onverzorgde tuin, maar last dat lijkt mij overdreven.

Waar bestaat de last dan uit?

Soms zie je huizen tientallen jaren leeg staan en totaal verwilderen. Volgens mij kun je er niets aan doen.

Ik zou buurman zo vriendelijk mogelijk benaderen, dat zal het beste resultaat geven.
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet zoveel kunt behalve de buurman er persoonlijk op aanspreken. Het is zijn eigendom en hij mag ermee doen wat hij wil. Tenzij het zwaar vervuild is, dan kun je de gemeente inschakelen, maar meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet. Misschien buurtbemiddeling proberen?
Hmm, ik snap het probleem wel hoor. Het maakt toch ook dat jouw huis er niet zo leuk uitziet. Verder heb je volgens mij bij de gemeente verder wel weinig kans, het is inderdaad immers hun grond niet. Alleen als je echt kan aantonen dat het bijvoorbeeld de verkoop van je eigen huis is de weg staat, lijkt het me dat je er echt iets aan kan doen.
Schrijf je in voor 'Bonje met de Buren'. Hoewel je niet veel kans maakt, want zo'n aflevering is al geweest.
Liever elitair dan een pauper!
Over welk tijdsbestek hebben we het hier eigenlijk?
Wij hadden buren die de tuin achtergelaten hadden als opslagplaats/bouwput.

Zo'n beetje als dit:

Als je dan zelf je huis te koop hebt staan kan ik me er iets bij voorstellen dat je er wat aan wilt doen, maar anders?

Het is hun zijn tuin, zijn huis.

Ik geef je weinig kans bij de gemeente.

Of je moet in een wijk wonen waar krakers en zwervers het gemund hebben op leegstaande huizen. En daarbij het is nu ook geen oud en nieuw dus je hoeft ook niet bang te zijn voor losvliegend vuurwerk. (daar was ook een verhaal over rond oud en nieuw op dit forum.. daar schrok ik echt van!).

Misschien kun je hem bellen om te vragen of jullie wat aan de tuin mogen doen? Voortuin that is. als het een achtertuin betreft.. dan vind ik dat je zeurt.
Poelepoelepoelepoes!
Wel lekker rustig zonder buren toch:-))

Pak een grasmaaier en lap de ramen als je je eraan ergert.

En geniet verder van je rust zonder buren...
quote:Kalliope schreef op 11 mei 2010 @ 12:03:

Schrijf je in voor 'Bonje met de Buren'. Hoewel je niet veel kans maakt, want zo'n aflevering is al geweest.

Ik zat er net aan te denken! Toevallig die aflevering gezien...

Maar ik kan me voorstellen dat zo'n onverzorgde tuin op den duur gaat irriteren. Of in het geval als met Bonje met de buren, dat niemand je huis wil kopen omdat het naastliggende huis er gewoon niet uit ziet...
Voor je het weet zit er een kraker in..
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Hahaha...had ook al tegen mijn man gezegd: laten we ons inschrijven voor "bonje met de buren"...nee hoor grapje.

Wij vinden het gewoon errug vervelend, dat er idd. niks aan de tuin gebeurt, hun onkruid gaat naar onze tuin. Ze mogen wel eerst met een zeis het gras en onkruid verwijderen. Wij vinden het wel belangrijk dat onze voor en achtertuin er netjes bij ligt.

En nee wij gaan niet hun gras maaien, dat zou echt te belachelijk zijn. Zijn pa en ma komen ook ongeveer 1 x in de maand ( als het al maandelijks is ) en hem, zie je hooguit ook 1 x in de 2 maand ofzo...

Dus ja het irriteert ons dat hij of zijn ouders niks aan de tuin doet!
Als het je echt zo stoort, gooi dan een vriendelijk briefje in de bus met het verzoek dat de tuin een beetje bijgehouden wordt. Nog mooier zou zijn om ze aan te spreken natuurlijk, maar ik begrijp dat je ze niet vaak ziet.

Onze buren wonen er gewoon, maar hun gras staat ook 50 cm hoog en er ligt altijd rotzooi om hun vuilnisbak dat er maanden geleden eens uitgevallen is maar nooit opgepakt. Ik vind dat ook raar, dat ze dat zelf niet vervelend vinden die zooi. Maar goed, mij stoort het verder niet, hun tuin, hun zooi.
Stop met je eraan te ergeren. Leer genieten van onkruid, er zitten ook eetbare/mooie soorten tussen

OF

zet zelf de grasmaaier erop

Het is ieders rechts om de tuin vol onkruid te laten groeien. En het is jullie recht om je eraan te ergeren. Maar die energie kan je beter in nuttigere zaken steken denk ik, want ik geloof niet dat jullie probleem hoog op het prioriteitenlijstje van de buurman staat.
@ Ainne: mijn man heeft al 2 briefjes geschreven en in de brievenbus gegooid, maar geen reactie.

En ik moet eerlijk bekennen, het stoort mijn man meer dan het mij doet hoor...tuurlijk vind ik het ook vervelend.

@ Sim69: ja dat weet ik ook wel, dat het ieders recht is om de tuin vol onkruid te laten groeien. Maar toch, wij vinden het gewoon jammer dat hij er niks mee doet, en aangezien de zomer er straks aan komt ( hoop ik ) vinden we het prettig om ons niet aan zijn tuin te storen.
Schutting?
Denk niet dat de buurman er iets aan gaat doen. Anders had hij wel wat gedaan of gereageerd op de brieven.

Blijft dus over... zelf doen of zo laten.

Als het jullie echt zo irriteert dan zou ik er zelf een paar uurtjes (of minder) in hun tuin aan de gang gaan. Anders iid los laten en hopen dat het snel te koop komt te staan.
Het is ook nooit eens goed. Er worden tig topics gestart over last met de buren, nu zijn er geen buren maar is het weer de buurtuin die stoort.

Trek of snoei gewoon alle onkruid, planten e.d. weg wat in jullie tuin overgroeit en laat de rest gewoon verticaal doorgroeien. Ooit zal er wel iets gebeuren.

Mens erger je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven