Mode & Beauty alle pijlers

Betaalbare kostuum/ 2-delig pak

12-05-2010 15:23 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen waar ik een mooi, betaalbaar en van goed kwaliteit 2-delig pak kan kopen, misschien wel online?

En welke riem is daarbij het best passend?

Mijn vriend heeft een nieuwe baan gekregen en hier moet hij straks in pak.

Hij heeft er zelf nog niet zoveel verstand van en ik dus ook niet.

Dus wie weet wat?
Hoi Palientje, ik zou niet online gaan shoppen, maar naar een (betaalbare) winkel gaan en je goed laten voorlichten. Een slechtzittend pak ziet er echt.... slechtzittend uit

Ik zou samen eens langs de suit supply gaan!

Vwb prijs: De pakken van de WE zijn niet geweldig, maar ze zijn wel betaalbaar en als je vriend dagelijks in pak moet, gaat hij er per direct wel een aantal nodig hebben ipv 1. Die kan hij daarna misschien één voor één vervangen door iets betere pakken?
Dat zeg ik....
Ik zou zeker even bij de WE kijken. Kost niet zoveel en ziet er wel netjes uit.
Bij suit supply zijn ze ongeveer 100 euro duurder zie ik op de website. Maar we gaan nu eerst gelijk even kijken bij de WE, bedankt alvast
De WE is inderdaad een prima middenmoter om mee te beginnen, voor je eerste pak.
Dat klopt, maar dan heb je wel meer keus en zitten ze vaak beter hoor. Misschien te duur om al zijn pakken daar te kopen, dus is het een idee om één 'echt goed' pak te kopen en de rest bij WE?

(Heeft vriend toen hij begon met werken ook gedaan en ik zie echt heel veel verschil tussen de pakken die hij draagt en de pakken die hij gekocht heeft toen hij net ging werken. Die draagt hij nu absoluut niet meer omdat ze gewoon minder goed zitten)
Dat zeg ik....
Oh, als hij iedere dag in pak moet, heeft hij echt minimaal 2/3 kostuums en wel wat meer overhemden nodig
Dat zeg ik....
Kijk eens bij de C&A mijn vriend heeft daar mooie pakken gekocht, voor nog geen 70 euro! Blijven ook mooi! En ze hebben zo nu en dan ook echt Frans Molenaar pakken voor een prikkie.
Suit Supply

Die passen ook je pak een beetje aan.

Als je daar een zwart en een donkerblauw klassiek pak koopt heb je niet meer nodig.

Kun je sparen voor een derde pak als je dat nodig vind.
Een pak moet echt perfect zitten, dus zeker passen. Bij de bijenkorf hebben ze soms goede aanbiedingen en het huismerk is best oke en niet zo duur. Laat je wel helpen in de winkel door iemand die er verstand van heeft.

Pakken die een beetje "trendy"zijn, dus met een hip zakje of motiefje, knoopje etc. vind ik zelf echt een no-go. Net zoals een heftig krijtstreeppak.
quote:pomodori schreef op 12 mei 2010 @ 15:48:

Een pak moet echt perfect zitten, dus zeker passen. Bij de bijenkorf hebben ze soms goede aanbiedingen en het huismerk is best oke en niet zo duur. Laat je wel helpen in de winkel door iemand die er verstand van heeft.

Pakken die een beetje "trendy"zijn, dus met een hip zakje of motiefje, knoopje etc. vind ik zelf echt een no-go. Net zoals een heftig krijtstreeppak.

Eens, zeker als dit je eerste (en één van je twee enige pakken) pak is. Op de overhemden kan hij natuurlijk iets meer los gaan.

Reactie op AE: de zomer komt eraan, dus ik zou voor één van de 2/3 pakken voor grijs gaan.
Dat zeg ik....
C&A ¤180 ofzo en ziet er prima uit.
quote:absoluteEinstein schreef op 12 mei 2010 @ 15:46:

Suit Supply

Die passen ook je pak een beetje aan.

Als je daar een zwart en een donkerblauw klassiek pak koopt heb je niet meer nodig.

Kun je sparen voor een derde pak als je dat nodig vind.

Zwart zou ik niet doen, dat is geen kleur voor overdag. Beter kies je dan voor donkergrijs.

Ik zou ook naar de suit supply gaan. Manlief hier heeft een voorliefde voor duurdere (maat)pakken als Corneliani, maar ik kan me voorstellen dat dat te duur is voor een pak wat nauwelijks gedragen wordt. Suit supply heeft best aardige pakken voor een schappelijke prijs.
Hier ook C&A. Vriend moet meestal in pak en moest daar even wat op bezuinigen maar wel nieuwe dingen nodig. In een half uur tijd (tja, we waren er net voor sluitingstijd) 5 mooie en goedzittende pakken gescoord waar hij (i.c.m. zijn dassen/hemden) regelmatig complimenten over krijgt.

Veel keus tussen de circa 80 tot 300 euro.
Ze hebben momenteel bij de Mexx ook hele mooie pakken zag ik (toen vriend er een moest kopen voor een trouwerij). Klassieke zwarte / blauwe met krijtstreep / grijs met een soort van grijs ruitje (en niet no-goërig hoor!).
(zelf werkzaam bij the we)

Wij passen de pakken ook aan, bv de mouwen/broek inkorten, taille innemen van kolbert of broek etc...

We hebben al een standaard zwart pak voor 139,00. Wil je een "beter" pak dan heb je the ultimate collection, dit zijn betere kwaliteit pakken qau stof/materiaal, pasvorm, afwerking etc.

Komen jullie er zelf niet uit dan zijn er altijd medewerkers om je te adviseren, dit doen wij volgens bepaalde normen. Iedereen binnen the we heeft een styleadvice cursus gehad en je zou ook een gratis styleadviceafspraak kunnen maken. Hierbij adviseren ze je op basis van smaak, uiterlijk, huidstype, kleurtype en gelegenheid (bv werk, bruiloft etc) dit is geheel gratis en vrijblijvend.
quote:Tmaar schreef op 12 mei 2010 @ 15:55:

[...]

Zwart zou ik niet doen, dat is geen kleur voor overdag. Beter kies je dan voor donkergrijs.

Eens met Tmaar. Geen zwart. Zwart pak is zo jaren '80.

Beter donkergrijs/antraciet en donkerblauwe pakken.

Krijtstreep is zooo passé.
quote:Oudzuid schreef op 12 mei 2010 @ 16:33:

[...]

Krijtstreep is zooo passé.

hangt ervan af waar je werkt, bij ons is het nog steeds zeer actueel

Als je vriend net start: hou het bij hele subtiele streepjes!!
Dat zeg ik....
Let op dat je een pak koopt, waarvan het jasje een of twee splitten heeft. Dat staat netter.

(Een jasje zonder split of splitten is goedkoper, want minder bewerkelijk bij de produktie en staat minder goed.)
quote:kiss86 schreef op 12 mei 2010 @ 16:29:

(zelf werkzaam bij the we)

Wij passen de pakken ook aan, bv de mouwen/broek inkorten, taille innemen van kolbert of broek etc...

We hebben al een standaard zwart pak voor 139,00. Wil je een "beter" pak dan heb je the ultimate collection, dit zijn betere kwaliteit pakken qau stof/materiaal, pasvorm, afwerking etc.

Niet vervelend bedoeld, maar voor die ¤139,- krijg je ook niet heel veel soeps. Veel WE pakken zijn niet volledig van wol, maar gemixed met polyester oid, wat lelijk en warm is, en zorgt voor glans. De duurdere pakken zijn wel vaker van wol, maar dan ook weer polyester in de voering. Ook is de wolsoort vaak van goedkope A kwaliteit (en bij wol is C een hogere/mooiere klasse dan A), en dat zie je.
Mijn man heeft altijd de pakken van Hugo Boss. Heel mooi, blijven prachtig in het dragen. Wel duurder, maar als je op de aanbiedingen let vaak wel te doen. Hij koopt ze altijd bij de Bijenkorf, waar je ze ook heel goed kunt laten vermaken.

Bijenkorf-huismerk is ook best goed.

Ik neem aan dat hij nu snel een pak wil aanschaffen, maar als hij meerdere pakken wil gaan aanschaffen is het goed op de aanbiedingen te letten, zodat je een beter pak voor minder geld kunt aanschaffen. Inderdaad niet te trendy en geen zwart.

Krijtstreep kan heel mooi zijn, als het een beetje subtiele streep is.
quote:websje schreef op 12 mei 2010 @ 16:36:

[...]

hangt ervan af waar je werkt, bij ons is het nog steeds zeer actueel

Als je vriend net start: geen te brede strepen!!

Die gasten hebben het gewoon niet door dat ze achterlopen of het pak is nog niet afgeschreven. Dragen ze daarbij ook nog bruine schoenen? Dat is ook een tijdje hip geweest zes jaar geleden.

In welke branch werk je Websje?
quote:Oudzuid schreef op 12 mei 2010 @ 16:33:

[...]

Krijtstreep is zooo passé.Eigenlijk is het zelfs jaren nooit, etiquette technisch gezien
quote:Oudzuid schreef op 12 mei 2010 @ 16:43:

[...]

Die gasten hebben het gewoon niet door dat ze achterlopen of het pak is nog niet afgeschreven. Dragen ze daarbij ook nog bruine schoenen? Dat is ook een tijdje hip geweest zes jaar geleden.

In welke branch werk je Websje?Weinig bruine schoenen meer, wel bij de blauwe pakken overigens. Ik werk in dé krijtstrepen branche *verwijderd*
Dat zeg ik....
quote:Tmaar schreef op 12 mei 2010 @ 16:44:

[...]

Eigenlijk is het zelfs jaren nooit, etiquette technisch gezien tenzij voor bruiloft of uitvaart
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven